K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   jeg er sur (https://www.k10.dk/showthread.php?t=26028)

Jøsses 21-02-2013 12:38

jeg er sur
 
Jobkonsulent ringede for en lille måndes siden om job.

Så fint så langt.

Starter i en praktik 1 månede..som slutter imorgen.

Så skal der jo oprettes fleksjob..og hun fortæller så da jeg igen spørger om løn...113,- i timen + et tillæg på de 3,43,-..så knap 117,- i timen.

Derefter tillæg på 13,43 efter kl 18 = 1½ time.

Men da jeg jo for ikke så lang tid siden var i andet job..også med rengøring var der en anden løn nemlig 131,11 i timen. med pension.

Og havde snakket med fagforening og eftersom der er overenskomst...Og jeg har erfaring....så skal jeg sq være på en anden løn. Den løn de der stikker ud er for en uden erfaring.

Himmel hun blir muggen..og det ska jeg selv snakke med arbejdsgiver om.

Det da hende som har formidlet jobbet...og man må gå bare lidt ud fra ..eftersom hun før har sammenarbejdet med arbejdsgiver...at hun har sat jeg ind i tingene.

Så u venter jeg på parpir som skal underskrives...Vel og mærke..efter de har været en tur forbi fagforening :)

Og imens vil jeg søge job....med en fin løn.

Ja jeg meget sur...

joka 21-02-2013 12:42

Kan da godt forstå at du er sur :-)

nemesis 21-02-2013 12:43

Citat:

Oprindeligt indsendt af Jøsses (Send 262018)
løn...113,- i timen + et tillæg på de 3,43,-..så knap 177,- i timen.

Der skulle vist stå 117. Ellers ville jeg slå til, hvis jeg var dig.;)

Jøsses 21-02-2013 12:47

Ja havde det
 
været de 177,- ..så havde jeg jo være meget glad....og godt folk herinde er vågne...

117,- skal der stå....

Te-pigen 21-02-2013 12:57

Er der ikke en fagforening med ind over oprettelsen af dette job? For så forhandler de lønnen på vegne af dig.

malofa 21-02-2013 13:41

Som udgangspunkt har vi vel nærmest kun ret til grundløn som flexjobbere. Hvis vi skal op på højere løntrin er det arbejdsgiver, der selv punger ud - de får kun refunderet grundlønsniveau. Jeg er selv gået 4-5 løntrin tilbage, hvilket helt ærligt er sur r*v... Men vi er jo også kun 2. rangs borgere, så hvad mere kan vi forlange?!

sannemus 21-02-2013 13:49

Citat:

Oprindeligt indsendt af malofa (Send 262039)
Som udgangspunkt har vi vel nærmest kun ret til grundløn som flexjobbere. Hvis vi skal op på højere løntrin er det arbejdsgiver, der selv punger ud - de får kun refunderet grundlønsniveau. Jeg er selv gået 4-5 løntrin tilbage, hvilket helt ærligt er sur r*v... Men vi er jo også kun 2. rangs borgere, så hvad mere kan vi forlange?!

Fra 1.januar får arbejdsgiver ikke refunderet en eneste øre for de nye, der ansættes i fleksjob..da er det os selv, der skal have tilskuddet..arbejdsgiveren betaler kun for den effektive arbejdstid..desværre..for nu skal vi kæmpe om deltidsjobbene med dem, der mister deres dagpenge og ikke har ret til kontanthjælp..der er udsigt til laaaang ledighed, tror jeg :mad:

Jøsses 21-02-2013 14:28

Jow
 
fagforening er på.

Skal til at sende parpirene til ham, så han kan læse dem igennem.

Og uanset om man er fleksjobber eller ej.

Så skal arbejdsgiver overholde loven og overenskomst som de jo selv har indgået.

Og man kan også forhandle sig til mere i løn selv om man er fleksjobber.

tm1978 21-02-2013 15:13

Kommunen forsøgte også at sælge min veninde til 3000 under pris om mdr. Der var også mange sure miner fra jobkonsulenten/sagsbehandleren, men det måtte de få løst. Min veninde havde sin fagforening ind over. Det skal så lige siges at det var 3. gang de forsøgte at sælge hende billigere. De første 2 gange vidste hun det så ikke før senere, så denne gang var hun meget obs. på det.

Jøsses 21-02-2013 15:57

tm1978 Det da utroligt de gør det..ikk

Jeg havde prøvet at spørge jobkonsulent om løn...og det kunne hun ikk lige huske.

Og det selv om hun åbenbart har arbejdet sammen med arbejdsgiver før.

Men det jo fordi, at tilskudet bliver udregnet efter ens løn...så de slipper billiger kommunerne.

Nu venter jeg på, at fagforening får kigget de parpir igennem...så er spændt på hva de siger til det.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:21.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension