K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Efter 5 års flexjob (ny ordning) (https://www.k10.dk/showthread.php?t=32793)

Jasmina 19-10-2015 08:30

Efter 5 års flexjob (ny ordning)
 
Hej
Er der nogen der ved hvordan man som flexjobber skal afprøves når man efter 5 års flexjob på ny ordning skal vurderes igen? Jeg ved at der er lidt tid til endnu men er det ny arbejdsprøvning osv osv man skal igennem igen?

MistyMiss 19-10-2015 09:32

Så vidt jeg ved, ser de bare om noget har ændret sig. Altså papirer fra læge, og udtalelse fra arbejdsgiver.
Hvis intet har ændret sig af betydning, fortsætter det bare som før :)

Jasmina 19-10-2015 14:28

Tak for dit hurtige svar :kram:
Så vil jeg forsøge at undgå at ligge søvnløs over det. Jeg troede at man skulle igennem endnu et opslidende forløb.

MistyMiss 19-10-2015 14:43

Kan ikke 100% love at det er sådan det er, men det er sådan jeg har forstået at det foregår :)
Hvis der så er sket store ændringer, kan det godt være at der sker lidt flere ting. men ellers tror jeg bare det er for at sikre, at man stadigvæk er berettiget til fleksjob. Hvis intet har ændret sig, vil resultatet jo være det samme, som det var da de bevilligede det :)

Kisser1 19-10-2015 21:10

Hvis du har fået det værre
 
kan man også vælge at skrue på skånehensynene.
Du kan jo også bruge kontakten/kontrollen til noget positivt,.

mik16 22-10-2015 16:38

Nu er der pt. ingen der har prøvet den med efter 5 år..

Men jeg er ret overbevist om, at for langt de fleste, så bliver det nærmest en formsag..

Med mindre at alt overvejende viser, at man kan klare sig uden fleks, så kan ingen jobcentre have interesse i, at forhindre fortsættelse i fleksjobbet..

Der jo ganske klart ingen økonomisk interesse i, at stoppe et velfungerende fleksjob. ;)

MistyMiss 22-10-2015 16:44

Mik16:
Men man har i noget tid kunnet få bevilliget "midlertidigt fleksjob", og der så man jo netop på, om ens tilstand havde ændret sig.
Så mon ikke de bare bruger samme procedure?

mik16 22-10-2015 18:58

Citat:

Oprindeligt indsendt af MistyMiss (Send 332921)
Mik16:
Men man har i noget tid kunnet få bevilliget "midlertidigt fleksjob", og der så man jo netop på, om ens tilstand havde ændret sig.
Så mon ikke de bare bruger samme procedure?

Jo det er jeg ret overbevist om.. Vi skal bare huske, at vi til en hver tid fortsat skal opfylde gængse krav til fleks.. Ikke kun i jobbet men også som ledig..

Og gør man det, så skulle de 5 år være en formsag.. TROR jeg ;)

Men vi kan godt lige tage den med midlertidigt fleksjob og de 5 år ;
Der hersker en tydelig misforståelse omkring dette.. Det er fleksJOBBET man tilkendes midlertidigt i 5 år.. ALTSÅ JOBBET..

Mange tror, at det er visitationen til fleks der tilkendes midlertidigt i 5 år.. Altså det man tilkendes når man bliver flekser fra starten af.. Men de 2 ting har ingen sammenhæng.. Man visiteres til fleks uden begrænsning.. Lige til den dag man ikke opfylder de krav længere.. Ledig eller i fleksjob..

træpiller 03-11-2015 20:49

hej mik 16 det jeg forstår ved dit indlæg er man ikke skal frygte visitationen som flexjobber ,har jeg ret i dette.hilsen jan

mik16 05-11-2015 12:51

Citat:

Oprindeligt indsendt af træpiller (Send 333486)
hej mik 16 det jeg forstår ved dit indlæg er man ikke skal frygte visitationen som flexjobber ,har jeg ret i dette.hilsen jan

Kort og godt..Hvis helbreddet ikke har ændret sig positivt, så ser JEG ingen grund til frygt ;)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:39.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension