K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Hvorfor skal jeg vedblive med at betale til syge? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=30488)

phhmw 31-07-2014 14:35

Hvorfor skal jeg vedblive med at betale til syge?
 
Ironi kan forekomme i dette indlæg, men læs og lyt til det henviste radioprogram!

Det er da ikke rimeligt, at mine skattekroner i en uendelighed skal blive ved med at fosse ned i lommerne på sygemeldte.

Når vi ved, at kloge mennesker kan vejlede os borgere i Danmark, hvordan denne lille ged skal barberes, med at afkorte sygeperioder.

Disse kloge mennesker Claus Hjort Frederiksen og Mette Frederiksen har vist at de trods alt har lidt forstand på det de har med at gøre.

Derfor, tag jer sammen og kom ud på arbejdsmarkedet.

Basta bum.

Lyt til dette lille program fra P1 Dokumentar.

http://www.dr.dk/p1/p1-dokumentar

Eksperimenter der ikke måtte slå fejl

"I 2008 satte beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen et af verdens største arbejdseksperimenter i gang. Man ville se, om man kunne få psykologer, fysioterapeuter og læger til at arbejde så godt sammen, at det ville forkorte syge danskeres sygeperiode og bringe dem tilbage til arbejde hurtigere end ellers, og i sidste ende spare staten en masse penge. Desværre endte forsøget, ifølge flere uafhængige eksperter, med slet ikke at vise det, som politikerne havde håbet.

Den velmente indsats kunne ikke forkorte sygefraværet – og den samlede effekt af undersøgelsen blev opgjort til at være lige nul. Alligevel valgte den nuværende beskæftigelsesminister, Mette Frederiksen, at få det til at fremstå, som om man havde fundet nøglen til at nedbringe sygefraværet. Hør om eksperimentet, der ikke måtte slå fejl. Tilrettelægger: Morten Runge. Vært: Gry Hoffmann. Redaktør: Jesper Hyhne.
"

Bedste hilsner

Peter :mad:

de7smådværge 31-07-2014 16:16

Håber dette indlæg er en joke ellers tolker jeg det forkert...Dine skattekroner? Er du ikke førtidspensionist.

Jeg var iøvrigt med i " eksperimentet" og det virkede ikke..hvorfor?: Jeg var sjovt nok syg;-)

martinja41 31-07-2014 16:27

Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 310945)
Det er da ikke rimeligt, at mine skattekroner i en uendelighed skal blive ved med at fosse ned i lommerne på sygemeldte.

Når vi ved, at kloge mennesker kan vejlede os borgere i Danmark, hvordan denne lille ged skal barberes, med at afkorte sygeperioder.

Disse kloge mennesker Claus Hjort Frederiksen og Mette Frederiksen har vist at de trods alt har lidt forstand på det de har med at gøre.

Derfor, tag jer sammen og kom ud på arbejdsmarkedet.

Basta bum.

Lyt til dette lille program fra P1 Dokumentar.

http://www.dr.dk/p1/p1-dokumentar

Eksperimenter der ikke måtte slå fejl

"I 2008 satte beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen et af verdens største arbejdseksperimenter i gang. Man ville se, om man kunne få psykologer, fysioterapeuter og læger til at arbejde så godt sammen, at det ville forkorte syge danskeres sygeperiode og bringe dem tilbage til arbejde hurtigere end ellers, og i sidste ende spare staten en masse penge. Desværre endte forsøget, ifølge flere uafhængige eksperter, med slet ikke at vise det, som politikerne havde håbet.

Den velmente indsats kunne ikke forkorte sygefraværet – og den samlede effekt af undersøgelsen blev opgjort til at være lige nul. Alligevel valgte den nuværende beskæftigelsesminister, Mette Frederiksen, at få det til at fremstå, som om man havde fundet nøglen til at nedbringe sygefraværet. Hør om eksperimentet, der ikke måtte slå fejl. Tilrettelægger: Morten Runge. Vært: Gry Hoffmann. Redaktør: Jesper Hyhne.
"

Bedste hilsner

Peter :mad:

føj hvad fanden er det for noget og skive :o

stampe 31-07-2014 18:05

Er det en gammel eller en ny nyhed?

de7smådværge 31-07-2014 19:39

[QUOTE=stampe;310958]Er det en gammel eller en ny nyhed?[/QUOT

Det er en meget gammel nyhed og trådholders troværdighed herinde er da lige røget

;)

Fleks10 31-07-2014 20:12

Æhhh, starter trådholder ikke med at skrive at ironi kan forekomme??????

Bodrum 31-07-2014 20:49

Troværdighed?????

Brug lige to minutter på at undersøge phhmw' arbejde på K10.

Ninja 31-07-2014 23:17

I læser Peters tråd som fanden læser bibelen!!:eek:

Og jeg kan da umuligt være den eneste der trak på smilebåndet, fordi tråden ramte lige på kornet:D

Og hvorfor tror i det er en gammel nyhed?? Indslaget er fra i dag, dog genudsendt fra Maj 2014!!! Det kan da dårligt blive nyere.

Engang i mellem skræmmer k10 brugerne mig:(

maruus 01-08-2014 01:37

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 310973)
I læser Peters tråd som fanden læser bibelen!!:eek:




Engang i mellem skræmmer k10 brugerne mig:(

Forstår man til fulde ...Hvad er tanken med at mistænkliggøre trådholder ? ?
endnu flere besparelser ??

job 01-08-2014 02:16

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 310973)
I læser Peters tråd som fanden læser bibelen!!:eek:

Og jeg kan da umuligt være den eneste der trak på smilebåndet, fordi tråden ramte lige på kornet:D

Og hvorfor tror i det er en gammel nyhed?? Indslaget er fra i dag, dog genudsendt fra Maj 2014!!! Det kan da dårligt blive nyere.

Engang i mellem skræmmer k10 brugerne mig:(

Indslaget er måske af nyere dato men Mette Frederiksens fejlagtige konklusion på TTA-projektet er næsten et par år gammel.

Banebrydende undersøgelse anviser vejen for lavere sygefravær


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:05.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension