K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Nyt fra Ankestyrelsen (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=58)
-   -   Har ankestyrrelsen svarfrister? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=27541)

ZikZak 25-07-2013 12:48

Har ankestyrrelsen svarfrister?
 
Hej. Jeg kan ikke finde et svar på dette.
Jeg har anket (indsendt partshøring) på at man ikke ville forlænge mine sygdagpenge.
Er der en svarfrist for hvor længe der må går før jeg får svar på dette?

phhmw 25-07-2013 13:00

Ja og Nej
 
Kære ZikZak

Ankestyrelsen har sagsbehandlingsfrister!

http://ast.dk/artikler/default.asp?page=435

En anden k10-bruger har netop modtaget en svarfrist på 10 mdr før en afgørelse kan foreligge.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=27536

Men, .......

Her skal der skelnes om hvad der er hvad.

Ankestyrelsens svarfrister..... sagsbehandlingsfrister er SERVICEFRISTER...
... og kan fastsættes af dem selv, alt efter hvor travlt de har. Det sker jævnligt at embedsmænd ændre disse servicefrister, der IKKE er lovbundne.

Sagsbehandlingsfrister iht til Retssikkerhedslovens §3 stk.2 skal behandles som om de er lovbundne og kan IKKE ændres af sagsbehandlere/embedsmænd, da de er fastsat af politikerne.

Eksempelvis, har du i enden tråd søg om råd om kontanthjælp. Her kan du på din kommunes hjemmeside finde den sagsbehandlingsfrist din kommunalbestyrelse, har pålagt sagsbehandleren at komme med en afgørelse inde fristens udløb. Undtagelsesvis kan SB udskyde afgørelsen hvis der mangler oplysninger som er vedkommende for din sag.

Du kan ikke finde denne frist hvis din kommune har valgt ikke at overholde lovgivningen.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Skulle du have lyst og have 300 timer til overs, kan du læse lidt om, hvad sagsbehandlingsfrister er for en størrelse og hvorfor embedsmænd ikke ønsker at følge, hvad Folketinget har vedtaget:

http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616

Så en servicefrist er lige så lang, som en elastik.

Ankestyrelsen har særdeles travlt nu og de næste par år, formoder jeg, da flere andre ankenævn er nedlagt og overgået til Ankestyrelsen.

Hilsen Peter ;)

Nøgne tær 25-07-2013 13:00

Når du skriver partshøring går jeg ud fra det r kommunen du har indsendt til, ller tager jeg fejl ?

Generelt har alt en svarfrist, men myndigheden kan sagtens overskride denne, flere gange ved at sende besked inden udløbet af fristen.

Man skal være opmærksom på at når en myndighed udskyder en svarfrist så er det ikke nok at skrive vi har travlt og tager sagerne i den rækkefølge de kommer.
Der SKAL ligge en individuel forklaring til grund for hvorfor netop DIN sag er forsinket.

ZikZak 25-07-2013 13:27

Citat:

Oprindeligt indsendt af Nøgne tær (Send 279157)
Når du skriver partshøring går jeg ud fra det r kommunen du har indsendt til, ller tager jeg fejl ?


Jo det er rigtigt at jeg har afleveret den på kommunen. -- så det er måske slet ikke ankestyrelsen der behandler den endnu? Føler mig lidt dum nu :(...undskyld hvis jeg spørger dumt :(

phhmw 25-07-2013 13:35

Der findes ikke dumme spørgsmål...
 
Kære ZikZak


..... kun dumme svar.;)

Hvis du har afleveret en klage/anket, til kommunen som du skal, over en afgørelse (sygedagpengestop), som du ikke har været enig i, har kommunen 4 uger til at revurderer din sag. 4 uger er lovbunden.

Hvis kommunen fastholder sin afgørelse, skal de sende den til Ankestyrelsen inden de 4 uger.

Hvis, den ligger hos Ankestyrelsen, er det som tidligere beskrevet, med servicefrister, som er lige så lang, som en elastik. :evil:

Bedste hilsner
Peter;)

Nøgne tær 25-07-2013 13:38

Men nu bliver der altså blandet noget sammen, for en partshøring er altså IKKE det samme som en klage/anke.

ZikZak 25-07-2013 15:14

1000 tak for hjælpen!! :kram:

beklager forvirringen...synes det er svært at hitte rede i det hele :confused:

Nøgne tær 25-07-2013 15:24

Men jeg ved stadig ikke om der er tale om en partshøring eller klage/anke, men mig om det... det er bare rart at vide hvad vi snakker om.

Webmaster 25-07-2013 16:10

Måske vi skulle skære det mere ud...

Når man bliver partshørt af kommunen....så er det kommunen der vil vise dig de papirer og ting der står i sagen....altså i din journal som de har på kommunen..

Du kan så være enig i de ting som ligger eller som der står....og du vil have mulighed for at komme med dine rettelser til de ting som der står i sagen...

Men denne partshøring....ja det er ikke en klage....feks over sygedagpengestop...

Så du skal komme med dine rettelser til det som de har sendt til dig (partshøringen)

Hvis du så vil klage over dit sygedagpengestop....så skal du gøre dette seperat...

Hvor du skriver direkte at det er en klage over dit sygedagpengestop...

Når en kommune afgøre en sag og kommer med et sygedagpengestop eller et afslag...

Så er det kommunen du skal klage til...

Kommunen har så de 4 uger til at genoverveje sagen....om de vil give dig ret eller om de fastholder deres afslag...

Hvis de fastholder deres afslag....ja så skal de sende hele sagen videre til Ankestyrelsen...

Her vil Ankestyrelsen så tage stilling til din sag og komme med deres afgørelse...

Håber det forklare sagsgangen lidt bedre...

phhmw 25-07-2013 20:11

Ankestyrelsens sagsbehandling af nye sager
 
Til information i forbindelse med Ankestyrelsen nye opgaver samt sagsbehandlingsfrister.

Spørgsmål til ministeren fra Folketingets Socialudvalg.

"Bliver sager, som Ankestyrelsen overtager fra de sociale nævn, hurtigere færdig behandlet end nye sager, styrelsen får ind?"

http://www.ft.dk/samling/20121/almde...11/1269381.pdf

Ministeren har endnu ikke svaret.

Men nyt spørgsmål er allerede forberedt til ministeren, hvis ministerens svar på det første spørgsmål er relevant, til det andet spørgsmål.

http://www.ft.dk/samling/20121/almde...08/1269376.pdf

Det er politik der belyser situationer, som borgeren kan bruge.

Hilsen Peter ;)

mookmik 25-07-2013 22:53

Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 279244)
Til information i forbindelse med Ankestyrelsen nye opgaver samt sagsbehandlingsfrister.

Spørgsmål til ministeren fra Folketingets Socialudvalg.

"Bliver sager, som Ankestyrelsen overtager fra de sociale nævn, hurtigere færdig behandlet end nye sager, styrelsen får ind?"

http://www.ft.dk/samling/20121/almde...11/1269381.pdf

Ministeren har endnu ikke svaret.

Men nyt spørgsmål er allerede forberedt til ministeren, hvis ministerens svar på det første spørgsmål er relevant, til det andet spørgsmål.

http://www.ft.dk/samling/20121/almde...08/1269376.pdf

Det er politik der belyser situationer, som borgeren kan bruge.

Hilsen Peter ;)

Jeg tilhører dem der har modtaget et brev fra ankestyrelsen.

Jeg skal vente ydeligere 10 måneder på en afgørelse står der i brevet fra ankestyrrelsen, det vil sige at holder dette stik, så runder jeg de 60 ugers behandlingstid for en klage over afslag på ftp :eek: jeg ser frem til maj 2014 hvor der måske kommer en afgørelse med posten, er det tilfældet venter jeg mere en 1 år på en afgørelse fra BAN - nu ankestyrelsen................ føler lidt jeg snart er nød til at sygemelde mig på ny, da den ventetid tager livsmodet fra en ............ er spændt på hvad de mon siger inde på borgen.

ZikZak 26-07-2013 08:45

Citat:

Oprindeligt indsendt af Nøgne tær (Send 279185)
Men jeg ved stadig ikke om der er tale om en partshøring eller klage/anke, men mig om det... det er bare rart at vide hvad vi snakker om.

ja, jeg er selv lidt i tvivl...
Jeg har modtaget et brev der hedder "Partshøringstop af spd", hvor der står at mine sygedagpenge ikke kan forlænges ud over de 52 uger, og så er der div begrundelser. Jeg havde så ca. 14 dage til at svare på afslaget. Jeg har afleveret min indsigelse på kommunen.
Jeg håber at dette betyder jeg skal have svar inden for 4 uger?

Jeg har også bedt om aktindsigt da jeg modtog afslaget. Har intet hørt, fristen på 10 dage er overskredet... Har skrevet til borgmesteren, som anbefalet her på siden. Har fået svar fra sekretæren at man vil give besked til den organisation som det vedrører. Men har stadig intet hørt...

Her er min mail, og svar fra sekretæren:

Kære ZikZak

Borgmesteren takker og kvitterer for din henvendelse. Den er sendt videre til Social og Arbejdsmarked, og du vil snarest høre herfra.

Med venlig hilsen

Conny Røjkjær

borgmestersekretær


Fra: ZikZak
Sendt: 23-07-2013 10:01
Til: Henning Jensen Nyhuus [[email protected]]
Emne: Aktindsigt forud for afgørelser.



Kære Borgmester.



Aktindsigt, tidsfrist 10 dage. Forvaltningslovens §16



Jeg har via NemPost d. 08.07.13 søgt aktindsigt i min sag ved Randers Kommune.

NemPost har samme gyldighed som et traditionelt underskrevet brev. Der er kopi af den afsendte post i min mappe med sendte beskeder og jeg må derfor betragte mailen som sendt og modtaget på korrekt vis.

En begæring om aktindsigt skal i følge forvaltningsloven afgøres inden for 10 dage. På trods heraf har jeg ikke modtaget svar.

Partshøring. Forvaltningslovens §19

Da jeg har en tidsfrist for indlevering af dokumenter af vedr. partshøring i min sygedagpengesag d. 24.07.13 er kommunens overskridelse af den lovmæssige tidsfrist uheldig.

"§ 19. Kan en part i en sag ikke antages at være bekendt med, at myndigheden er i besiddelse af bestemte oplysninger vedrørende sagens faktiske omstændigheder, må der ikke træffes afgørelse, før myndigheden har gjort parten bekendt med oplysningerne og givet denne lejlighed til at fremkomme med en udtalelse. Det gælder dog kun, hvis oplysningerne er til ugunst for den pågældende part og er af væsentlig betydning for sagens afgørelse. Myndigheden kan fastsætte en frist for afgivelsen af den nævnte udtalelse."

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen
ZikZak

phhmw 26-07-2013 10:00

Du har gjort det helt rigtige...
 
Kære ZikZak

Du har modtaget en "Partshøring" inden de første 52 ugers termin, for at få din mening/partshøring, lige før du, sandsynligvis, modtager en afgørelse på "Sygedagpengestop".

Da du nu har søgt, om aktindsigt, og ikke modtaget den inden for rammen af lovgivningen på 10 kalenderdage, kan kommunen ikke træffe afgørelsen om "sygedagpengestop" før du har modtaget aktindsigten og sendt din partshøring tilbage, med viden om alle oplysninger i din sag.

Du vil sandsynligvis inden få dage modtage din aktindsigt, da kommune godt kender lovgivningen.

Når du så, efterfølgende, modtager afgørelsen på "sygedagpengestop" og du ikke er enig i afgørelsen, skal du anke/klage over afgørelsen, til kommunen. Det skal ske inde 28 kalenderdage, på minuttet, fordi det er et lovkrav. Hvis ikke denne frist overholdes mister man retten til at anke/klage sin sag.

Derfor er kravet om 10 kalenderdage på aktindsigten, også en vigtig juridisk termin, som skal overholdes af kommunen. Det har de så ikke gjort i dit tilfælde. Det har en konsekvens for kommunen, der ikke kan træffe en afgørelse før du har læst din journal.

Her har kommunen så 4 uger, hvor de enten fastholder deres afgørelse eller ændre den.

Hvis kommune fastholder afgørelsen SKAL de inden 4 uger sende, din klage/anke, videre til Ankestyrelsen. Her findes der så ikke sagsbehandlingsfrister der skal overholdes, fordi Ankestyrelsen har servicefrister, som beskrevet tidligere.

Jeg er overbevist om at du modtager din aktindsigt inden få timer.

Du har behandlet din sag helt professionelt.

Når man kan og kender reglerne, er det så let, så let.

Men kender man ikke reglerne, er det så forbandet svært at forstå. Der har vi alle været.

Bedste hilsner
Peter ;)

ZikZak 26-07-2013 10:30

Hej Peter.

Hvor er det skønt du gider hjælpe mig med at finde rundt i det her!:kram:

Men jeg må vist hellere fortælle dig om hele forløbet da det er lidt "mudret"...

Mine sygedagpenge ophørte den 30.06.13.

Den 24.06.13 modtog jeg brev om at mine sygedagpenge ville ophøre 30.06.13
I brevet stod at man afventede en udtalelse fra sygehuset, og at når man modtog denne ville man kigge på sagen igen.
Som reaktion på dette brev skrev jeg et jeg var uenig i afgørelsen (selv om den "kun" var midlertidig).

Den 08.07.13 modtog jeg så brevet med titlen "Partshøring stop af spd" - altså efter mine sygedagpenge var stoppet. Man havde nu modtaget information fra sygehuset, men fastholdt at jeg ikke var berettiget til mere hjælp.

Her efter bad jeg om aktindsigt.

Selv om jeg ikke modtog svar på min aktindsigt skrev jeg min partshøring, og afleverede den på kommunen inden for tidsfristen.
Herefter skrev jeg så til borgmesteren vedr. kommunens manglende svar på aktindsigten.

Når du nu har læst om forløbet mener du så stadig at jeg kan forvente svar fra kommunen inden for 4 uger? Og er det de samme personer som afgjorde sagen første gang som genbehandler den?

Nøgne tær 26-07-2013 10:46

Når der står partshøring, er det ikke et afslag.
Kommunen beder dig blot om en sidste kommentar, inden de faktisk stopper udbetalingen.
Også derfor du skulle indgive dine kommentarer på så kort tid

Sygedagpengene kan jo forlænges under visse omstændigheder, og det kommunen spørger dig om, er om de har overset nogle væsentlige ting, som skal med inden de træffer afgørelse.

ZikZak 26-07-2013 10:51

Vil det sige at jeg fortsat får sygedagpenge selv om jeg ER over de 52 uger?...indtil sagen er endelig afgjort?

I det første midlertidige afslag stod ellers jeg kunne søge kontanthjælp, så det har jeg gjort...

mookmik 26-07-2013 11:43

Kommunen bør ikke stoppe sdp før den partshøring er kommet igennem systemet, det hedder partshøring og så stop af sdp og ikke sdp stop og så partshøring ............... men det spiller ud til kommunens fordel ved ikke at gennemføre en partshøring før et sdp stop, da kommunen ved en sådan fejl genbehandler sagen, men datoen for sdp stoppet ligger fast, hvis kommunen fastholder deres afgørelse.

Fra ombudsmanden vedr. manglende partshøring: http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&...49784469,d.ZWU

og har man ret til en partshøring ? ja det har man https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...-partshoering/

Du skriver du modtog et brev den 24/6-13 med at sdp ville stoppe den 30/6-13 og så derefter modtog du partshøring den 8/7-13, dette burde være omvendt, da som jeg læser dette så er der truffet en afgørelse før du bliver partshørt.

Nu ved jeg ikke hvor du er henne i dit sygedoms forløb, er du blevet afklaret ? hvis ikke står noget i din sag der forhindrer en afklaring ?.

Du kan være lidt fræk og søge en førtidspension, du vil sikkert få afslag men i deres afslag skal kommunen skrive hvorfor du ikke kan få førtidspension og det kan du føre tilbage og bruge som grundlag for hvorfor de stoppede dine sdp, forstået på den måde de to afgørelse skulle jo ikke gerne modsige hinanden.

Alt efter hvordan din sag ser ud og hvor langt du er kommet i afklaring og behandling kan du forlænges efter sygedagpengelovens § 27, stk. 1, nr. 2 og hvis du er afklaret kan du søge om at blive visiteret til fleksjob og komme på ledighedsydelsen og måske det er derfor kommunen sender dig en tur forbi kontanthjælpen før de tilbyder det med at blive visiteret til fleks kommer på tale, så kommunen kan spare et par basse øre ad den vej også :mad:

---
Sygedagpengene kan forlænges udover de 52 uger hvis:

*det anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes revalidering eller virksomhedspraktik
*det anses for nødvendigt, at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger (op til 39 uger)
*når den sygemeldte er under, eller venter på, lægebehandling og forventes arbejdsdygtig indenfor 2 gange 52 uger, regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden
*den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår, men det endnu ikke er afklaret, om den sygemeldte er berettiget til et fleksjob eller til førtidspension (op til 26 uger)
*den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor mulighed for behandling anses for udtømt (uden begrænsning)
*der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring (indtil der er truffet afgørelse om erhvervsevnetabserstatning)
*der er påbegyndt sag om førtidspension (indtil sagen er færdigbehandlet).


Link: http://www.aeldresagen.dk/faa-raad-o...r/default.aspx
---

phhmw 26-07-2013 12:42

Ja, let er det ikke....
 
Kære ZikZak.

Vi laver lige en status. ( de andre kan også se at noget er galt i din sag)

Status.

Den 24-06-13 modtog du et brev med varsel om stop af sygedagpenge, med virkning den 30-6-13.

Er brevet modtaget samme dag, som det er dateret? S.U.

Har du gemt konvolutten med poststempel? (som Ombudsmanden anbefaler)

Her er sket et lovbrud, da du mindst 14 dage før et sygedagpengestop skal adviseres. Du har kun fået 7 dage.

Det skal der klages over! (det er nok til at afgørelsen er ulovlig)

Fremover gemmer du, alle konvolutter, fra kommunen med datostempel.

Kommunen SKAL afsende sine breve samme døgn, som de er dateret.

Hvilken dato/år begyndte din sygedagpengeperiode? S.U.

Den 8-7-13 modtager du et brev med din partshøring. Altså EFTER sygedagpengene er stoppet den 30-6-13.

Det skal der klages over! Afgørelsen er ulovlig pga dette.

Du tager omgående fat i din Borgerrådgiver, som er din lokale Ombudsmand.

http://www.randers.dk/FrontEnd.aspx?id=12869

Allerede i dag.

Sideløbende ville jeg kontakte DUKH om hjælp.

https://www.dukh.dk/radgivning/radgivning

Din sag er skoleeksempel på at kommunen fusker, fordi de har været sent ude og har som det primære, at få stoppet dine sygedagpenge.

Lad os hører om du følger mit råd om at kontakte din Borgerrådgiver.

Tag det roligt, du skal nok få styr på din sag.

De 4 uger du nævner skal du glemme. Din sag er "mudret" og der er med din oplysninger foretaget en ulovlig afgørelse.

Er der andre der er uenige i mine påstande?

Bedste hilsner
Peter;)

ZikZak 26-07-2013 17:54

Hej Peter. Tak endnu en gang!
Jeg svare på dine spørgsmål her:

Er brevet modtaget samme dag, som det er dateret? S.U.
Har du gemt konvolutten med poststempel? (som Ombudsmanden anbefaler)
Her er sket et lovbrud, da du mindst 14 dage før et sygedagpengestop skal adviseres. Du har kun fået 7 dage.
Det skal der klages over! (det er nok til at afgørelsen er ulovlig)


Brevet er kun sendt elektronisk via eboks - så jeg har kun en modtagelsesdato der hedder den 24.06.13 - men det er jo lige så godt som en kuvert.


Hvilken dato/år begyndte din sygedagpengeperiode? S.U.

Det gør jeg maj 2012

Den 8-7-13 modtager du et brev med din partshøring. Altså EFTER sygedagpengene er stoppet den 30-6-13.

Det skal der klages over! Afgørelsen er ulovlig pga dette.

Du tager omgående fat i din Borgerrådgiver, som er din lokale Ombudsmand.

http://www.randers.dk/FrontEnd.aspx?id=12869

Allerede i dag.


Det vil jeg forsøge. Det bliver via mail.

Det er sket noget nyt siden sidst....

Jeg har modtaget min sag (imødekommelse af aktindsigten).

OG jeg har igen på eboks, netop modtaget en gentagelse af afslaget efter indsendt partshøring.
Her er afslaget:

Afgørelse vedr. stop for udbetaling af sygdagpenge
Jobcenter Randers har truffet følgende afgørelse:
Udbetaling af sygedagpenge er ophørt med sidste udbetalingsdag d. 30.06.2013.
Begrundelse for afgørelsen:
Der er d. 09.07.2013 sendt høringsbrev til dig vedr. stop for udbetaling af sygedagpenge med sidste udbetalingsdag d. 30.06.2013. Høringsfrist d. 23.07.2013.
Der er i høringsperioden modtaget høringssvar fra dig.
Jf. høringsbrev af 09.07.2013 foreligger der ikke en sådan situation, at der er mulighed for efter sygedagpengelovens § 27 at fortsætte udbetaling af sygedagpenge udover nævnte ophørsdato.
Dine høringssvar indgår i den samlede vurdering.
Der lægges ved afgørelsen særlig vægt på, at det lægeligt er dokumenteret at tilstanden er stationær og uden yderligere behandlingsmuligheder. Det angives, at der ikke kan forventes en bedring af dit nuværende funktionsniveau. Dine skånebehov er rettet mod tid og ikke opgaver. (Det her fatter jeg ikke en pind af og har protesteret over dette i min partshøring. Jeg har både nedsat arbejdsevne på tid og mht opgavetyper..Hvad hulen mener de ?) Jf. Statusattest fra Regionspsykiatrien Randers dateret 25.06.2013.
Du har igennem en længere periode været i praktik 25 timer om ugen, hvor du har vist at have en effektivitet på 22 timer om ugen - frokostpauser inkluderes i vurdering af effektivt timeantal. (MÅ DE INKLUDERER FROKOSTPAUSER I EFFEKTIVARBEJDSTID? DET GIVER S** DA INGEN MENING? Der var tale om selvbetalte frokostpauser- for de "rigtige" ansatte.)
Samlet vurderes det, at den helbredsmæssige tilstand er afklaret. Tilstanden er stationær/stabil, og du kan varetage jobtyper, hvor skånehensyn er tilgodeset.

Der henvises til vedlagte udskrift af 26.07.2013 fra journalrapport: ”Vurdering efter sygedagpengelovens § 27”, hvoraf fremgår, hvad der er lagt vægt på ved denne vurdering.
Med venlig hilsen
K. G. Socialrådgiver


Jeg har kigget mine akter igennem. Skal der ikke foreligge en ressourceprofil eller noget tilsvarende? Jeg har ikke fået lavet noget i den stil...

Nøgne tær 26-07-2013 18:34

Citat:

Oprindeligt indsendt af ZikZak (Send 279299)
Vil det sige at jeg fortsat får sygedagpenge selv om jeg ER over de 52 uger?...indtil sagen er endelig afgjort?

Hverken klage eller partshøring har opsættende virkning.

gisne 26-07-2013 19:43

Ser lige at det er Randers du har din sag i. Jeg har hørt at de er rigtig stride og svære at samarbejde med. Prøv at tage kontakt til mette heap, www.dinsocialjurist.dk
Hun har i forvejen flere sager ifht randers jobcenter og jeg tror at hun er ret godt inde i deres måder egne måder at fortolke lovene på.

ZikZak 26-07-2013 21:48

Citat:

Oprindeligt indsendt af gisne (Send 279332)
Ser lige at det er Randers du har din sag i. Jeg har hørt at de er rigtig stride og svære at samarbejde med. Prøv at tage kontakt til mette heap, www.dinsocialjurist.dk
Hun har i forvejen flere sager ifht randers jobcenter og jeg tror at hun er ret godt inde i deres måder egne måder at fortolke lovene på.

Tak for rådet. Jeg vil tjekke hendes side ud.

Hvor føles det hele bare håbløst...aner ikke hvordan vores familie skal klare os igennem de mange måneder indtil man får en afgørelse. Økonomisk ruin truer. Havde ALDRIG troet jeg ville ende i sådan en situation. Og hvor føler man sig magtesløs...........................

mookmik 27-07-2013 01:20

Ressourceprofilen er afskaffet her i 2013, så den findes ikke mere, i stedet bruges rehabiliteringsteamets skemaer som skal udfyldes, når du søger om eksempelvis at blive godkendt til fleksjob osv. disse skemaer findes her http://www.k10.dk/showthread.php?t=3684

Hvis jeg var i dine sko ville jeg give dem en ansøgning om at blive godkendt til fleksjob så du kommer på ledighedsydelsen og kommer væk fra kontanthjælpen og gensidig forsørgerpligt og de ting der.

ZikZak 27-07-2013 08:31

Citat:

Oprindeligt indsendt af mookmik (Send 279396)
Ressourceprofilen er afskaffet her i 2013, så den findes ikke mere, i stedet bruges rehabiliteringsteamets skemaer som skal udfyldes, når du søger om eksempelvis at blive godkendt til fleksjob osv. disse skemaer findes her http://www.k10.dk/showthread.php?t=3684

Okay...så den skal kun bruges når man søger om eller er kommet i betragtning til fleksjob, og ikke for alle der er på sygedagpenge?

Citat:

Oprindeligt indsendt af mookmik (Send 279396)
Hvis jeg var i dine sko ville jeg give dem en ansøgning om at blive godkendt til fleksjob så du kommer på ledighedsydelsen og kommer væk fra kontanthjælpen og gensidig forsørgerpligt og de ting der.

Men i afslaget argumenterer kommunen jo at jeg IKKE kan komme i betragtning til fleksjob. De mener at jeg kan opnå beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked og arbejde 22 timer med skånehensyn. Så giver det vel ingen mening at ansøge om det? Ledighedsydelsen er så vidt jeg har forstået kun for dem som ER godkendt til fleks.

Det er lidt "morsomt" kommunen mener jeg kan søge den type job som var med til at gøre mig syg, og som jeg blev opsagt fra netop fordi jeg ikke kunne varetage mere :eek: Det er et job med konstant kundekontakt - og det er netop en af mine skånehensyn - "ingen kundekontakt".
Det er som at slå i en dyne at argumenterer over for dem!

mookmik 27-07-2013 13:52

Citat:

Oprindeligt indsendt af ZikZak (Send 279414)
Okay...så den skal kun bruges når man søger om eller er kommet i betragtning til fleksjob, og ikke for alle der er på sygedagpenge?

Men i afslaget argumenterer kommunen jo at jeg IKKE kan komme i betragtning til fleksjob. De mener at jeg kan opnå beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked og arbejde 22 timer med skånehensyn. Så giver det vel ingen mening at ansøge om det? Ledighedsydelsen er så vidt jeg har forstået kun for dem som ER godkendt til fleks.

Det er lidt "morsomt" kommunen mener jeg kan søge den type job som var med til at gøre mig syg, og som jeg blev opsagt fra netop fordi jeg ikke kunne varetage mere :eek: Det er et job med konstant kundekontakt - og det er netop en af mine skånehensyn - "ingen kundekontakt".
Det er som at slå i en dyne at argumenterer over for dem!

Resurse profilen er skiftet ud med det der nu hedder forberedelses skema og det skema skal laves sammen med din sagsbehandler og erstatter resurse profilen som vi kender den fra før den 1/1-13 dvs at søger du om noget her i 2013 og frem skal det der forberedelses skema laves før mødet med rehbiliteringsteamet.

mht. fleks delen, så er min pointe at du skal søge om at blive indstillet til fleks, enten indstiller de dig til fleks eller giver afslag og ved et evt afslag har du noget at gå videre med i form af en klage til ankestyrelsen.

Som jeg forstår det lige nu, skriver kommunen at du ikke er egnet til ftp eller fleks, men derfor står det dig frit for at søge disse ting, uanset hvad kommunen d.d. mener og skriver i deres begrundelse for at de ikke vil sende din sag videre i systemet til eksempelvis at blive godkendt til fleks, da du ikke har søgt om at blive indstilet til fleks har du ikke fået et afslag du kan klage over.

Hvis du søger om at blive godkendt til eksempelvis fleks, skal din sbh opdatere din resourse profil ( fra før 1/1-13 ) til d.d. og ligge den over på det der nye omtalte skema til rehabiliteringsteamet ( sammen med dig), så bliver du indkaldt til et møde hos det der rehab.team og de skal begrunde skriftligt via andre skema, hvorfor du kan eller ikke kan blive indstillet til fleks og der har du så den afgørelse som du vil modtage efter rehab.teamets indstilling er blevet behandlet af din kommune og nå du så modtager deres afgørelse med posten, kan du evt. vælge at klage over afgørelsen til ankestyrelsen hvis der er brug for det.

Lige nu har du jo ingen afgørelse fra kommunen vedr. fleks delen, men kun kommunens " tanker " omkring dette, hvis du forstår mig ret og giv ikke kommunen lov til at skræmme dig til ikke at søge om eksempelvis fleks delen, hvilket du giver udtryk for ved at skrive at det giver vel ingen mening at søge om at blive indstillet til fleks ........... jo det giver mening at søge, da kommunen skal begrunde et nej ( eller et ja for den sags skyld ) og det er jo her kampen skal udkæmpes med systemet, husk du er ikke alene i din situation, der er mange der sidder fast i saksen ligesom dig, ved godt det er en ringe trøst, men se hvor det vælter ind med klager til det der hed ban og nu ankestyrelsen, hvis folk blev behandlet med respekt af systemet ville klagerne nok falde drastisk efter min mening, så op på hesten, søg og klag hvis der er behov for at klage.

Husk at kommunen kan ikke nægte dig at søge om at blive indstillet til fleks eller nægte at du søger om ftp for den sags skyld, husk det og tænk på det uanset hvad kommunen siger til at du vil have din sag behandlet, da de evt. nok vil snakke for deres syge et eller andet ...........

Der sker intet ved at søge andet end du har det bedre med dig selv efter du har søgt, alternativet er at du senere sidder med tanker som, hvad nu hvis jeg havde søgt osv.

ZikZak 27-07-2013 19:56

Det er forhåbentlig ikke denne samme sagsbehandler der også skal kigge på det? Jeg sendte en mail til borgerrådrådgivningen, som anbefalet af peter. Men har ingen tillid til at det gør nogen som helst forskel.

phhmw 28-07-2013 14:58

Her er hvad vi er oppe imod.....
 
foranlediget af bla partier der påstår de gennem generationer har beskyttet de svage.

http://www.avisen.dk/kuk-i-ankesyste...te_228109.aspx

Ikke lige hvad der bliver sagt, når mikrofonen holdes i hånden.

Nogle burde skamme sig.

Hilsen Peter :evil:

ZikZak 03-08-2013 15:19

Her er min dialog med borgerrådgivningen på Randers kommune...

Kære Borgerrådgiver.

Jeg føler der er begået op til flere fejl i min sagsbehandling, og jeg vil bede jer kigge på sagen.

Den 24-6-13 modtog jeg via eboks et brev med varsel om stop af sygedagpenge, med virkning den 30-6-13.

Det er min opfattelse at der hermed er sket et lovbrud, da man mindst 14 dage før et sygedagpengestop skal adviseres. Jeg har kun fået 7 dage.

Den 8-7-13 modtager jeg et brev med min partshøring (indleveringsfrist 23-7-13). Altså efter sygedagpengene er stoppet den 30-6-13. Dette er endnu et lovbrud. Partshøringen skal gå forud for stoppet af sygedagpenge.

Af disse årsager må afgørelsen om stop af sygedagpenge være ugyldig.

D. 8-7-13 søgte jeg grundet partshøringen om aktindsigt. I følge loven skal jeg have svar herpå senest 10 dage herefter. Jeg modtog intet svar. Jeg rykkede for svar, og modtog først svar, i form af mine akter i dag d. 26-7-13, efter fristen på indlevering af min partshøring. Dette er på kant med forvaltningslovens §19 som kræver at en part i sagen skal være gjort bekendt med oplysningerne i sagen.

Ironisk nok har jeg også i dag d. 26-7-13 fået endelig afslag fra kommunen på forlængelse af mine sygedagpenge.

Med venlig hilsen
ZikZak



Kære ZikZak

Tak for din henvendelse.

Hvis du vil klage over afgørelsen om stop for dine sygedagpenge, skal du indgive en klage til Sygedagpengeafdelingen inden fire uger fra afgørelsen er truffet. Klagen kan indgives såvel mundtligt som skriftligt.

Det er en god ide, at klagen ledsages af dine begrundelser for, hvorfor du er uenig i afgørelsen. Du kan her anføre de kritikpunkter, som du har skrevet til Borgerrådgiveren i din mail nedenfor sammen med dine eventuelle andre bemærkninger eller argumenter.

Jeg har herudover mulighed for at hjælpe dig med at klage over, at du ikke modtog et svar med en afgørelse på din anmodning om aktindsigt indenfor 10 dage, hvilket har betydet, at du først modtog akterne efter, at du rykkede for et svar og altså også efter, at fristen for indgivelse af partshøring udløb.

Du er meget velkommen til at ringe til mig på mit direkte telefonnummer xxxxxxxx, så vi lige kan aftale nærmere eller hvis du har spørgsmål til ovenstående. Hvis jeg ikke har mulighed for at svare på din opringning, skal du bare lægge en besked med dit telefonnummer på min telefonsvarer, så ringer jeg tilbage hurtigst muligt.

Venlige hilsner

borgerrådgiver


Hej borgerrådgiver.

Jeg HAR jo klaget over afgørelsen vedr. sygedagpenge i form af min partshørelse. Og har, som jeg også skrev i min mail, IGEN modtaget en afvisning af forlængelse eller anden indsats. Derfor skal jeg nu indgive min klage til Beskæftigelsesankenævnet, og ikke sygedagpengekontoret. Det er ikke hertil jeg har brug for hjælp.

Dét jeg vil gerne have jeres hjælp/svar på er følgende spørgsmål:

Er afgørelsen på afslag af forlængelse af sygedagpenge UGYLDIG eftersom jeg ikke har fået min aktindsigt inden for lovens rammer, og derfor ikke var bekendt med sagens detaljer, da jeg skulle partshøres?

Er stop for udbetaling af mine sygedagpenge ULOVLIG efter som jeg ikke blev varslet inden for den lovbestemte frist på 14 dage?

Hvis du kan svare JA til en af ovenstående spørgsmål - HVOR og HVORDAN skal jeg så klage?

Med venlig hilsen

ZikZak


Måske er det mig der er for påvirket af det hele - men jeg synes sg* ikke den tegner for godt, den her "rådgivning". Synes rådgiveren svare som om personen ikke har læst min mail ordentlig - eller bare går uden om det relevante i min mail.
....:mad:

Der er noget andet vigtigt jeg gerne vil spørge jer om:
I det endelig afslag på forlængelse af sygedagpenge skriver kommunen bl.a.
"Du har igennem en længere periode været i praktik 25 timer om ugen, hvor du har vist at have en effektivitet på 22 timer om ugen - frokostpauser inkluderes i vurdering af effektivt timeantal. "

Jeg nægter at tro på at kommunen bare uden videre må medregne frokostpause i effektivtid - når denne pause er betalt af medarbejderen selv! Når man taler om effektivtid i forbindelse med fleksjob er der, som jeg har forstået det, tale om den tid som arbejdsgiver skal aflønne medarbejderen for! Og kommunerne forlanger vel ikke at arbejdsgivere skal betale for en fleks-medarbejders frokostpause- det er vel overenskomsten eller arbejdsgiver som afgør dette! Hjælp mig her!! Er jeg helt gal på den?
Er der nogen som kan finde noget som helst som underbygger at kommunen må medregne frokostpause i effektivtid - uanset om pausen er betalt af personen selv? Eller noget som helst som modsiger Randers kommunes beregningsmetode?
Hvis der ikke findes noget om dette - hvem kan man så spørge??

popiae 04-08-2013 07:26

"Måske er det mig der er for påvirket af det hele - men jeg synes sg* ikke den tegner for godt, den her "rådgivning". Synes rådgiveren svare som om personen ikke har læst min mail ordentlig - eller bare går uden om det relevante i min mail." citat.

Jo, du har misforstået, du skal bare ringe, for vejledning eller be om møde.

Vedr. frokostpause, SKAL dette selvsagt undtages effektiv arbejdstimer.

VH Popiae

ZikZak 04-08-2013 09:16

Hej popiae
mange tak for dit svar :) :kram:
ja, man bliver jo helt rundtosset af det hele :(

vedr. nedenstående:

Citat:

Oprindeligt indsendt af popiae (Send 280012)

Vedr. frokostpause, SKAL dette selvsagt undtages effektiv arbejdstimer.

VH Popiae

kan du henvise til et sted hvor dette står beskrevet? for randers kommune mener åbenbart det modsatte, og har med dette argument sendt mig på kontanthjælp (= 0 kr). Det er derfor super vigtigt for mig at kunne modbevise dette. Håber meget på at du kan hjælp...........

popiae 04-08-2013 23:52

Effektive er det time antal, man får løn for, længere er den ikke.

VH Popiae

mookmik 05-08-2013 07:55

Kommunerne tager den tid med fra man møder til man går hjem og det er alt inklusiv ( også pauser ).

Jeg har selv gjort opmærksom på dette område via min klage til BAN ( nu ankestyrelsen ) over et afslag på ftp, da jobcenter tager den tid man opholder sig på job stedet som effektiv tid, men skal lige vente til maj 2014 med at få en afgørelse i bedste fald.

Fleks betyder, at arbejdsgiveren kun betaler for det arbejde, der bliver udført
Som arbejdsgiver skal de kun betale for det arbejde, fleksjobberen udfører. Fortalt med tal betyder det, at ansætter en arbejdsgiver en fleksjobber 20 timer om ugen med en arbejdsintensitet på 50 %, betaler en arbejdsgiver timeløn for 10 timer og disse timer er taget ud fra man har vist man kan opholde sig på jobbet eksempelvis i en arbejdsprøvning på 20 timer om ugen.

Dette er inklusiv alle pauser det måtte være i løbet af en dag, hvis dette var eksklusiv pauser, så ville tiden i dette tilfælde være på over de omtalte 20 timer.

Hvad er egentligt begrebet ’effektiv arbejdstid’ ?

Det er noget flyvsk noget som jeg ser det og dermed ligger den effektive arbejdstid i kommunen favør til at presse tiden op, så hvis man eksempelvis møder op 2 timer om dagen ( mandag til fredag ) alt inklusiv, så har man bevist man kan klare 10 timer om ugen effektivt i arbejdstiden og det er selvom man ligger på gulvet med eksempelvis smerter den halve tid på jobbet i en arbejdsprøvning og reelt kun er fokuseret de 5 timer og ikke de omtalte 10 timer, men man har jo vist man kan være der i 10 timer, om man så er effektiv i de timer man er i arbejdsprøvning tager kommunen knap så alvorligt, men bruger de timer man har været i arbejdsprøvning og bruger de timer til en indstilling til fleks ..........

Mig bekendt findes der ingen skemaer eller kontrol funktioner kommunen skal eller kan bruge til at regne det effektive arbejdstid ud, men at den tid man opholder sig på " job stedet " er den tid der er gældende ( alt inklusiv ) og ud fra de timer laves der en konklusion fra jobcenter på blandt andet ens tilstand og skånebehov osv.

----
Glemte at poste dette link, teksten er sakset fra dette lange link ( pdf fil )
http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&...50165853,d.Yms

Personer, der er godkendt til fleksjob, har en varig begrænsning i arbejdsevnen, og ansættes derfor med skånehensyn. Arbejdsevnen
skal være nedsat med minimum 50% i forhold til en ordinært ansat på 37 timer pr. uge. Den effektive arbejdstid for en fleksjobansat er
derfor 18½ time eller derunder pr. uge.

ZikZak 05-08-2013 08:16

Hej Mookmik.

Tak for svar og det indsatte link :)

I mit tilfælde var jeg på praktikstedet 25 timer, og kommunen har beregnet min effektive tid til 22 timer - de (Randers kommune) har altså trukket nogle af mine løbende pauser fra - men ikke fra frokostpausen! De medgiver dermed at pauser skal trækkes fra, men har så bestemt sig for at frokostpauser ikke trækkes fra. Dette uden argumentation bortset fra "at sådan er det". :mad:

Jeg har mailet til Mette Heap fra www.dinsocialjurist.dk Her under kan du se mit spørgsmål og hendes svar:

Kære Mette.

Jeg er faldet for 52 ugers reglen for sygedagpenge. Selv mener jeg at jeg er berettiget til at komme i betragtning til fleksjob. Jeg kan arbejde 17-18 timer effektivt, men Randers kommune har regnet sig frem til 22 timer. De argumenterer at frokostpause skal tælle med i den effektive arbejdstid - selv om pausen betales af medarbejderen selv. Dette mener jeg lyder helt forkert!
Kan du fortælle mig om kommunen gør rigtigt i at medregne selvbetalte pauser?

Jeg har søgt forgæves efter materiale som beskriver dette område...Ved du hvor jeg kan finde noget om emnet?

På forhånd tak!!!

Mvh
Zikzak

Hej Zikzak

Effektiv tid er den tid du rent faktisk arbejder effektivt. Man arbejder ikke når man holder pause, og alle pauser skal trækkes fra. Hvem der betaler pauserne er aldeles ligegyldigt; en pause er en pause. Der er ingen §’er der definerer ”pause”, og med mindre man er så uheldig at være syg i Randers Kommune, så plejer det da hellere ikke at være nødvendigt.
Med venlig hilsen

Mette Heap

mookmik 05-08-2013 11:50

Hej Zikzak.

Jeg studser lige over at Mette Heap siger at : Der er ingen §’er der definerer ”pause”

Det er som jeg læser dette et frit slag/skøn om kommunen vil trække noget fra eller ligge noget til for den sags skyld i de timer kommunen er kommet frem til.

Men om alt andet er, hvorfor sender du ikke en ansøgning af sted hvor du beder om at blive visiteret til fleks, på den måde får du en afgørelse du evt kan klage over hvis du mener der er behov for dette, på den måde klager du over 2 ting, både sdp stoppet og en eventuelt afslag på at blive godkendt til fleks.

Alt hvad du behøver er at sende en email til din sagsbehandler hvor i der står, jeg vil hermed gerne søge at at blive visiteret til fleksjob, gældende fra dags dato den ?/?-2013.

Ved at søge om at blive visiteret til fleks job, så skal rehabiliteringsteamet skrive i deres indstilling hvorfor de vurdere/mener at du kan eller ikke kan blive visiteret til fleks og den indstilling bliver sikkert godkendt af kommunen og det er den afgørelse når du så modtager den du klager over inden 4 uger og vedholder Randers kommunen deres afgørelse så ryger den til ankestyrelsen.

ZikZak 05-08-2013 12:30

Citat:

Oprindeligt indsendt af mookmik (Send 280084)

Det er som jeg læser dette et frit slag/skøn om kommunen vil trække noget fra eller ligge noget til for den sags skyld i de timer kommunen er kommet frem til.
.

Ja det er også det jeg har erfaret - de kan trække fra og ligge til som det passer i deres kram!

Citat:

Oprindeligt indsendt af mookmik (Send 280084)
Men om alt andet er, hvorfor sender du ikke en ansøgning af sted hvor du beder om at blive visiteret til fleks, på den måde får du en afgørelse du evt kan klage over hvis du mener der er behov for dette, på den måde klager du over 2 ting, både sdp stoppet og en eventuelt afslag på at blive godkendt til fleks.

Alt hvad du behøver er at sende en email til din sagsbehandler hvor i der står, jeg vil hermed gerne søge at at blive visiteret til fleksjob, gældende fra dags dato den ?/?-2013.

Ved at søge om at blive visiteret til fleks job, så skal rehabiliteringsteamet skrive i deres indstilling hvorfor de vurdere/mener at du kan eller ikke kan blive visiteret til fleks og den indstilling bliver sikkert godkendt af kommunen og det er den afgørelse når du så modtager den du klager over inden 4 uger og vedholder Randers kommunen deres afgørelse så ryger den til ankestyrelsen.

Det vil jeg gøre så. Jeg har holdt mig lidt tilbage fordi jeg var nervøs for at mudre min sag mere til end den allerede er.

Tak for dit input :kram:

stampe 05-08-2013 12:33

Det lyder vel egentlig ok. Hvis dine kolleger har betalt frokost, skal den heller ikke trækkes fra i dit timetal.

mookmik 05-08-2013 13:17

Citat:

Oprindeligt indsendt af ZikZak (Send 280091)
Det vil jeg gøre så. Jeg har holdt mig lidt tilbage fordi jeg var nervøs for at mudre min sag mere til end den allerede er.

Du mudrer ikke i din sag ved at søge om at blive visiteret til fleks, du kæmper kampen om at blive afklaret, dette kan enten gå den ene aller den anden vej og som sagt får du svar på hvorfor du enten kan eller ikke kan blive visiteret til fleks og den kan du så lade ligge eller gå videre med alt efter hvordan tingene falder ud.

@stampe, som fast ansat bliver man lønnet efter overenskomsten på normale vilkår, det kan du ikke sammenligne med at være ude i praktik hvor en afklaring finder sted, udenfor en overenskomst og via et jobcenter, der har til opgave og klarlægge ens skånebehov, arbejdstid og effektiviteten osv. problemet er, at der ikke er nogen paragraffer der omhandler dette emne, hvad du og jeg kan finde burde være rimeligt, kan ikke bruges til så meget, da der som sagt ingen lov er på området hvordan en kommune skal se på disse ting, uanset om man som fast ansat får betalt eller ikke får betalt sine pauser ........ du kan også sige at man som modtager af sygedagpenge ikke har krav på nogen pauser, da man får en fast ydelse indtil de en dag stopper, her tænker jeg på dem med fast arbejde der ikke får betalt deres pauser og bliver trukket i løn for at spise til middag eksempelvis ;)

ZikZak 05-08-2013 14:42

Har netop talt med DUKH som jeg har skrevet til vedr. "pauseberegningen".

De tør ikke sige om ankestyrelsen vil accepterer at en frokostpause regnes med i effektiv tid - det må en fremtidig afgørelse belyse.
Personen jeg talte med mente dog ikke at det kunne regnes med - men desværre hjælper det ikke ret meget hvad vi mener ;)

Hun mente også at det var ukorrekt når kommunen skrev at mine skånehensyn var rettet imod tid og ikke opgaver - når de netop i deres eget dokument vedr. opstart af virksomhedspraktik selv har beskrevet skånehensyn vedr. opgaver.

Det er også lidt "sjovt" at kommunen henviser til den lægelige statusrapport når de skal bruge argumenterer for at mine behandlingsmulighedet er udtømte. Men de vælger så at se bort fra de skånehensyn rettet mod opgaver som er bekrevet i selv samme rapport.

Jeg har nu været tvunget til at hæve alle mine feriepenge for dette ferieår for at kunne betale regningerne... Jeg vil selvfølgelig informerer ydelseskontoret om dette da jeg har søgt om kontanthjælp - nu håber jeg bare ikke at det også skal give problemer for mig...

ZikZak 06-08-2013 08:34

Hej.

Ja jeg mister nemt overblikket til tider..
Jeg har lige genlæst klagevejledningen som var medsendt kommunens afgørelse. Den lyder:

Klagevejledning: Du kan klage over afgørelsen til Beskæftigelsesankenævnet. En eventuel klage skal indgives til Jobcenter Randers. Såfremt vi ikke ændrer afgørelsen, vil klagen blive sendt til Beskæftigelsesanke- nævnet sammen med sagens akter.


Jeg er forvirret :confused: Der står jeg kan klage til beskæftigelsesankenævnet. Samtidig står der at jeg skal indsende klagen til jobcenter Randers, og så frem de ikke ændre afgørelsen vil de sende klagen videre til beskæftigelsesankenævnet.

Betyder det at kommunen IGEN vil kigge på sagen og EVT ændre deres beslutning?...Jeg troede de havde taget den endelige beslutning, og at det var NU det skulle i ankenævnet?
Håber I kan hjælpe igen...

Østergaard 06-08-2013 11:43

Hej ZikZak.

Ang klage. Så kan du klage over en afgørelse fra kommunen. Her kommer du med punkter som du klager over i forhold til den afgørelse kommunen har truffet. Herefter vil kommunen gennemgå din klage for at se om der er noget de har overset/glemt at tage højde for.
Hvis kommunen stadig fastholder deres afgørelse, så sender den pågældende kommune sagen videre til ankestyrelsen. Dette har kommunen 14 dage til at gøre og efterfølgende skal du modtage en kvittering fra ankestyrelsen om at de har modtaget din klage og hvor lang tid de forventer der vil gå før du får en afgørelse..


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:27.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension