K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=91)
-   -   Ankestyrelsen svarer ikke (https://www.k10.dk/showthread.php?t=32253)

Abdul 22-06-2015 12:39

Ankestyrelsen svarer ikke
 
Ankestyrelsen har 2 gange forlænget sin sagsbehandling. For 6 måneder siden har Ankestyrelsen sidst skrevet til mig, at man forventer at afgøre sagen i 4 måneder. Siden da har jeg ikke hørt fra dem. Tror I, at styrelsen nu behandler sagen eller nogen anden? Jeg rykker som regel aldrig nogen sag

mik16 22-06-2015 12:43

Citat:

Oprindeligt indsendt af Abdul (Send 327325)
Ankestyrelsen har 2 gange forlænget sin sagsbehandling. For 6 måneder siden har Ankestyrelsen sidst skrevet til mig, at man forventer at afgøre sagen i 4 måneder. Siden da har jeg ikke hørt fra dem. Tror I, at styrelsen nu behandler sagen eller nogen anden? Jeg rykker som regel aldrig nogen sag

De PLEJER at meddele hvis behandlingen er yderligt udsat.. Men de KAN også være igang nu med behandlingen ;)

mukke 22-06-2015 12:45

NU er du nødt til at rykke! Den kan være skubbet bagud på grund af pres...dvs. nogle kommer foran dig. RYK!

Abdul 22-06-2015 12:56

De plejede at sende mig forlængelse breve hver 4 måneder. I sidste 6 måneder har de ikke sendt noget. Sagen er nu 20 måneder gammel

mukke 22-06-2015 22:23

Jeg synes, du skal starte med at tage den med Borgerrådgiveren og se, om ikke deres jurist kan sætte skub i det.
Borgerrådgiveren er der for det samme. Du er nemlig ikke den eneste, der bliver behandlet sådan:-(
Hav al dokumentation (dine og kommunens breve,mails osv) parat og beskriv nøje, hvor lang tid det hele har taget.
En henvendelse fra Borgerrådgiverens jurist plejer at få et eller andet til at rulle.

Virker det ikke, må du skrive til Borgmesteren.
Pøj-pøj.

Abdul 22-06-2015 22:35

Sagen har intet med kommune at gøre.
Den er en klage over Udbetaling Danmark. Behandlingstid er 6 måneder men sagen er flere gange forlænget. Jeg fik besked om forlængelser hver 4 måneder men ikke denne gang.

Abdul 29-06-2015 20:32

Ankestyrelsen har idag afgjort sagen og afgørelsen er, at stryrelsen har hjemvist sagen dvs afgørelsen fra Udbetaling Danmark ikke gælder.
Hvad sker det normalt når sagen er hjemvist? Ændrer man normalt agørelser? Hvad kan jeg forventer?
Hverken Udbetaling Danmark eller jeg kan redegøre sagen fordi dokumenter forvandt hos kommune for 20 år siden

phhmw 29-06-2015 20:53

Hjemvisning samt sagsbehandlingsfrister
 
Kære Abdul

https://ast.dk/om-ankestyrelsen/juri...af-hjemvisning

"Kommunen skal som regel behandle sagen igen og frakendte ydelser skal som regel udbetales med tilbagevirkende kraft og indtil ny afgørelse er truffet."

Sagsbehandlingsfrister skal du kende mere til:

Lovbundne Aktindsigt, som Folketinget fastsætter ved lovgivning

Sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 som hver enkelt kommunalbestyrelse vedtager og offentliggøre. Undersøg din egen kommunes frister på dennes hjemmeside. Mange kommuner overholder ikke denne lov.

Servicefrister (Ankestyrelsen eksempelvis)

I din sag drejer det sig om UD, Udbetaling Danmark, som heller ikke følger lovgivningen pga af frækhed eller uvidenhed da lovgivningen er lovsjusk og følger ikke Retssikkerhedsloven.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=29610

Det hele er så let at forstå........ hvis man ved det, men....

.... hvis ikke man ved det er det usædvanligt svært at forstå.

Men hvis man giver sig tid til at læse om Loven, Bekendtgørelser og Vejledninger så vil man forstå, efter mange års læsning. Mig har det taget 10 år at forstå.

Hilsen Peter ;)

Abdul 29-06-2015 21:21

Ankerstyrelsen har bedt UD om haste behandling fordi sagen har taget i 21 måneder men ikke afsluttet. Svartiden ellers var kun 6 måneder.
Vil de haste sagen?
Kan man forvente at de vil ændre afgørelsen?

Akvamarin 29-06-2015 21:54

Hvilken begrundelse er der for hjemvisningen?

Er sagen ikke tilstrækkelig belyst eller hvad mangler der?

Abdul 29-06-2015 22:01

Der står i brevet:
 Vi hjemviser sagen
Det betyder, at afgørelsen fra Udbetaling Danmark ikke gælder.
Udbetaling Danmark skal træffe en ny afgørelse.
Udbetaling Danmark skal undersøge dine forhold nærmere, inden der
træffes en ny afgørelse.
Udbetaling Danmark vil kontakte dig.
På de næste sider kan du læse om begrundelse, regler med videre.
Vi beklager den lange sagsbehandlingstid, som skyldes en stor tilgang af
klagesager.

Vi finder, at Udbetaling Danmarks afgørelse af 26. februar 2013 ikke er
tilstrækkeligt begrundet, så vi kan vurdere den.
Vi vurderer, at Udbetaling Danmark ikke har oplyst sagen tilstrækkeligt før
myndigheden traf afgørelse.

Vi kan ikke udelukke, at denne mangel har haft betydning for afgørelsens
resultat.
Sagen er nu sendt tilbage til Udbetaling Danmark, der skal træffe en ny
afgørelse i sagen på baggrund af nærværende retningslinjer, for at få
belyst,Vi bemærker, at Udbetaling Danmark godt kan komme frem til det samme
resultat. Du kan klage over Udbetaling Danmarks nye afgørelse efter de
almindelige klageregler.

Akvamarin 29-06-2015 23:04

Hoved punkterne ser for mig ud til at være:
  • Afgørelse af 26. februar 2013 ikke er tilstrækkeligt begrundet. Ankestyrelsen skal altså have nogle flere oplysninger for at kunne træffe en afgørelse.
  • Udbetaling Danmark har ikke har oplyst sagen tilstrækkeligt før de traf afgørelsen.
  • Udbetaling Danmark skal undersøge dine forhold nærmere. Du kan derfor forvente at blive kontaktet af Udbetaling Danmark.
  • Udbetaling Danmark kan godt kan komme frem til det samme resultat når sagen er undersøgt bedre og der er truffet en ny afgørelse. Så det er altså ikke sikkert afgørelsen bliver anderledes. Men grundlaget for afgørelsen vil blive bedre belyst.

Så Udbetaling Danmark skal indsamle flere oplysninger og på baggrund af dem og de oplysninger der allerede er i sagen skal de træffe en ny afgørelse. Som desværre godt kan blive den samme som tidligere.

Abdul 29-06-2015 23:10

Det kan de ikke. De har forsøgt at indhente fra København kommune.
Oplysninger forsvandt for 20 år siden. De er nødt til at træffe skønsmæssigt afgørelse.
Sagen har været kørende siden marts 2012, men oplysninger er ikke fundet

Akvamarin 29-06-2015 23:39

Citat:

Oprindeligt indsendt af Abdul (Send 327855)
Det kan de ikke. De har forsøgt at indhente fra København kommune.
Oplysninger forsvandt for 20 år siden. De er nødt til at træffe skønsmæssigt afgørelse.
Sagen har været kørende siden marts 2012, men oplysninger er ikke fundet

Men det har Ankestyrelsen vel også fået at vide.

Abdul 29-06-2015 23:44

Nej. Det har UD slet ikke nævnt

Webmaster 30-06-2015 00:48

Hvis de ikke kan belyse sagen bedre end de har...og ankestyrelsen har hjemvist sagen for at den bedre skal belyses...ja så er sandsynligheden at de ikke kan komme med samme afgørelse...

Det kan de ikke medmindre de kan belyse sagen bedre...og efter hvad du skriver ja så vil de ikke kunne dette..

Som der står ja så kan resultatet godt blive det samme...men det er kun hvis de kan belyse sagen bedre end det de har gjort...

Nu er det svært for os andre at vide nøjagtig hvad det drejer sig om...men det er sådan jeg læser det...ud fra det du har skrevet...

Nu ved jeg ikke med udbetaling DK...men normalt når ankestyrelsen hjemviser en sag ja så kan man ikke regne med at de haster med at komme med en ny afgørelse...ihvertfald ikke når det kommer til kommuner....men det kan jo være anderledes med udbetaling DK

Abdul 30-06-2015 15:23

UD kan ikke mere belyse sagen . Dokument er væk. Hvad sker nu? Ankestyrelsen har bedt UD om at fremskynde sage. Betyder det, at UD hurtig vil afgøre sagen?
Ankestyrelsen har skrevet det her:" Vi lægger vægt på sagens oplysninger om, at der er indhentet oplysninger
fra Københavns Kommune vedrørende din sag om ....
Vi lægger desuden vægt på, at Udbetaling Danmark ikke har inddraget
disse oplysninger i begrundelsen og heller ikke har redegjort for, hvorfor
oplysningerne ikke er inddraget.
Vi kan ikke udelukke, at denne mangel har haft betydning for afgørelsens
resultat. Der foreligger ikke i dokumentationsgrundlaget tilstrækkelige
oplysninger for at kunne konstatere om din

MistyMiss 30-06-2015 15:50

Altså handler det om at udbetaling danmark mener at du skylder penge til dem eller hvordan?

Abdul 30-06-2015 15:53

Nej. Omvendt og meget indviklet

MistyMiss 30-06-2015 15:54

Ah okay :s

Akvamarin 30-06-2015 23:44

Hvis du mener de skylder dig penge er bevisbyrden så ikke din?

Abdul 01-07-2015 00:15

Nej, ikke i denne tilfælde. Jeg har sandsynliggjort min sag.
København kommune har smidt dokumenter ud.

stampe 02-07-2015 11:22

Kan nol være svært for udenforstående at give dig gode råd, når det ikke er muligt at få kendskab til sagen.

Abdul 02-07-2015 11:55

Jeg skal/kan ikke gøre nogen ved sagen,( anden end at vente). Eneste vil jeg vide, om UD vil haste behandle sagen når Ankerstyrelsen har bedt dem at fremskynde.
Og ikke mindst, jeg er nysgerrig..hvordan vil UD afgøre sagen når de ikke kan dokumentere

MistyMiss 02-07-2015 12:03

Citat:

Oprindeligt indsendt af Abdul (Send 328003)
Jeg skal/kan ikke gøre nogen ved sagen,( anden end at vente). Eneste vil jeg vide, om UD vil haste behandle sagen når Ankerstyrelsen har bedt dem at fremskynde.
Og ikke mindst, jeg er nysgerrig..hvordan vil UD afgøre sagen når de ikke kan dokumentere

Så vidt jeg ved skal sagen så afgøres på den dokumentation der kan fremskaffes.
Hvis det er ingen, har du en meget tynd sag :/

Abdul 02-07-2015 12:15

Nej. Omvendt

Akvamarin 02-07-2015 12:19

Hvad er det de ikke kan dokumentere? Har du ikke de pågældende dokumenter selv?

MistyMiss 02-07-2015 12:21

Hvis nu f.eks. kommunen mente at jeg havde tjent penge, og derfor skulle trækkes i kontanthjælp, er det dem der skal bevise at jeg har tjent penge. Hvis pengene er gået ind på min konto, er det så op til mig at bevise at det er penge de ikke må se som indtægt.

Hvis jeg ikke er dukket op til et møde ved kommunen, skal de først og fremmest bevise at jeg overhovedet er blevet indkaldt til møde. Hvis de kan det, skal jeg så komme med en lovlig grund til udeblivelsen.

Hvis jeg mener at kommunen skylder mig f.eks. kontanthjælp, er det op til mig at bevise at jeg mangler pengene. Dvs at hele beløbet ikke er gået ind på min konto, at tallet på udbetalingssedlen er forkert. Så er det derefter deres opgave at vise en afgørelse med begrundelse for hvorfor jeg enten skulle have de færre penge, eller at jeg ikke har ret til den paragraf jeg mener de skylder mig penge efter.

MEN nu aner vi ikke hvad din sag går ud på, så det er svært at sige hvor bevisbyrden i din sag ligger.

Abdul 02-07-2015 12:32

Miss Misty, Ingen af dem eller enganag i nærheden dem som du har nævnt. ikke nogen melleværnde med kommune.
Avarimin, jeg har heller ikke dokumenter men jeg har sandsynliggjort min sag, det kunne UD ikke. Derfor Ank. st har hjemvist sagen. Det drejer sig om ca. 400.000 kr

stampe 02-07-2015 12:33

Citat:

Oprindeligt indsendt af Abdul (Send 328003)
Jeg skal/kan ikke gøre nogen ved sagen,( anden end at vente). Eneste vil jeg vide, om UD vil haste behandle sagen når Ankerstyrelsen har bedt dem at fremskynde.
Og ikke mindst, jeg er nysgerrig..hvordan vil UD afgøre sagen når de ikke kan dokumentere

Det kan jo kun UD svare på.

Du kan måske spørge [email protected] om, hvordan UD agerer i en sådan sag.

MistyMiss 02-07-2015 12:33

Abdul:
Det var nu også mere for at give eksempler, da jeg som sagt ikke kender til din sag.

Akvamarin 02-07-2015 12:54

Jeg tror altså du får bedre svar ved en advokat Abdul.

Man skal jo kende din sag for overhovedet at kunne udtale sig om dine chancer for at få ret.

Har du ikke en advokat til at køre din sag? Ellers er der er de der advokatvagter på bibliotekerne eller gratis retshjælp.

Abdul 02-07-2015 13:02

Akvamarin, når UD ikke kan begrunde sin afgørelse, får jeg medhold-tror jeg. Bare de haster..

stampe 02-07-2015 15:07

Citat:

Oprindeligt indsendt af Abdul (Send 328015)
Akvamarin, når UD ikke kan begrunde sin afgørelse, får jeg medhold-tror jeg. Bare de haster..

Det er da i al fald en meget "egen" konklusion.

Men held og lykke.

Abdul 02-07-2015 15:17

Ikke konklusion men opfattelse,
Tak

Gana 02-07-2015 15:39

Abdul - jeg tror du har ret - at det vil ende med at falde ud til din fordel.

At du gerne vil have det igennem så hurtigt som muligt kan jeg så også godt forstå, og tænker at jeg tror ikke der reelt er nogen overhovedet der kan komme med et bud på et tidsperspektiv i det her.

Men tænker også at der jo ikke er noget til hinder for at du skriver og spørger ind til din sag - der hvor den ligger nu... og gør det jævnligt - da det jo betyder en del for dig at få en afslutning.

Håber det går hurtigt :)

Abdul 02-07-2015 21:32

Tak Gana.
Har de ikke nogen afgørelsefrister?

phhmw 02-07-2015 21:54

Læs # 8 endnu engang...
 
Kære Abdul

Jeg går ud fra du spørger ind til Udbetaling Danmark.

Hvad skrev jeg om UD?

At gå op imod det offentlige kræver meget af den enkelte borger.

Systemet lukker sig om sig selv og kræver store ressourcer.

Det har du nu prøvet på den hårde måde.

Hvilke muligheder har du nu?

Hvad vil du gøre?

Mit forslag:

Du klager til Statsforvaltningernes Tilsyn:

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=5796

.... som fører tilsyn med kommunerne om de overholder lovgivningen, men nu har UD jo fået nogle få opgaver overdraget fra kommunerne, så derfor må klagen stiles til Tilsynet.

Tilsynet har servicefrister.

Ankestyrelsen har servicefrister.

Kommunerne har politisk vedtagne lovbundne frister. Eller som skal behandles som om de var lovbundne.

Udbetaling Danmark har også lovbundne frister, men de har ikke offentliggjort eksakte frister, som borgerne kan forholde sig til.

Fordi, at kommunalbestyrelsen er nu udskiftet med en bestyrelse, hvor der også sidder ansatte direktører.

Så Abdul, du skal prøve at se hvilke muligheder du har, i stedet for hvad du ønsker og mener.

Forvirret?

Det kan jeg godt forstå, fordi systemet er ikke for at hjælpe borgerne, men udelukkende for at bevare magten, over økonomien.

Hilsen Peter (y)

Til din information: http://www.k10.dk/showthread.php?p=328068#post328068

Abdul 06-07-2015 12:55

Jeg har måske stereotype tanke. Jeg rykker aldrig nogen sag fordi det ikke gavner en sag, tror jeg. Jeg ringer aldrig nogen for at høre om status fordi det skader kun sag, tror jeg. Jeg venter med tålmådighed og spekulerer om sagernes udfald

Akvamarin 06-07-2015 13:18

Citat:

Oprindeligt indsendt af Abdul (Send 328234)
Jeg har måske stereotype tanke. Jeg rykker aldrig nogen sag fordi det ikke gavner en sag, tror jeg. Jeg ringer aldrig nogen for at høre om status fordi det skader kun sag, tror jeg. Jeg venter med tålmådighed og spekulerer om sagernes udfald


Hvorfor spilder du din og vores tid på tankespind og spekulationer til ingen verdens nytte?


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:48.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension