K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Spørgsmål fleks (https://www.k10.dk/showthread.php?t=34162)

Allroundman 31-07-2016 12:44

Spørgsmål fleks
 
Hej,
Er der nogen der kender til paragraffen om fleksjob, hvor man fritager arbejdsgivere til at betale løn??

jjsonn 31-07-2016 15:21

så er det vel ikke et job?

man kan arbejde i eks. 6 timer men kun få løn for 3, ved ikke helt hvad du mener,men får man ikke løn er det jo en praktik, og så får du også kun ledigheds ydelse

KageØre 31-07-2016 15:53

Citat:

Oprindeligt indsendt af Allroundman (Send 345154)
Hej,
Er der nogen der kender til paragraffen om fleksjob, hvor man fritager arbejdsgivere til at betale løn??

Det eneste jeg umiddelbart kan komme i tanke om, er at visse statslige virksomheder efter den gamle ordning fik forhøjet tilskud.
Alternative kan være at du tænker på arbejdsgiver som får en bonus hvis de ansattes på meget få timer, men fortsat denne bonus dækker hele lønnen skal man godt nok langt ned i tid !

Allroundman 31-07-2016 16:15

Citat:

Oprindeligt indsendt af jjsonn (Send 345161)
så er det vel ikke et job?

man kan arbejde i eks. 6 timer men kun få løn for 3, ved ikke helt hvad du mener,men får man ikke løn er det jo en praktik, og så får du også kun ledigheds ydelse

Kald det praktik om du vil, jeg hørte blot at der eksisterede en
Paragraf, hvori det står at man kan fritage arbejdsgivere at betale
Løn.

jjsonn 31-07-2016 17:25

alle ledige fleks jobber kan starte i en praktik, for at se om jobbet er noget for dem om man kan holde til det og om arbejdes giveren er tilfreds, normalt kan man være i 4 uger men den kan sagtens udviges til 12 uger.

men det gælder kun nyt job, er du i job, kan det ikke lade sig gøre

curls 01-08-2016 11:54

Er det dig selv Allroundman, der vil ansætte en fleksjobber uden at betale løn, siden du spørger sådan. :)

Nej, man betaler jo løn til en ansat. Så enkelt er dét.

En almindelig lønmodtagers arbejdsgiver slipper heller ikke fri for at betale løn. En fleksjobber er ikke anderledes stillet på den måde. Og arbejdsgiverne skal heller ikke tjene noget på at have en fleksjobber ansat ved ikke give løn for det arbejde, de udfører.

Fleksjobbere er ansat på samme vis, bare med nedsat timer og med skånehensyn.

Uden løn= frivilligt arbejde - det lyder som det er sådan én, du søger - en frivillig der kan hjælpe dig - uden at betale løn. Det må være den løsning, du søger.

Akvamarin 02-08-2016 23:10

Det er puljejob du tænker på tror jeg. Der betaler kommunen lønnen. Man kan kun få puljejob i nogle kommuner og det er kun ved kommunale virksomheder.

Fleksjobber 04-08-2016 13:07

Der hvor jeg var i arbejdsprøvning op til godkendelsen til fleksjob, ville arbejdsgiveren ansatte mig med midler fra puljen.(eller hvad det nu lige hedder).

Kommunen sagde, at puljen var Tom eller opbrugt for længe siden.

Så jeg kunne ikke blive ansat uden omkostninger for arbejdsgiveren.

Det er 4 år siden.

Da kommunen ikke kunne svare på, hvad et puljejob gik ud på, så


undersøgte jeg det selv, om puljen var ophørt, blev " fyldt" op igen men jeg fandt ikke rigtigt frem til et svar.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:25.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension