K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   16 mdr. på ledighedsydelse uden kontakt med Jobcenter (https://www.k10.dk/showthread.php?t=34199)

Isbryder 08-08-2016 17:05

16 mdr. på ledighedsydelse uden kontakt med Jobcenter
 
Hej.
Jeg har efterhånden været på ledighedsydelse i 9 år,og har løbende været indkaldt til samtale på Jobcenter (ca.hver 3.md.)
Nu har jeg så intet hørt fra Jobcenter i 16 mdr.ud over den udbetalings meddelelse der kommer hver måned. Er der nogen herinde der kan forklare mig reglerne omkring dette ?

Takker på forhånd

vasen 08-08-2016 19:00

Der er regler om ca. hver 3die måned at blive indkaldt.
savner du samtalerne?
Hvis ikke, så tænk dig om. det kommer helt an på din situation.

Isbryder 08-08-2016 20:07

Citat:

Oprindeligt indsendt af vasen (Send 345466)
Der er regler om ca. hver 3die måned at blive indkaldt.
savner du samtalerne?
Hvis ikke, så tænk dig om. det kommer helt an på din situation.

Tak for hurtigt svar.
Næ jeg savner selvfølgelig ikke samtalerne.og på den anden side så var samtalerne efterhånden ved at være en farce,da det stort set var det samme vi snakkede om hver gang,uden at komme videre.men det er nok velkendt af de fleste herinde.
Hvis jeg søgte aktindsigt for perioden,så kommer der vel bare et blankt stykke papir,når der ikke har været noget at journalføre :-)

jjsonn 08-08-2016 20:29

du burde være til samtaler og efter 12 mdr. burde du også være sendt ud i praktik

Akvamarin 08-08-2016 21:03

Det lyder somom du er blevet glemt i systemet. Men når du har været ledig i 18 måneder, opdager de dig nok igen, for så stopper statens tilskud til din ledighedsydelse.

Søger du job og holder liv i jobloggen?

Vovse 08-08-2016 21:14

Citat:

Oprindeligt indsendt af Isbryder (Send 345469)
Hvis jeg søgte aktindsigt for perioden,så kommer der vel bare et blankt stykke papir,når der ikke har været noget at journalføre :-)

Det kan du ikke være sikker på.

Flere har oplevet, at der i aktindsigt er beskrevet møder, som ikke er afholdt. Simpelthen for at kommunen kan have deres på det tørre.

Isbryder 09-08-2016 07:13

Citat:

Oprindeligt indsendt af Akvamarin (Send 345471)
Det lyder somom du er blevet glemt i systemet. Men når du har været ledig i 18 måneder, opdager de dig nok igen, for så stopper statens tilskud til din ledighedsydelse.

Søger du job og holder liv i jobloggen?

Hej
Jamen jeg har været på ledighedsydelse uafbrudt i ca 9 år,og det har ikke haft indvirkning på udbetaling,men måske betaler de mig fra "kaffekassen"
så :-)
Mht.jobsøgning,så har jeg i mange år tilhørt gruppen:
"Personer som hverken kan arbejde i
fleksjob eller deltage i en beskæftigelsesrettet
indsats med aktive
tilbud
"

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 345475)
Det kan du ikke være sikker på.

Flere har oplevet, at der i aktindsigt er beskrevet møder, som ikke er afholdt. Simpelthen for at kommunen kan have deres på det tørre.

hej
Jamen så tror jeg da at jeg vil søge aktindsigt,bare for underholdningens skyld :-)

Vovse 09-08-2016 08:20

Citat:

Oprindeligt indsendt af Isbryder (Send 345484)
Hej
Jamen jeg har været på ledighedsydelse uafbrudt i ca 9 år,og det har ikke haft indvirkning på udbetaling,men måske betaler de mig fra "kaffekassen"
så :-)
Mht.jobsøgning,så har jeg i mange år tilhørt gruppen:
"Personer som hverken kan arbejde i
fleksjob eller deltage i en beskæftigelsesrettet
indsats med aktive
tilbud
"

Det kunne da lyde som om, at du bare er "parkeret".

Citat:

Oprindeligt indsendt af Isbryder (Send 345485)
hej
Jamen så tror jeg da at jeg vil søge aktindsigt,bare for underholdningens skyld :-)

Det lyder som en god idé.;)

Under "Nyttige Links" (øverst på siden her) ligger denne, som du kan printe ud og bruge til formålet: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Når/hvis du gør det, så vil jeg anbefale, at du afleverer den personligt ved skranken, og beder om kvittering for modtagelse.

Uanset hvad du afleverer på kommunen, så bør du bede om kvittering for modtagelse. Det hænder, at ting forsvinder i systemet.:rolleyes:

jjsonn 09-08-2016 08:36

skulle du så ikke til at søge pension

curls 09-08-2016 10:34

Citat:

Oprindeligt indsendt af Isbryder (Send 345484)
Hej
Jamen jeg har været på ledighedsydelse uafbrudt i ca 9 år,og det har ikke haft indvirkning på udbetaling,men måske betaler de mig fra "kaffekassen"
så :-)
Mht.jobsøgning,så har jeg i mange år tilhørt gruppen:
"Personer som hverken kan arbejde i
fleksjob eller deltage i en beskæftigelsesrettet
indsats med aktive
tilbud
"

Det lyder til, at de ikke kan sætte dig i gang med noget pga. du er placeret i den målgruppe, der ikke kan deltage eller arbejde i øjeblikket. Så det er sikkert derfor, du ikke rigtig hører mere til det.

På et tidspunkt må kommunen vurdere, om der skal søges førtidspension, hvis det går hen og bliver formålsløst at sende dig ud igen, hverken i arbejde eller i noget aktiveringstilbud.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:41.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension