K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Hvilken kaffe byder du uventede gæster? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=26137)

nemesis 28-02-2013 14:23

Hvilken kaffe byder du uventede gæster?
 
Ahh..ja. Var lige inde på dr.dk og se endnu et pragfuldt afsnit af realityshowet ”Aktion socialt bedrageri”

Det mest opløftende var stasimedarbejderen Nancy (Reagan?) fra Varde Kommune, der med et enfoldigt smil forklarede, hvor let det var at tilsidesætte borgernes rettigheder.

Når svaret til spørgsmålet ”Må vi komme på hjemmebesøg?” er ”Ja det må i gerne, men må vi få at vide hvornår i kommer?”, ville det for personer med en IQ over 20, ikke kunne tolkes som andet end, at borgeren ikke er interesseret i uanmeldte besøg. Det stoppede dog ikke Nancy og hendes veninde fra Hitler-Mädchen, Anne-Merete, fra at fortolke det direkte modsat.

Jeg kom uvilkårligt til at tænke på scenen fra ”Schindlers liste”, hvor Schindler ”forhandler” med jøderne om overtagelse af deres fabrik, inden de bliver sendt i kz-lejr.

Man kan kun håbe, at der kommer en ”Aktion socialt bedrageri - The Movie”, da denne vil have gode chancer for at vinde en Oscar-statuette.


Tak for kaffe.

Webmaster 28-02-2013 14:32

Jeg har desværre ikke haft tid til at se det sidste afsnit i denne pragteksemplar af en serie endnu...

Men det er sjovt som serien kan dokumentere en masse ulovligheder....men der samtidig ikke sker noget ved dem der har begået disse ulovligheder...

Jeg taler selvfølgelig om disse rambo medarbejdere som den ene efter den anden gang overtræder gældende lovgivning....og dette bliver endda dokumenteret.....og der sker ikke noget med dem...

Det må være herligt at arbejde i en kommune....når man kan gøre nøjagtig som man har lyst til...uden overhovedet at tage hensyn til diverse love og regler...endda love og regler som de er ansat til at administrere...

carolines 28-02-2013 15:59

Nu blev det jo heldigvis gjort klart, flere gange, i programmet at de kun kunne komme på uanmeldt besøg HVIS borgeren på forhånd havde indvilget i dette - og dette er jo i fuld overensstemmelse med loven (så vidt jeg kan læse mig frem til).

nemesis 28-02-2013 16:31

Citat:

Oprindeligt indsendt af carolines (Send 263321)
Nu blev det jo heldigvis gjort klart, flere gange, i programmet at de kun kunne komme på uanmeldt besøg HVIS borgeren på forhånd havde indvilget i dette - og dette er jo i fuld overensstemmelse med loven (så vidt jeg kan læse mig frem til).

Tjah..Jøderne i kz-lejrene skulle også kun arbejde, hvis de havde indvilliget i det. Ellers stod det dem frit for at få et nakkeskud i stedet for - og dette var jo i fuld overensstemmelse med loven.

carolines 28-02-2013 17:46

Citat:

Oprindeligt indsendt af nemesis (Send 263332)
Tjah..Jøderne i kz-lejrene skulle også kun arbejde, hvis de havde indvilliget i det. Ellers stod det dem frit for at få et nakkeskud i stedet for - og dette var jo i fuld overensstemmelse med loven.

Den sammenligning er vist lidt ude af proportioner;)

Ninja 28-02-2013 17:46

Tænker mere, og hvad så hvis man siger NEJ til de må komme??

Så stiller man sig vel i rigtig dårligt lys, der indgyder til endnu mere mistro???

Jeg havde også engang en inkasso mand der kom for at ville presse mig til en afdragsordning, han spurgte også om han måtte komme ind, hvor til jeg svarede at det måtte han IKKE.

IKKE fordi jeg havde noget at skjule, men hvorfor skulle han dog komme ind??

carolines 28-02-2013 18:13

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 263343)
Tænker mere, og hvad så hvis man siger NEJ til de må komme??

Så stiller man sig vel i rigtig dårligt lys, der indgyder til endnu mere mistro???

Jeg havde også engang en inkasso mand der kom for at ville presse mig til en afdragsordning, han spurgte også om han måtte komme ind, hvor til jeg svarede at det måtte han IKKE.

IKKE fordi jeg havde noget at skjule, men hvorfor skulle han dog komme ind??

Tror simpelthen man er nød til at lægge den følelse væk (og jo, jeg ved godt det er svært) af hvad andre måtte tro om en - jeg syntes eks. det er meget naturligt at sige nej til at fremmede mennesker skal ind i mit hjem, og så må de da tro alt det de vil.
Jeg formoder at har man intet at skjule, så kan de vel næppe påvise andet - og ja, gør de det alligevel så må man jo igang med at klage.... (syntes snart man skal klage over alt *G*)...

Ninja 28-02-2013 18:18

Ja, jeg ville også sige til sådan nogle fra kommunen at de IKKE måtte komme, og så måtte de så bare blive mugne og mistænke mig for endnu mere......

Men jeg tror også, at man måske siger de godt må komme, netop for at blive renset én gang for alle....
Det ville bare generer mig voldsomt at skulle hoppe med på deres spil.

Nu bor jeg så i København, og der bruger de ikke den slags tiltag med besøg hos borgerne, da de mener det er en krænkelse......
Og det synes jeg de har ret i.

carolines 28-02-2013 18:21

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 263356)
Ja, jeg ville også sige til sådan nogle fra kommunen at de IKKE måtte komme, og så måtte de så bare blive mugne og mistænke mig for endnu mere......

Men jeg tror også, at man måske siger de godt må komme, netop for at blive renset én gang for alle....
Det ville bare generer mig voldsomt at skulle hoppe med på deres spil.

Nu bor jeg så i København, og der bruger de ikke den slags tiltag med besøg hos borgerne, da de mener det er en krænkelse......
Og det synes jeg de har ret i.

Helt enig! Jeg ville også afvise det, og så må man jo finde ud af at bevise for dem man har rent mel i posen, på anden vis.

Og jeg tænker lidt at hvis alle afviser det, så stopper det jo helt automatisk - især da ændringen jo netop er lavet fordi mange anser det for at være en krænkelse af privatlivet med deres dyneløfterri.

Ninja 28-02-2013 18:22

Ja, nu er digital dyneløfteri blevet tidens trend, og det synes jeg også er mere fornuftigt....

carolines 28-02-2013 18:47

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 263358)
Ja, nu er digital dyneløfteri blevet tidens trend, og det synes jeg også er mere fornuftigt....

Fornuftig og fornuftig... ;)
Alt andet lige synes jeg det er fair nok der er en form for kontrol, men det bør gøres med respekt for de mennesker det involverer - og det kan desværre nok halte lidt med den del, ind imellem...

LUM 28-02-2013 21:39

Citat:

Oprindeligt indsendt af carolines (Send 263357)
og så må man jo finde ud af at bevise for dem man har rent mel i posen, på anden vis.

ÆÆÆÆÆÆ!!! niksen biksen... det er netop det helt store problem her, borgeren skal netop ikke bevise en prut det er systemt der skal bevise, og vi er i vores gode ret til at holde fast i at det er op til dem at bevise man som borger gør noget man ikke må.

Men for det første er det ikke alle der i situationen formår at se tingene fra den vinkel, og netop tænker: Så få det da overstået, jeg har intet at skjule... og så er det gerne at håret havner i postkassen.
Eller også er folk simpelthen for bange, fordi de ved kommunen har magten til at sætte en ud af ens hjem, og ganske lovligt kan indlede en stalker jagt på en, uden man kan gøre en dyt ved det andet ind, inden at forsøge at modbevise eller affinde sig med de psykiske konsekvenser det nu får for en, til de kommer i tanke om at finde en anden at forfølge i stedet for.

Og ja jeg undre mig også over at så åbenlyse lovbrud (oven i gentagelser fra de samme ´ere) ikke stanses, men aller mest får jeg kvalme, fordi SB´erene gør hvad de kan for netop at opføre sig pænt nu der er tv på, så når tv ikke er der... marrerit.

Jeg HAR set hvilken forskel bevidstheden om at samtalerne optages gør, og det var SKRÆMMENDE! stor forskel fra før til efter, og det var trods alt kun lyd optagelser som enlig ikke kan bruges til det vilde, her er tale om tv udsendelser som netop kan bruges som reelt bevis materiale.

Så jeg har fysisk kvalme, og af samme grund har jeg kun set programmet en gang, det var alt rigeligt for mig.

nemesis 01-03-2013 03:43

Citat:

Oprindeligt indsendt af carolines (Send 263342)
Den sammenligning er vist lidt ude af proportioner;)

Næh..egentlig ikke.

Med miiiindre samtalen er foregået som følger:

Referat af samtale mellem Slamsund Kommune og Laila (enlig mor på kontanthjælp)

KOMMUNEN: Hva' øh..Laila, kunne du ikke tænkte, at vi møder op hjemme hos dig uanmeldt på et eller andet tidspunkt af døgnet i nærmeste fremtid?

LAILA:Ejjjjjjj altså, det kunne da være helt vildt hyyyyggeligt. Vil I virkelig gøre det for mig?

KOMMUNEN: Jaja da. Vi er her jo for at hjælpe borgerne.

LAILA: Arrrj og hvis I så kunne komme når jeg har mine forældre på besøg, eller når der er fødselsdagsfest for min datter, sådan at alle hendes veninder kan se mine venner fra kommunen. Det kunne være sååååå sjovt.

KOMMUNEN: Det kan vi jo desværre ikke love, da besøgene jo er uanmeldte. Til gengæld (trommehvirvel) kan vi næsten GARANTERE dig, at der kommer et tv-hold med.

LAILA: EJJJJJJJJJJJJ hvor syyyyygt. Det er jo ligesom i "paradise". Kommer Frederik Fetterlein med?

KOMMUNEN: Øhh..nej, men vi har en medarbejder, som hedder Henning, som engang har været Sjællandsmester i stangtennis.

LAILA: Øjjjjjj hvor viiiiiiiiiiildt. Kommer i ikke snart? Kommer i ikke snart?

KOMMUNEN: Det kan vi jo ikke sige. Det skal jo være en overraskelse, men du kan roligt glæde dig.

LAILA: Det gør jeg også. Jeg æææææælsker jer. KNUZZZZZZZZZ

(Laila er et fiktivt navn. Jeg har ingen aversioner eller fordomme mod kvinder, der hedder Laila. Faktisk kender jeg ikke nogen, der hedder Laila. Så fik vi det på det rene.)

Ninja 01-03-2013 10:26

For fanden Nemesis, hvor får du det fra - længe siden jeg har siddet og skrup grinet helt alene kl 9.30 om morgenen....aiiii, og nu er der kommet kaffepletter på blusen:D:D:D:D

SKÅÅÅL

Antoniette 01-03-2013 10:37

Citat:

Oprindeligt indsendt af nemesis (Send 263446)
Næh..egentlig ikke.

Med miiiindre samtalen er foregået som følger:

Referat af samtale mellem Slamsund Kommune og Laila (enlig mor på kontanthjælp)

KOMMUNEN: Hva' øh..Laila, kunne du ikke tænkte, at vi møder op hjemme hos dig uanmeldt på et eller andet tidspunkt af døgnet i nærmeste fremtid?

LAILA:Ejjjjjjj altså, det kunne da være helt vildt hyyyyggeligt. Vil I virkelig gøre det for mig?

KOMMUNEN: Jaja da. Vi er her jo for at hjælpe borgerne.

LAILA: Arrrj og hvis I så kunne komme når jeg har mine forældre på besøg, eller når der er fødselsdagsfest for min datter, sådan at alle hendes veninder kan se mine venner fra kommunen. Det kunne være sååååå sjovt.

KOMMUNEN: Det kan vi jo desværre ikke love, da besøgene jo er uanmeldte. Til gengæld (trommehvirvel) kan vi næsten GARANTERE dig, at der kommer et tv-hold med.

LAILA: EJJJJJJJJJJJJ hvor syyyyygt. Det er jo ligesom i "paradise". Kommer Frederik Fetterlein med?

KOMMUNEN: Øhh..nej, men vi har en medarbejder, som hedder Henning, som engang har været Sjællandsmester i stangtennis.

LAILA: Øjjjjjj hvor viiiiiiiiiiildt. Kommer i ikke snart? Kommer i ikke snart?

KOMMUNEN: Det kan vi jo ikke sige. Det skal jo være en overraskelse, men du kan roligt glæde dig.

LAILA: Det gør jeg også. Jeg æææææælsker jer. KNUZZZZZZZZZ

(Laila er et fiktivt navn. Jeg har ingen aversioner eller fordomme mod kvinder, der hedder Laila. Faktisk kender jeg ikke nogen, der hedder Laila. Så fik vi det på det rene.)

HAHAHAHA :D

Ja, jeg gad også godt at høre den samtale. Borgerne kan jo ikke sige nej. Hvis de siger nej tak til besøg, så tror kommunen automatisk at borgeren er skyldig, og bingo, så bliver man også kendt skyldig, fordi kommuen ikke synes at borgeren er samarbejdsvillig..

FibroMcs 01-03-2013 11:20

Tilgegæld kan det være du kan ansøge kommunen om at få billederne tilsendt når de har taget en 50-100 styks af dig og dine børn og venner efter du har sagt nej til besøg, fordi de nu tror du 1: driver en narko bule 2: driver et bordel.. 3: snyder med dine(deres) penge 4: bruger det som skræmme effekt så alle dine social belastede naboer blir så paranoide at de går op og melder deres ydelser fra..

Hexi 01-03-2013 12:13

He he... den var sjov nemesis :D


Jeg synes det er så ydmygende for alle med det dyneløfteri... hvadend det er uanmeldte besøg eller foregår digitalt eller det er stasi'er der sidder i en busk med kikkert og fotoapparat... :eek:

Det er utroligt det skal foregå her i nyere tid... og at det bliver udvidet i stedet for at få ryddet op i nogen håbløse oldnordiske regler... skam jer kommuner og politikere inde på borgen...:eek:





.....

ErikS 01-03-2013 15:15

Bedrageri
 
Forstår slet ikke tonen i mange af indlæggene.

Det virker som om at mange ikke forstår at pengene er små i samfundet. Man kan være uenig i nok så mange regler, men når de er det så skal de også efterleves(og kontrolleres). Jeg er selv fleksjobber og er taknemmelig for at vi i Danmark har råd til et sådant system.

Desværre kender jeg et utal af fleksjobbere, dagpengemodtagere og kontanthjælpsmodtagere som snyder så vandet driver. Håndværkere der tjener hundredetusinder ved siden af offentlig ydelse. Snyd med adresser og samliv. Sågar nogle der praler af at de har snydt sig til fp.

I min verden er kontrol af offentlige ydelser en tilsikring af at der er råd til dem der trænger. Der er fartkontrol på motorvejen, videoovervågning i butikker, toldkontrol og spritrazziaer. Ikke et udtryk for at du er skyldig, men et udtryk for at ærlige ikke skal betale for uærlige.

Naturligvis skal alle behandles med respekt, og du er som udgangspunkt uskyldig til der foreligger en dom. Men folk der bevidst snyder (stjæler) fra de ærlige værdigt trængende burde fratages alle ydelser.

Et velfærdssamfund er ikke et tag selv bord, men indrettet som et sikkerhedsnet for dem der utilsigtet kommer galt af sted.

Hexi 01-03-2013 16:17

Citat:

Oprindeligt indsendt af ErikS (Send 263535)

Desværre kender jeg et utal af fleksjobbere, dagpengemodtagere og kontanthjælpsmodtagere som snyder så vandet driver. Håndværkere der tjener hundredetusinder ved siden af offentlig ydelse. Snyd med adresser og samliv. Sågar nogle der praler af at de har snydt sig til fp.

Jamen der er også sat stikkersider op ved kommunerne... så må du jo ind og melde dem til vandet driver...



....

nemesis 01-03-2013 16:46

Citat:

Oprindeligt indsendt af ErikS (Send 263535)

(1)Det virker som om at mange ikke forstår at pengene er små i samfundet...

(2)...Desværre kender jeg et utal af fleksjobbere, dagpengemodtagere og kontanthjælpsmodtagere som snyder så vandet driver. Håndværkere der tjener hundredetusinder ved siden af offentlig ydelse. Snyd med adresser og samliv. Sågar nogle der praler af at de har snydt sig til fp.

(1)Når der skal gives topskattelettelser, selskabsskattelettelser og Mærsk skal fritages for skattestigninger på olien frem til år 2043, så tror jeg da at de fleste har fuuuuuld forståelse for, at pengene kan blive små.

(2)Som jeg, i en anden tråd, har forsøgt at forklare dine ligesindede, der har en panisk angst for at nogen kan "fake" sig gennem systemet, kan du sove heeeelt roligt. På sigt (enten under denne regering eller den næste) vil ydelser som fl og fp blive sat lavere end kontanthjælpssatsen. (Så kan de fanme lære det de skide simulanter). Som en mindre detalje vil ydelsen for de 99%, der ikke snyder, også blive sat ned. Sådan er det jo.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2012/02/11/072234.htm

P.S. Ja, jeg ved godt, at artiklen er et år gammel, men jeg tvivler på, at Hjorten er blevet mere venstreorienteret i mellemtiden.

halse 01-03-2013 16:47

Citat:

Oprindeligt indsendt af ErikS (Send 263535)

Desværre kender jeg et utal af fleksjobbere, dagpengemodtagere og kontanthjælpsmodtagere som snyder så vandet driver. Håndværkere der tjener hundredetusinder ved siden af offentlig ydelse. Snyd med adresser og samliv. Sågar nogle der praler af at de har snydt sig til fp.

Du må færdes i helt specielle kredse :-)

Jeg tror det er de færreste der i det hele taget kender et utal af fleksjobbere, dagpengemodtagere , kontanthjælpsmodtagere og førtidspensionister.

Og du kender oven i købet et utal af dem der snyder :confused: wauw...

Havde jeg ikke kendt dig , havde jeg taget dig for at være en smule fordomsfuld :-)

nemesis 01-03-2013 17:34

Swinger party
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af FibroMcs (Send 263497)
Tilgegæld kan det være du kan ansøge kommunen om at få billederne tilsendt når de har taget en 50-100 styks af dig og dine børn og venner efter du har sagt nej til besøg, fordi de nu tror du 1: driver en narko bule 2: driver et bordel.. 3: snyder med dine(deres) penge 4: bruger det som skræmme effekt så alle dine social belastede naboer blir så paranoide at de går op og melder deres ydelser fra..

Der er vel ingen af de 4, der udelukker hinanden??:)

Det ULTIMATIVE uanmeldte besøg ville være, hvis kommunen kom, når man holdt SWINGER PARTY.

"Vi fandt borgeren udøvende ægteskabslignende forhold med 7 andre personer...på samme tid!":D:D:D

ErikS 01-03-2013 17:59

Nemesis
 
Nemesis.

Hvad er det for nogle ligesindede ??

Hvad er det for nogle simulanter ?.

Ps. Du er en glimrende eksponent for en nedladende tone, og ikke mindst og tage ting ud af kontekst.

nemesis 01-03-2013 18:08

Citat:

Oprindeligt indsendt af ErikS (Send 263549)
Nemesis.

(1)Hvad er det for nogle ligesindede ??

(2)Hvad er det for nogle simulanter ?.

(3)Ps. Du er en glimrende eksponent for en nedladende tone, og ikke mindst og tage ting ud af kontekst.

(1) Søg og du skal finde...
(2) Det må du da vide. Det er jo dig, der har et omfattende kendskab til disse svindlere og bedragere. (tyv tror hver mand stjæler)
(3)Når det kommer fra dig og dine ligesindede, tager jeg det som et kompliment. :)

ErikS 01-03-2013 18:18

Nemesis
 
Jeg har heldigvis lært af mine forældre og respektere andres holdninger, og konstruktivt svare dem.

Måske du ikke har forstået, at jeg mener at den kontrol der udøves skal bruges til de stakkels mennesker, der er kommet uheldigt af veje. Skattelettelser eller ej, så er pengene faktuelt små.

Der svindles hvert år for mere end 5 milliarder kroner. Penge som kan bruges til syge og handicappede.

Jeg er meget taknemmelig for den behandling jeg har fået efter en arbejdsskade.

Du må gerne være uenig, men et konstruktivt svar ville være og foretrække

nemesis 01-03-2013 18:45

Citat:

Oprindeligt indsendt af ErikS (Send 263553)

Der svindles hvert år for mere end 5 milliarder kroner.

Ja det er STENSIKKERT, fordi det siger kuglekasteren selv, og det siger de også hver gang i "Aktion socialt bedrageri", nogle gange endda 12 milliarder, så sådan er det.

Sært, at kommunerne så i 2012, kun valgte at inddrive 370 millioner (før ankesager), når der nu foreligger uigenkaldelige og ubestridelige beviser for, at de kunne inddrive måske over det 20-dobbelte. Er de gået på afspadsering? Er der ikke plads i kommunekassen?

Måske du kunne hjælpe dem lidt på vej, med din faktuelle viden om snyderiets omfang?

ErikS 01-03-2013 19:00

Nemesis
 
5 milliarder er lavt sat. KMD har analyseret sig frem til imellem 7 og 12 milliarder - for og blive i dine termer, så er dette sikkert helt ude i skoven, og du ved bedre !

Enige bliver vi vist ikke, og fint nok med det. Men jeg respekterer stadig andres holdninger, når de er faktuelle eller subjektive på et lødigt niveau.

Hexi 01-03-2013 21:31

Citat:

Oprindeligt indsendt af ErikS (Send 263535)
Desværre kender jeg et utal af fleksjobbere, dagpengemodtagere og kontanthjælpsmodtagere som snyder så vandet driver. Håndværkere der tjener hundredetusinder ved siden af offentlig ydelse. Snyd med adresser og samliv. Sågar nogle der praler af at de har snydt sig til fp.

Du kan sætte tal op på 5-7 og 12 milliarder men du kan ikke tælle dem du selv kender der snyder, for så mange er der.. kan du virkeligt ikke selv se det er utroværdigt... men under alle omstændigheder lyder det som om du kunne trænge til en anden omgangskreds... hold da op en forbryderrede du har fundet... :eek:

Og nej vi bliver heller ikke enige så det behøver vi vist ikke prøve på...



....

Mella 02-03-2013 18:56

Citat:

Oprindeligt indsendt af nemesis (Send 263558)
Ja det er STENSIKKERT, fordi det siger kuglekasteren selv, og det siger de også hver gang i "Aktion socialt bedrageri", nogle gange endda 12 milliarder, så sådan er det.

Sært, at kommunerne så i 2012, kun valgte at inddrive 370 millioner (før ankesager), når der nu foreligger uigenkaldelige og ubestridelige beviser for, at de kunne inddrive måske over det 20-dobbelte. Er de gået på afspadsering? Er der ikke plads i kommunekassen?

Måske du kunne hjælpe dem lidt på vej, med din faktuelle viden om snyderiets omfang?

For grineren.
Tak :) for det

FibroMcs 06-03-2013 11:09

Citat:

Oprindeligt indsendt af nemesis (Send 263544)
Der er vel ingen af de 4, der udelukker hinanden??:)

Det ULTIMATIVE uanmeldte besøg ville være, hvis kommunen kom, når man holdt SWINGER PARTY.

"Vi fandt borgeren udøvende ægteskabslignende forhold med 7 andre personer...på samme tid!":D:D:D

Ja gad vide hvor meget man så skulle til at betale kommunen tilbage ???
Gad vide om ens børn efterhånden må gå tur med naboens hund og spise mad derinde... Og tænk hvis man er en af dem der afholder madklub.. Det skal kommunen jo bare vide og dukke op den ene gang om mån og tage fine billeder, så kan de jo postulerer at det gør man mange gange.... Eller som et af mine vennepar gjorde da hendes bil gik i stykker, gav naboen lov at holde deres bil hos hende så folk ikke troede huset var tomt når de ikke var hjemme..
Og pas på med et åbent forhold for hvordan vil du bevise overfor dem at det bare er en du har sex med..?? :p

Ninja 06-03-2013 12:05

- ja, og nu læste jeg lige at fagforeninger gerne vil have de prostituerede og sikre dem.

Det fik mig til at tænke, om jobcentret så også kan slå den slags jobannoncer op??

Helt klart et arbejde ''hjemme fra'' jeg kunne være kvalificeret til hvis det blev oprettet som fleksjob:D:eek:

Hejdien 06-03-2013 12:44

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 264217)
- ja, og nu læste jeg lige at fagforeninger gerne vil have de prostituerede og sikre dem.

Det fik mig til at tænke, om jobcentret så også kan slå den slags jobannoncer op??

Helt klart et arbejde ''hjemme fra'' jeg kunne være kvalificeret til hvis det blev oprettet som fleksjob:D:eek:

tja jeg har lige været igennem en sag med en prostitueret som var startet op med iværksætterydelse (og det er IKKE løgn ) fra kommune, det er mange mange år siden, men da hun blev syg var der ingen hjælp at hente for det var selvforskyldt fordi det var erhvervsskade ...

Det skal dog siges at hun har betalt skat og været moms registeret og har sågar trukket remider fra i skat til sin klinik, ergo staten vil have hendes penge men får hun en arbejdsskade så er der ingen penge at hente...

Så er da lige ved at sige at når det er sådan vi behandler den gruppe mennesker og vi gerne vil have deres skattepenge så lad dem endelig komme i fagforening (altså det er så et job jeg ikke ville tage men tror næppe det bliver slået op på jobcenteret ) he he

Hun har endelig
fået sin førtidspension og har kontakt til et par journallister og lige pt er hun i kraftig tænkeboks for om hun vil frem med hele historien, jeg håber hun gør det men kan også forstå hvis ikke hun gør... der er trods alt børn og familie at tage hensyn til , og nu kan hun endelig få noget ro ...

Citat:

Oprindeligt indsendt af ErikS (Send 263535)
Forstår slet ikke tonen i mange af indlæggene.

Det virker som om at mange ikke forstår at pengene er små i samfundet. Man kan være uenig i nok så mange regler, men når de er det så skal de også efterleves(og kontrolleres). Jeg er selv fleksjobber og er taknemmelig for at vi i Danmark har råd til et sådant system.

Desværre kender jeg et utal af fleksjobbere, dagpengemodtagere og kontanthjælpsmodtagere som snyder så vandet driver. Håndværkere der tjener hundredetusinder ved siden af offentlig ydelse. Snyd med adresser og samliv. Sågar nogle der praler af at de har snydt sig til fp.

Det er noget af en påstand, jeg kender rigtig mange både syge kontanthjælpsmodtager, og alm syge og førtidspensionister (ikke så mange flekser mere ) men har kun kendskab til en enkelt der snyder ..

Jeg syntes heller ikke det er ok at snyde men jeg vil ikke være taknemmelig og så finde mig i hvad som helst, der er regler og de skal overholdes det har du ret i og så langt kan vi blive enige ...

Men der slipper jeg vist også op for eninghed..

For kigger jeg mig omkring så kan jeg se hvordan kommunerne snyder med reglerne til deres fordel , jeg kan se hvordan de laver menneske ødelæggende afgørelser ud fra devisen vi skal se hvor langt vi kan gå og jeg kan se hvordan kommunen JAGTER mig hvis jeg uforskyldt er kommet til at skylde dem noget (en regne fejl eller sådan ) og så kan jeg se hvor svært det er for mig at hive penge de skylder mig ud af dem ....

Citat:

I min verden er kontrol af offentlige ydelser en tilsikring af at der er råd til dem der trænger. Der er fartkontrol på motorvejen, videoovervågning i butikker, toldkontrol og spritrazziaer. Ikke et udtryk for at du er skyldig, men et udtryk for at ærlige ikke skal betale for uærlige.
Håber da at vi et eller andet sted kan blive enige om at individets retssikkerhed ikke skal gå tabt i regel tyranni ikke ??

For min del syntes jeg også det er ok at man kontrollere, min stopklods er ved min hoveddør og så ikke mindst de ugennemsigtige regler og love, den måde loven er bygget op så det er en skøns sag for en mange gange selvbestaltede detektiv .. det syntes jeg ikke er ok...

Samtidig undre det mig at man kun ser ud til at kunne have haft et godt møde hvis borgeren går knækket ud .. vanvittigt som vi ser dem køre på folk og få dem til at sætte underskrifter på noget de slet ikke har ret til at sætte underskrifter på ...

så nej det er ikke ok i min verden , sæt nogen ganske klare regler op for hvordan det skal og må være og få så det skøn ud af loven... ikke to mennesker skønner ens lige som kemi mellem to mennesker kan have rigtig meget at sige...
Naturligvis skal alle behandles med respekt, og du er som udgangspunkt uskyldig til der foreligger en dom. Men folk der bevidst snyder (stjæler) fra de ærlige værdigt trængende burde fratages alle ydelser.

Citat:

Et velfærdssamfund er ikke et tag selv bord, men indrettet som et sikkerhedsnet for dem der utilsigtet kommer galt af sted.
Og problemet er jo så i det her velfærdssamfund at det lige så langsomt er ved at smutte mellem fingerne på os , det er ved at være magt (den selvudråbte ) elites legeplads og mennesker som du og os vi skal holdes i live på så lille et beløb som muligt, men har vi været med til at betale ind til kagen.. jepper... men da så eliten skulle overtage så skulle bageriet lukkes og det kunne kun gå for langsomt ...


Det her kommer til at gå mere end galt ..

Da de kom for at spare dagpengene væk, protesterede jeg ikke, jeg var jo ikke på dagpenge

Da de da sparede på syge og handicappede protesterede jeg ikke, jeg var jo ikke syg

Da de sparede på SU'en , protesterede jeg ikke, jeg var jo ikke på SU

Da de sparede på kontanthjælpen, protesterede jeg ikke, jeg var jo ikke kontanthjælpsmodtager

Da de satte den danske model ud af spil for en hel faggruppe, protesterede jeg ikke, det var jo ikke mine arbejdsvilkår, der blev berørt

Da de ville sætte min løn ned, var der ikke flere tilbage til at protestere

FibroMcs 06-03-2013 22:23

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 264217)
- ja, og nu læste jeg lige at fagforeninger gerne vil have de prostituerede og sikre dem.

Det fik mig til at tænke, om jobcentret så også kan slå den slags jobannoncer op??

Helt klart et arbejde ''hjemme fra'' jeg kunne være kvalificeret til hvis det blev oprettet som fleksjob:D:eek:

Læste du ikke den artikel om hende fra tyskland der af sit job center blev anvist et job på en massage klinik?? Job centret havde undskyld sig med at hun jo ikke skulle betjene kunder men kun tlf... Klaaart!!!:eek:

Hejdien 07-03-2013 13:26

Citat:

Oprindeligt indsendt af FibroMcs (Send 264283)
Læste du ikke den artikel om hende fra tyskland der af sit job center blev anvist et job på en massage klinik?? Job centret havde undskyld sig med at hun jo ikke skulle betjene kunder men kun tlf... Klaaart!!!:eek:


http://old2010.arbejderen.dk/artikel...l-prostitution


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:50.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension