K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Dit og Dat (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Avisartikelfra Sorø: "Casper har klaget.." (https://www.k10.dk/showthread.php?t=16427)

buster 28-01-2011 11:34

Avisartikelfra Sorø: "Casper har klaget.."
 
Tilgiv mig, hvis det ikke lige er her jeg skal lægge tråden men syns bare at artiklen fortjener at blive set:

http://www.e-pages.dk/bgmonline_soa/202/

Er det mon nogen vi kender herindefra?

PiaCP 28-01-2011 12:20

Ja det kender vi jo :-)
Samme historie her...bare tilbage fra 2001 og anerkendt i 2006....
dog kun med 5% :-))))))
Idag Flex med 15 timer..sir de!
Arbejdsmediciner mener 0 -lol-

Så Casper...føler med dig:kram:

Bella67 28-01-2011 12:34

Lille ord med stor betydning
 
:kram: til Casper og Pia.

Desværre to historier ud af alt for mange..

"Det er kommunens VURDERING at sagen har været behandlet i overensstemmelse med gældende lovgivning".


Problemet er jo at kommunerne kan VURDERE til deres fordel gang på gang.

Støjberg giver dem jo desværre medhold i hendes seneste svar til Mette Frederiksen ang. for syg til fleks men for rask til fp.

HeidiAnd 28-01-2011 13:57

Jeg kender Casper og Pia, dvs. min datter har gået i klasse med deres pige.

Men ja er ufattelig chokeret, og dog - intet overrasker mig længere med hensyn til Sorø kommune som jeg selv bor i... :mad:

hopper 04-02-2011 08:42

Citat:

Ja det kender vi jo :-)
Samme historie her...bare tilbage fra 2001 og anerkendt i 2006....
dog kun med 5% :-))))))
Idag Flex med 15 timer..sir de!
Arbejdsmediciner mener 0 -lol-

Ja det er mig annoncen handler om.
Jeg har fået en del henvendelser på annoncen, og desværre er der rigtigt mange der har nøjagtigt det problem.
Har endda fået en henvendelse fra bagsvær kommune, problemerne er de samme i det Jobcenter...
Det viser bare at der er et problem...

Citat:

Problemet er jo at kommunerne kan VURDERE til deres fordel gang på gang.
Det er lige præcis det jeg sagde til leder af Jobcenter på et øde jeg havde med ham.
Det samme skrev jeg til Borgmesteren, men de holder jo hånden over hinanden hele vejen op i systemet...

De bliver nødt til også at se det fra vores synspunkt...

PiaCP 04-02-2011 08:52

Hmm...Sorry men min mand hedder ikke Casper..
men Casper's historie er en tro af kopi af min :-))))

Citat:

Oprindeligt indsendt af HeidiAnd (Send 146660)
Jeg kender Casper og Pia, dvs. min datter har gået i klasse med deres pige.

Men ja er ufattelig chokeret, og dog - intet overrasker mig længere med hensyn til Sorø kommune som jeg selv bor i... :mad:


Hanna 04-02-2011 09:17

Jeg er så rystet, hvor er sagsbehandlernes og kommunens anstændighed, sunde fornuft og menneskelighed. Det er fandme godt man ikke er gift med sådan en idiot, som sådan en sagsbehandler, med mindre partneren er ligeså led.

hopper 04-02-2011 10:39

Jeg har tænkt det samme, det er ikke mennesker der arbejder i sygedagpenge afsnittet, det er maskiner som er styret af deres overordnet ;-)

Carmen 04-02-2011 16:04

Citat:

Oprindeligt indsendt af Bella67 (Send 146646)

Støjberg giver dem jo desværre medhold i hendes seneste svar til Mette Frederiksen ang. for syg til fleks men for rask til fp.

Hvad har Støjberg sagt?

Altså, den Sorø Kommune, det er så åbenlys lovbrud, så man dårligt fatter det - fx. 5 år gammel ressourseprofil - krydser fingre for at Casper får medhold i sin anke og kommunen så retter ind!

curls 04-02-2011 16:19

Fin artikel... Det er sagsbehandlerens ansvar at sørge for, at sagen er tilstrækkeligt oplyst. Det er da for dårligt, at de ikke har behandlet sagen ordentligt.

En rygskade - det bør en speciallæge kunne udtale sig om vedr. arbejdsskaden og funktionsnedsættelsen. Det kan egen læge ikke rigtig udtale sig om. De kunne have anmodet om statusattest hos den speciallæge, som Casper har gået hos osv..

Vil lige sige, jeg er overrasket over, at journalisten har nogle stavefejl i artiklen hahaha... Det hedder altså ressourceprofil med to ss.... Og ordet psykisk, der har vedkommende skrevet "psyikisk"....... Men vi mennesker kan jo lave fejl. :)

Da sygedagpengesagen fra nævnet blev hjemvist, skulle de jo lave en ny afgørelse. Det synes jeg ikke, de oplyser noget om i artiklen, hvad den nye afgørelse er blevet til. Hvis jeg altså ikke har overset noget.... hmm


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:53.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension