K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   " lavlønnet" (https://www.k10.dk/showthread.php?t=24972)

uffo 19-11-2012 15:14

" lavlønnet"
 
Sidder og følger lidt med i sas problemerne i fjerneren. Kabinepersonalet har ikke endnu sagt ja til den nye overenskomst. Jonalisten siger så,at nu skal man jo huske på at netop dette område er lavindkomstgruppen i sas, ja mindstelønnen kan komme helt ned på 35000kr. om måneden.
Jeg forstår slet ikke de lønninger,må ha sovet i mange år.:o:o

Jensen1 19-11-2012 16:18

Man skal nok også se på, om det er et job med 37 timer om ugen - jeg kunne godt forestille mig at det blev til en hel del mere.

Ninja 19-11-2012 18:41

Jeg har flyskræk, så jeg skulle mindst have en million pr tur, så 35.000 kr lyder for mig, vanvittig lavt.....:D

Mileo 19-11-2012 19:10

Ved også at de arbejder mange timer i stræk..og er tit væk mange dage hjemmefra ad gangen...og så har de jo, både piloter og kabinepersonale i fællesskab et kæmpe ansvar..

Så en pæn slat i lønningsposen er for mit vedkommende helt ok..


:kram:/Mileo

stribe 19-11-2012 19:18

jeg mener kabinefolkene skulle arbejde 47 timrer med det nye her ugentligt..12-13 timer-dag...så synes jeg ikke 35000 kr er voldsomt..det er jo ikke kun man-fredag..
og nu skulle de og piloterne afstå en mdr.løn om året..jeg må ærlig indrømme jeg er ikke misundelig på dem..hverken arb.tiden og timerne...
synes de har gjort meget for deres arb.plads og jeg personlig undrer mig over fagforeningerne er gået med til det....

stibe ftp

Webmaster 19-11-2012 19:27

De SKAL ikke arbejde 47 timer pr uge....men de kan komme til det i travle perioder....uden det giver overarbejdsbetaling...det var hvad de sagde om det da de kom ud fra forhandlingerne...

Ninja 20-11-2012 03:30

Heller ingen forargelse herfra, jeg har altid set det som et af de værste jobs jeg kan forestille mig - alene arbejdspladsen, et langt smalt rør hvor man ikke lige kan åbne vinduet og få lidt frisk luft - og så rende rundt og skubbe en grim dum metalvogn fra den ene ende af røret til den anden, mens man smilende skal sige ''kaaaffe eller té'' - nejnej, de har fortjent hver en krone + lidt ekstra.........og godt vi har dem, synes de kan virke beroligende hvis man selv er gået i panik over forholdene ombord på sådan et fly:D

Hexi 20-11-2012 08:31

Citat:

Oprindeligt indsendt af uffo (Send 248869)
Sidder og følger lidt med i sas problemerne i fjerneren. Kabinepersonalet har ikke endnu sagt ja til den nye overenskomst. Jonalisten siger så,at nu skal man jo huske på at netop dette område er lavindkomstgruppen i sas, ja mindstelønnen kan komme helt ned på 35000kr. om måneden.
Jeg forstår slet ikke de lønninger,må ha sovet i mange år.:o:o

Jeg synes det er en meget høj mindsteløn... ikke mærkeligt deres flybilletter er så dyre at jeg ikke har råd til at flyve med dem...

Hvis SAS kan få det til at løbe rundt er det vel ok med de høje lønninger... skal der offentlige kroner i det så lad dem hellere gå konkurs...


...

uffo 20-11-2012 10:25

Det var ikke en misundelse over lønnen, bare dem der klager over at deres økonomi ikke hænger sammen, de skulle jo så prøve at leve på en kontanthjælp. I det lys syntes jeg at mindstelønnen er ok.:confused:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:36.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension