K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Får man en bekræftigelse fra (https://www.k10.dk/showthread.php?t=17642)

Gunell 16-04-2011 17:27

Får man en bekræftigelse fra
 
beskæftigelsesankenævnet at de har modtaget ens sag.?

Jobcenterets sagsformidler har sendt ind for 3 ugers tid side ang. afslag på forlængelse at sygedagpenge og afslag på fleksjob.

Hvor længe skal man vente? Og hvordan kan man vide hvad de har sendt ind?

Og hvad hvis man ikke får medhold af besk.anke n? Hvad så?

Håber at i kan hjælpe..

Gunell ( uden indtægt :O(

Gunell 17-04-2011 10:39

Ingen der ved noget ???:)

Vovse 17-04-2011 10:49

Citat:

Oprindeligt indsendt af Gunell (Send 160246)
beskæftigelsesankenævnet at de har modtaget ens sag.?

Jobcenterets sagsformidler har sendt ind for 3 ugers tid side ang. afslag på forlængelse at sygedagpenge og afslag på fleksjob.

Hvor længe skal man vente? Og hvordan kan man vide hvad de har sendt ind?

Og hvad hvis man ikke får medhold af besk.anke n? Hvad så?

Håber at i kan hjælpe..

Gunell ( uden indtægt :O(

Beskæftigelsesankenævnet må være = BAN, og i så fald mener jeg (fra det jeg har læst her på K10), at du modtager et brev med meddelelse om, at de har modtaget din sag.

Hvor lang tid der går aner jeg ikke, men du kan jo ringe til dem og spørge, om de har modtaget den, der kan jo ske fejl alle steder.

Når du får besked om, at BAN har modtaget din sag bør du bede om aktindsigt, så du kan tjekke, om kommunen har medsendt alle relevante akter.

Ved en hurtig søgning her på K10 kom dette frem, prøv at se på dem, der er sikkert noget du kan bruge: http://www.k10.dk/search.php?searchid=957345

MTVRV1 17-04-2011 10:55

Ja du skal have en bekræftigelse fra BAN
tror der gik 4 uger før jeg fik den, efter kommunen fastholdte deres afgørelse
du er vel blevet partshørt

fik svar 5 måneder efter og kommunen fik medhold. Ikke nogen stor
overraskelse
fordi sygdagpenge loven er komplet uretfærdig

hvis du ikke får medhold, det kan ingen fortælle dig. det er forskelligt fra sag til sag

min egen erfaring. Der er intet sket siden juni 2010 hvor mine sygedagpenge stoppede.
fordi jeg ikke koster dem noget(ingen kontanthjælp)

LUM 17-04-2011 12:59

Ved mig gik der et par uger, og dog er der en der gik noget længere tid med (læs måneder) men det savnede jeg heller ikke for viste slet ikke de havde fået den, da det var en klage over sagsbehandlingen og de normalt ikke hører til i BAN.

Fastholder BAN kommunens afgørelse, uden yderlige kommentare ryger du på KHJ, og de følger den §7a plan som blev lavet før stansningen, eller rettere det skal de, men hvad de skal og hvad de gør er jo ikke altid det samme hos de kære kommuner.

MEN tit og ofte (ikke altid) har BAN et eller andet, en næse eller kommer med noget omkring afklaring af sagen som kommunen skal iærksætte , især afklaring er der stor sandsynlighhed for vil komme i din sag, dette skriver jeg ikke fordi jeg husker din sag, men fordi det er typisk afslags grundlag for at give fleks.

Altså det er typisk kommunerne siger at man ikke er ordentlig afklaret og derfor ikke kan få fleks, og der er det så BAN sandsynlæigvis vil gå ind og... hey venner i skal sørge for en afklaring.

Men det helt nøjagtigt hvad der vil stå i brevet fra BAN ved fasthldelse på kommunens afgørelse er af gode grunde svært at vide, så det er du altså nød til at tage når det kommer.

I det brev du få af BAN, står der også hvor lang tid de forventer at din sag vil forløbe inde hos dem, og der vil stå, at du får besked hvis de ikke kan overholde deres egen frist.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:22.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension