K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Ressourceforløb (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=93)
-   -   Ydelse ved resourceforløb (https://www.k10.dk/showthread.php?t=29376)

madamflex 21-02-2014 04:25

Er der nogen der ved hvad ydelsen er ved et resourceforløb?

Jeg venter på indkaldelse til reabiliteringsmøde og mener at min sagsbehandler har sagt at jeg beholder min ledighedsydelse hvis de sætter mig på resourceforløb. Men når jeg læser om det herinde synes jeg kun jeg kan se det er kontanthjælp? Men han er ofte mere forvirret end mig, føler jeg ihvertfald, så nu ved jeg ikke hvad jeg skal tro på...

gisne 21-02-2014 07:41

Hvis du får ledighedsydelse nu, så bliver det samme beløb du modtager i ressourceforløb, det er blot navnet på ydelsen der ændres.

Størelsen på ressourceforløbsydelse er nemlig forskellig ifht hvilken ydelse man kommer fra

jjsonn 21-02-2014 07:49

beløbet er det samme som det man kommer fra men kommer man fra kh er det ikke underlagt gf.

madamflex 21-02-2014 09:06

Tak for hurtigt svar, så er der jo alligevel noget jeg har forstået. Synes bare det er svært at rumme i hovedet. Er også blevet anbefalet at have en med mig fremover ti diverse møder.

Bruno 21-02-2014 11:01

Kommer du fra sygedagpenge vil du modtage samme ydelse indtil den dag dine sygedagpenge ville have ophørt - herefter er det på kontanthjælpsniveau. Så du er heldig, at du kommer med en ledighedsydelse, hvis man kan udtrykke det sådan!

MVH

Moi 21-02-2014 12:17

Citat:

Oprindeligt indsendt af gisne (Send 298580)
Hvis du får ledighedsydelse nu, så bliver det samme beløb du modtager i ressourceforløb, det er blot navnet på ydelsen der ændres.

Størelsen på ressourceforløbsydelse er nemlig forskellig ifht hvilken ydelse man kommer fra


Det er også sådan jeg har forstået det :)
Jeg ved ikke om det er aktuelt for dig madamflex... MEN er der ikke noget med at evt løbende udbetalinger fra privattegnede forsikringer bliver modregnet eller ophører imens man er på sådan et forløb?

madamflex 21-02-2014 20:07

Uha, det ved jeg slet ikke noget om.
Men ja, jeg er jo så heldig at jeg får ledighedsydelse nu 😊

madamflex 22-02-2014 07:58

Til Moi, jeg har tænkt over dit spørgsmål. Mener da kun det er hvis man får førtidspension at man kan få noget fra pensionsselskab.
Jeg plus tidligere arbejdsgiver har indbetalt til pension Danmark. Jeg ved ikke om det er den slags forsikring du mener? Jeg har kun den.

dinosaur 22-02-2014 08:35

Citat:

Oprindeligt indsendt af madamflex (Send 298782)
Til Moi, jeg har tænkt over dit spørgsmål. Mener da kun det er hvis man får førtidspension at man kan få noget fra pensionsselskab.
Jeg plus tidligere arbejdsgiver har indbetalt til pension Danmark. Jeg ved ikke om det er den slags forsikring du mener? Jeg har kun den.

Det er netop pensionsordningen som du evt. har igennem arbejdsgiver at der menes.

Du skal tage kontakt til Pension Danmark og høre hvordan du er dækket.

Hvor længe er det siden du var i ansættelsesforhold?
Har du selv indbetalt til ordningen efter ansættelsen ophørte?
Hvor længe har du og arb. giver indbetalt til ordningen?

Hvis du ikke selv har gjort noget da ansættelsen ophørte har du sikkert kun begrænset dækning, men lidt er bedre end ingenting. Der må være udbetaling med tilbagevirkende kraft for den tid du har været på ledighedsydelse og sygedagpenge, hvis der er dækning.

Håber du får noget ud af det, det er en ordning du selv har været med til at betale til, så skal den også bruges, hvis du er berettiget til udbetaling.

Mvh. Susanne

gisne 22-02-2014 08:39

Det kommer an på hvilket pensionsselskab man har. Nogle betaler 1/2 inavalidesum når man tilkendes fleks (fx. PBU), som et skattefrit engangsbeløb, andre først når man får førtidspension.

Så det er meget forskelligt fra selskab til selskab og vigtigt at kontakte dem, både når man bliver uarbejdsdygtigt og når man bliver tilkendt fleks/førtidspension


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:23.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension