K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Overholder de loven? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=23052)

Isabella1 30-05-2012 18:55

Overholder de loven?
 
Er det lovligt at fristen for svar for mit sygedagpengestop er sat til samme dag som de ophører pga. at en tidligere sagsbehandler har glemt at indhente speciallægeundersøgelse og de derfor ikke ved om de kan nå det?

Er det lovligt at indkalde til speciallægeundersøgelse hvor der står med rimelig tidsfrist og tidsfristen er 2 dage? Og der i øvrigt ikke er givet en forklaring på formålet med undersøgelsen?

At de nægter at arbejdsprøve mig og heller ikke synes psykologens ord er om 15 timers fleksjob er gældende fordi han ikke er psykiater.

Ricky M. 30-05-2012 21:54

Citat:

Oprindeligt indsendt af Isabella1 (Send 226021)
Er det lovligt at fristen for svar for mit sygedagpengestop er sat til samme dag som de ophører pga. at en tidligere sagsbehandler har glemt at indhente speciallægeundersøgelse og de derfor ikke ved om de kan nå det?

Er det lovligt at indkalde til speciallægeundersøgelse hvor der står med rimelig tidsfrist og tidsfristen er 2 dage? Og der i øvrigt ikke er givet en forklaring på formålet med undersøgelsen?

At de nægter at arbejdsprøve mig og heller ikke synes psykologens ord er om 15 timers fleksjob er gældende fordi han ikke er psykiater.

De kan udsætte afgørelsen om permanent stop i 4, maks. 5 uger mens de venter på nyt lægeligt, hvis det altså kan nåes

Men uanset så stopper de udbetalingerne når der er gået 52 uger.

Det sker faktisk ret ofte

Isabella1 31-05-2012 22:31

Tak for dit svar. Jeg tror på at hun indhenter det med så kort frist da hun siger at min tidligere sagsbehandler har glemt at lave ressourceprofil. Den skal hun jo bruge hvis hun lovligt vil stoppe sygedagpengene.

Mit største problem er at hun har stoppet min arbejdsprøvning som min tidligere sagsbehandler havde påbegyndt og sat mig i aktiering i stedet. Og uden en arbejdsprøvning i sigte behøver hun ikke forlænge mine sygedagpenge. Og det er selvom jeg har en pådraget skade på hjernen som barn og personlighedsforstyrrelse og angst som ifølge psykologens rapport er stationær.
Hun har selv indhentet rapporten hvor hun spørger om jeg kan få fuldtid. Da han så skrev at jeg aldrig ville kunne få et arbejde på normale vilkår sagde hun at det var hun stadig ikke overbevist om. Men hvordan hun så vil finde ud af det uden arbejdsprøvning ved jeg ikke :( Er helt lost og også en af dem der ikke er berettiget til kontanthjælp. Nu skal huset vurderes og vi er klar til at blive sepereret fra i næste måned hvis sygedagpengene ophører. Men jeg er da i det mindste ikke den eneste i denne situation :/


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:42.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension