K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Førtidspension når man er gift, men lever separat (https://www.k10.dk/showthread.php?t=23833)

octagon 08-08-2012 22:36

Førtidspension når man er gift, men lever separat
 
Hej,

Jeg har fået tilkendt førtidspension (2010), og har fundet en Russisk pige, som jeg gerne vil giftes med. Vi har reelt kendt hinanden siden 2007.

Nu har jeg hørt, at førtidspensionen vil falde, hvis vi gifter os; på den anden side har jeg også hørt, at når der ikke er noget samliv, så gælder der andre forhold. Det er dog noget forvirrende og kryptisk forklaret, så jeg håber, at nogen her kan hjælpe med at klarlægge dette. Hun vil fortsat bo i Rusland i en rum tid endnu - sandsynligvis omkring 2 år.

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Ninja 08-08-2012 22:45

Når man er gift, så glæder forsørgerpligten uanset om man bor sammen eller ej. Så pensionen vil falde. Men bor man ikke sammen, kan man så bibeholde boligsikringen.

Ukken 09-08-2012 08:09

Jeg tror du skal sørge for at få en rigtig god råd og vejledning inden du gør noget. Du skal stille en stor kaution for hende samt dokumentere du kan forsørge hende Søg advokat bistand er mit råd til dig for reglerne ændres hele tiden og du kan komme rigtig galt afsted.

stribe 09-08-2012 08:38

UKKEN

ja det koster en del penge.at blive gift med en russer og få hende til dk..min nabo er gift med en russer og ikke nok med at han skal stille med nogen penge og forsørge hende,så er det langtid hun ikkke må ligge staten til - last..

mener min nabo sagde at efter 7 år ku hun betragtes som dansker--hun er blevet syg og ka ikke arb.pt og jeg mener hun sagde hendes dk mand stadig sku forsørge hende.

der er mange regler der skal overholdes..jeg ville se om jeg ku finde nogen der selv har prøvet el. nogen der ved noget om det..

ønsker dig held og lykke

stribe førtidspensionist

handy 09-08-2012 10:24

Citat:

Oprindeligt indsendt af octagon (Send 236784)
Hej,

Jeg har fået tilkendt førtidspension (2010), og har fundet en Russisk pige, som jeg gerne vil giftes med. Vi har reelt kendt hinanden siden 2007.

Nu har jeg hørt, at førtidspensionen vil falde, hvis vi gifter os; på den anden side har jeg også hørt, at når der ikke er noget samliv, så gælder der andre forhold. Det er dog noget forvirrende og kryptisk forklaret, så jeg håber, at nogen her kan hjælpe med at klarlægge dette. Hun vil fortsat bo i Rusland i en rum tid endnu - sandsynligvis omkring 2 år.

På forhånd tak.

Venlig hilsen

...Hvis i gifter jer og du forsat bliver iDK og hun i Rusland bliver du ikke nedsat selv om hun kommer her på ferie af evt 2 gange 3 md om året....hvis hun senere kommer til Dk vi du blive nedsat....du kan så bruge din ægtefælles bundfradrag når i er samboene og hun ikke arbejder...MVH Handy

Webmaster 09-08-2012 18:09

Jeg er nu ret sikker på at man bliver nedsat også selv om man bor hver for sig....da man har gensidig forsørgerpligt uanset hvad når man er gift...

Fandt dette på sr bistand http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=830

Citat:

Når du er gift, vil din mands pension have betydning for beregningen af din kontanthjælp, ligegyldigt om I bor sammen eller ej. Når man er gift, har man en gensidig forsørgerpligt - også selvom man bor hver for sig. Denne regel ligger så fast, at der findes afgørelser fra Den Sociale Ankestyrelse, som slår fast, at man har pligt til at forsørge sin ægtefælle, selv hvis man opholder sig i udlandet

handy 09-08-2012 19:24

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 236882)
Jeg er nu ret sikker på at man bliver nedsat også selv om man bor hver for sig....da man har gensidig forsørgerpligt uanset hvad når man er gift...

Fandt dette på sr bistand http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=830

Kan kun sige jeg gik også ud fra jeg blev nedsat og startede fluks med at søge bolisikring eller hvad det nu hedder da det jo kan tage lidt tid før det bliver godkent....er selv gift med en udlænning på kbhs rådhus ringede så senere til borgerservise og fik oplyst at det ingen betydning havde når hun ikke boede her og kun besøgte min på tourist besøg.....så det borede jeg så ikke mere i.....har flere gange snakked med med pension kontoret så de ved alt om at jeg er gift,om de så ikke kigger hvad ydelse jeg modtager på trods af de slår mit cpr nr op skal jeg ikke gøre mig klog på,nu da jeg har planner om at bosætte mig hos min ægtefælle i udlandet og vil da blive nedsat,,,,jeg ringede netop fordi jeg ikke ville ha for meget som senere skulle betales tilbage....:cool:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:33.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension