K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Gravid under ledighedsydelse (https://www.k10.dk/showthread.php?t=29615)

MRasmussen 19-03-2014 16:18

Gravid under ledighedsydelse
 
Hej alle,

Er blevet visiteret fleksjob (arbejdsskade fra 2004) fra d. 28.02 og modtager derfor nu ledighedsydelse.

Min mand og jeg kunne rigtig godt tænke os et barn mere (vi har en i forvejen) og tænker om det har nogle konsekvenser for mig/os i forhold til ledighedsydelsen - dvs. kan de tage ydelsen fra mig når jeg bliver gravid? - og kommer man automatisk tilbage på ledighedsydelsen efter endt barsel? Endvidere skal jeg inddrage kommunen inden vi træffer en beslutning?

Jeg vil meget gerne have et barn inden jeg får et fleksjob og da ingen jo ved hvornår jeg finder et job tænker jeg, at det ville være en god ide at overveje, at få et nu mens jeg går ledig.

Jeg er meget i vildrede og vil nødig gøre noget uklogt i forhold til kommunen.

Håber I kan hjælpe mig.:-)

Kh.

gisne 19-03-2014 16:48

Du modtager stadig ledighedsydelse under graviditet, under barsel og igen bagefter når du bliver jobsøgende

MRasmussen 19-03-2014 17:08

Mange tak for dit hurtige svar:-)

Så det burde ikke have nogle konsekvenser, hvis jeg bliver gravid?!

MRasmussen 19-03-2014 17:10

Som modtager af ledighedsydelsen skal min sag jo tages op igen om 1 år (sådan som jeg har forstået det) og kunne bare godt frygte, at hvis jeg var gravid på det tidspunkt, at ydelsen kunne bortfalde?!

Cykeltyv 19-03-2014 17:29

Send en mail og spørg ydelseskontoret... så får du et bindende skriftligt svar.

jjsonn 19-03-2014 17:52

nej det betyder ikke noget, med mindre du har fået dit fleksjob pga. du ikke kan klarer din hverdag selv, så man kan sætte spørgsmål ved om du magter et barn mere, mange får børn på ledigheds ydelse, så kom di bare

MRasmussen 19-03-2014 18:11

Tak for jeres svar:-) Dejligt, at i er så hurtige til at svare!

Der er jo selvfølgelig en grund til, at jeg har fået fleksjob. Har kroniske rygsmerter og min tilstand er stationær. Er dog selv i stand til at klare min hverdag (også selvfølgelig ved hjælp af min mand).

Ved virkelig ikke, hvordan og hvad kommunen vil sige til det, men det er betryggende at høre, at andre også bliver gravide selvom de får ledighedsydelse!:-)

Er så taknemmelig over, at jeg er kommet så langt i systemet og vil, som sagt ikke gøre noget uklogt.

jjsonn 19-03-2014 18:14

tænkte mere hvis du have fået flaks fordi din psyke slog klik, jeg ville bare blive gravid og nyde min status som fleksjobber, der måske snart er gravid, det er jo ikke sikkert du bliver det lige med det samme, da jeg var på kursus, var der 2 nye fleks jobber der var gravide uden problemer.

MRasmussen 19-03-2014 18:23

Nå nej - det er ikke tilfældet. Selvfølgelig kan jeg godt være psykisk påvirket nogle gange af min situation, men det er det fysiske, som er årsagen til fleks.:-)

Tak for dine ord - det betyder meget da jeg/vi virkelig har været i vildrede om vi nu kunne "tillade" os en barn mere.

jjsonn 19-03-2014 19:01

man skal nok huske man er ligesom alle andre, med de samme regler og krav.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:47.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension