K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Skilsmisse Deling (https://www.k10.dk/showthread.php?t=32654)

PERRIX 11-09-2015 16:17

Skilsmisse Deling
 
Har modparten ret til del i min Erhvervs uarbejdsdygtig løn udbetaling ?
Jeg har fået udbetalt en forsikring mod uarbejdsdygtighed med tilbagevirkende kraft, et større beløb d.d., da jeg har vundet en sag efter 3 år, som herefter fortsætter med mdr. betaling til det fyldte 60år.
Jeg har oprettet en kreditor beskyttet konto selv - gælder den efterfølgende ved skilsmisse ?
Pengene var ikke ved udbetalingen berettiget til beskyttelse, da det er manglende løn!
Skilsmissen er ikke begæret på nuværende tidspunkt.

Håber nogen kan hjælpe mig.

Mvh
Per

gisne 11-09-2015 17:17

Hvis de ikke ved udnetaling var berettiget til beskyttelse, hvorfor er de så nu?

Pas på for hvis der sker en fejl og du får blandet kreditorbeskyttet og ikke beskyttet penge, bortfalder beskyttelsen på dem alle.

Vær opmærksom på at bankerne ikke altid har styr på reglerne ifht oprettelse og anvendelse af kreditorbeskyttet konto.

Men er pengene berettiget til at være kreditorbeskyttet, skal de ikke indgå i en bodeling ifm. Skilsmisse

stampe 12-09-2015 10:30

Diverse advokater skriver, at i visse tilfælde indgår en sådan konto ikke i en bodeling.

Du skal nok søge juridisk bistand.

For at en konto kan være keiditorbeskyttet skal beløbet indgå imiddelbart direkte på en separat konto, da beløbet ikke må blandes med andre midler. Men desværre banker opretter ofte i flæng - men undersøg lige præcis dit tilfælde rent juridisk.

stribe 14-09-2015 18:52

Jeg har en kreditor beskyttet konto og fik dengang at vide ved min advokat , at ved evt skilsmisse var det kun mine og alene mine og de indgik ikkr i bodeling .

Men det kræver de er kreditor bskyttet 100 procent


Stribe FTP

PERRIX 14-09-2015 19:28

Hvordan ved man om de er "lovligt" kreditorbeskyttet, så det også er juridisk gældende?

Mvh. Per

PERRIX 15-09-2015 08:56

Kreditor beskyttet Konto
 
Kan jeg tage min private formue og få den kreditor beskyttet, så det også er juridsk legalt/gyldigt ved evt. skilsmisse ?

Jeg ved godt , at banker bare kan oprette en kreditor beskytttet konto, men er det gyldigt ?

Mvh. Per

Akvamarin 15-09-2015 09:06

Citat:

Oprindeligt indsendt af PERRIX (Send 331138)
Kan jeg tage min private formue og få den kreditor beskyttet, så det også er juridsk legalt/gyldigt ved evt. skilsmisse ?

Jeg ved godt , at banker bare kan oprette en kreditor beskytttet konto, men er det gyldigt ?

Mvh. Per

NEJ det kan du ikke.

Det er kun erstatninger som skadeserstatninger, tab af erhvervsevne etc. man kan indsætte på en kreditorbeskyttet konto. Og penge skal overføres direkte fra det selskab som udbetaler erstatningen. Det er ikke noget du selv kan gøre efterfølgende.

Pip 15-09-2015 09:32

Det at den er kreditorbeskyttet, betyder blot at man lettere kan bevise at de penge der står der er underlagt en særlig lovgivning. Hvis pengene ikke er udbetalt under særlig lovgivning, hjælper beskyttelsen ikke.

Hvis det blot er privat formue der skal beskyttes i forhold til skilsmisse, skal det oprettes som særeje. Det kan en advokat hjælpe med, det kræver blot at konen også er enig.

http://www.minadvokat.dk/saereje/

gisne 15-09-2015 09:52

I det øjeblik du sætter nogle af dine private penge ind på en kreditorbeskyttet konto fra en af dine egne konti bortfalder kreditorbeskyttelsen for alle pengene.

Kreditorbekyttede penge skal indsættes direkte fra forsikring/udbetaler til kontoen.

Man kan ikke bruge kreditorbeskyttelse til at snyde sin ægtefælle

PERRIX 21-09-2015 02:49

Skilsmisse Deling
 
Jeg har en "Tab af Erhvervsevne" forsikring der udbetales løbende hver måned , som udgangspunkt er der ingen andre end mig selv der kan få del i den.
Jeg har kørt sag i 3 år og vundet sagen og fået udbetalt det beløb som de skyldte mig bagud.
Nu vil konen skilles og have halvdelen af pengene.
Kan det være rigtigt, når ingen andre kan få del i pengene ?

Hjælp


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:36.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension