K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   "Handicappet", om retten til at have et liv! (https://www.k10.dk/showthread.php?t=2564)

Benny Gerhard 14-09-2007 14:41

"Handicappet", om retten til at have et liv!
 
Tak for invitationen

Historie:

Gladsaxe Kommune - fratog mig hjælpen til, at jeg som handicappet, kunne leve et normalt liv!
Jeg er efter påkørsel af en spritbilist i 1983, erklæret 100% invalid i forhold til erhvervsevne. Mit største handicap er, at min håndfunktion er forringet, at jeg kun kan holde fast i ting, og som følge deraf kan jeg kun lave ganske få ting i dagligdagen. Vigtigst er, at jeg ikke kan fungere for egen hånd.

I 1988 flyttede jeg i hus, købt for min erstatning. Jeg havde døgnhjælp fra 1988 og frem til januar 1992. Så fratog Gladsaxe Kommune mig min døgnhjælp, og satte mig på hjemmehjælp med 72 timer om ugen!

Aktuelle situation:

· I juli 2001 bliver min 13 år gamle bil udskiftet med en ny. Gladsaxe Kommune yder tilskud til at jeg kan fa den udskiftet i henhold til reglerne om "trivselsbil", til handicappede.

· Den l. august 2001 nedskærer Gladsaxe Kommune min hjælp fra 128 timer om ugen til 39,5 timer om ugen - uden bevisførelse for i henhold til officielprincippet - om, at jeg er blevet mindre handicappet og, at jeg dermed kan klare mig selv. Nedskæringen er på 75%.

· Gladsaxe Kommune hensætter mig på hjemmehjælp som en anden uaktiv pensionist, uden mulighed for at opretholde et fysisk aktivt liv.

· Jeg kan hermed ikke benytte den "HANDICAPBIL" som kommunen har ydet tilskud til, og som jeg afdrager med et månedligt beløb på, de næste 6 år!

· Jeg er p.g.a. manglende førlighed tvunget til at benytte de få timer (39,5) om natten, da jeg ikke selv kan gå i seng, og stå op igen.

· Ugens 7 dage med et menneskes normale 8 timers søvn om natten, er lig med til 56 timers søvn om ugen. Jeg betaler selv for mere hjælp til, at dække natten - og til træning i Fitness-center - så længe det er økonomisk muligt.

· Herefter går dagene med at læse avis, se TV og sove i en stol jeg selv kan rejse mig fra. Jeg taber mig 14 kilo - der skal ses som tabt muskelmasse - og er tilbage i kørestolen igen.

· Københavns Amts Handicapkonsulent indstiller i brev af den 19.04.2004 til Gladsaxe Kommune, at jeg fuldt ud er berettiget til, at modtage hjælp i henhold til Service-lovens § 77 med 168 timer om ugen - og dermed hjælp hele døgnet. (Se siden: www.Benny-G.dk Handicapkonsulent)

November 2004 bliver Gladsaxe Kommune - af Det Sociale Nævn - dømt til, at jeg er berettiget til hjælp i henhold til Servicelovens § 77. (Jeg har tidligere haft døgnhjælp)

· Gladsaxe Kommune reagerer ved i afgørelse af 16. december 2004, at tildele mig 21 timer i døgnet - altså 147 timer om ugen.

· Selvom det er amtet der betaler hovedparten - præsterer kommunen altså, at ville hindre mig i, at kunne have et socialt liv om aftenen.

· Den 25. juni 2005 bliver Gladsaxe Kommune - af Det Sociale Nævn - dømt til, > at når det er besluttet, at jeg opfylder betingelserne for hjælpeordning, er det udgangspunktet for udmåling af hjælpen, at den skal dække hele døgnet <.

· Begrundelsen fra Det Sociale Nævn er endvidere, at kommunen ikke har godtgjort, at jeg kan klare mig med hjælp udmålt ud fra et mindre timetal.

Hjemmeside: www.Benny-g.dk

Benny G. :)

Benny Gerhard 14-09-2007 14:51

Søborg d. 07.09.2007

Borgmester
Karin Søjberg Holst
Rådhuset
2860 Søborg.

Kære Borgmester

Som det fremgår af min hjemmeside så har jeg givet op, og nedtællingen er begyndt!

Min sag er den 09.08.2007 sendt til Strasbourg, og vil da efterfølgende blive behandlet ved Menneskerettighedsdomstolen.

Jeg har ikke modtage svar på brev af 26.06.2007 fra Borgmesteren?

Socialminister Eva Kjer Hansen har tydeligt påpeget, at det er Borgmesteren der er den ansvarlige for borgernes sociale sikkerhed i Gladsaxe Kommune.

Det betyder, at følgende ansvarlige i Gladsaxe Kommune er skyldige i, at jeg er blevet gjort unødigt mere handicappet og vil blive draget til ansvar, når jeg er væk…

1. Sagsbehandler Lene Larsen der har påført min sag urigtige (læs løgne) oplysninger til kommunens Lægekonsulent, hvorfor?

2. Afdelingschef Elinor Kyhnauv, der som Lene Larsens nærmeste overordnede ikke greb ind og fik retten fejlen da jeg klagede, og hvorfor ikke?

3. Socialdirektør Jane Torpegaard der er overordnet for Lene Larsen og Elinor Kyhnauv, undlod ligeledes at gribe ind og få rettet fejlen, og hvorfor ikke?

4. Borgmesteren har dermed et forklaringsproblem om, hvorvidt det er bestilt arbejde fra borgmesteren eller socialdirektøren, og med hvilke rettigheder og lovparagraffer der lagt til grund for, at fratage en 100% invalid mand med overvågningsbehov 75% af hjælpen, ved brug af løgne?

5. Når borgmesteren ikke har grebet ind ved mine klager overfor Sagsbehandler, Afdelingschef og Socialdirektør, og ligeså overfor medarbejdernes uretmæssige brug af kommunens lægekonsulent, så er borgmesteren skyldig i min utålelige situation i dag.

6. Hvad får en borgmester til, begå social kriminalitet imod en handicappet borger?

Jeg vil som i brev af 26.06.2007 tilbyde et forlig til gavn for os begge, da jeg kan komme ”økonomisk” på højkant igen, og borgmesteren ikke bliver tiltalt!

Jeg vil dog for sidste gang gøre endnu et forsøg på, at redde mit liv og en fremtid – tilbyde Gladsaxe Kommune et ”forlig” der går ud på, at Borgmesteren som den ansvarlige for borgernes sikkerhed i kommunen, indbetaler den difference der er sparet på min manglende hjælp, der igennem en 3-årig periode har ødelagt mit liv, og har gjort mig unødigt mere handicappet – og sat mig tilbage i kørestolen igen.

Det sparede beløb til hjælp fra 2001 til 2004 beløber sig til Kr. 2.141.064,85

Beløbet er således uden krav på de økonomiske udgifter jeg i perioden har haft til egenbetaling af hjælp.

Beløbet er ligeledes uden krav om betaling af ”tort” for, at have gjort mig unødvendigt mere handicappet.

På grund af kommunens tiltag med fratagelse af hjælp fra 2001 til Det Sociale Nævns afgørelse i 2004/05, er jeg fysisk blevet sat 10-15 år tilbage. Ting jeg igennem mange år, havde trænet mig op til at kunne – kan jeg ikke mere.

Handicapcykling var efter min tilskadekomst blevet en stor del af mit liv. Gladsaxe Kommune begik en kriminel handling ved, at bruge det som ”et usandt grundlag” for, at fratage mig hjælp i henhold til Lov om Social Service.

PS: Jeg har på grund af det skete optaget flere huslån til egenbetaling af hjælp, og har i dag månedlige udgifter til bank på 13.500,00 kroner til faste udgifter og tilkommende renter af lån.

Jeg har til betaling af ejendomsskat et SKADESLØSBREV på 200.000 i Gladsaxe Kommune.

Det betyder, at jeg for nuværende har 1.500,00 kroner til at leve for om måneden, og til andre uforudsete udgifter.

PS: Ved en hurtig afklaring af de økonomiske problemer, bliver dette brev ikke lagt på min hjemmeside.

Svar udbedes snarest, så jeg kan informere min familie om at jeg har, eller ikke har, en mulig fremtid.

Vedlagt kopi: Hjemmeside 7. september 2007.
” ” Mail af 4. september 2007 til Familie, Venner, Hjælpere og til
Politiske partier og Medier.

Venlig hilsen

Benny Gerhard

Hjemmeside: www.Benny-G.dk

Peacock 14-09-2007 14:51

velkommen Benny Gerhard :)

VinnieBikini 14-09-2007 15:39

Velkommen til Benny Gerhard

Dum situation du står i, håber du finder støtte fra os på siden her.;)

Håber også for dig, at der er nogen der hører dit råb om hjælp.:confused:

Mange varme tanker

VinnieBikini :p

lena 14-09-2007 15:51

Velkommen Benny
 
Kan kun sige at jeg er dybt rystet over din situation.

Jeg skriver i øjeblikket - snart dagligt - til Christiansborg, omkring min egen sag, og nævner også din.

Om det hjælper - tja man tvivler - men jeg/vi kæmper videre.

Hold ud


Lena

Stella 14-09-2007 19:43

ja jeg må også sige at jeg er dybt rystet ...nu er Gladsaxe kommune vist en af de værste kommuner her I landet der har været så mange historier derfra...:eek:

Jeg kan fortælle om to personer der har fået ødelagt deres liv i den kommune.

Hold ud Benny og lad os se hvad vi kan gøre herinde fra...:) du skal ihvertilfælde ikke ofre dit eget liv det er for værdifuldt..:)

Hejdien 14-09-2007 23:01

Hej Benny og velkommen hertil :)

er glad for at du besluttede at slutte dig til os.

Som lena skriver jeg også om din sag uanset hvorfor det er jeg har kontakt til medier eller politikere i andre sager , så kommer din sag altid med...

Det er en grotesk sag du sidder med , og desværre ser vi oftere og oftere at det system som vi skulle have som et sikkerhedsnet i stedet for er det system der ødelægger mennesker og det kan ikke være meningen ...

Det er svært at gøre noget, for der hersker en rungede ligegyldighed blandt medier og politikkere her til lands og jeg fatter det ganske simpelthen ikke.

Så er der nogen der har nogen ideer om hvad og hvordan vi kan råbe nogen op og få vores retssikkerhed tilbage, det er sjovt at retssikkerheden kun gælder når vi skal bygge en carport og deslige :rolleyes:

men kommer det til at ødelægge folks eksistens ja så træder alle love , etik og moral fuldstændig ud af kraft ....


Jeg kan kun opfodre alle vores bruger som skriver til myndigheder (ja for den sags skyld også til alle andre ) om at man et stykke tid tager adressen www.benny-g.dk med i sin signatur i sin mail, det kan være at hvis der er nok mennesker der læser om sagen og ser hvad der sker at man så kan få lagt nok pres på de rette instanser ...

I mellem tiden håber jeg at du Benny for mobiliseret noget mere kampgejst finder ud af at du ikke er alene (men det tror jeg allerede du ved) og dropper alt om at sanktionere politikkerene på den måde du nu vil gøre det...

tro mig jeg tror at politikkerne ikke kan være mere ligeglade end de er lige pt , bare dit sidste brev som borgmesteren end ikke gider at svare på viser hvor koldt og inkompetent et system vi har fået bygget op i Danmark, så Benny gør ikke politikkerne nogen tjeneste men fortsæt med at råbe op som nu, og forpest deres liv ved at åbne andre menneskers øjne for hvad der foregår i et råddent dansk system uden nogen med menneskelighed overhovdet

@PerChr 16-09-2007 02:24

Velkommen her på Benny
 
Hej Benny :)

Godt du endeligt fandt vej her til k10.


Det er et sted der for mig virker meget seriøs, og et sted hvor *man* kommer hianden ved.

Jeg håber for dig Benny, at Borgmesteren vil tage imod din fremstrakte hånd om at indgå forlig.

Megen tid, penge, blod, sved og tårer er der brugt siden 2001, hvor jeg fik kontakt med dig og etablerede kontakt til anden side der har hjulpet dig godt og et stykke hen ad vejen. (Du ved hvem jeg mener.) ;)

Jeg håber at du får mange gode råd og hjælp til at du ikke skal tage stikket den 1. oktober.

Som tidligere skrevet så er det dig der ikke vinder. Du taber og systemet har vundet. En sag kan lægges i skuffen/makuleres.:mad: Og det vil gøre mange vrede hvis det skal ende således.

Benny Gerhard 16-09-2007 10:36

"Handicappet", om retten til at have et liv!
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af @PerChr (Send 12547)
Hej Benny :)

Godt du endeligt fandt vej her til k10.


Det er et sted der for mig virker meget seriøs, og et sted hvor *man* kommer hianden ved.

Jeg håber for dig Benny, at Borgmesteren vil tage imod din fremstrakte hånd om at indgå forlig.

Megen tid, penge, blod, sved og tårer er der brugt siden 2001, hvor jeg fik kontakt med dig og etablerede kontakt til anden side der har hjulpet dig godt og et stykke hen ad vejen. (Du ved hvem jeg mener.) ;)

Jeg håber at du får mange gode råd og hjælp til at du ikke skal tage stikket den 1. oktober.

Som tidligere skrevet så er det dig der ikke vinder. Du taber og systemet har vundet. En sag kan lægges i skuffen/makuleres.:mad: Og det vil gøre mange vrede hvis det skal ende således.

Hej Per

Borgmesteren har endnu ikke svaret, og det gør hun heller ikke.

Hvis hun går med til et forlig har hun samtidig erkendt, at kommunen har begået et kriminelt omsorgssvigt overfor en af kommunens handicappede. Borgmesteren har jo 2 korrupte domstoles afgørelser for, at kommunen ikke har gjort noget forkert.

> Du har ret, jeg bliver taberen, men jeg får fred for mange års mareridt med mange søvnlse nætter. Jeg vil ikke sidde tilbage og føle mig som gjort til en social taber, af Gladsaxe Kommune <

> Tro mig, jeg bliver taberen, men hvis det er den eneste måde at få de involverede på Gladsaxe Kommune draget til ansvar på, må det gøres på min måde <

Benny G. :)

Benny Gerhard 16-09-2007 19:43

"Handicappet", om retten til at have et liv!
 
Hej venner

Jeg har lige færdiggjort et brev til Socialminister Karen Jespersen.

Så må vi i modsætning til de to tidligere på ministerposten håbe på, at hun vil foretage sig noget?

PS. Brevet bliver lagt på siden i morgen, når jeg har afleveret det.

Benny Gerhard :)

gh72 16-09-2007 20:27

Hej Benny:)

Har læst om din sag, kan godt forstå, du er ved at være fyldt op! Jeg tager hatten af for dit gå på mod, hvor er det stærkt!

Håber, tingene flasker sig for dig, det er helt urimeligt, som du er blevet behandlet.

Webmaster 17-09-2007 10:07

Jamen hun priser sig jo i den grad selv som værende rigtig social ansvarsbevidst....
Så selvfølgelig gør hun noget ved sagen...ellers er det jo bare varm luft hun lukke ud....lige som hendes partifæller...

Jeg glæder mig ihvertfald til at se brevet og se hvad hun har tænkt sig at gøre ved det...så vi ved hvor vi har hende henne...

Benny Gerhard 17-09-2007 15:46

"Handicappet", om retten til at have et liv!
 
Brev afleveret d.d. kl.12,00: Lagt på siden kl. 15,50

Søborg d. 17.09.2007

Socialminister
Karen Jespersen
Holmens Kanal 22
1060 København K.

Benny Gerhard
Mørkhøj Bygade 4
2860 Søborg.

Kære Socialminister Se hjemmeside: www.Benny-G.dk

Jeg skriver til ministeren af nød og som en sidste udvej, da jeg som handicappet åbenbart ikke har nogen social sikkerhed i Gladsaxe Kommune, eller retssikkerhed ved domstolene?

Som jeg har oplevet det ved domstolene, tager byretsdommere og landsdommere kommunens og lægekonsulentens parti som fagligt dygtige instanser set i forhold til mig, en utilfreds handicappet mand der har lidt tort, og er blevet gjort unødigt mere handicappet på grund af kommunens løgne.
Dommerne undviger fra, at dømme i henhold til konsekvenserne af lægekonsulentens tilsidesættelse af tilstedeværende lægelige journaloplysninger, og som han kun har til opgave at oversætte.

Min bevisførelse er, at kommunens sagsbehandler har løjet om mit funktionsniveau i oplysningerne til kommunens lægekonsulent.
Lægekonsulenten har efterfølgende gjort opmærksom på, at der er en diskrepans i sagsbehandlerens oplysninger i forhold til min egen læges oplysninger i til sagen indhentede faktuelle journal-oplysninger, men han har i sin egenskab som læge valgt, at bruge sagsbehandlerens oplysninger hvis som han skriver, de ”er rigtige”?

De 2 tidligere socialministre har undveget fra, at gå ind i sagen i modstrid til nedenstående fil…

http://www.folketinget.dk/Samling/20...r_sv/S5030.htm

Citat: Når det drejer som om en lægekonsulent, der er ansat af kommunen, har kommunen indflydelse på, at lægekonsulenten som medarbejder udfører sit arbejde i overensstemmelse med de gældende retningslinier. Det er derfor kommunen som arbejdsgiver, der bør gribe ind, hvis en lægekonsulent ikke udfører arbejdet i overensstemmelse med jobfunktionen. På denne måde er der ingen forskel mellem f.eks. sagsbehandlere og lægekonsulenter. Citat slut:

I henhold til ovenstående citat er det kritisabelt, at socialministeren ikke har grebet ind, når det er kommunen der har stukket lægekonsulenten en fed løgn, der har kostet mig mit tidligere ellers så udmærkede fysiske helbred som handicappet.

Gladsaxe Kommune har vildledt lægekonsulenten, og han forholder sig ikke ”som firmaets mand” til sit aflagte lægeløfte som helbredende person. På det grundlag kan kommunen ikke ændre på det foreliggende. Kommunen vil ikke indrømme sine begåede fejl, og har domstolenes sympati herfor!

På dette grundlag håber jeg, at socialministeren vil gribe ind overfor Gladsaxe Kommune for groft magtmisbrug, og tilsidesættelse af sociale love og rettigheder mod en af kommunens handicappede borgere.

Jeg vil gerne omgående have foretaget og iværksat en tilsynssag mod Gladsaxe Kommune for grov overtrædelse af handicappedes menneskerettigheder.

Jeg mener således også at Gladsaxe Kommune omgående bør tilpligtes, at udrede en kontant á conto udbetaling mens tilsynssagen foregår, så jeg ikke udover mistet førlighed også mister mit hus.

PS: Jeg udbeder mig et hurtigt svar på, om ministeren vil gribe ind, eller jeg bør give op som planlagt.

Vedlagt kopi: Statusattest af 19. april 2000 fra Læge Finn Schlanbusch til Gladsaxe Kommune.
” ” Brev af 11.05.2000 fra Lægekonsulent Claus Bjerregaard til Lene Larsen.
” ” Brev af 25.03.2004 fra Læge Finn Schlanbusch til Gladsaxe Kommune.
” ” Brev af 07.09.2007 til Borgmester Karin Søjberg Holst, Gladsaxe Kommune.
” ” Brev af 28.05.2007 til Socialminister Eva Kjer Hansen.
” ” Kopi af Dom (Lægekonsulent) af 24. April 2007, og Redegørelse fra Retten Glostrup.

Venlig hilsen

Benny Gerhard

Antoniette 18-09-2007 11:43

Hej Benny

Velkommen til K10. Sikke en masse kampe du har kæmpet mod kommunen, og så samtidig med at du er syg. Og du kæmper stadig, det tager jeg hatten af for. Ikke engang advokater kan finde rundt i alle de regler, hvordan pokker skal syge mennesker så kunne?

Jeg blev selv kørt ned af en bilist da jeg var ude og cykle. Fik knust benet og slået hovedet, var sengeliggende i ca. 1 år (jeg fik ingen hjælp fra kommunen, suk. Først flere år efter fandt jeg ud af at jeg var berettiget til at have hjælper. Jeg måtte tigge og bede mine forældre om de ikke nok ville handle ind, så jeg kunne få noget mad). Er nu blevet førtidspensionist pga. dette uheld, og skal leve som invalid resten af mine dage. Bilisten, som indrømmede at det var hans skyld, fik en bøde på ca. 600 kr. (hvad der svarede til en parkeringsbøde) og det var det. Da jeg ringede til politiet for at høre om han skulle i retten osv., fik jeg blot at vide at sagen var lukket, og der var ikke noget jeg kunne gøre. Bilisten blev ikke engang testet for alkohol.

Er det retfærdighed?

DK´s retssystem fungerer ikke.
DK´s velfærdssystem fungere ikke.
DK´s sundhedssystem fungere ikke.

Blot mine erfaringer.

Benny Gerhard 18-09-2007 15:24

Citat:

Oprindeligt indsendt af Antoniette (Send 12690)
Hej Benny

Velkommen til K10. Sikke en masse kampe du har kæmpet mod kommunen, og så samtidig med at du er syg. Og du kæmper stadig, det tager jeg hatten af for. Ikke engang advokater kan finde rundt i alle de regler, hvordan pokker skal syge mennesker så kunne?

Jeg blev selv kørt ned af en bilist da jeg var ude og cykle. Fik knust benet og slået hovedet, var sengeliggende i ca. 1 år (jeg fik ingen hjælp fra kommunen, suk. Først flere år efter fandt jeg ud af at jeg var berettiget til at have hjælper. Jeg måtte tigge og bede mine forældre om de ikke nok ville handle ind, så jeg kunne få noget mad). Er nu blevet førtidspensionist pga. dette uheld, og skal leve som invalid resten af mine dage. Bilisten, som indrømmede at det var hans skyld, fik en bøde på ca. 600 kr. (hvad der svarede til en parkeringsbøde) og det var det. Da jeg ringede til politiet for at høre om han skulle i retten osv., fik jeg blot at vide at sagen var lukket, og der var ikke noget jeg kunne gøre. Bilisten blev ikke engang testet for alkohol.

Er det retfærdighed?

DK´s retssystem fungerer ikke.
DK´s velfærdssystem fungere ikke.
DK´s sundhedssystem fungere ikke.

Blot mine erfaringer.

Kære Antoniette :)

Du må ikke kalde mig syg - fordi jeg lever i et sygt samfund - jeg er heldigvis "kun" handicappet! (jeg ved du ikke mener noget med det)

Ofrenes "retssikkerhed" eksisterer ikke.

Spritbilisten der invaliderede mig, havde en spirituspromille på 1,76.

Da der var gået et år blev han frikendt for "skylden" og fik en bøde på 9.000 kroner, da han ifølge statadvokaten og rigsadvokaten ikke kunne forventes, at blive fundet skydig?

Jeg skulle for at få erstatning, anlægge et civilt søgsmål. Jeg fandt selv frem til 9 vidner til ulykken, da jeg 1½ år efter ulykken kunne skrive på maskine med en finger. (politiets arbejde).

Jeg vandt retssagerne i byretten og ved landsretten, efter 5½ års kamp.

Antoniette: Politiet kan ikke bare lukke en sag og give bilisten en bøde, fori han har erkendt, at det er hans skyld "og sige", at der ikke er noget at gøre!

Du skal i det mindste henvises, til et cvivilt søgsmål. Det drejer sig om en estatning for påført skade som bilisten har erkendt, at han er skyldig i.

Ha det godt.

Benny Gerhard :)

bjs3 18-09-2007 15:54

ja man må håbe at karen jespersen er klogere end forgængeren
det er snart flovt at bo i en bananstat som danmark, men det bliver sikkert værer efter et kommende valg :eek::eek:

Antoniette 21-09-2007 10:01

Citat:

Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard (Send 12711)
Kære Antoniette :)

Du må ikke kalde mig syg - fordi jeg lever i et sygt samfund - jeg er heldigvis "kun" handicappet! (jeg ved du ikke mener noget med det)

Ofrenes "retssikkerhed" eksisterer ikke.

Spritbilisten der invaliderede mig, havde en spirituspromille på 1,76.

Da der var gået et år blev han frikendt for "skylden" og fik en bøde på 9.000 kroner, da han ifølge statadvokaten og rigsadvokaten ikke kunne forventes, at blive fundet skydig?

Jeg skulle for at få erstatning, anlægge et civilt søgsmål. Jeg fandt selv frem til 9 vidner til ulykken, da jeg 1½ år efter ulykken kunne skrive på maskine med en finger. (politiets arbejde).

Jeg vandt retssagerne i byretten og ved landsretten, efter 5½ års kamp.

Antoniette: Politiet kan ikke bare lukke en sag og give bilisten en bøde, fori han har erkendt, at det er hans skyld "og sige", at der ikke er noget at gøre!

Du skal i det mindste henvises, til et cvivilt søgsmål. Det drejer sig om en estatning for påført skade som bilisten har erkendt, at han er skyldig i.

Ha det godt.

Benny Gerhard :)

Hej Benny.

Det var nu ikke min mening at såre dig, ved at skrive syg istedet for handikappet.

Det er helt grotesk at spritbilisten ikke blev fundet skyldig. Uh sådan noget kan virkelig få mit pis i kog. Jeg er glad for at du vandt retsagerne, det må have været en lang og sej kamp. Bare det at finde vidnerne og få dem til at sige hvad de har set, det må have været svært.

Mødte du den person som kørte dig ned?

Et ½ år efter ulykken fik jeg fat i en advokat, fordi jeg ikke kunne overskue hvad jeg skulle stille op med forsikringen og ikke anede hvordan man søgte erstatning. Desværre var denne advokat ikke meget bevendt (et rigtigt dumt svin, for at sige det meget pænt!), og han sagde at jeg ikke kunne trække bilisten i retten og at jeg nok havde set for mange amerikanske tv- serier! Han mente heller ikke at jeg kunne få noget som helst i erstatning.

Efter yderligere forviklinger og tid, skiftede jeg til en anden advokat, som omsider tog min sag alvorligt og der blev sendt papirer til arbejdsskadestyrelsen og jeg blev sendt til div. læger efter speciallægeerklæringer osv. Desværre fik denne advokat nyt job i Kbh, så jeg måtte have advokat nr. 3 på min sag. Fra en mén grad på INGENTING kom den op på 8 %, men det nægtede jeg at godtage, så kom den tilsidst op på 25 %, og det sagde jeg ja til, fordi jeg ikke orkede at kæmpe mere. Sagen varede i ca. 4½ år og jeg var helt nedkørt. Jeg ved nu, at mengraden burde være meget højere, da jeg i dag slet ikke kan arbejde og er blevet førtidspensionist pga. ulykken.

Jeg fik kun erstatning for méngrad og lidt svige og smerte. Jeg fik intet for tabt arbejdsfortjeneste (fordi jeg 14 dage før, var påbegyndt en ny uddannelse og var på SU), mine psykolog og fysioterapi regninger blev heller ikke erstattet.

Nå jeg må heller stoppe her.

Benny Gerhard 21-09-2007 12:05

Citat:

Oprindeligt indsendt af Antoniette (Send 13000)
Hej Benny.

Det var nu ikke min mening at såre dig, ved at skrive syg istedet for handikappet.

Det er helt grotesk at spritbilisten ikke blev fundet skyldig. Uh sådan noget kan virkelig få mit pis i kog. Jeg er glad for at du vandt retsagerne, det må have været en lang og sej kamp. Bare det at finde vidnerne og få dem til at sige hvad de har set, det må have været svært.

Mødte du den person som kørte dig ned?

Nå jeg må heller stoppe her.


Hej Antoniette

Jeg blev ikke såret, der skal mere til. Jeg skulle bare lige føre mig frem! :D

Ja, jeg mødte bilisten i byretten.

Da han blev frikendt for skylden, var det hans forsikringsselskab jeg var oppe imod, så han var kun med som vidne.

Det er uretfærdigt, at jeg skal slås mod et forsikringsselskab når han er dømt (bøde) som spritbilist.

Det var helt afgørende for mit sagsforløb, at jeg ikke havde slået hovedet og således var i stand til at skaffe vidner - når politiet ikke ville!

Men, jeg var stærkest.


Jeg må sige, at du også har haft dit at slås med.

Ha' det godt.

Benny Gerhard :)

Benny Gerhard 21-09-2007 15:43

"Handicappet", om retten til at have et liv!
 
Det har jeg ikke prøvet før!

At få bekræftet modtagelse af brev fra en Socialminister.



Citat:

Socialministeriet

Ministersekretariat
Holmens Kanal 22
1060 København K

19.september 2007

Socialminister Karen Jespersen har bedt mig takke for Deres brev, som hun modtog den 17 september 2007. Deres brev vil blive besvaret snarest muligt.


Med venlig hilsen

Line Klarskov Jensen
Ministersekretariatet

Citat slut:

Lad os håbe på, at det er en positiv udmeldelse?

Benny Gerhard :)

Stella 21-09-2007 15:51

hej Benny :)

Du vil få svar !

Og jeg håber inderligt.... HURTIGT...:)

hold modet højt :)

curls 21-09-2007 18:22

Kære Benny G.

Jeg er godt nok ked af, at du er blevet udsat for sådan en situation. Det var rigtigt godt, at den sag kom for retten. Det er da utroligt, at kommunen så ikke 100 % så retter sig efter loven alligevel efter, at du havde vundet sagen i retten.
Hver gang, du har søgt noget, som er blevet afvist, også når det f.eks. gælder tilskud til fitness eller behandling, så klag endelig til Det Sociale Nævn. For du har retten til et bedre liv!!

Det er kedeligt, at sagsbehandlere ikke kan sætte sig ind i de forskellige love, men retter sig mere til deres egen vejledning.
Jeg arbejder selv indenfor hjælpemidler og har lige været på et kursus i lidt af loven omkring hjælpemidler til borgere. Det var meget interessant.
Bla. blev der nævnt, at det var utrolig vigtigt, at man så på, hvilke behov borgeren har.... sådan at borgeren kan få et normalt liv som muligt!

curls 21-09-2007 18:24

Hey igen...

Glemte lige at fortælle, at du har ret til at skifte en bil ud hvert 4. år....!!

Benny Gerhard 21-09-2007 22:11

Citat:

Oprindeligt indsendt af curls (Send 13039)
Kære Benny G.

Jeg er godt nok ked af, at du er blevet udsat for sådan en situation. Det var rigtigt godt, at den sag kom for retten. Det er da utroligt, at kommunen så ikke 100 % så retter sig efter loven alligevel efter, at du havde vundet sagen i retten.
Hver gang, du har søgt noget, som er blevet afvist, også når det f.eks. gælder tilskud til fitness eller behandling, så klag endelig til Det Sociale Nævn. For du har retten til et bedre liv!!

Det er kedeligt, at sagsbehandlere ikke kan sætte sig ind i de forskellige love, men retter sig mere til deres egen vejledning.
Jeg arbejder selv indenfor hjælpemidler og har lige været på et kursus i lidt af loven omkring hjælpemidler til borgere. Det var meget interessant.
Bla. blev der nævnt, at det var utrolig vigtigt, at man så på, hvilke behov borgeren har.... sådan at borgeren kan få et normalt liv som muligt!


Hej QUOTE

Du er ikke helt opdateret!

Det Sociale Nævn omstødte Gladsaxe Kommunes ulovlige nedskæring af hjælp til, at jeg er berettiget til, og har fået døgnhjælp hele ugen.

Erstatningssagen ved landsretten tabte jeg fordi landsdommerne valgte, at tilsidesætte mit bevismateriale i form af sagsbehandlers urigtige oplysninger til lægekonsulent, og dennes brug af disse.

Ankesagen til Højesteret måtte jeg afbryde, da Procesbevillingsnævnet i mere end et halvt år, havde nægtet, at bevilge fri proces.

Sagen med Gladsaxe Kommune er et angreb på min person, da jeg siden 1992 da kommunen fratog mig døgnhjælp har nægtet, at få installeret et nødkald i mit hjem. Jeg ville ikke bures inde!

SATS Fitness har sponsoreret mig træning de sidste 2 år, fordi jeg gjorde en god reklame for dem, mens jeg endnu kunne træne!

Lad os håbe på, at det kommer til at fungere igen???

Benny Gerhard :)

Antoniette 22-09-2007 12:56

Citat:

Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard (Send 13020)
Hej Antoniette

Jeg blev ikke såret, der skal mere til. Jeg skulle bare lige føre mig frem! :D

Ja, jeg mødte bilisten i byretten.

Da han blev frikendt for skylden, var det hans forsikringsselskab jeg var oppe imod, så han var kun med som vidne.

Det er uretfærdigt, at jeg skal slås mod et forsikringsselskab når han er dømt (bøde) som spritbilist.

Det var helt afgørende for mit sagsforløb, at jeg ikke havde slået hovedet og således var i stand til at skaffe vidner - når politiet ikke ville!

Men, jeg var stærkest.


Jeg må sige, at du også har haft dit at slås med.

Ha' det godt.

Benny Gerhard :)


Hej Benny

Jo, jeg har skam haft mit at slås med, det er også derfor at jeg beundrer dig for din styrke til at kæmpe i så mange år.

Hvordan var det at se bilisten som kørte dig ned? Følte du had eller tilgivelse eller hvordan? Jeg har nemlig aldrig set ham, som kørte mig ned, og det har irritereret mig ikke at kunne sætte et ansigt på.

Ved du om der findes nogle foreninger for overlevende efter trafikulykker?

Du er den første "overlever" som jeg har haft kontakt med (og jeg blev kørt ned i år 2000, da jeg var 24 år). Jeg har undret mig over, at der ikke er nogen samtale grupper/hjælp til trafikofrer.

Hejdien 22-09-2007 13:10

Antoniette
Jeg tænkte på den her, jeg kender den ikke selv men fandt den ved at søge på trafik ofre , måske der er nogen der du kan tale med og som kan hjælpe med at få beabejdet din forstålige vrede, hvis du kontakte dem så lad os vide hvad du mener om det, det kan være der er andre her der kan bruge dem

(gad vide om der er en forening for offer for systemet?? :rolleyes: )

http://www.offerraadgivning.dk/

Antoniette 22-09-2007 13:14

Citat:

Oprindeligt indsendt af Hejdien (Send 13104)
Antoniette
Jeg tænkte på den her, jeg kender den ikke selv men fandt den ved at søge på trafik ofre , måske der er nogen der du kan tale med og som kan hjælpe med at få beabejdet din forstålige vrede, hvis du kontakte dem så lad os vide hvad du mener om det, det kan være der er andre her der kan bruge dem

(gad vide om der er en forening for offer for systemet?? :rolleyes: )

http://www.offerraadgivning.dk/

Hej Hejdien

Tak for link, jeg vil gå ind og kigge på den. :)

Benny Gerhard 22-09-2007 15:03

Citat:

Oprindeligt indsendt af Antoniette (Send 13103)
Hej Benny

Hvordan var det at se bilisten som kørte dig ned? Følte du had eller tilgivelse eller hvordan? Jeg har nemlig aldrig set ham, som kørte mig ned, og det har irritereret mig ikke at kunne sætte et ansigt på.

Ved du om der findes nogle foreninger for overlevende efter trafikulykker?

Du er den første "overlever" som jeg har haft kontakt med (og jeg blev kørt ned i år 2000, da jeg var 24 år). Jeg har undret mig over, at der ikke er nogen samtale grupper/hjælp til trafikofrer.

Hej Antoniette

Det sagde mig intet, at møde ham.

Det eneste der irriterede mig var, at han ikke spurgte til hvordan det gik med mig.

Om han var blevet straffet, kunne jeg heller ikke bruge til noget!

Det er dog kritisabelt, at myndighederne svigter når bilisten er plørefuld og det således bør være skærpende omsændigheder, at han kun ved held ikke blev drabsbilist?

Dert er min retssikkerhed der tilsidesættes, når jeg selv skal rejse civilt søgsmål, "hvis jeg kan?

Benny Gerhard :)

Benny Gerhard 25-09-2007 18:31

Socialministeriet har rettet henvendelse til Gladsaxe Kommunen p.g.a. at jeg tager mit liv!

Afdelingschef Elinor Kyhnauv der overordnet for sagsbehandleren der løj i min sag, (og som hun ikke har ville ændre på) har efterfølgende sendt en overlæge fra Distriktspsykiatrisk Center ud for, at vurdere om jeg var psykotisk, og skulle indlægges?

Det er hende der har ødelagt mit liv!


http://www.benny-g.dk/billeder/Glads...une_doc131.jpg


Benny Gerhard :mad:

Hejdien 25-09-2007 19:07

Benny det undre mig ikke at de har taget det tiltag , jeg har sådan set ventet på det.

De kan ikke lade dig tage dit eget liv , det er klart nogen vil have psykiatrien ud til dig for at hjælpe dig og andre for at kunne holde deres ryg fri hvis du skulle gøre alvor af din trussel.

Jeg ved godt at du mener det alvorligt, men også jeg ville syntes det var et kæmpe menneskelig spild hvis du gør alvor af det, du er tusind gange så meget værd som menneske end nogen af dem du har haft kontakt med igennem dit forløb, jeg forstår din frustration og din magtløshed..

men min personlige overbevisning er nu stadig at det ville passe meget godt for politikkere og alle andre i din sag hvis og så frem du skulle gå hen og tage dit liv, ikke mere besvær eller råben op med dig ..

Jeg syntes at du støder ind i en uhyggelig mur af tavshed og ansvarsforflygtigelse for alle ansvarlige politikkere og kommunalt ansatte og jeg håber ved gud at de har så meget pli at de ikke sover godt om natten ...

Det samme går for medierne , for trods at vi er rigtig mange herinde fra der har skrevet til div medier osv så vælger de ikke at gå offentligt frem med din historie , samtidig tvivler jeg ikke på at alt den dækning kommer den 2 oktober hvis du vælger at gennemføre , det er bare ikke den måde det skal foregå på ..

der sidder masser af mennesker der er ramt på den ene eller den anden måde ude i landet og lever en kummerlig tilværelse pga kommuner og regeringens totalt mangel på medmenneskelighed og humanitet ...

Og det gør vi bedst noget ved , ved at holde os i live og råbe op, en eller dag så må vi blive hørt ...

Jeg tvivler ikke på din forstand og jeg har respekt for dig hvad enten du gør det ene eller det andet (selv om mit personlige håb er at du dropper alle tanker om at tage dit eget liv og i stedet for vælger at kæmpe videre )

Jeg tror at du har gjort meget større indtryk på mange mange mennesker end du selv aner og folk med din viljestyrke og menneskelighed er ikke mennesker vi har råd til at miste i dette samfund...

Jeg ved ikke hvad jeg ellers skal sige, jeg kender dig ikke personligt men jeg ville godt nok være ked af at se at du har gjort alvor af dit forhavende og jeg ved at det gælder for alle på denne side


MVH
Hejdien

Benny Gerhard 26-09-2007 15:44

MAIL TIL PROCESBEVILLINGSNÆVNET d. 26. september 2007.

Att. Anne Horstmann

Kære Anne Horstmann

Jeg foreslår, at Procesbevillingsnævnet omgående og i henhold til Menneskerettighedskonventionens art. 6 udreder de udgifter jeg har forelagt i mine 2 sager, hvor jeg har fået afvist fri proces og har betydet, at jeg ikke kan betale for advokat til at føre mine sager ved domstolene og derfor har droppet begge sager.

Nævnet skrev: At jeg "ikke havde rimelig grund" til, at føre sag, da ansøgning om fri proces blev afvist?

Nævnet skrev: At det "ikke havde nogen social betydning for mit liv", da ansøgning om fri proces blev afvist?

Procesbevillingsnævnet bør derfor omgående betale de 161,450,00 kroner der er afgørende for, at mit liv også fortsætter efter folketingets åbning tirsdag den 2. oktober 2007.

Venlig hilsen www.Benny-G.dk Benny Gerhard

----- Original Message -----
From: BENNY GERHARD
To: [email protected]
Sent: Tuesday, September 25, 2007 12:33 PM
Subject: Fw: Benny Gerhard / Fri proces


Att. Anne Horstmann

Kære Anne Horstmann

Jeg må have en afgørelse nu, ellers kommer nedenstående mail til, at stå ved magt?

Jeg ringer i dag kl. 14.00

Den Europæiske Menneskerettighedskonvention

Artikel 6 . Ret til retfærdig rettergang

Stk. 1. Enhver skal, når der skal træffes afgørelse enten i en strid om hans borgerlige rettigheder og forpligtelser eller angående en mod ham rettet anklage for en forbrydelse, være berettiget til en retfærdig og offentlig rettergang inden en rimelig tid for en ved lov oprettet uafhængig og upartisk domstol.

Mvh. Benny Gerhard


----- Original Message -----
From: BENNY GERHARD
To: [email protected]
Sent: Monday, September 24, 2007 3:40 PM
Subject: Benny Gerhard / Fri proces


Att. Frederik Biegumfeldt

Kære Frederik Biegumfeldt

Jeg har forsøgt, at ringe flere gange men forgæves.

Det er en direkte hån imod mig, at jeg ikke kan få en "retfærdig afgørelse" i min sag.

Procesbevillingsnævnet er direkte skyld i, at jeg har måtte stoppe 2 ankesager ved domstolene!

Procesbevillingsnævnet er direkte skyld i, at der bliver iværksat en fogedsag fra min advokat, for
manglende betaling af advokatsalær!

Snart er det slut: Se hjemmeside www.Benny-G.dk og Strasbourg tager over.

PS: Svar hurtigt.

Venlig hilsen

Benny Gerhard :mad::mad::mad:

Benny Gerhard 27-09-2007 23:23

Citat:

Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard (Send 13260)
MAIL TIL PROCESBEVILLINGSNÆVNET d. 26. september 2007.

Kære Anne Horstmann

Jeg foreslår, at Procesbevillingsnævnet omgående og i henhold til Menneskerettighedskonventionens art. 6 udreder de udgifter jeg har forelagt i mine 2 sager, hvor jeg har fået afvist fri proces og har betydet, at jeg ikke kan betale for advokat til at føre mine sager ved domstolene og derfor har droppet begge sager.

Nævnet skrev: At jeg "ikke havde rimelig grund" til, at føre sag, da ansøgning om fri proces blev afvist?

Nævnet skrev: At det "ikke havde nogen social betydning for mit liv", da ansøgning om fri proces blev afvist?

Procesbevillingsnævnet bør derfor omgående betale de 161,450,00 kroner der er afgørende for, at mit liv også fortsætter efter folketingets åbning tirsdag den 2. oktober 2007.

__________________________________________________ ______________

Den Europæiske Menneskerettighedskonvention

Artikel 6 . Ret til retfærdig rettergang

Stk. 1. Enhver skal, når der skal træffes afgørelse enten i en strid om hans borgerlige rettigheder og forpligtelser eller angående en mod ham rettet anklage for en forbrydelse, være berettiget til en retfærdig og offentlig rettergang inden en rimelig tid for en ved lov oprettet uafhængig og upartisk domstol.

__________________________________________________ ______________


Kære Frederik Biegumfeldt

Jeg har forsøgt, at ringe flere gange men forgæves.

Det er en direkte hån imod mig, at jeg ikke kan få en "retfærdig afgørelse" i min sag.

Procesbevillingsnævnet er direkte skyld i, at jeg har måtte stoppe 2 ankesager ved domstolene!

Procesbevillingsnævnet er direkte skyld i, at der bliver iværksat en fogedsag fra min advokat, for manglende betaling af advokatsalær!

Snart er det slut: Se hjemmeside www.Benny-G.dk og Strasbourg tager over.

PS: Svar hurtigt.

Venlig hilsen

Benny Gerhard :mad::mad::mad:



"SÅ LIDT SKAL DER TIL"

Procesbevillingsnævnet bør omgående betale de 161,450,00 kroner der er afgørende for, at mit liv også fortsætter efter folketingets åbning tirsdag den 2. oktober 2007.

Så lidt skal der til for, at forlænge min tilværelse med nogle terminer!

Det vil ikke komme til at koste den danske stat yderligere i udgifter, at betale hvad det har kostet mig i retsafgifter og advokatsalær da jeg på grund af Procesbevillingsnævnets tøven i sagsbehandling, har været nødsaget til at stoppe retssagerne.

Procesbevillingsnævnet har undladt i strid med gældende rettigheder og konventioner, at bevilge mig fri proces til at kunne føre 2 sager ved domstolene!

Benny Gerhard :mad::mad::mad:

www.Benny-G.dk

Benny Gerhard 30-09-2007 10:13

SÅDAN SER MIN HJEMMESIDE UD I DAG



Opdateret d. 30. september 2007


Kære Hr. Statsminister Jeg har > ? < dage igen.


Når folketinget åbner den 2. okt. slutter jeg, og trækker stikket ud.


Sidste nyt:

Socialminister Karen Jespersen svarer på brev om få dage!

Procesbevillingsnævnet afgør fri proces- sag på torsdag!




Jeg bliver nødt til, at afvente disse 2 afgørelser/svar inden jeg smutter!

Jeg har talt med min familie og sammen med, at jeg har erfaret at flere har omtalt/skrevet til socialminister og politikere vil jeg selvfølgelig afvente og se hvad der venter forude?

Jeg har tænkt mig, at møde op ved Christiansborg d. 2. oktober.


Venlig hilsen

Benny-G.dk :):):)

gh72 01-10-2007 07:03

Håber det bedste:)

Hejdien 01-10-2007 10:10

Benny håber at afgørelsen falder ud til din fordel og at det hele falder på plads for dig nu, du fortjener det , krydser fingere for dig :D

Benny Gerhard 01-10-2007 12:39

Citat:

Oprindeligt indsendt af Hejdien (Send 13491)
Benny håber at afgørelsen falder ud til din fordel og at det hele falder på plads for dig nu, du fortjener det , krydser fingere for dig :D

MAIL AF 1.OKTOBER 2007 - FRA SOCIALMINISTER KAREN JESPERSEN

Kære Benny Gerhard


Tak for dine breve af 17., 19., 23., 26. og 27. september 2007.


Jeg har læst beskrivelsen af dit livsforløb, fra du i 1983 blev invalideret ved en trafikulykke.


Du beskriver, at du efter genoptræning fra 1988 har boet i egen bolig med hjælp fra din kommune, men at kommunen i 2001 traf afgørelse om at nedsætte antallet af støttetimer. Den afgørelse klagede du over, og jeg kan se, at du siden en nævnsafgørelse i 2005 har fået hjælp hele døgnet.


Som jeg forstår dine breve, mener du, at du har krav på en større erstatning fra kommunen, fordi du selv har afholdt udgifter til hjælp. Du mener i den forbindelse, at kommunen har gjort forkert brug af en lægekonsulent ved sine afgørelser.


På den baggrund har du ført en erstatningssag mod kommunen ved Østre Landsret. Landsretten har imidlertid ikke givet dig ret i, at du har krav på erstatning.


Du ønsker nu at indbringe erstatningssagen for Højesteret. Samtidig vil du anlægge sag mod kommunens lægekonsulent. Du kan imidlertid ikke få fri proces, og Procesbevillingsnævnet har afslået bevilling til, at erstatningssagen indbringes for Højesteret.


På den baggrund beder du mig om at gribe ind. Samtidig kan jeg forstå, at du har indbragt sagen for Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol.


Som du allerede ved fra en række breve fra Socialministeriet, kan hverken ministeriet eller jeg imidlertid træffe afgørelse om en kommunes brug af lægekonsulenter, ligesom jeg ikke har nogen indflydelse på Procesbevillingsnævnets afgørelser eller afgørelser om fri proces.


Jeg har respekt for, at du har ønsket at få prøvet, om du havde krav på erstatning. Det er imidlertid nu afgjort ved de danske domstole. Jeg håber derfor, at du efterhånden kan blive tilfreds med, at du nu får al den hjælp, du har krav på.


Med venlig hilsen


Karen Jespersen

Benny Gerhard 01-10-2007 13:19

Citat:

Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard (Send 13495)

MAIL AF 1.OKTOBER 2007 - FRA SOCIALMINISTER KAREN JESPERSEN

Kære Benny Gerhard


Tak for dine breve af 17., 19., 23., 26. og 27. september 2007.


Jeg har læst beskrivelsen af dit livsforløb, fra du i 1983 blev invalideret ved en trafikulykke.


Du beskriver, at du efter genoptræning fra 1988 har boet i egen bolig med hjælp fra din kommune, men at kommunen i 2001 traf afgørelse om at nedsætte antallet af støttetimer. Den afgørelse klagede du over, og jeg kan se, at du siden en nævnsafgørelse i 2005 har fået hjælp hele døgnet.


Som jeg forstår dine breve, mener du, at du har krav på en større erstatning fra kommunen, fordi du selv har afholdt udgifter til hjælp. Du mener i den forbindelse, at kommunen har gjort forkert brug af en lægekonsulent ved sine afgørelser.


På den baggrund har du ført en erstatningssag mod kommunen ved Østre Landsret. Landsretten har imidlertid ikke givet dig ret i, at du har krav på erstatning.


Du ønsker nu at indbringe erstatningssagen for Højesteret. Samtidig vil du anlægge sag mod kommunens lægekonsulent. Du kan imidlertid ikke få fri proces, og Procesbevillingsnævnet har afslået bevilling til, at erstatningssagen indbringes for Højesteret.


På den baggrund beder du mig om at gribe ind. Samtidig kan jeg forstå, at du har indbragt sagen for Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol.


Som du allerede ved fra en række breve fra Socialministeriet, kan hverken ministeriet eller jeg imidlertid træffe afgørelse om en kommunes brug af lægekonsulenter, ligesom jeg ikke har nogen indflydelse på Procesbevillingsnævnets afgørelser eller afgørelser om fri proces.


Jeg har respekt for, at du har ønsket at få prøvet, om du havde krav på erstatning. Det er imidlertid nu afgjort ved de danske domstole. Jeg håber derfor, at du efterhånden kan blive tilfreds med, at du nu får al den hjælp, du har krav på.


Med venlig hilsen


Karen Jespersen


Atter en socialminister der kryber uden om.

Jeg har bedt Karen Jespersen om, at igangsætte en "tilsynssag" mod kommunen. Det er Gladsaxe Kommunes behandling af min sag, der skal grundigt undersøges og intet som helst andet!


Benny Gerhard

@PerChr 02-10-2007 00:34

Som sædvanen er. Standard svar for at løbe fra sit ansvar.
 
Ikke overraskende svar fra Karen Jespersen (Socialminister svar) :mad:

Hun frigør jo sig sit ansvar over for befolkningen, og lader forvaltningen om at bruge metoder der gør, at de kan afstå for ansvar om for hvad deres lægekonsulent / sagsbhdl. udøver i sagsbehandling.

Det er da Socialministeriet der har skrevet vejledningen om lægekonsulenter og har et ansvar for at kommunerne overholder de udstukne regler/vejledninger.

Ikke alle retsindstandser har dømt i Bennys sag. Højesteret mangler at få lov til at få sagen i hænde til ny dom.

Dette svar til Benny er en ommer Karen Jespersen. Du kan ikke blive ved med at skrive at en minister ikke kan gå ind i enkeltsager. Vi har jo set at dette kan en minister gøre i andre sager ved at tage problemet bl. a. op i folketinget.

Sagen er måske for indviklet i forhold til gældende sociallove og for dyr til at tage op?

Til Politikere der sidder i tinget. Tag jer sammen og få ministeren til at gå ind i sagen så benny G. kan få det han har ret til. Nemlig de penge han har brugt under sagen og tabt ved fratagelsen af sin hjælp for en periode.

Godt nok har Benny G. fået mere hjælp igen. Men den retter ski' ikke op på det tabte han har haft økonomisk.

Benny Gerhard 02-10-2007 11:04

Jeg skrev til politikerne.

Hjælp mig?

Så lidt skal der til for, at - STATEN kan holde skindet på næsen - i en sag hvor Procesbevillingsnævnet virke som alternativ DOMSTOL, overskrider menneskerettighedskonventionens artikel 6.

Procesbevillingsnævnet overskrider behandlingstider for ansøgning af - FRI PROCES - hvor der nu er gået 3/4 år, og har medført at jeg har måtte droppe retssag ved domstolene, og med kæmpestor gæld til følge!


Se: http://www.k10.dk/showthread.php?p=13350#post13350

Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________________________________________ ______________

Kære Benny

Venstres retspolitisk ordfører er Birthe R. Hornbech, og har e-mail adresse
[email protected]. Jeg anbefaler dig at sende din mail til hende.

Med venlig hilsen
Venstres Landsorganisation

__________________________________________________ ______________


-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: BENNY GERHARD
Sendt: 2. oktober 2007 09:03
Til: Birthe Rønn Hornbech
Emne: Fw: Afslag på - Fri proces

TAK FOR DET

Benny Gerhard www.Benny-G.dk

__________________________________________________ ______________


Kære Benny Gerhard

Du tager ganske fejl. De sager, der kræver tilladelse til anke er ikke sager, hvor du har et retskrav på anke. Det har Folketinget bestemt og Folketinget har ligeledes bestemt, at Procesbevillingnævnet kan give tilaldelse i særlige tilfælde. Det er ikke alle sager og heller ikke din, der åbenbart er så særlig, at du kan få denne disoensation

mvh
birthe rønn hornbech

__________________________________________________ ______________


Min advokat havde ansøgt, og fået tilladelse til at anke sagen mod Gladsaxe Kommune til Højesteret!

Jeg kunne alligevel ikke få fri proces, og måtte droppe sagen.

Benny Gerhard

Antoniette 03-10-2007 11:56

Hej Igen Benny.

Sikke et "lægge ansvaret fra sig"-brev du har fået der. Suk, jeg er ikke engang overrasket. Jeg har ikke meget tiltro til hende Karen Jespersen.

Jeg er dog glad for at høre at du stadig er i live og kæmpe videre for din ret. Jeg sender dig gode tanker og opbakning herfra.

Og en krammer :)

Benny Gerhard 04-10-2007 14:21

Fra BT Debat: Socialminister Karen Jespersens uduelige svar :confused:


anita christensen skrev:

Benny.

Jeg håber så sandelig at du er her endnu. Hvordan kan hun svare anderledes, hun har jo selv været med til at skrue ned for hjælpen i kommuner og amter. Det er så dobbeltmoralt , så det eneste hun kan sige er at det er ikke hendes bord. De tænker ikke på os, benny, for de har så mange penge, som vi betaler dem i løn, så de aldrig kommer ud for det samme. De kommer aldrig i nød. De kæmper bare for at få lov til at beholde deres stol i folketinget. Har du skrevet til Pia Kjærsgård, hun er mere forstående.

__________________________________________________ ______________


HVOR DUM SKAL EN SOCIALMINISTER VÆRE?????? (SÅ DUM!)

Jo jeg er her endnu! - men da jeg fortrød da jeg modtog "mail" fra socialministeren, og så hendes svar fra fortiden!

Hun har læst som hun skriver - mit "livsforløb" fra 1983 - på min hjemmeside "HISTORIE", og har således forsøgt, at besvare mit tidligere liv!

Hun har ikke læst eller besvaret mit brev af 17.09.2007 som jeg følgelig endnu engang vedlægger her, og som er hendes arbejdsområde.

__________________________________________________ ______________


Søborg d. 17.09.2007

Socialminister Karen Jespersen
Holmens Kanal 22
1060 København K.

Kære Socialminister

Jeg skriver til ministeren af nød og som en sidste udvej, da jeg som handicappet åbenbart ikke har nogen social sikkerhed i Gladsaxe Kommune, eller retssikkerhed ved domstolene?

Som jeg har oplevet det ved domstolene, tager byretsdommere og landsdommere kommunens og lægekonsulentens parti som fagligt dygtige instanser set i forhold til mig, en utilfreds handicappet mand der har lidt tort, og er blevet gjort unødigt mere handicappet på grund af kommunens løgne.
Dommerne undviger fra, at dømme i henhold til konsekvenserne af lægekonsulentens tilsidesættelse af tilstedeværende lægelige journaloplysninger, og som han kun har til opgave at oversætte.

Min bevisførelse er, at kommunens sagsbehandler har løjet om mit funktionsniveau i oplysningerne til kommunens lægekonsulent.
Lægekonsulenten har efterfølgende gjort opmærksom på, at der er en diskrepans i sagsbehandlerens oplysninger i forhold til min egen læges oplysninger i til sagen indhentede faktuelle journaloplysninger, men han har i sin egenskab som læge valgt, at bruge sagsbehandlerens oplysninger hvis som han skriver, de ”er rigtige”?

De 2 tidligere socialministre har undveget fra, at gå ind i sagen i modstrid til nedenstående fil…

http://www.folketinget.dk/Samling/20...r_sv/S5030.htm

Citat: Når det drejer som om en lægekonsulent, der er ansat af kommunen, har kommunen indflydelse på, at lægekonsulenten som medarbejder udfører sit arbejde i overensstemmelse med de gældende retningslinier.

Det er derfor kommunen som arbejdsgiver, der bør gribe ind, hvis en lægekonsulent ikke udfører arbejdet i overensstemmelse med jobfunktionen. På denne måde er der ingen forskel mellem f.eks. sagsbehandlere og lægekonsulenter. Citat slut:

I henhold til ovenstående citat er det kritisabelt, at socialministeren ikke har grebet ind, når det er kommunen der har stukket lægekonsulenten en fed løgn, der har kostet mig mit tidligere ellers så udmærkede fysiske helbred som handicappet.

Gladsaxe Kommune har vildledt lægekonsulenten, og han forholder sig ikke ”som firmaets mand” til sit aflagte lægeløfte som helbredende person.

På det grundlag kan kommunen ikke ændre på det foreliggende. Kommunen vil ikke indrømme sine begåede fejl, og har domstolenes sympati herfor!

På dette grundlag håber jeg, at socialministeren vil gribe ind overfor Gladsaxe Kommune for groft magtmisbrug, og tilsidesættelse af sociale love og rettigheder mod en af kommunens handicappede borgere.

Jeg vil gerne omgående have foretaget og iværksat en "tilsynssag" mod Gladsaxe Kommune for grov overtrædelse af handicappedes menneskerettigheder.

Jeg mener således også at Gladsaxe Kommune omgående bør tilpligtes, at udrede en kontant á conto udbetaling mens tilsynssagen foregår, så jeg ikke udover mistet førlighed også mister mit hus.

PS: Jeg udbeder mig et hurtigt svar på, om ministeren vil gribe ind, eller jeg bør give op som planlagt.

Venlig hilsen

Benny Gerhard

PS: Karen Jespersen skrev: Som du allerede ved fra en række breve fra Socialministeret, kan hverken ministeriet eller jeg imidlertid træffe afgørelse om en kommunes brug af lægekonsulenter.

Det er løgn Karen Jespersen. Socialministeriet har selv udformet og udsendt regelsæt til kommunerne, om hvordan lægekonsulenter skal fungere som oversættere af indhendtede lægeoplysninger, og intet som helst andet.

www.Benny-G.dk


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:52.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension