K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   erstatnings ansvar i tilfælde af forværring (https://www.k10.dk/showthread.php?t=13272)

empowerment 21-06-2010 22:33

erstatnings ansvar i tilfælde af forværring
 
Hej Alle
Jeg er stødt på følgende begreb "erstatnings ansvar i tilfælde af forværring". Jeg har forgæves forsøgt at få reaktion på at jeg har fået det væsentligt værre i de 5 måneder jeg som sygemeldt er "blevet aktiveret". Jeg er steget på til 400% i smertestillende og er ikke tilnærmelsesvist smertedækket som tidligere. Jeg har virkelig vanskeligt ved at klare det hjemlige pga at jeg har bruger det hele på aktiveringen. Jeg mangle overskud både til mig selv, min datter og mit netværk.

Jeg fik talt med den tidligere leder om det, og han ville sørge for at man spurgte min læge om jeg fortsat kunne aktiveres. Desværre blev han "gået" sansynligvis fordi han ikke havde fået nok af dagpengene... jeg har talt med min læge om det, og han sagde at han ville indkalde til rundbordssamtale, men den har han dog modereret til at de kunne indkalde hvis de havde problemer i henhold til det han havde skrevet... men der sker ikke en disse... jeg hænger stadig på den og kæmper en ulige kamp for at passe på mig selv....

Dette bringer mig frem til spørgsmålet. Hvad er sådan en erstatningsansvarserklæring findes den i en formular eller skal man selv udfærdige den.... under hvilken lovhjemmel og paragraf... jeg har forsøgt at finde noget på det, men desværre endnu uden held.

Håber I kan gøre mig klogere på at hjælpe mig selv.

popiae 22-06-2010 08:09

Mig bekendt findes ingen blanket.

Men du skriver selv en formulering, om at de i aktiveringen, skriver under på erstatningsensvar, ved forværring af eksisterene lidelser eller nytilkomne eller lign.

Det er fordi man ofte bliver presset, men trussel om fratagelse/ eller manglende afklaring, hvis ikke man går til/over grænsen.
Derfor må man sikre sig, fordi du ellers selv, har ansvar for, at du ikke får forværring.

Men dette er netop umuligt, hvis der er bestemte krav om timer/arbejdsopgaver.

VH Popiae

empowerment 22-06-2010 19:00

Tak for svar. Hvis nogen har gjort brug af det vil jeg gerne høre fra jer.

ved nogle i øvrigt hvor jeg finder oplysningerne om at det er mit ansvar alene hvis jeg får det værre af aktivering og måske mere aktuelt i arbejdsprøvning?

popiae 22-06-2010 21:21

Jeg har selv brugt det i et tilfælde hvor jeg skulle afklares privat, som sidste afklaring.

Det virkede, fordi de forsøgte, at ville presse et antal timer, jeg vidste jeg ikke kunne holde til, ergo bad jeg dem skrive under på erstatningsansvar. Det ville de ikke og sidste afklaring blev derfor igen på reva-center.

Alle arbejdsprøvninger, og aktiveringer, praktik m.v. gælder alm regler, forsikring af kommunen, og ligesom på alm. arbejde skal man selvfølgelig passe på sit helbred. Tvinger arbejdsskiver en til mere eller dårlige forhold er det en arbejdsskade, med evt erstatning.

Men har du dårlig helbred er det dit ansvar at der tages hensyn, i modsat fald dækker ingen forsikring.

Evt kan du ringe til kommunernes forsikring.

For nuværende situation, skal du prompe trappes ud af den medicin, og så skal der tages hensyn til helbred. Få både lægen og fagforeningen til at hjælpe dig.

Og skrive at du nu trapper ned, pga helbred, og derfor skal skånes mere, i modsat fald vil du gøre dem erstatningsansvarlig. (noget i den stil).

VH Popiae


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:36.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension