K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   flexjob hvad gør jeg nu? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=29345)

popia 18-02-2014 13:54

flexjob hvad gør jeg nu?
 
Hjælp;) jeg har fået bevilget flexjob i forløbig 5 år, og det er pga. ptsd(stress) så min hjerne fungere ikke så godt , er der noget jeg skal huske? min sagbehandler fortalet, at jeg skulle/kunne melde mig ud af akassen, er det en god ide? jeg har kontaktet min fagfoening men der er først en sagbehandler tilbage på mandag:eek:

gisne 18-02-2014 14:55

man har ikke brug for a-kasse som fleksjobber, da man alligevel ikke er berettiget til dagpenge hvis man er arbejdsløs. I stedet modtager man ledighedsydelse fra kommunen. Denne er uden varighedsbegrænsning

jjsonn 18-02-2014 15:48

men det kan være rart at være i selve fagbevæelsen så du kan få hjælp, hvis der bliver problemer, ved dit arbejde.

sannemus 18-02-2014 19:11

Hvis du er med i en pensionkasse, vil jeg anbefale at kontakte dem og høre om mulighed for bidragsdækning, mens du er på ledighedsydelse..

gisne 18-02-2014 19:27

Du skal også tjekke din pensionskasse om de har halv invalidesums udbetaling (skattefri) når du er tilkendt fleks. Det har PBU og industriens pension, måske andre også har det

popia 19-02-2014 11:05

Jeg vil gerne sige jer tak for hurtige svar, som jeg vil handle på idag. Kan det passe, at jeg er bevilget flexxjob for en periode af 5 år, når jeg er 53 år gammel eller er det igen de nye regler ??

jjsonn 19-02-2014 11:08

det er ikke noge du skal bekymrer dig så meget om, alle skal tjekkes om vi pludselig bliver raske, hvis dit helbred ikke er blevet beder på de 5 år, så sker der ikke noget før du skal på efterløn (som du fårhåbelig har betalt til)

sannemus 19-02-2014 13:22

Og hvis du ikke har betalt til efterløn/flexydelse, så sker det det, at du 6 mdr. efter opnået efterlønsalder (og du er/bliver ledig), kommer ned på en ledighedsydelse, der svarer til kontanthjælpsatsen for ikke-forsørgere..den er ikke afhængig af evt. partners indkomst..hvis du altså ikke er så heldig at have job :)

Og ja, det der med de 5 år er den nye reform..selv jeg der har været i fleksjob siden 2006 er grundet fyring og skift til nyt job inde under den regel..og det er da dejligt, hvis jeg bliver bedre fungerende om 5 år;) Tror dog ikke selv helt på den..

fabrix 19-02-2014 14:45

Tillykke
 
Tillykke - hvor er det dejligt for dig :kram:
Jeg vil også sige - tag det roligt med de 5 år - og nyd at du nu får lidt ro omkring dig.

popia 01-03-2014 13:08

Endnu engang tak for alle jeres gode svar, nu har jeg meldt mig ud af a-kassen, jeg har muligvis et fleks job på begrænset tid i ca. 5md. er der nogen herinde der kan hjælpe mig,
da jeg ikke selv kan overskue hvor jer så står rent økonomisk, er det beder end den ledighedsydelse jeg får lige pt?
jeg er tilbudt 125 kr i timen, 6 timer om ugen men arbejdsgiver har mig i 8 timer, der er ingen pension, min hjerne fungere ikke optimalt så jeg har endnu ikke styr på hvad jeg skal betale ud over, at jeg selv skal indbetale til førtids pension er det ikke rigtigt ? men er der andet?? stor tak herfra.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:59.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension