K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Nyttigt at vide for Førtidspensionister (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=43)
-   -   Leve attest pensionist i udlandet (https://www.k10.dk/showthread.php?t=40047)

Fattigftp 27-07-2021 09:12

Leve attest pensionist i udlandet
 
Hej.

Jeg i førtidspensionist bosat i udlandet, vi skal hvert år sende en leveattest at vi er i live med 2 vitterligheds vidners underskrift. Det er fint og det har jeg gjort hvert år i 9 år nu.. problemet er de seneste år , udbetaling Danmark oplyser ikke på borger.dk hvornår den skal afleveres , nogle år har det været i starten af året og andre i midten af året den skal sendes til udbetaling dk ATP ..

Problemet er , man har en frist (3 måneder) til at indsende leveattesten til dem, overskrider man fristen mister man pensions udbetalingen indtil de har modtaget den .. vi er pensionister der bor i tredje rangs lande hvor posten svigter hver anden gang , så hvis vi ikke modtager brevet og ikke kan finde noget som helst på nogen hjemmesider andet end f.eks ældre sagens hjemmeside der siger februar måned eller borger.dk København der siger midt på året hvaså ?

Yderst frustrerende som psykisk syg at håndtere , er der nogen der kan hjælpe og venligst give svar på , eller et link til, hvornår skal leveattesten afleveres ?

På forhånd tak

handy 30-07-2021 02:07

Citat:

Oprindeligt indsendt af Fattigftp (Send 373474)
Hej.

Jeg i førtidspensionist bosat i udlandet, vi skal hvert år sende en leveattest at vi er i live med 2 vitterligheds vidners underskrift. Det er fint og det har jeg gjort hvert år i 9 år nu.. problemet er de seneste år , udbetaling Danmark oplyser ikke på borger.dk hvornår den skal afleveres , nogle år har det været i starten af året og andre i midten af året den skal sendes til udbetaling dk ATP ..

Problemet er , man har en frist (3 måneder) til at indsende leveattesten til dem, overskrider man fristen mister man pensions udbetalingen indtil de har modtaget den .. vi er pensionister der bor i tredje rangs lande hvor posten svigter hver anden gang , så hvis vi ikke modtager brevet og ikke kan finde noget som helst på nogen hjemmesider andet end f.eks ældre sagens hjemmeside der siger februar måned eller borger.dk København der siger midt på året hvaså ?

Yderst frustrerende som psykisk syg at håndtere , er der nogen der kan hjælpe og venligst give svar på , eller et link til, hvornår skal leveattesten afleveres ?

På forhånd tak

tror de sidste to år er foregået elektronisk i hvert fald for mig og mange andre jeg kender her i Thailand hvor jeg bor !
så der kommer er mail fra UD med et link man skal ind og klikke på så er det det !
og når den er klaret kommer der også en kvittering så nemt , men mener også og har læst at de har rykket tidspunktet så har heller ikke gjort det her i 2021 i nu .
god weekend .

handy 31-07-2021 03:16

Leveattest
Information
Du kan ikke benytte selvbetjeningsløsningen på nuværende tidspunkt. Udbetaling Danmark kontakter dig, når det er tid til at udfylde leveattesten. Sender du den før, vi kontakter dig, er leveattesten desværre ugyldig....sådan skriver Borger dkså det er jo bare og læne sig tilbage til du modtager en mail om der er nået til dig fra UD .

Fattigftp 21-09-2021 12:29

Hej Handy ..

Og mange tak for svar :)

Ja jeg kan se på udbetaling DK hjemmeside at det stadig ikke er muligt at sende den endnu.. De er sent ude i år , plejer at være omkring september vi skal aflevere senest ..

Håber alt er vel :)

Mvh.

handy 22-09-2021 06:32

ja men de sender mail når tid er !

og det kan klares elektronisk og skulle du ikke være i besiddelse af nem id har jeg læst andetsteds det og kan klares pr mail !

VH Handy


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:13.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension