K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=90)
-   -   hvilken lov gælder for at modregne børnebidrag i kh (https://www.k10.dk/showthread.php?t=31135)

crath 13-11-2014 00:34

hvilken lov gælder for at modregne børnebidrag i kh
 
Jeg ved godt jeg skal betale børnebidrag, men har ikke haft penge til det, hvilket nu betyder at kommunen trækker børnebidrag af min kh, har 89 kr tilbage når husleje og strøm er betalt, telefon og internet er blevet lukket pga manglende betaling,, jeg ved heller ikke hvordan jeg skal have mit samvær hver 14 dag,.. har 2 børn på 5 og 8 år der desværre er flyttet 100 km fra mig, sagsbehandler siger at jeg bare skal finde en billigere bolig, jeg vil nødig flytte da jeg har et dejligt hus, har faktisk fået det gennen kommunen for 5 år siden selv om der er 50 års ventetid. (Alm. Boligselskab) Jeg Forstår ikke hvorfor min og børnenes base nu skal ødelægges.:evil:

stampe 13-11-2014 11:59

Har du prøvet at lave et budget over dine indtægter og udgifter og vise det til kommunen? Ikke sikkert, du får noget ud af det, men så har du i al fald præsenteret dem for fakta. Men overvej, til hvilken pris, du kan få en anden bolig og hvad du så i givet fald kan bruge de sparede penge til på en en måde, som forbedrer lige præcis dit liv. Kan du evt. leje noget af boligen ud? Det skal du selvfølgelig også regne på. Held og lykke.

Pip 13-11-2014 12:09

Du kan anke afgørelsen om at de inddriver børnepengene, og så vil de bedømme ud fra dit budget hvad det er rimeligt at inddrive.

Du kan også søge om hjælp til samværsudgifter.

Men de kan selvfølgeligt vurdere at du sidder urimeligt dyrt og derfor ikke tilkende det.

Hvis din situation også var kontanthjælp da kommunen hjalp dig til boligen, vil det måske være et argument du kan bruge.

Kig desuden på hvilke andre boliger der er at få, og lav en beregning af flytteomkostninger, overlappende husleje osv til at støtte din sag, i at en flytning ikke vil bedre din økonomi.

Hvis du ikke har noget der binder dig, kunne du også spørge om hvorvidt kommunen vil hjælpe i forbindelse med flytning nærmere børnene.

carolines 13-11-2014 13:13

Du kan søge om dækning af transportudgifter i forbindelse med samvær, ligeledes kan du anke afgørelsen om at trække bidrag - du kan evt. forsøge at forhandle det ned, sådan at det virker lidt mere realistisk i forhold til dine leveomkostninger.

Og, så ville jeg hvis jeg var dig, overveje boligsituationen grundigt - børn har mere brug for deres forældre, end at bo i et stort hus;)

Så hvad er vigtigst - tiden og økonomien til at være sammen med dine børn, eller det store hus? ;)

God vind fremover.

Akvamarin 13-11-2014 14:52

Hvis du må bytte dit dejlige hus, som du skriver der er 50 års ventetid på at få, kan du muligvis bytte til en dejlig billig lejlighed.

crath 13-11-2014 15:03

okay
 
Er 98 km til 5600 dyrt ??? og igen er det børnenes base der ødelægges,, er flyttet på landet for at leve livet!!

Akvamarin 13-11-2014 15:14

Citat:

Oprindeligt indsendt af crath (Send 316848)
Er 98 km til 5600 dyrt ??? og igen er det børnenes base der ødelægges,, er flyttet på landet for at leve livet!!

Nej det lyder meget rimeligt, hvis man har 5600 til husleje.

Strengt at de kan trække i kontanthjælpen, som de jo siger er overlevelsesminimum.

Håber det løser sig for dig.

Webmaster 13-11-2014 16:28

Er det kommunen der trækker de penge eller er det SKAT....

Forlang at få en aftale....og lav et budget som du kan fremvise med kvitteringer...

Siger det at det ikke er muligt at lave en aftale så forlang at få dette skriftligt sådan at du kan klage over det...


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:04.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension