K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Ferie på ledighedsydelse. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=16036)

lila 05-01-2011 14:28

Ferie på ledighedsydelse.
 
Hej,jeg er ny herinde,men kan se at mange får gode råd så nu vil jeg spørge og se om der er nogen som ved noget.

Jeg er på ledighedsydelse og skal ud at rejse.Jeg er gået fra sygedagpenge og direkte over på ledighedsydelse.Jeg har ikke haft noget arbejde i den mellemliggende tid.Jeg har 15 feriedage tilgode på ledighedsydelse og rejsen varer 30 dage,så jeg er klar over de sidste 15 dage er på egen regning.Her kommer mit spørgsmål så kommer jeg tilbage på ledighedsydelse når jeg kommer hjem,når jeg tager 15 dage på egen regning?

Mvh.Lila

Florken 05-01-2011 14:32

Kære lila

Velkommen til k10

Du skriver at rejsen vil vare 30 dage.

Vil det sige, at du er på ferie i 6 uger ?

Dine 15 feriedage svarer til 3 uger, da der regnes med 5 feriedage pr. uge.

Du vil stadig være på ledighedsydelse efter afholdt ferie.

Phönix 05-01-2011 17:04

Heiiii Florken.

:D:D Stort tillykke med din nye status og velkommen i klubben.

Håber dit liv bliver lidt mere tåleligt fremover.

:kram: Phönix

maja-bell 05-01-2011 17:36

Citat:

Oprindeligt indsendt af lila (Send 142646)
Hej,jeg er ny herinde,men kan se at mange får gode råd så nu vil jeg spørge og se om der er nogen som ved noget.

Jeg er på ledighedsydelse og skal ud at rejse.Jeg er gået fra sygedagpenge og direkte over på ledighedsydelse.Jeg har ikke haft noget arbejde i den mellemliggende tid.Jeg har 15 feriedage tilgode på ledighedsydelse og rejsen varer 30 dage,så jeg er klar over de sidste 15 dage er på egen regning.Her kommer mit spørgsmål så kommer jeg tilbage på ledighedsydelse når jeg kommer hjem,når jeg tager 15 dage på egen regning?

Mvh.Lila

du skal have på skrift at du er godkendt til de sidste 15 dage også. hvis du skal være helt sikker på du ikke kommer hjem til store problemer. for uden den kan de i værste tilfælde fratage dig din ledighedsydelse.

lila 13-01-2011 08:16

Jeg er på ferie i 4 uger og 2 dage

lila 13-01-2011 08:20

Ang.svar til Maja-Bell.

Hvordan kan de tage min ledighedsydelse fra mig,når de sidste 15 dage er på egen regning,jeg betaler jo selv.Dvs.Jeg får jo ikke noget fra dem og de har fået det oplyst.

Mvh. Lila

helle4 13-01-2011 18:05

Hmm..måske fordi du så ikke, står til rådighed for arb. markedet?

Er kun et gæt.

:kram: Helle.

extra 14-01-2011 03:50

husk at få det på skrigt jeg er også ledig flexjobber. havde 12 ferie dage tilgode tog dem i december og da der lige var 2 week kostede det mig så lige 4 dage mindre ubetalet end 12 ferie dage fra måned løn er godt nok kontanthjælp måske andre regler når det er ledighedsydelse


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:27.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension