K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Forskudsskat for 2017... husk at rette... Husk-Husk-Husk (https://www.k10.dk/showthread.php?t=34609)

stampe 18-11-2016 11:36

For nogen kan det være en fordel at have overskydende skat, da SKAT giver 0,5 procent i rente, hvor mange banker giver nul og nix!

KageØre 18-11-2016 12:01

Citat:

Oprindeligt indsendt af stampe (Send 349133)
For nogen kan det være en fordel at have overskydende skat, da SKAT giver 0,5 procent i rente, hvor mange banker giver nul og nix!

Jeg har altid betalt for meget skat, for at regulere skatten til det rigtig i november.
Således får jeg i årets sidste måneder, væsentligt mere udbetalt.

MistyMiss 18-11-2016 13:31

Citat:

Oprindeligt indsendt af KageØre (Send 349106)
Det er bare sådan fordelingen er fastsat, det er der ikke noget at gøre ved.

Kun afsluttede år, vises i PDF, 2016, kan du se hvis du går ind i "ændrer forskudsskat"
Forskellin i procentsats bliver korrigeret i fradraget.
Man kan altid fiktivt indregne i forskudsopgørelsen, så man får penge tilbage, eller kommer til at skylde... men selvfølglig synes de fleste at der er mest praktisk at betale det man skal.

Ved mig er forskellen i procentsatsen, det der årligt har givet mig penge tilbage i skat.
Det var i hvert fald skats svar, da jeg for 4. gang spurgte, efter for 4. år i træk, at have fået penge tilbage i skat.

jeg tror min plan bliver at ringe til skat, når jeg kender min præcise sats for 2017 (har fået at vide at det er start december).
Her vil jeg så høre om de her 0,92% jeg kommer til at betale for meget, er indregnet i mit personfradrag. Og hvis ikke, om det så er noget de vil gøre.
Ud fra at mit personfradrag i 2015 var 3898, i 2016 er 3946 kr, og i 2017 pt står til 4024 kr, tror jeg ikke de 0,92% er regnet ind i fradraget. (kan jo selvfølgelig tage fejl)

Og ja, nogen ville sikkert tænke: "jamen så får du bare mere tilbage i skat, og det er da godt". Men som nævnt, vil hellere have det til at passe bare nogenlunde, fremfor at få penge tilbage i skat.
Jeg er ret meget ordensmenneske ang økonomi, så jeg har det bedst med at den slags passer :)

MistyMiss 01-12-2016 14:38

Fik snakket med skat.
De kan ikke justere mit personfradrag på forhånd.
Min trækprocent er i princippet 0,92% for høj hver måned.
Hvis jeg beder dem justere f.eks. i marts, justerer de kun så jeg får det jeg har "betalt for meget" i januar og februar.
De kan ikke gøre det forud, så at sige.

Hun fortalte mig hvordan jeg regnede ud hvor meget jeg ender med at betale "for meget" i 2017, og jeg er kommet frem til 64,62 kr pr måned, dvs 775 kr på et år. Så hvis jeg intet gør i løbet af 2017, får jeg 775 kr tilbage i skat i 2018.
Så hun og jeg kunne sagtens regne det ud, men systemet kan ikke tage højde for det forud, kun justere bagud :P


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:52.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension