K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Ny skulder (https://www.k10.dk/showthread.php?t=26877)

skønnehjerte 08-05-2013 16:54

Ny skulder
 
Har nogen herinde fået/købt en ny skulder?? Og hvilke erfaringer har I med det?? Kan man søge om økønomisk tilskud til det??

Hva´nu 08-05-2013 17:25

"Købt" en ny skulder... nej så ved jeg nok ikke hvad du snakker om.

De to gange jeg har fået noget der kunne minde om en "ny" skulder, var ude på "Hvidovre" og det var ganske gratis.

skønnehjerte 08-05-2013 17:29

Hvordan det??

Og har du lyst til at dele din historie med mig:) er så evig træt af mine voldsomme smerter og nedsat bevægelighed:)

Hva´nu 08-05-2013 17:43

Nu kan der jo være så meget i vejen indeni sådan en skulder, så måske er det bedre at rådføre sig med en læge omkring hvad der er galt.

Jeg har stadig smerter, men har lært at leve med dem... det bliver lettere når man kender anatomien i en skulder og kan "se" hvad der faktisk foregår.
Smerterne efter at nerven har været på stræk i så mange, er aftaget en del, men er ikke helt væk.
Jeg har i perioder problem med at ligge på siden, idet ac-ledet let bliver belastet, men alt det her er ikke noget jeg går og snakker om, for det er bare som det er.

Da jeg vågnede efter 1. operation stod lægen og sagde "vi ses om 2 år, jeg kunne ikke klare hele operationen forfra !"
2 år senere vågnede jeg med armen bundet op i "hurra-stilling", de havde glemt at advare mig om, at sådan skulle jeg gå i 4 uger, og bagefter 2 uger bundetind til kroppen.

Perioden efter operation i skulder er frygtelig besværlig og hvis jeg skulle gøre det igen, skulle jeg virkelig have bedre odds end jeg har haft... det er ikke blevet helt godt, og det bliver ikke bedre.
Jeg vil ikke kunne opereres i området igen !

skønnehjerte 08-05-2013 18:07

Øv øv hvor trist for dig:(( har været igennem to skulder operationer da jeg fik løftesenen revet over:(( har nu nedsat bevægelighed kroniske smerter og fleksjob. Det er jo under omstændighederne flotte vilkår men jeg har svære perioder hvor skulderen brænder og svier og gør vildt ondt og jeg kan overh ikke bevæge den uden vildt mange smerter. Ryger ned hver gang i et sort hul og tænker bare om det vil kunne hjælpe mig med en ny skulder??

Hva´nu 08-05-2013 18:12

Er der nogen specifik operation der skulle kunne hjælpe... det lyder som skader og overbelastning i vævet.

Sørger du for at "fikser" din arm i en gunstig stilling når du bruger den ?

curls 08-05-2013 18:13

Citat:

Oprindeligt indsendt af skønnehjerte (Send 271333)
Øv øv hvor trist for dig:(( har været igennem to skulder operationer da jeg fik løftesenen revet over:(( har nu nedsat bevægelighed kroniske smerter og fleksjob. Det er jo under omstændighederne flotte vilkår men jeg har svære perioder hvor skulderen brænder og svier og gør vildt ondt og jeg kan overh ikke bevæge den uden vildt mange smerter. Ryger ned hver gang i et sort hul og tænker bare om det vil kunne hjælpe mig med en ny skulder??

Det må du bedst kunne snakke med en læge/speciallæge om...

Min mor har også fået ødelagt en sene ved skulder/arm, men den kan de slet ikke operere. De kan ikke gøre noget mere ved det.

Ellers se om du kan finde nogen erfaringer fra netdoktor.dk

KBR 08-05-2013 18:14

Er en skulder overhovedet noget man kan få som reservedel? For så kunne jeg da godt bruge 2.

curls 08-05-2013 18:19

Citat:

Oprindeligt indsendt af KBR (Send 271336)
Er en skulder overhovedet noget man kan få som reservedel? For så kunne jeg da godt bruge 2.

:D Og jeg vil gerne have et nyt øje.... glasøje er helt ok... :D:)

Hva´nu 08-05-2013 18:24

Citat:

Oprindeligt indsendt af curls (Send 271338)
:D Og jeg vil gerne have et nyt øje.... glasøje er helt ok... :D:)

Det er et held at glasøjne er lavet af glas... ellers kunne man jo ikke se igennem dem.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:15.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension