K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Frokostpause i fleksjob (https://www.k10.dk/showthread.php?t=26105)

dorthe76 26-02-2013 16:05

Frokostpause i fleksjob
 
Hejsa alle.
Jeg er i dag ansat i fleksjob og vi er så"heldige"at have frokostpausen betalt. Nu laver arbejdspladsen så en ændring på området sådan at det fremover hedder:
Ansatte på 2/3 eller over har ret til 30min betalt frokostpause
Ansatte mellem1/2 til 2/3 tid har ret til 15 min betalt frokostpause
Ansatte under 1/2 tid har ikke ret til betalt frokostpause.
Mit spørgsmål er så, når jeg nu arbejder 15 timer men er jo ansat på de samme vilkår som fuldtidsansatte , har jeg så ret til betalt pause eller ej? :eek::eek:
Mvh Dorthe

Jøsses 26-02-2013 16:18

På 15 timer
 
er du under ½ tid....så det vil du nok ikke have .

Er du på gammel eller ny ordning.....

Er du på den gamle....får arbejdsgiver sikkert 2/3 dele i tilskud til dig..og burde nok kunne betale for din frokostpause.

dorthe76 26-02-2013 16:21

Citat:

Oprindeligt indsendt af Jøsses (Send 262869)
er du under ½ tid....så det vil du nok ikke have .

Er du på gammel eller ny ordning.....

Er du på den gamle....får arbejdsgiver sikkert 2/3 dele i tilskud til dig..og burde nok kunne betale for din frokostpause.

Jeg er på den gamle ordning.

stampe 26-02-2013 17:02

spørg din fagforening

anette29 26-02-2013 17:15

når du er på den gamle ordning er du ansat til 37 timer !! :)

meeeeeeen mon ikke din kollega der har almindelig ansættelse på samme antal timer som dig vil blive en smule stram i betrækket hvis du får betalt pause og han/hun ikke gør??:p

Jeg ville nok starte med at spørge min chef, Dernæst fagforeningen.

Men husk på at selv om de siger at du får den betalt; er det jo dig og dine kollegaer der skal arbejde sammen sååå måske skulle du overveje om det er det værd;)

foxx450 26-02-2013 17:16

hej
selvom du er på fleks og din arbejdsgiver får refusion af din kommune så er du berettige som fuldtids ansat. Du kan tale med din sagsbehandler i kommune.
V H
Foxx 450

Dancer 06-03-2013 09:26

Rigtig mange steder er det sådan at hvis man har en arbejdsdag på under 5 timer har man ikke ret til frokostpause.

Jensen1 06-03-2013 16:11

Som fleksjobber har man en arbejdsuge på 37 timer. En del af tiden går med at passe et job i en virksomhed, resten af tiden bliver brugt til at konstituere sig, så man kan leve et nogenlunde normalt liv privat.
Derfor har man ret til betalt frokostpause, som enhver anden fuldtidsansat.

Dancer 06-03-2013 16:14

Nej, det har man ikke nødvendigvis :)

Jeg var tidligere fuldtids statsansat på helt almindelige vilkår (2010) i en stor offentlig virksomhed og vi havde betalt frokost - men kun dage hvor vi var på arbejde mere end 5 timer.

Hvis man kun var på arbejdspladsen i fx 4 timer, så var der ikke nogen frokostpause den dag.

Jensen1 07-03-2013 12:51

O.K. Dancer. Der er enkelte steder, hvor man i overenskomsten har aftalt andre pausemønstre.

Alligevel gælder det, at en fleksjobber er ansat under de samme overenskomstmæssige betingelser, som alle andre ansatte.

Der hvor de skiller sig ud er med hensyn til de skånehensyn, der er aftalt ved skånejobbets etablering.
I skånetid er man lønnet af det offentlige.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:58.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension