K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Skal kommuner ikke overholde loven? (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=37)
-   -   Lukning af kontanthjælp (https://www.k10.dk/showthread.php?t=13709)

Linuzmor 29-07-2010 19:26

Lukning af kontanthjælp
 
Jeg røg jo på kontanthjælp efter afslag på ftp. Det gik fint en måned, nu har kommunen så trukket 8000 kr. for August måned. Ringede til rådighedsteamet og spurgte hvorfor. Jobcenter har sent et brev til mig om mødeindkaldelse(mindre en 3 uger efter det sidste).

Problemet er at jeg lå i flytterod omkring den 1..7-2010 og har altså ikke fået det brev. Hun sagde indirekte at JEG skulle bevise at jeg ikke har fået det-kan det være rigtigt? Jeg har anmeldt flytning til folkereg. samt post-danmark.

Det skal åbenbart være svært for mig...:-(

superkok 29-07-2010 19:50

de har ret du skla bevise at du ahr modtaget eller ikke mod taget brevet. så fat i post danmark de er de eneste jeg ved af der kan hjælpe dig ved at sige du ahr meldt flytning osv eller nok ikke andet end at bide i det sure æble .de mod regner bare som de vil efter loven osv desvære.

V_Brask 29-07-2010 19:58

Hvis du bliver indkaldt skal du møde op. Ja det er korrekt, at du skal bevise at brevet ikke er ankommet, der har lige været noget i medierne omkring det.
Start med at ringe til postdanmark og hør om der har været uregelmæssigheder på det tidspunkt brevet blev sendt. Hvis ja, så står du stærkt.
Undrer mig at de venter så lang tid, uden de kontakter dig. Kender ikke reglerne for, når man udebliver fra et møde. Dog fandt jeg nedenstående, som desværre ikke er til din fordel. Måske der kommer andre, som måske kender til om jobcenteret burde, havde prøvet at kontakte dig.

§ 37. Hvis en person uden rimelig grund udebliver fra en jobsamtale, herunder en samtale som led i en sygeopfølgning, en cv-samtale eller en rådighedsvurdering i jobcenteret, foretager kommunen fradrag i hjælpen for de dage, der går, fra personen skulle være mødt til jobsamtalen, cv-samtalen eller rådighedsvurderingen, og indtil kontakten til jobcenteret er genoprettet. Der foretages fradrag i hjælpen for den dag, hvor samtalen eller rådighedsvurderingen skulle have fundet sted, uanset om personen kontakter jobcenteret samme dag.

Vovse 29-07-2010 22:07

Der har for nylig været en tråd om det samme problem:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13632

curls 29-07-2010 22:13

Tænkte på om du kunne prøve at høre PostDanmark ad, om der har været nogen problemer med posten på både din tidligere og nuværende adresse....

Måske et forsøg værd? Hvis der har været, så kan man bruge det som bevis, at det er derfor du ikke har fået brevet.

Vovse 29-07-2010 22:27

Citat:

Oprindeligt indsendt af curls (Send 115815)
Tænkte på om du kunne prøve at høre PostDanmark ad, om der har været nogen problemer med posten på både din tidligere og nuværende adresse....

Ud fra de ting jeg har læst tidligere, så vil Post Danmark til enhver tid benægte dette.
Men det er selvfølgelig et forsøg værd.

Derfor er det så pokkers vigtigt, at vi sender en skriftlig klage til dem hver eneste gang der er rod i postgangen. Vi ved aldrig hvornår vi får brug for, at kunne dokumentere, at der rent faktisk sker fejl.

Linuzmor 29-07-2010 23:21

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 115817)
Ud fra de ting jeg har læst tidligere, så vil Post Danmark til enhver tid benægte dette.
Men det er selvfølgelig et forsøg værd.

Derfor er det så pokkers vigtigt, at vi sender en skriftlig klage til dem hver eneste gang der er rod i postgangen. Vi ved aldrig hvornår vi får brug for, at kunne dokumentere, at der rent faktisk sker fejl.

Ja jeg vil ringe imorgen og høre dem og har iøvrigt efterlyst brevet på deres hjemmeside. Jeg ved at jeg har været i god tid, mht. melde flytning alle steder. Jeg tror selv at det er havnet hos PD i den by jeg boede i.

Iøvrigt sagde min nye sagsbehandler at han ville kigge på det og gøre hvad han kunne oppe hos rådighedsteamet, for han var ikke sikker på at det overhovet var rigtigt at indkalde mig igen, da jeg lige havde været der.

Jeg har heller ikke fået noget brev om standsning af min kontanthjælp.

adbib 30-07-2010 10:05

Der er også lige kommet denne nyhed

http://www.version2.dk/artikel/15667...kerte-adresser

PiaCP 30-07-2010 10:20

Citat:

Oprindeligt indsendt af adbib (Send 115855)
Der er også lige kommet denne nyhed

http://www.version2.dk/artikel/15667...kerte-adresser

Dem...kommunikationsfejl har de skisme alle steder da!
Vi har i over 3 r næsten hver mdr kunnet sende mails til PD om post vi har fået, der ikke var vores (rigtig mange forskellige menneskers post) og hvor er vores post henne?
Vi får da til tider breve - vi ikke venter på...som vi så ikke efterlyser.
Vi har med andre ord her i pd's område kun poste der IKKE kan læse! :mad:

Linuzmor 30-07-2010 10:25

Citat:

Oprindeligt indsendt af PiaCP (Send 115858)
Dem...kommunikationsfejl har de skisme alle steder da!
Vi har i over 3 r næsten hver mdr kunnet sende mails til PD om post vi har fået, der ikke var vores (rigtig mange forskellige menneskers post) og hvor er vores post henne?
Vi får da til tider breve - vi ikke venter på...som vi så ikke efterlyser.
Vi har med andre ord her i pd's område kun poste der IKKE kan læse! :mad:

Det samme har jeg, fået brev til mine naboer, som så er endt hos mig og omvendt. Men det ser jo sort ud for mig, for jeg kan altså ikke bevise at jeg ikke har fået det brev, hvis det er rigtigt som nogen skriver, og som kommunen jo også sagde igår, det er MIN pligt at holde øje med min post...hrmmm måske skulle jeg stå parat fra kl 08 om morgenen og til en 14-15stk.for at få min post?!


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:36.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension