K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   hvad skal jeg vælge (https://www.k10.dk/showthread.php?t=24941)

anja8800 15-11-2012 20:47

hvad skal jeg vælge
 
hej alle.
jeg står i sådan, at min sagsbehandler ringet til mig idag og fortalte mig at jeg kan søge på flexjob de mener jeg ca kan arbejde 2 1/4t time pr dag eller få førtidspensition med et skåne arbejde, jeg er selvstendig har eget firma. Jeg kom i en grim bilullykke for lidt over 1 år siden, , jeg har brækket nakken 3 steder samt jeg har 3 diskopolapser samt nedsat funktionen i hånd og arm væsentlig nedsat, jeg skulle være i funktionsafklaring i 8 uger, men efter 5 uger hade de alt hvad de behøver, jeg skal bestemme mig i løbet af natten hvad jeg vil, er der nogle der ved hvad det betyder i kr og øre forskellen på dette og hvordan kan et menneske bestemme sig efter 12 timer enes fremtid? søger hjælp om der er nogle der kan svare mig på dette .
mvh
anja8800

emks 15-11-2012 21:42

ok, du kan ligefrem selv vælge. Det er nyt for mig, at man ligefrem kan det i disse tider ! Men er det sådan det er, er det jo sådan det er.

Men hvordan vil du have man skal svare på det spørgsmål. Du ved vel bedst selv, hvad der er der bedste for lige netop DIG

Held og lykke med det

MTVRV1 15-11-2012 22:04

godt nok en underlig sagsbehandler
for det er slet ikke op til en sagsbehandler og bestemme om pension eller fleks
denne kan udelukkende indstille.
med over 10 timer om ugen, så havde jeg i hvertfald aldrig fået pension i min kommune
samt den nye reform i 2013 der siger ned til 2 om ugen hedder fleks
så kan jeg i hvertfald ikke få det til at hænge sammen.

men det er helt klart dit valg og hvis du ikke kan få pension, så kan du jo få et fleksjob

Florken 15-11-2012 22:06

Kære anja8800

Velkommen til k10

Hvis du selv kan vælge, vil jeg mene, at du bør gå efter en førtidspension,
som de nye tiltag er lige nu.
Der er udsigt til, at folk i fleksjob vil få løn for de timer, der ydes,
og blive suppleret med en ydelse, der svaret til (nedsat ? ) kontanthjælp.

Som førtidspensionist har du mulighed for at yde de timer, du kan,
altså indenfor "grænseværdierne for fleksjob".
Du må sætte dig ind i den nye reform, som er beskrevet i adskillige tråde herinde.

Better safe than sorry.

Så vælg en førtidspension, når du nu har muligheden.

Vovse 15-11-2012 22:10

Citat:

Oprindeligt indsendt af Florken (Send 248457)
Kære anja8800

Velkommen til k10

Hvis du selv kan vælge, vil jeg mene, at du bør gå efter en førtidspension,
som de nye tiltag er lige nu.
Der er udsigt til, at folk i fleksjob vil få løn for de timer, der ydes,
og blive suppleret med en ydelse, der svaret til (nedsat ? ) kontanthjælp.

Som førtidspensionist har du mulighed for at yde de timer, du kan,
altså indenfor "grænseværdierne for fleksjob".
Du må sætte dig ind i den nye reform, som er beskrevet i adskillige tråde herinde.

Better safe than sorry.

Så vælg en førtidspension, når du nu har muligheden.

Også min mening.:)

Som jeg ser det, så går mange fleksere en usikker fremtid i møde.

Skulle du på et senere tidspunkt fortryde, så kan du altid gå fra fp til fleks, hvorimod det ikke er så nemt den anden vej.;) :kram:

c.l.e.o. 16-11-2012 10:52

Jeg vil bare sige pas på for er du på sygedagpenge så lukker de hvis du får afslag på en pension.

Jeg vil heller ikke tro at du med de timer vil få en pension,men man kan nok stadig overraskes.

I min komune vil de slet ikke overveje en pension hvis arbejdsevnen bare er 5 timer så er det flex.

odense 16-11-2012 11:59

Kære Anja
Hvor dejligt, at du har mulighed for indflydelse på din fremtid.

For selv om lovgivning er lovgivning, er tingene ikke sort/hvide. Man kan sagtens befinde sig i grænselandet mellem flex og pension, da det kan være marginalerne der holder en kørende i flex/arbejdsprøvninger.
Der er jo meget forskel på, hvor mange ressourcer man bruger på, at klare de timer man bruger til arbejde, - altså hvor høj en pris betaler du bagefter.
Jeg kan godt forstå, det er svært, men som sagt er det dig der ved bedst, hvad du kan holde til.
De bedste ønsker herfra

Vovse 17-11-2012 00:55

Citat:

Oprindeligt indsendt af odense (Send 248536)
Kære Anja
Hvor dejligt, at du har mulighed for indflydelse på din fremtid.

For selv om lovgivning er lovgivning, er tingene ikke sort/hvide. Man kan sagtens befinde sig i grænselandet mellem flex og pension, da det kan være marginalerne der holder en kørende i flex/arbejdsprøvninger.
Der er jo meget forskel på, hvor mange ressourcer man bruger på, at klare de timer man bruger til arbejde, - altså hvor høj en pris betaler du bagefter.
Jeg kan godt forstå, det er svært, men som sagt er det dig der ved bedst, hvad du kan holde til.
De bedste ønsker herfra

Rigtig godt skrevet.:D :kram:

Det handler ikke kun om hvor mange timer man kan "klare", men også hvordan man "klarer" det.

I min sidste afprøvning "klarede" jeg 8 timer pr. uge, men min konsulent fra anden aktør kunne godt se, at det kun var fordi jeg tilsidesatte meget af det derhjemme.

Så til trods for 8 timer pr. uge blev jeg tilkendt fp.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:32.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension