K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Er det hele bare et nummer? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=24054)

Indiansummer 30-08-2012 10:49

Er det hele bare et nummer?
 
Jeg skal have revurderet mit behov for hjemmehjælp igen. Sidste år tog de en time af min rengøring så nu har jeg 45 min hver 14 dag.

Jeg har indtil nu måtte aflyse 3 besøg fra visitator, sidst i mandags. Nu kommer det " sjove". Jeg blev ringet op igår af en ergo terapeut fra kommunen, som sagde at når jeg nu havde haft besøg af visitator, det havde hun fået et brev om, så ville hun komme for at vurdere om jeg kunne gøres selv hjulpen?

Så det vil sige, at det er et nummer som min kommune laver, og intet har med mit behov at gøre, for det var jo løgn!

Hun blev lidt mærkelig da jeg sagde, at jeg ikke havde haft besøg endnu men på mandag d. 3 sep. Ups det var en brøler.

Jeg har siden jeg fik min diagnose fibromyalgi bedt om at få ergo terapeut ud fra kommunen, for at se om der var noget man kunne gøre nemmere for mig i min hverdag, men nej ergo havde vurderet ud fra hvad der stod i mine papirer at det havde jeg ikke behov for?

Men nu hvor det handler om at kommunen skal spare mig væk, så kan de godt komme.... Føj for S.... siger jeg bare for en løgne historie. Indiansummer

Tob 30-08-2012 12:04

Ja det ville da være rart hvis kommunen rent faktisk prøvede at hjælpe folk og ikke bare prøvede at snyde dem for mest muligt.

stampe 31-08-2012 10:19

Håber dit næste besøg fra visitator lykkes. Det er selvfølgelig ærgerligt, at du har måttet afløse 3 stk.

Zastrow 01-09-2012 09:36

Solstrålehistorie...
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af Tob (Send 239145)
Ja det ville da være rart hvis kommunen rent faktisk prøvede at hjælpe folk og ikke bare prøvede at snyde dem for mest muligt.

Vi har lige haft besøg af visitator. Vi er bevilget 1 time rengøringshjælp hver 14. dag - og regnede jo så med at formålet med besøget var at nedsætte vores hjælp.
Men nej - denne søde, yndige unge pige - bekræftede at hjælpen var som den skulle være (ikke nedsættes) - Vi fik bevilget 3 timers hovedrengøring - og besked om at kontakte hende, hvis vi fik brug for yderligere hjælp.

Jeg havde ellers skruet mig op - og skulle nok fortælle hende, hvordan tingene hang sammen, men faldt jo helt ned på jorden igen. (Lidt flov, over mine tanker).
Men det er nok ikke alle visitatorer, der er så søde og velmenende????

Carmen 01-09-2012 13:24

Zastrow, enig, det var en meget sød visitator:

For praktisk hjælp er standard i Kbh.s Kommune 45 min. hver 14. dag (støvsugning eksklusiv paneler og gulvvask), uanset hjemmets størrelse (de 45 min. dækker 67 kvm. dvs. areal ud over dette røres ikke eller må "byttes" med noget af de 67 kvm.).

Hovedrengøring 1 gang årligt er afskaffet som standard og nu skal der søges specielt om det.

Bruger I den kommunale hjemmehjælp eller har I et privat firma - hvis jeg må være så fri at spørge?

le cuere 01-09-2012 15:13

Citat:

Oprindeligt indsendt af Carmen (Send 239369)
Zastrow, enig, det var en meget sød visitator:

For praktisk hjælp er standard i Kbh.s Kommune 45 min. hver 14. dag (støvsugning eksklusiv paneler og gulvvask), uanset hjemmets størrelse (de 45 min. dækker 67 kvm. dvs. areal ud over dette røres ikke eller må "byttes" med noget af de 67 kvm.).

Hovedrengøring 1 gang årligt er afskaffet som standard og nu skal der søges specielt om det.

Bruger I den kommunale hjemmehjælp eller har I et privat firma - hvis jeg må være så fri at spørge?

Hjemmeplejens rengøring vurderes som hjælp til selvhjælp.

De 45 min. beregnes for 2 værelser plus køkken og bad.
Borgere der har flere værelser bestemmer selv hvilke værelser der skal gøres rent i. el. om de i stedet vil have vasket skabe, døre, paneler osv.

Normalt er 45 min. hver 14 dag, enkelte hver 3 uge.

45 min. er for kort tid, men jeg ville ha været lykkelig hvis jeg som eks. hjemmehjælper kunne nøjes med at støvsuge og gulv vask på 45 min.

Jeg skulle på 45 min.nå at tørre støv, støvsuge, vaske gulve, vaske bord / køkkenvask, håndvask, toilet, se om der var post og gå ned med skrald. :)

maruus 01-09-2012 15:42

Pu ha - hvilke horrible arbejdsbetingelser der bydes de mennesker der skal udføre arbejdet i hjemmene i vore dage.Specielt i Københavns kommune , men
normen er også blevet indført i Nyborg kommune har jeg forstået på et familiemedlem.

Såååå håbløst - som de presses.

le cuere 01-09-2012 16:30

Citat:

Oprindeligt indsendt af maruus (Send 239382)
Pu ha - hvilke horrible arbejdsbetingelser der bydes de mennesker der skal udføre arbejdet i hjemmene i vore dage.Specielt i Københavns kommune , men
normen er også blevet indført i Nyborg kommune har jeg forstået på et familiemedlem.

Såååå håbløst - som de presses.

Ja, og resultatet er at de medarbejdere bliver stresset, får ødelagt muskler og led, bliver deprimerede over der ikke er tid til også at kunne sidde ned i bare 5 min og høre på borgere der har problemer der ik lige er sygdoms -relaterede.

Og mange vil nok som jeg, også til sidst være slidt helt ned, og må kæmpe med kommunen, blive arb. prøvet osv. for at kunne blive visiteret til fleksjob på laveste overenskomstmæssige løn. Anicitet og de løntillæg som de gennem årene har opnået via kurser og arb. kan de ikke bruge til noget. :) :) :)

Vovse 01-09-2012 20:19

Det er fuldstændig sindssygt, og så er der jo ikke noget og sige til, at der er mange arbejdsløse.:mad:

Jeg kan huske de første år min mor var hjemmehjælper, i 70'erne, hver dag var hun hos "gamle fru Jensen" fra kl. 8 - 12.
"Gamle fru Jensen" havde en voksen hjemmeboende datter, som var udviklingshæmmet, så min mor skulle "holde hus" for de to.:)

Carmen 01-09-2012 20:56

Citat:

Oprindeligt indsendt af le cuere (Send 239388)

Og mange vil nok som jeg, også til sidst være slidt helt ned

Lige præcist, skaber en lind strøm af syge til Jobcentrene, umenneskelige arbejdsforhold!

Oven i købet blev de 45 min. her sat ned til 30 min. af en meget emsig og højtråbende visitator...


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:28.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension