K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Funktionsafklaring i hjemmet (https://www.k10.dk/showthread.php?t=32463)

jango 13-08-2015 12:31

Funktionsafklaring i hjemmet
 
Hej vil lige høre hvad i mener om denne afklaring hjemme hos en selv?
Jeg sagde ja til dette forslag da jeg kunne vælge mellem afklaring hos
kommens værksted/praktik eller en funktionsafklaring i hjemmet. Men
det tager vel ikke lige så lang tid som en egentlig praktik afklaring?

Jeg er meget begrænset i min hverdag med smerter så håber det ikke
tager flere måneder.

gisne 13-08-2015 13:02

Jeg fik lavet en funktionsevnebeskrivelse i eget hjem istedet for en arbejdsprøvning

Der kom en ergoterapeut hjem og vi talt ca. 60-90 minutter, hvor hun spurgte ind til alt muligt ang. Hvordan jeg klarede opgaverne herhjemme.

Så skulle hun se mig udføre to praktiske opgaver, efter eget valg. Jeg valgte at skrælle kartofler og rede seng.

Hun skrev en lang rapport, med beskrivelser at hvordan jeg klarede opgaverne, hvad hun opserverede ifht. Hvordan jeg bevægede mig, at jeg tabte konc. Og glemte ord pga. Smerterne jo længere hen i samtalen vi kom m.v.

Tilsidste konkluderede hun at jeg selv havde anskaffet alle relevante hjælpemidler og at hun ikke kunne pege på jobfunktioner som hun mente jeg ville kunne varetage.

Hun sendte mig rapporten til underskrift og kommentering før jobcenteret fik den og den blev brugt overfor rehabiliteringsteamet istedet for en arbjedsprøvning.

Så alt i alt tog det 90 minutter af min tid ved et besøg

jango 13-08-2015 14:01

Citat:

Oprindeligt indsendt af gisne (Send 329739)
Jeg fik lavet en funktionsevnebeskrivelse i eget hjem istedet for en arbejdsprøvning

Der kom en ergoterapeut hjem og vi talt ca. 60-90 minutter, hvor hun spurgte ind til alt muligt ang. Hvordan jeg klarede opgaverne herhjemme.

Så skulle hun se mig udføre to praktiske opgaver, efter eget valg. Jeg valgte at skrælle kartofler og rede seng.

Hun skrev en lang rapport, med beskrivelser at hvordan jeg klarede opgaverne, hvad hun opserverede ifht. Hvordan jeg bevægede mig, at jeg tabte konc. Og glemte ord pga. Smerterne jo længere hen i samtalen vi kom m.v.

Tilsidste konkluderede hun at jeg selv havde anskaffet alle relevante hjælpemidler og at hun ikke kunne pege på jobfunktioner som hun mente jeg ville kunne varetage.

Hun sendte mig rapporten til underskrift og kommentering før jobcenteret fik den og den blev brugt overfor rehabiliteringsteamet istedet for en arbjedsprøvning.

Så alt i alt tog det 90 minutter af min tid ved et besøg

Hej. Det er gode nyheder at jeg forhåbentlig kan nøjes med en person
der kommer en eller et par gange i hjemmet. Kunne ikke magte alt
for lang tid med en der skal følge alt jeg kan og ikke kan:)

Tak for dit svar nu venter jeg på de ringer om hvornår hun/han kommer forbi.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:41.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension