K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Optagelse af samtale med sagsbehandler (https://www.k10.dk/showthread.php?t=13069)

charho 07-06-2010 06:43

Optagelse af samtale med sagsbehandler
 
Er der nogen der ved dette. :rolleyes:

Jeg er sygemeldt og har de gange jeg har været til samtale med jobcenter sygedagpenge optaget samtalen med min mobil.

Jeg har nu fået at vide at man ikke må optage en samtale med en sagsbehandler. Hvis man ønsker at optage samtalen skal sagsbehandleren have besked om dette.
Er dette korrekt ?
Jeg bruger kun optagelserne til eget brug for at kunne huske hvad sagsbehandler har sagt.

;)

Vovse 07-06-2010 07:15

Så længe du selv deltager i mødet er det fuldt ud lovligt.

Her i straffeloven kan du scrolle ned til §263 stk.3:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2135

Heraf fremgår det, at det er ulovligt at optage fra møder o.l. du ikke selv deltager i.

Deraf må man kunne udlede, at det er lovligt at optage når man selv deltager i mødet.

Men der er noget med, at en ombudsmand har slået fast, at kommunen har lov at fastsætte rammerne for deres møder. D.v.s., at hvis du spørger din sagsbehandler om tilladelse til at optage, så har han/hun lov at nægte dig det, og så er det det der gælder.

Så lad endelig være med at spørge. ;)

Hvis du bruger søgefunktionen på siden her, kan du nok finde en del om det, da emnet har været debatteret før.

jeanettess 07-06-2010 07:34

trot faktis du skal have lov af den anden person, hvilket også må være mest rimeligt, tænk hvis du blev optaget uden din viden.
jeg ville syntes det var ubehaligt at blive optaget uden sin viden.

hansemand 07-06-2010 08:01

Red din egen røv først!
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af charho (Send 108782)
Er der nogen der ved dette. :rolleyes:

Jeg er sygemeldt og har de gange jeg har været til samtale med jobcenter sygedagpenge optaget samtalen med min mobil.

Jeg har nu fået at vide at man ikke må optage en samtale med en sagsbehandler. Hvis man ønsker at optage samtalen skal sagsbehandleren have besked om dette.
Er dette korrekt ?
Jeg bruger kun optagelserne til eget brug for at kunne huske hvad sagsbehandler har sagt.

;)

Glem ALT om hvad der er "lovligt" osv - optag alt det du kan, og gem det.

Systemet laver så mange fejl og forglemmelser, ødelægger liv pga af dette, så du gør nu som dem - undskylder, hvis noget bliver opdaget, og henviser i øvrigt til din manglende "fatteevne" - se i øvrigt mit indlæg der starter med TIPS......Er man havnet herinde på K10 ER man som regel "taber"-stemplet i hoved og røv, og så er der kun tilbage at spille som de har fordelt kortene!

Systemet skal nedbrydes INDEfra!!!

superkok 07-06-2010 08:23

general kan det være en god ide at optage samtaler ved møder med sagsbehandler osv. kan hjælpe dig virkeligt meget heldigvis huskede jeg det i sidste uge :D så nu kan de abre komme an :D

p.m.o. 07-06-2010 08:57

Optag uden bekymring.....
 
Du skal ikke være nervøs for at optage dine samtaler, men hvis det er tilfældet så afhold mødet et andet sted, under alle omstændigheder må du tænke kreativt.!
Men, hvis kommunen er utilfredse med at du optager, tyder det dog på at kommunen har noget at skjule overfor dig.
Du skulle måske hellere få en bisidder med, som så kan optage samtalen - med egne øre og med den teknik du nu bruger.
Det er altid bedre at være to til disse samtaler, og det skaber noget respekt overfor dig, modsat set fra sagsbehandlerens side i værste fald.!

Har selv lige prøvet at optage en samtale, og hvis det bare gøres diskret er der ingen som får ondt i hæmmoriderne af det.!

Forsat god dag til Alle.!!!

Hilsen p.m.o.

tije 07-06-2010 09:02

må du gerne
 
Som andre også siger må du meget gerne optage en samtale du selv deltager i :)

Jeg gjorde det evd alle mine, og pga min ondskabsfulde sagsbehandler ikke vidste det, endte det med jeg kunne bevise hvordan hun fordrejede sandheden, og det er en af grundende til at min ftp gik igennem.

Så optag endelig, men lad vær med at fortæl sagsbehandler det.

Vovse 07-06-2010 11:33

Citat:

Oprindeligt indsendt af jeanettess (Send 108789)
trot faktis du skal have lov af den anden person,

NIX

Prøv at kigge i straffeloven, som jeg linkede til i mit forrige indlæg, deraf fremgår det tydeligt, at det er ulovligt at optage fra møder o.l. som man ikke selv deltager i.

Dermed er det ikke ulovligt at optage fra møder o.l som man selv deltager i.:cool:

popiae 07-06-2010 11:56

Kommuner der nægter optagelse, spiller fordækt.

Som feks Hillerød, som under hjemmesiden, sætter krav, om at sagsbehandler skal godkende dette, samt AT SAGSBEHANDLER INGEN KOMPENTANCE HAR TIL NOGEN FORM FOR AFGØRELSE.

Se, derfor bør man gøre dette skjuldt, for dette udsagn, passer ikke ift forvaltningsloven, og lov om retsikkerhed, hvor sagsbehandlers ord selvsagt er GÆLDENDE.

Problemer er, at bevise dette.
Derfor OPTAG.

Og derfor skriver kommunen som de gør, for at prøve at forhindre at de bliver hængt op på sagsbehandlers ord.

VH Popiae

Mølgaard 07-06-2010 12:02

Det viste jeg ikke, det tror jeg også jeg vil gøre. Men må man godt gør det, når jeg også har en bisidder med??


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:16.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension