K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Dit og Dat (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=17)
-   -   kronikertilskud (https://www.k10.dk/showthread.php?t=26862)

ingehelene 06-05-2013 15:32

kronikertilskud
 
hej her inde ....

jeg vil høre om nogle kan fortælle mig hvor/hvem man søger om hjælp til inhalator , jeg har Kol & Emfysem, ligeledes får jeg lykkepiller hver dag .... Min sagsbehandler fra ydelseskontoret fortalte mig at hun ikke kunne hjælpe !:eek:

Webmaster 06-05-2013 15:40

Hvis det er kronikertilskud du søger....så er det din læge der skal søge det...

Jeg ved ikke hvor meget du bruger om du evt kunne søge merudgifter....men det skal din sagsbehandler hjælpe dig med...

Men det er nok kronikertilskud du mener....som skal søges hos din egen læge...

ingehelene 06-05-2013 18:02

tak for svaret webmaster, ja det er kronikertilskud jeg vil søge ;)

joka 06-05-2013 18:21

Her er et link, hvor du kan læse mere om det.

http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/to...ronikertilskud

:kram:

søsser98 06-05-2013 19:16

Hej Inhalations medicin til KOL - emfysem ligger desværre i mellemklassen rent prismæssigt pr år og bliver omkring 10.000 kr så du kan ikke få kroniker tilskud før du er på ca 18.000 kr årlig men måske hvis du får andet medicin også prøv at snakke med din læge omkring det .

Jeg har selv emfysem og samme problem jeg når kun op på ca 15.000 kr og kan ikke få kroniker tilskud det er ikke helt retfærdig men sådan er reglerne desvære.

joka 06-05-2013 19:25

Citat:

Oprindeligt indsendt af søsser98 (Send 271050)

Jeg har selv emfysem og samme problem jeg når kun op på ca 15.000 kr og kan ikke få kroniker tilskud det er ikke helt retfærdig men sådan er reglerne desvære.


Søsser så kan man jo sige, at man er heldig, at man ikke skal betale så meget :-)

Jeg har kronikertilskud, og har kol, og får meget medicin til min kol. Ville da hellere en gerne slippe kronikertilskudet, fordi så havde man jo ikke haft de store udgifter ;)

Men de vil nok altid sætte et mindstebeløb på hvornår man kan få tilskud.

carolines 06-05-2013 22:05

Citat:

Oprindeligt indsendt af joka (Send 271052)
Søsser så kan man jo sige, at man er heldig, at man ikke skal betale så meget :-)

Jeg har kronikertilskud, og har kol, og får meget medicin til min kol. Ville da hellere en gerne slippe kronikertilskudet, fordi så havde man jo ikke haft de store udgifter ;)

Men de vil nok altid sætte et mindstebeløb på hvornår man kan få tilskud.

Tænker lidt som dig:)
Jeg er også lungesyg, jeg ryger så langt over de 18.000 kr. pr. år (lige knapt 75.000 kr) og ville da absolut foretrække at jeg kunne undvære og være under de 18.000 kr. - for det ville spare mig for en del penge;)

Hva´nu 06-05-2013 22:12

Jeg har kronikebevilling, og ligger lige på grænsen, efter det er blevet muligt at få kopipræparter på et af de præparater jeg får.

Det er egnbetalingen der max kan blive omkring 3500 kr, når man har denne bevilling, så de år man når op over beløbet, er jo bare dejlige når man står nede på apoteket og de siger, "det bliver lige 0kr"
Men under alle omstændigheder kommer alle til at betale op til de 3500kr selv, før bevillingen "slår igennem"

søsser98 06-05-2013 23:29

Citat:

Oprindeligt indsendt af carolines (Send 271065)
Tænker lidt som dig:)
Jeg er også lungesyg, jeg ryger så langt over de 18.000 kr. pr. år (lige knapt 75.000 kr) og ville da absolut foretrække at jeg kunne undvære og være under de 18.000 kr. - for det ville spare mig for en del penge;)

Tror da I misforstår en del hvis man har kroniker tilskud så betaler man max 3500 kr om året selv


os der ikke har betaler jo lagt mere selv til medicin jeg har selv årlige egenudgifter på knap 9000 kr


så hvem er det der er heldig ?

Kal 07-05-2013 07:03

Citat:

Oprindeligt indsendt af søsser98 (Send 271069)
Tror da I misforstår en del hvis man har kroniker tilskud så betaler man max 3500 kr om året selv


os der ikke har betaler jo lagt mere selv til medicin jeg har selv årlige egenudgifter på knap 9000 kr


så hvem er det der er heldig ?


Hvis du har en egenbetaling på knapt 9000 kr om året, og det er til tilskudsberettiget medicin, så kan du få kronikertilskud selv hvis du søger hos din læge. På den måde kommer du max til at betale 3710 kr om året for din tilskudsberettiget medicin.

Bruger du medicin som der ikke er tilskud til, naturmedicin osv, så går det ikke ind under kronikertilskuddet, den del af medicinen betaler vi alle selv for, kronikertilskud eller ej.

Jamie36 07-05-2013 08:22

Har hørt at man kan få en henstandsordning ang. medicin hos Apoteket, hvor man betaler 300 kr fast hver måned, man kan jo hører om ens muligheder på Apoteket.

Dancer 07-05-2013 09:07

Ved klik på det udemærkede link fremkommer:
"Ved vurderingen af ansøgningen bliver der lagt vægt på, at din behandling er fagligt veldokumenteret, og at de samlede årlige udgifter til medicin med tilskud ser ud til at overstige 17.163 kr."

Så en mindre udgift end det udløser ikke tilskuddet.

Lyder mystisk at apoteket skulle acceptere 300 kr. om måneden - så vil man jo oparbejde en håbløs gæld, penge de aldrig kan få.

Jamie36 07-05-2013 09:14

Jeg skrev til nogen som har med tilskud til medicin ang.muligheden for at kunne have råd til min medicin, da jeg får flere slags, og da jeg er på Kontanthjælp så er det svært at få råd til at købe medicin hver måned

En dame skrev tilbage til mig at jeg kunne spørge ang. Henstandsordningen, at man skulle betale 300 kr hver måned. Det underede mig men jeg skrev til det apotek, som jeg plejer at bruge og spurgte om den Henstandsordning, men det kunne jeg ikke få da jeg skal op på 17 tusind og noget om året mener jeg at hun skrev i må ikke hænge mig op på det.

Man må da mene at de har forstand på det når de har med tilskud og medicin priser samt tilskud at gøre ikke, eller er det bare mig.

søsser98 07-05-2013 09:14

det er KUN dem der er bevilliget kronikertilskud der kan betale 300 kr i mdr til apoteket og det er jo dem der max betaler 3500 -3700 kr om året så det passer jo meget godt med de 300 kr i måneden alle vi andre kan IKKE få den ordning

Citat:

Oprindeligt indsendt af Kal (Send 271084)
Hvis du har en egenbetaling på knapt 9000 kr om året, og det er til tilskudsberettiget medicin, så kan du få kronikertilskud selv hvis du søger hos din læge. På den måde kommer du max til at betale 3710 kr om året for din tilskudsberettiget medicin.

Bruger du medicin som der ikke er tilskud til, naturmedicin osv, så går det ikke ind under kronikertilskuddet, den del af medicinen betaler vi alle selv for, kronikertilskud eller ej.


NEJ kan ikke få kronikker tilskud før egenbetalingen rammer de ca 18.000 kr
så må selv til lommerne

Jamie36 07-05-2013 09:21

Det er da for dårligt at de ikke tilbyder kronikertilskud til alle dem, som netop har en stor medicin udgift, hvorfor skal der være sådan en forskel, noget medicin er jo dyrt, og hvis nogle af på en lav indkomst, skal man så prioritere og sige bare ærgerligt med medicinen. Synes det er rigtig uretfærdigt.

Tak søsser98 for informationerne om egen betaling og henstands ordningen!! men det er så kun nogen der har den mulighed.

Dancer 07-05-2013 09:27

Det er IKKE egenbetalingen der skal overstige 17.163 kr. - det er det samlede beløb MED tilskud.

IGEN - direkte fra link:
"Ved vurderingen af ansøgningen bliver der lagt vægt på, at din behandling er fagligt veldokumenteret, og at de samlede årlige udgifter til medicin med tilskud ser ud til at overstige 17.163 kr."

http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/to...ronikertilskud

joka 07-05-2013 12:23

Citat:

Oprindeligt indsendt af Dancer (Send 271102)
Det er IKKE egenbetalingen der skal overstige 17.163 kr. - det er det samlede beløb MED tilskud.

IGEN - direkte fra link:
"Ved vurderingen af ansøgningen bliver der lagt vægt på, at din behandling er fagligt veldokumenteret, og at de samlede årlige udgifter til medicin med tilskud ser ud til at overstige 17.163 kr."

http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/to...ronikertilskud


Ja, det hele skulle stå der, derfor jeg lagde linket ind.

Første gang jeg fik kroniker tilskud, var det apoteket, der anbefalede mig at tale med min læge om det, fordi jeg var ved at nå grænsen for at kunne få det, og de kunne se at jeg nok nåede op på et beløb så jeg ville få glæde af det.

Kal 07-05-2013 12:42

Citat:

Oprindeligt indsendt af søsser98 (Send 271098)
NEJ kan ikke få kronikker tilskud før egenbetalingen rammer de ca 18.000 kr
så må selv til lommerne

Som Dancer skriver, så er det ikke din egenbetaling der skal op på de ca. 18.000 om året, men det samlede køb.

Du kan se det på din sidste regning fra apoteket, det er det der hedder "Anvendt saldo i CTR". Hvis dette beløb kommer over 17.163 kr om året, så kan du få kronikertilskud.

Mit råd til dig vil være at du hurtigst muligt kommer forbi din egen læge og får søgt om kronikertilskud. Når du får det tilkendt, bliver det beregnet bagud, så hvad du allerede selv har betalt i indeværende CTR-år, det bliver regnet med. Hvis du dermed allerede nu har haft en egenbetaling på over 3710 kr, så får du faktisk beløbet over 3710 kr. udbetalt af apoteket!

Så en generel opfordring til alle: Tjek jeres CTR saldo på jeres regninger, og løber de op i mere end 17.163 kr. så til lægen og søg kronikertilskud.

Når man så er bevilliget kronikertilskud, så kan man lave en aftale med apoteket om at man betaler ca. 300 kr om måneden for medicin, så man slipper for de store regninger der er når et nyt CTR-år starter.

Så se at komme afsted til lægen Søsser! :D

Webmaster 07-05-2013 16:34

Ja hvis det er tilskudsberettiget medicin du får Søsser98.....og du selv skal betale 9000 Kr om året....så kan du sagtens få kronikertilskud....

Husk nu...det er ikke beløbet på selve regningen fra apoteket du skal se på....det er det beløb du selv skal betale når den rabat man alm får er trukket fra...

Du ved...når man over 800 kr så skal man kun selv betale 50% af regningen osv...(beløbet 800 kr er sikkert ikke rigtigt...har ikke tjekket det...det var bare for eksemplets skyld)

Så ned og søg det hos din læge Søsser98..

Hva´nu 07-05-2013 18:12

Der bliver ved med at være misforståelser omkring beløb...
Korrekt anvendes to beløb, beløbet før tilskud og beløbet efter tilskud.

Det går også galt med jeres udregning fordi i ikke skelner mellem medicin med og uden tilskud.
Får man medicin der ikke gives tilskud til kan det have flere årsager, men i visse tilfælde kan der ved lægemiddelstyrelsen ansøges om dette, enkelttilskud (i nogle tilfælde forhøjet tilskud)

Alle tre tilskud søges gennem egen læge hos lægemiddelstyrelsen og er man berettiget til det, så får man det, er er ikke så meget slinger... jeg får alle tre former for tilskud, og kun da "forhøjet" tilskud blev ansøgt stillede de ekstra spørgsmål.

Men spørg på apoteket hvorfor du ikke får tilskud af den ene eller anden art og bed apoteket om at fortælle hvad din læge kan søge.

Indiansummer 08-05-2013 11:00

Citat:

Oprindeligt indsendt af carolines (Send 271065)
Tænker lidt som dig:)
Jeg er også lungesyg, jeg ryger så langt over de 18.000 kr. pr. år (lige knapt 75.000 kr) og ville da absolut foretrække at jeg kunne undvære og være under de 18.000 kr. - for det ville spare mig for en del penge;)

Ja undskyld jeg kopiere dit indslag, og til et helt andet spørgsmål. Nemlig kan du leve uden din medicin for KOL? Og ville din funktionsevne ikke være nedsat i så fald?

Forklaring: Jeg har søgt om merudgift, og her siger min sagsbehandler til afslag, at jeg slet ikke er funktions påvirket af min KOL?

Beklager meget hvis jeg forstyrre denne tråd. indiansummer

joka 08-05-2013 11:25

Citat:

Oprindeligt indsendt af Indiansummer (Send 271272)
Ja undskyld jeg kopiere dit indslag, og til et helt andet spørgsmål. Nemlig kan du leve uden din medicin for KOL? Og ville din funktionsevne ikke være nedsat i så fald?

Forklaring: Jeg har søgt om merudgift, og her siger min sagsbehandler til afslag, at jeg slet ikke er funktions påvirket af min KOL?

Beklager meget hvis jeg forstyrre denne tråd. indiansummer


Hvis jeg ikke fik min medicin for KOL, ville jeg nok være mere indlagt med lungebetændelse.

Kan være du skulle få din lungelæge til at skrive lidt om hvilke begrænsninger det ville give hvis du ikke fik din medicin. Nu ved jeg ikke hvilken medicin du får.

carolines 08-05-2013 15:00

Citat:

Oprindeligt indsendt af Indiansummer (Send 271272)
Ja undskyld jeg kopiere dit indslag, og til et helt andet spørgsmål. Nemlig kan du leve uden din medicin for KOL? Og ville din funktionsevne ikke være nedsat i så fald?

Forklaring: Jeg har søgt om merudgift, og her siger min sagsbehandler til afslag, at jeg slet ikke er funktions påvirket af min KOL?

Beklager meget hvis jeg forstyrre denne tråd. indiansummer

Hej Indian,

jeg har ikke KOL, men en anden type lungesygdom. Hvis jeg ikke tager min medicin, så vil mit lungevæv blive nedbrudt hurtigere og på et tidspunkt vil jeg blive så dårlig at jeg dør - så ja, det er fatalt ikke at få min medicin. Så det korte svar, nej, jeg kan ikke leve uden min medicin.

Min funktionsevne er nedsat, uanset om jeg får medicin eller ej. Men hvis ikke jeg får medicin, så ville min funktionsevne være markant dårligere, ligesom jeg ville have markant flere infektioner med deraf følgende indlæggelser, medicinøgninger osv..

Håber det gav svar på dine spørgsmål.

søsser98 08-05-2013 16:04

oops så må jeg da til lægen igen og høre hvordan det ser ud jeg får både medicin med tilskud og noget uden tilskud derfor den høje regning men jeg iler afsted igen og spørg læge om der er mere rabat jeg kan få for jeg betaler langt mere end 3700 kr årlig

Kal 08-05-2013 16:21

Citat:

Oprindeligt indsendt af søsser98 (Send 271310)
oops så må jeg da til lægen igen og høre hvordan det ser ud jeg får både medicin med tilskud og noget uden tilskud derfor den høje regning men jeg iler afsted igen og spørg læge om der er mere rabat jeg kan få for jeg betaler langt mere end 3700 kr årlig

Husk også at høre din læge om der kan søges enkelttilskud til den medicin du får som der ikke er noget tilskud til i forvejen. http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/to...lttilskud.aspx

Priks 08-05-2013 21:21

Citat:

Oprindeligt indsendt af JamieØ36 (Send 271090)
Har hørt at man kan få en henstandsordning ang. medicin hos Apoteket, hvor man betaler 300 kr fast hver måned, man kan jo hører om ens muligheder på Apoteket.

Mjaa, nogle steder i hvert fald.
På mit apotek sagde de, at de meget nødigt gjorde det. Og at det kun var for folk, der ikke selv kunne finde ud af, at administrere deres penge. Og det kunne jeg jo egentlig godt, så jeg droppede det helt igen.
Apotekeren nævnte desuden, at de jo (groft sagt) ikke var en bank, så det var endnu en grund til at de kun gjorde det i sjældne tilfælde. Og det synes jeg egentlig er fair nok.

Hva´nu 08-05-2013 21:48

Citat:

Oprindeligt indsendt af Priks (Send 271378)
Mjaa, nogle steder i hvert fald.
På mit apotek sagde de, at de meget nødigt gjorde det. Og at det kun var for folk, der ikke selv kunne finde ud af, at administrere deres penge. Og det kunne jeg jo egentlig godt, så jeg droppede det helt igen.
Apotekeren nævnte desuden, at de jo (groft sagt) ikke var en bank, så det var endnu en grund til at de kun gjorde det i sjældne tilfælde. Og det synes jeg egentlig er fair nok.

Så er det fordi de ikke gider !

Det er et tilbud til alle med kronikerbevilling, det er ikke apotekets opgave at vurdere hvem der har dette behov, ja jeg vil sige at det er formynderisk at opføre sig som de gør.

Mit apotek tilbød det selv, men da jeg med mellemrum også handler på andre apoteker, kan der gå koks i det, så jeg afslog.

Priks 09-05-2013 02:32

Citat:

Oprindeligt indsendt af Hva´nu (Send 271383)
Så er det fordi de ikke gider !

Det er et tilbud til alle med kronikerbevilling, det er ikke apotekets opgave at vurdere hvem der har dette behov, ja jeg vil sige at det er formynderisk at opføre sig som de gør.

Mit apotek tilbød det selv, men da jeg med mellemrum også handler på andre apoteker, kan der gå koks i det, så jeg afslog.

Ja det er helt sikkert, fordi de ikke selv synes om ideen.
Jeg gik også ud fra, at der fandtes regler på området, som gjorde, at hvis jeg bankede i bordet, så var de nødsaget til at ordne det for mig.

Jeg kan bare godt se det fra deres side også.
Vi kan jo lige så godt selv bare sætte de 300 kr. til side på budgetkontoen hver måned - så passer pengene (teoretisk set vil man dog skulle af med flere penge lige i starten, men mon ikke kronikere også har fået medicin tidligere og dermed også indberegnet dette i budgettet).

Hva´nu 09-05-2013 11:23

Citat:

Oprindeligt indsendt af Priks (Send 271448)
Jeg kan bare godt se det fra deres side også.

Jeg ser slet ikkenoget problem fra deres side, andet end at de er nogle skrankepaver.
De skal ikke ydmyge mennesker til at fortælle hvorfor de har behov for den ordning.

Apotekerne behøver man ikke have ondt af, de har monopol på et vareområde, og år procenter af salget som indtjening.

Hvis det er et apotek der er placert så man ikke lige tager et andet sted hen, så er det at udnytte folk, når man ikke opretter disse aftaler.
Her inde i byen, der går vi bare et andet sted hen og henter vores medicin, hvis vi ikke får ordentlige forhold på vores lokale apotek, apotekerne gider ikke miste kunder på den konto og giver dermed den service der er nødvendig.

Det kan i den grad gøre mig vred at "monopolet" (apoteket) udnytter chancen... der er jo en grund til at der bliver tilbudt disse ordninger til "storkunder"

Jeg synes det skal påtales overfor apotekernævnet.

Har selv haft en sag der, fordi apoteket i mit område nægtede at bring penicillin ud til mig op til en helligdag, begrundelsen var at jeg ikke er over 65 år.
Alderen, var den infektion jeg havde i knæet efter en operation, imidlertid ligeglad med, og jeg kunne ikke gå... iøvrigt var der isglat.
Apoteket fik en påtale for ikke at opføre sig anstændigt.

De apoteker skal bare opføre sig ordentligt... statn har givet dem et monopol som de tjener MANGE penge på.

stampe 09-05-2013 11:35

Om det er apotekerne, der skummer fløden, det er der jo nok delte meninger om. Det er yderst vigtigt, apotekerne overholder de bestemmelser, de skal følge. Det er ikke dem men lægerne, der ordinerer medicin.

Hva´nu 09-05-2013 11:43

Citat:

Oprindeligt indsendt af stampe (Send 271481)
Det er yderst vigtigt, apotekerne overholder de bestemmelser, de skal følge. Det er ikke dem men lægerne, der ordinerer medicin.

Der er vist heller ikke nogen der mener noget andet.

stampe 09-05-2013 11:58

Det kan i den grad gøre mig vred at "monopolet" (apoteket) udnytter chancen... der er jo en grund til at der bliver tilbudt disse ordninger til "storkunder"

Det er slet ikke apotekerne opgave. De gør ofte opmærksom på muligheden, men det er ikke apotek, der søger eller afgør sagen. Apotekerne har også en stor opgave i at være vejledere og det gør mange af dem rigtig godt.

Hva´nu 09-05-2013 12:44

Citat:

Oprindeligt indsendt af stampe (Send 271484)
Det er slet ikke apotekerne opgave. De gør ofte opmærksom på muligheden, men det er ikke apotek, der søger eller afgør sagen. Apotekerne har også en stor opgave i at være vejledere og det gør mange af dem rigtig godt.

Jo, det er lige præcis apotekets opgave at tilbydeden ordning hvor man betaler 300 kr om måneden for sin medicin, det har intet med lægen at gøre.

Når man først har kronikertilskud, som rigtignok søges gennem lægen, er det apotekets PLIGT at tilbyde den betalingsform.

Fra dette link er taget nedenstående tekst:
https://www.familieuniverset.dk/Brev...medicinen.aspx
Citat:

Hvis man har en kronikerbevilling, skal apoteket tilbyde en henstandsordning med egenbetalingen. Det betyder, at man hver måned betaler 309 kr., (1/12 af det årlige egenbetalingsloft), dog højst det beløb man skylder apoteket.
Da der er tale om en socialrådgiver i ældresagen betegner jeg det som en god kilde.
Bemærk venligst ordet SKAL

Fandt lige lovgrundlaget
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=21743
Og så må den være på plads !

58hb 09-05-2013 17:41

Citat:

Oprindeligt indsendt af Hva´nu (Send 271491)
Jo, det er lige præcis apotekets opgave at tilbydeden ordning hvor man betaler 300 kr om måneden for sin medicin, det har intet med lægen at gøre.

Når man først har kronikertilskud, som rigtignok søges gennem lægen, er det apotekets PLIGT at tilbyde den betalingsform.

Fra dette link er taget nedenstående tekst:
https://www.familieuniverset.dk/Brev...medicinen.aspx

Da der er tale om en socialrådgiver i ældresagen betegner jeg det som en god kilde.
Bemærk venligst ordet SKAL

Fandt lige lovgrundlaget
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=21743
Og så må den være på plads !


Min læge søgte lægemiddelsstyrelsen om kroniker tilskud og da jeg fik godkendelsen af ansøgningen, tog jeg brevet i hånden og viste det til apotekeren, der derefter oprettede min henstandskonto. Der bliver betalt via Betalingsservice ca. 306,00 kr. pr. måned.
Ganske smertefrit i den del af sagen. Hvem der dog bare var ligeså smertefri.;)

Hva´nu 09-05-2013 17:49

Citat:

Oprindeligt indsendt af 58hb (Send 271529)
Min læge søgte lægemiddelsstyrelsen om kroniker tilskud og da jeg fik godkendelsen af ansøgningen, tog jeg brevet i hånden og viste det til apotekeren, der derefter oprettede min henstandskonto. Der bliver betalt via Betalingsservice ca. 306,00 kr. pr. måned.
Ganske smertefrit i den del af sagen. Hvem der dog bare var ligeså smertefri.;)

Det var godt det var så smertefrit... men det bør det også være, idet det faktisk er strafbart, ifølge mit link, ikke at tilbyde ordningen.

ingehelene 10-05-2013 13:28

Tusinde tak til jer alle sammen , for jeres svar ud fra dem kan jeg se at jeg ikke kan få hjælp til min medicin, jeg kommer "kun" til at bruge omkring 550kr pr. mdr. det er mange penge for mig , da jeg er på kontanthjælp :eek:

Webmaster 10-05-2013 17:55

@Ingerhelene....

De 550 kr pr måned.....er det ud over det alm tilskud man får....eller er det kun medicin uden tilskud du får...

Normalt...hvis det er alm tilskuds berettiget medicin man får....ja så når man når over ca 900 kr....ja så skal man derefter kun betale 50 % af medicinen.....og når man så det næste beløb....kan ikke lige huske de beløb....ja så skal man kun betale lidt mindre osv....indtil man når de 85 %....hvor man kun selv betale de sidste 15 %

Hvis du får disse tilskud.....og det er ud over disse tilskud at du betaler 550 kr pr måned....ja så kan der godt være mulighed for at du kan få kronikertilskud...

Ved ikke om du kan finde ud af min meget indviklet forklaring....men det håber jeg....det er svært at forklare...

Men uanset...så vil du kunne snakke med dit apotek om hvad der er af muligheder for dig...

Fandt lige en side hvor de er meget bedre end jeg er til at forklare...

http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/to...lskudsgraenser

Så hvis det er tilskudsmedicin du får....og du har en egenbetaling på over 3710 kr pr år....ja så kan du får kronikertilskud....

Du betaler selv nu 6600 kr pr år....

Så du skal da helt sikkert undersøge det...

Hva´nu 10-05-2013 18:06

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 271631)
@Ingerhelene....

De 550 kr pr måned.....er det ud over det alm tilskud man får....eller er det kun medicin uden tilskud du får...

Normalt...hvis det er alm tilskuds berettiget medicin man får....ja så når man når over ca 900 kr....ja så skal man derefter kun betale 50 % af medicinen.....og når man så det næste beløb....kan ikke lige huske de beløb....ja så skal man kun betale lidt mindre osv....indtil man når de 85 %....hvor man kun selv betale de sidste 15 %

Hvis du får disse tilskud.....og det er ud over disse tilskud at du betaler 550 kr pr måned....ja så kan der godt være mulighed for at du kan få kronikertilskud...

Ved ikke om du kan finde ud af min meget indviklet forklaring....men det håber jeg....det er svært at forklare...

Men uanset...så vil du kunne snakke med dit apotek om hvad der er af muligheder for dig...

Fandt lige en side hvor de er meget bedre end jeg er til at forklare...

http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/to...lskudsgraenser

Så hvis det er tilskudsmedicin du får....og du har en egenbetaling på over 3710 kr pr år....ja så kan du får kronikertilskud....

Du betaler selv nu 6600 kr pr år....

Så du skal da helt sikkert undersøge det...

Ikke nok med at der sikkert kan søges kronikertilskud, så kan der også være mulighed for at søge "enkelttilskud" til præparater der er lægeordineret men uden tilskud.
Enkelttilskud skal du også tale med lægen, du kan evt. spørge på apoteket om der er nogle af de præparater du får, som de har erfaring for at der gives "enkelttilskud til"

Webmaster 10-05-2013 18:10

Godt du lige fik det med Hva_Nu....for det havde jeg jo glemt....


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:44.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension