K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Feriekonto / Sygedagpenge. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=29284)

MenExpert 11-02-2014 12:20

Feriekonto / Sygedagpenge.
 
Hej bruger på K10.
Jeg har et spørgsmål ang feriepenge
Jeg har været sygemeldt siden april sidste år og jeg er det stadigvæk. Og jeg er derfor på sygedagpenge.
Jeg har så ikke brugt mine feriepenge og de står skal bruges inden 30 april i år.
Skal jeg spørge nogen:confused: på kommunen om det ? eller er det nok at jeg afkrydser det felt på feriekonto om at jeg er forhindret i at holde ferie pga af Sygdom ? og hvem skal jeg spørge om lov ?
Min sygedagpenge konsulent eller ?
Jeg kan læse mig frem til at jeg kun for udbetalt for 15 dage :-) men det luner altså også gevaltigt efter lang tid på SP.

gisne 11-02-2014 12:30

Jeg fik lov at holde ferie af jobcenteret/ sagsbehandleren engang og bruge mine feriepenge, fordi ferie ikke forsinkede behandling.

Så prøv at skrive til din sygedagpengekonsulent

MenExpert 11-02-2014 12:34

Jeg er stadigvæk syg :-) og skal ikke raskmeldes men bare have "lov" til at få de første 15 dage udbetalt. de sidste 14 dage må jeg så pænt vente med endnu.
Jeg skriver lige til min sygedagpenge konsulent. :-)

mik16 11-02-2014 13:04

Citat:

Oprindeligt indsendt af MenExpert (Send 297452)
Jeg er stadigvæk syg :-) og skal ikke raskmeldes men bare have "lov" til at få de første 15 dage udbetalt. de sidste 14 dage må jeg så pænt vente med endnu.
Jeg skriver lige til min sygedagpenge konsulent. :-)

Ja de 15 dage kan du få nu som en feriehindring.. Da du har været syg hele dette ferieår og stadig er det, så har du kunne hæve hovedferien (15 dage) efter 30 sept. 2013.. Resten kan først hæves efter 1 maj i år..

Men vær obs på, at hvis du bliver raskmeldt inden 30 april i år, så skal du brænde de sidste 14 dage af.. Ellers mister de status som en feriehindrig og er tabt..

Du bliver ikke modregnet i dine sygedagpenge for feriepenge med feriehindring.

tumnus 11-02-2014 15:39

Det er altid en god ide at gøre sagsbehandler opmærksom på at du får dine feriepenge udbetalt, da du ikke er i stand til at holde ferie.

dinosaur 11-02-2014 16:57

Citat:

Oprindeligt indsendt af tumnus (Send 297477)
Det er altid en god ide at gøre sagsbehandler opmærksom på at du får dine feriepenge udbetalt, da du ikke er i stand til at holde ferie.

Det er en god ide at gøre sagsbehandler opmærksom på det. Man skal bare være obs. På at det er en ret man har, så det står ikke til diskussion. Sagsbehandlere er ikke altid helt inde i reglerne.

Strandpigen 25-02-2015 12:10

Citat:

Oprindeligt indsendt af mik16 (Send 297458)
Ja de 15 dage kan du få nu som en feriehindring.. Da du har været syg hele dette ferieår og stadig er det, så har du kunne hæve hovedferien (15 dage) efter 30 sept. 2013.. Resten kan først hæves efter 1 maj i år..

Men vær obs på, at hvis du bliver raskmeldt inden 30 april i år, så skal du brænde de sidste 14 dage af.. Ellers mister de status som en feriehindrig og er tabt..

Du bliver ikke modregnet i dine sygedagpenge for feriepenge med feriehindring.

Er der nogen, der kan henvise til lovbekendtgørelse, vejledning eller lignende. Jeg har lige fået udbetalt tre ugers ferie fra Feriekonto pga sygdom/ferieforhindring og er nu alligevel lidt nervøs for, om det bliver modregnet i sygedagpengene.

Mulle11 25-02-2015 15:36

Når du kommer frem til 30/4, skal du bede din sagsbehandler om at underskrive, at du har været forhindret i at afholde ferie pga. sygdom. Så får du udbetalt dine feriepenge, og de skal ikke modregnes dine sygedagpenge.... men hvis du var på kontanthjælp, skulle de modregnes.
Held og lykke med din udbetaling ... det er altid godt at få en ekstra skilling til rådighed i en trang tid ;-)

lgkh62 25-02-2015 16:53

Feriehindring - udbetaling af feriepenge
 
https://www.borger.dk/Sider/Feriehin...6-d79a7643fccd

Se under "se gældende feriehindring". Her nævnes egen sygdom som det første :)

Akvamarin 25-02-2015 17:39

Jeg gik bare op på jobcenteret og fik feriekortet underskrevet ved skranken. Ingen problemer i det. Heller ikke noget med at blive trukket i sygedagpenge eller noget.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:56.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension