K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   raskmelding (https://www.k10.dk/showthread.php?t=20631)

susssana 13-12-2011 16:01

raskmelding
 
Hvem bestemmer om man kan raskmeldes og få dagpenge.?

MTVRV1 13-12-2011 16:30

det gør din A-kasse
du skal så skrive under på du står til til rådighed for det ordinær arbejdsmarkedet
tror også de indrenter lægeoplysninger om du er rask

men har ikke selv prøvet det

supersus 13-12-2011 17:44

Det gør a- kassen, og har du været sygemeldt længe skal du bevise at du kan arbejde fuld tid i 13 uger for at få dagpenge.

susssana 13-12-2011 18:08

ok, skal jeg bevise det igennem praktik?

supersus 13-12-2011 18:10

Citat:

Oprindeligt indsendt af susssana (Send 197854)
ok, skal jeg bevise det igennem praktik?

Nej du skal selv finde 13 ugers arbejde.

susssana 13-12-2011 18:18

jeg havde arbejde, da jeg blev syg så jeg har optjent til dagpenge. Jeg er jo så blevet fyret pga. tiden. skal jeg så nu finde arbejde i 13 uger før jeg kn bleve raskmeldt og få dagpenge?

supersus 13-12-2011 19:01

Citat:

Oprindeligt indsendt af susssana (Send 197857)
jeg havde arbejde, da jeg blev syg så jeg har optjent til dagpenge. Jeg er jo så blevet fyret pga. tiden. skal jeg så nu finde arbejde i 13 uger før jeg kn bleve raskmeldt og få dagpenge?

Jep du skal stadig finde 13 ugers arbejde, og det har ikke noget med dagpengeretten at gøre, men fordi at du skal bevise at du er rask nok til at du kan stå til rådighed for fuld tid, og dermed få dagpenge.

Jeg var også i job, da jeg blev syg/ skadet og spurgte faktisk i a - kassen om jeg en dag ville kunne vende tilbage til a - kasse systemet, og der var svaret at jeg skulle bevise 13 ugers arbejde for at få dagpenge.

Kender faktisk en der lige har raskmeldt sig efter længere sygdom, og hun blev afvist i a - kassen, de vurderede hende til ikke at stå til rådighed for fuld tid.

Men tag en snak med din a - kasse om det.

CLM 13-12-2011 19:45

Jeg fik at vide af min A-kasse, at jeg med en raskmelding fra lægen blot kunne stille mig til rådighed. De er ikke så bange for at godkende et medlem, fordi de har så skarp opfølgning på ledige, at det hurtigt viser sig, om man magter at søge job på fuld tid.
Ud fra de forskellige svar må man konstatere, at A-kasserne ser forskelligt på det.
Derfor vil jeg også anbefale at du tage en snak med din A-kasse.

Held og lykke
CLM

Ricky M. 13-12-2011 19:55

Ikke bare a-kasserne ser forskelligt på det, men også internt i den enkelte afdeling ser de forskelligt på det... Det er en vurderingssag fra person til person...

Et brækket ben, skaber jo sjældent problemer så med en sådan sygemelding, vil de sjældent forlange noget ved en raskmelding..

susssana 13-12-2011 19:56

Tak for svar.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:13.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension