K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Psykolog/Neuropsykolog... (https://www.k10.dk/showthread.php?t=17249)

Susanne2412 19-03-2011 13:09

Psykolog/Neuropsykolog...
 
Hvad er forskellen, og er der forskel??

Min SB skrev for at par uger siden at jeg skulle til en Neuropsykologisk vurdering, og idag modtager jeg så brevet og nu er det en Psykolog undersøgelse, hvad i alverden skal jeg regne med....
Når jeg Googler denne person jeg skal til, kan jeg heller ikke se andet end han er alm. psykolog, og når jeg Googler ordet Neuropsykolog, er det ikke lige det jeg kan se han er
Han hedder Søren Formann, hvad tror I ??

malofa 19-03-2011 16:43

En neuropsykolog er en psykolog med videreuddannelse...

MTVRV1 19-03-2011 16:51

har været til begge
nogenlunde samme test
men en psykolog går mere i dyben med samtale om ens opvækst og så videre

har været til to Neuropsykologisk vurderinger
ingen af dem opdagesde jeg faktisk var psykisk syg
kun jeg have nogle dårlige kognitiv evner
men de test der bruges er faktisk også for at afdække ens kognitiv evner

Susanne2412 19-03-2011 17:33

Citat:

Oprindeligt indsendt af malofa (Send 155813)
En neuropsykolog er en psykolog med videreuddannelse...

Ja, og det er lige netop det jeg ikke kan se han har ham jeg skal hos, så det virker som om hun roder i begreberne....

Vovse 19-03-2011 17:53

Du har en anden tråd jeg ikke har fulgt med i, men jeg tænker, at det må komme an på formålet med undersøgelsen.

Hvis du ikke allerede har helt styr på dette, så send sb en mail og spørg til formålet.
Hvis du så, når du har formålet på skrift, stadig er i tvivl m.h.t. om vedkommende psyk. kan klare opgaven, så send psyk. en mail og spørg.:cool:

Susanne2412 19-03-2011 20:24

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 155818)
Du har en anden tråd jeg ikke har fulgt med i, men jeg tænker, at det må komme an på formålet med undersøgelsen.

Hvis du ikke allerede har helt styr på dette, så send sb en mail og spørg til formålet.
Hvis du så, når du har formålet på skrift, stadig er i tvivl m.h.t. om vedkommende psyk. kan klare opgaven, så send psyk. en mail og spørg.:cool:

Jeg har ikke noget klart svar på hvorfor jeg skal til denne samtale, jeg har fået at vide at det er noget lægekonsulenten vil have, fordi SB synes jeg skal raskmeldes, og hun ikke synes jeg virker enig.

MTVRV1 19-03-2011 20:41

meget simpelt
de vil have en psykologisk redegørelse
alså om der er en psykisk barriere, der gør du ikke kan raskmeldes.
det er efterhånden mere en regel end undtagelse

Vovse 19-03-2011 22:46

Som sagt er jeg ikke inde i din sag, og husker ikke hvad du fejler.
Men hvis du f.eks. har kroniske smerter, og kommunen ikke vil anerkende dette, så kan en psykolog fastslå, om dine smerter er reelle nok eller ej, og om evt. andre problemer kan stamme fra smerterne.

Jeg var selv hos en arbejdspsykolog (tror jeg det hed), og han skrev til kommunen, at mine smerter var af fysisk karakter, og at mine problemer med hukommelse og koncentration med stor sandsynlighed stammede derfra.
Intet psykologisk at komme efter.

Nu har jeg lige læst om din diagnose, og kan se, at det må være kroniske smerter du slås med, p.g.a. problemer i lænden.

Så fik jeg læst et par andre tråde af dine, pyyha. ;)

Ud fra det andre skriver om sådan en us ligner det den jeg også var igennem, og i så fald kan den meget nemt blive til din egen fordel.:)

Har du fået oplyst navnet på psyk'en?
Har du i så fald googlet på navnet?

Det hjalp mig rigtig meget, at læse om ham jeg skulle testes af.

Fik du sendt dine kommentarer til psyk'en?

Hvis du har styr på disse ting er der vist ikke mere du kan gøre, ellers så prøv, at læse dine tidligere tråde ( den hvor du skriver om arb.prøvning og den hvor du spørger hvad en neuropsykologisk vurdering er) igennem, der er skrevet rigtig mange gode ting i dem.

Susanne2412 20-03-2011 10:15

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 155840)
Som sagt er jeg ikke inde i din sag, og husker ikke hvad du fejler.
Men hvis du f.eks. har kroniske smerter, og kommunen ikke vil anerkende dette, så kan en psykolog fastslå, om dine smerter er reelle nok eller ej, og om evt. andre problemer kan stamme fra smerterne.

Jeg var selv hos en arbejdspsykolog (tror jeg det hed), og han skrev til kommunen, at mine smerter var af fysisk karakter, og at mine problemer med hukommelse og koncentration med stor sandsynlighed stammede derfra.
Intet psykologisk at komme efter.

Nu har jeg lige læst om din diagnose, og kan se, at det må være kroniske smerter du slås med, p.g.a. problemer i lænden.

Så fik jeg læst et par andre tråde af dine, pyyha. ;)

Ud fra det andre skriver om sådan en us ligner det den jeg også var igennem, og i så fald kan den meget nemt blive til din egen fordel.:)

Har du fået oplyst navnet på psyk'en?
Har du i så fald googlet på navnet?

Det hjalp mig rigtig meget, at læse om ham jeg skulle testes af.

Fik du sendt dine kommentarer til psyk'en?

Hvis du har styr på disse ting er der vist ikke mere du kan gøre, ellers så prøv, at læse dine tidligere tråde ( den hvor du skriver om arb.prøvning og den hvor du spørger hvad en neuropsykologisk vurdering er) igennem, der er skrevet rigtig mange gode ting i dem.

Hej, jeg har Googlet ham og der står ikke så meget, han er udd. på Københavns universitet og siden blevet godkendt som autoriseret psykolog og så har han primært fokus på kognitive metoder. Undersøgelsen tager 2 timer. På samme side er også hans mail så jeg mailer til ham, med det jeg synes han skal vide inden.

Vovse 20-03-2011 16:09

Citat:

Oprindeligt indsendt af Susanne2412 (Send 155871)
Hej, jeg har Googlet ham og der står ikke så meget, han er udd. på Københavns universitet og siden blevet godkendt som autoriseret psykolog og så har han primært fokus på kognitive metoder. Undersøgelsen tager 2 timer. På samme side er også hans mail så jeg mailer til ham, med det jeg synes han skal vide inden.

Det kan jo også være positivt, at der ikke står så meget om ham på nettet.
Så er der ihvertfald ikke nogen, der har diskuteret/kritiseret ham med navns nævnelse, som nogen f.eks. gør med hende Eva Blach her på K10.;)

Send ham de oplysninger, som du mener han skal have, og som du ikke forventer, at kommunen har sendt.

Men prøv om du kan se den undersøgelse som noget positivt, den kan meget nemt blive er skridt i den rigtige retning.:kram:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:36.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension