K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=91)
-   -   Lægekonsulent -egen læge mm (https://www.k10.dk/showthread.php?t=24274)

søsser98 19-09-2012 08:23

Lægekonsulent -egen læge mm
 
Kan se på ask side at hverken egen læge -sygehuslæge eller lægekonsulent må udtale sig om feks arbejdsevne men udelukkende forklare sygdom -skånehensyn -behandling er dette korrekt ????????????


hvad gør man så hvis der er taget stilling til evt arbejdsevne i sine papirer ?? skal der så nye papire i sagen fra disse læger -lægekonsulent ??:o

Pip 19-09-2012 09:24

Citat:

Oprindeligt indsendt af søsser98 (Send 241916)
Kan se på ask side at hverken egen læge -sygehuslæge eller lægekonsulent må udtale sig om feks arbejdsevne men udelukkende forklare sygdom -skånehensyn -behandling er dette korrekt ????????????


hvad gør man så hvis der er taget stilling til evt arbejdsevne i sine papirer ?? skal der så nye papire i sagen fra disse læger -lægekonsulent ??:o

Nej.. de springer bare de linier over...

Men normalt må kommunens lægekonsulent vist godt udtale sig om det i forhold til fleks og pension.. det er bare alle de andre læger der ikke må..

Men de må gerne udtale sig om funktionsevnen.

MTVRV1 19-09-2012 09:32

lægekonsulenten i en kommune

NEJ en lægekonsulent må absolut ikke udtale sig om en social ydelse
udelukkende om funktionsevnen ud fra hvad andre læger har skrevet
de må dog godt skrive om de ser en på det ordinær arbejdsmarkedet eller ej

søsser98 19-09-2012 09:35

Citat:

Oprindeligt indsendt af Pip (Send 241922)
Nej.. de springer bare de linier over...

Men normalt må kommunens lægekonsulent vist godt udtale sig om det i forhold til fleks og pension.. det er bare alle de andre læger der ikke må..

Men de må gerne udtale sig om funktionsevnen.

NEJ INGEN LÆGER må udtale sig

Ninja 19-09-2012 10:13

Det er korrekt, hverken læger eller lægekonsulenter må udtale sig om den slags.....

tumnus 19-09-2012 10:21

Min læge skrev i punktet "funktionsevne" at jeg ingen arbejdsevne havde og han skrev at han ville foreslå pension.

Det fik ikke nogen betydning i min sag, da "vikaren" mente at den var klokkeklar- og det var den - tilkendt pension 01.10.12

Ninja 19-09-2012 10:30

Min egen læge og min psykiater skrev også begge to, at de kun kunne se pension som udvej - lægekonsulenten skrev det samme.

Men kommunen er i sin ret til at ignorerer det. Der gjorde så heller ikke i mit tilfælde. Og jeg fik tilkendt pensionen.

Min sag var også meget klar og tydelig, så indholdet var vist alt rigeligt, og var gået igennem, selvom ingen havde skrevet noget med pension.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:59.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension