K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Søge pension uden at være afprøvet (https://www.k10.dk/showthread.php?t=25254)

havheks 14-12-2012 16:40

Søge pension uden at være afprøvet
 
låner lige tråden undskyld på forhånden... men spørgsmål : kan det betale sig for mig at søge en paragraf 17 når jeg ikke er blevet rigtig afprøvet endnu... sidder nemlig her og tænker på det har indtil onsdag ....

Webmaster 14-12-2012 19:06

Citat:

Oprindeligt indsendt af havheks (Send 252068)
låner lige tråden undskyld på forhånden... men spørgsmål : kan det betale sig for mig at søge en paragraf 17 når jeg ikke er blevet rigtig afprøvet endnu... sidder nemlig her og tænker på det har indtil onsdag ....

Nej det kan det ikke...medmindre....

Hvis du har papirer på at det vil gå væsentligt ud over dit helbred hvis du afprøves....så ville jeg nok prøve alligevel alt efter hvilken ydelse du er på...

Men har du ikke sådanne papirer....ja så kan du næsten være helt sikker på at du får et afslag....

Alle skal jo afprøves....da de ellers ikke kan vide hvilken arbejdsevne du har...og det er jo ud fra den man får en førtidspension...

Er man på sygedagpenge...ja så vil man miste dem ved et afslag....bare så man er opmærksom på dette...

havheks 14-12-2012 22:25

har ikke noget at miste er på kontanthjælp som enlig 7500 pr m. har en skulder skade som ikke må afprøves i følge læge papir..
har en kronisk tennis albue en kronisk piskesmæld 8 % på albue 10 % på nakken har og pso gigt.. det kan gå den forkerte vej det bliver ike bedre

havmanden60 14-12-2012 23:18

Citat:

Oprindeligt indsendt af havheks (Send 252104)
har ikke noget at miste er på kontanthjælp som enlig 7500 pr m. har en skulder skade som ikke må afprøves i følge læge papir..
har en kronisk tennis albue en kronisk piskesmæld 8 % på albue 10 % på nakken har og pso gigt.. det kan gå den forkerte vej det bliver ike bedre

hej du har ikke noget at miste og som web skriver hvis du har papir på det og det har du så syntes jeg at det skal prøves - du er på kontanthjælp , du ved ikke helt hva der sker - det gør vi andre heller ikke , mit råd du skriver til jobcenteret -- at du søger en §17 på det forliggende grundlag - og får en kvittering på jobcenteret på mandag -- så har du gjort hva du kan og så ser vi hvor det bær hen -- og god jul til dig også:kram::kram:

MarianneNM 15-12-2012 01:07

Hej.
Fik pension til min mand via §17 uden arbejdsprøvning.
Det kan lade sig gøre, hvis lægepapirerne er i orden. Men kommunerne kan helt klart ikke lide det, og foretrækker at slæbe syge og nedbrudte gennem det umenneskelige aktiveringscirkus igen og igen.

Marianne:kram:

Mrs. S 20-12-2012 11:40

Jeg har lige søgt § 17 på det foreliggende ( efter aftale med min SB, da hun ikke kunne nå at indstille til § 18 inden det nye år) jeg har ingen afprøvning, men til gengæld Revas rapport på at de efter at have været hjemme hos mig slet ikke kan se mig på arbejdsmarkedet og en speciallægeerklæring der også siger at det er formålsløst og at jeg ikke ville kunne komme tilbage på arbejdsmarkedet.. Ved jo desværre ikke endnu om det går igennem, men har da hørt tilfælde hvor når papirerne er i orden så går det alligevel. :)

carolines 20-12-2012 12:19

Det er ikke umuligt at få en førtidspension uden afprøvning, jeg selv er lige blevet tildelt pr. 01-11-2012 - men selvfølgelig kræver det at papirerne er helt i orden og at alle muligheder for behandling er afprøvede og udtømte.

Ninja 20-12-2012 12:20

Jeg fik også førtidspension uden arbejdsprøvning;)

stribe 20-12-2012 12:34

jeg fik også førtidspension uden arbejdsprøvning..det var dog sb-en der søgte for mig...
så selvom det ikke sker så tit kan det lade sig gøre,men det kommer jo an på dine lægepapirer

stribe førtidspensionist

onmyway 20-12-2012 17:00

Jeg fik også bevilliget førtidspension uden afprøvning.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:38.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension