K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Hvad skete der lige der (https://www.k10.dk/showthread.php?t=23602)

tumnus 10-07-2012 11:43

Hvad skete der lige der
 
Jeg har nu været sygemeldt i 3 år efter en traumefald på min arbejdsplads.

De sidste to år har jeg været til samtale med jobcenteret 3 gange i alt.
Jeg har nu sørget for at alle huller blev lukket, så jeg kunne søge en §17 på det foreliggende.

Lægen har skrevet at jeg ikke måtte arbejdsprøves (har ikke skeret "kontraindiceret) og i feltet "funktionsevne" har skrevet at han foreslår pension.

Jeg var klar til at blive afvist på grund af dette og var så til møde i går.

Sagsbehandleren sagde at hun og lægekonsulenten var enige om førtidspension, og hun ville opdatere RF og sende den til partshøring.

Jeg var forberedt på en kamp, som jeg ville køre hele vejen - vores JC er rimeligt slemme hvad angår ting som aktivering og virksomhedspraktik.

Nu bliver jeg så indstillet til pension som jeg håbede på på sigt, uden nogensinde have ytret ønske om at få pension - jeg har ikke nævnt det for nogen, udover smerteklinik.

Ved godt at jeg skal være glad, men jeg føler det lidt mærkeligt - havde troet at det var nu kampene skulle kæmpes.

Jeg er ikke godkendt endnu, men jeg tror på den

Trænger rigtig meget til den ro der indfinder sig når jeg ikke mere skal frygte breve og telefonsamtaler

havmanden60 10-07-2012 21:18

lykke til håber det er det

tumnus 10-07-2012 23:21

Ja, det gør jeg osse - og jeg tror på det lykkes for mig :)

Viper 10-07-2012 23:35

Hurra
 
Det er en sjælden gang muligt at få noget igennem. Måske dine sygejournaler har været så utvetydige at ikke engang lægekonsulent eller en lægmand som en sagsbehandler har kunnet fortolke på dem efter eget hovede.

Der skete noget lign. med min kone. Vi søgte en § 17 og fik afslag i første omgang, men pludselig blev vi indkaldt til nyt møde. Kort efter fik vi et brev fra kommunen hvori der stod at hun havde fået ftp. Vi var nær kørt galt i snevejret og hun havde nær fået et hjerteslag.

Ikke nogen forklaring, ingen angivet årsag. Bare beskeden om at hun nu havde ftp. Den havde ikke engang været rundt om anken endnu.

Tror der stod for meget **** i hendes rp så de ikke turde sende den afsted. Måske det samme er tilfældet for dig. Hvad der end er sket, så bare få lidt ro på dig selv og pas godt på dig selv. Der kommer en reaktion når du har den hjemme hvor du bliver meget træt, men det er helt normalt så du skal ikke være bekymret.

Stort tillykke skal du i hvert fald have.

:kram: Viper

tumnus 11-07-2012 12:37

1000 tak Viper

Uden at have kendt denne fantastiske hjemmeside var det ikke gået så glat.

For 2 år siden da jeg blev fyret pga. arbejdsskade anede jeg intet om alt det jeg skulle kæmpe for/imod.

Jeg stolede på JC og gjorde hvad de sagde, selvom jeg tit sagde til mig selv at det ikke kunne passe.

Jeg begyndte at mig følge de råd der blev givet herinde og læse de sager, dermindede om min.

Det vigtigste råd er at man skal sørge for at alle "huller" bliver lukket, og det har jeg brugt de sidste 1½ år på.

Enteneller 11-07-2012 14:03

Godt gået turnus, men husk stadig at din sag også skal over pensionsnævnet.

Jeg blev selvindstillet iht. §18 af kommunen sidste år, men fik afslag. :mad:

Held og lykke til dig.

popiae 12-07-2012 01:13

Håber det ender lige så, godt som det tyder på.

Held og lykke

VH Popiae

Indiansummer 12-07-2012 20:23

Pøj pøj og go vind med det. Man har jo lov til at håbe. Indiansummer

tumnus 12-07-2012 20:45

Tak - jeg tror det lykkes, med mindre at de slår ned på at lægen har udtalt sig om erhvervsevne

L.S. 12-07-2012 21:38

Usmageligt, at det minder så meget om en retssag, hvor den kan blive afvist og nød til at gå om, pga én lillebitte teknisk detalje.

Håber det bedste og krydser alt hvad der kan krydses for dig.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:39.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension