K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Hvad sker der nu? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=14494)

mawebbro 27-09-2010 12:47

Hvad sker der nu?
 
Hej Alle søde mennesker her på K10 :)

Pr. 1 maj 2010 blev jeg sendt til "anden aktør" af jobkonsulenten.
Jeg fandt en praktikplads, som jeg måtte stoppe efter ca. 3 uger og fik beskeden fra jobkonsulenten, at det var en fejl?! at jeg var sendt til denne anden aktør.
Jeg skulle nu sendes til en anden "anden aktør"! øh nå nå

Jeg har afholdt et møde med denne anden "anden aktør" og skulle have haft holdt et mere med ham i sidste uge.
Det ringede han og aflyste da kommunen havde tilbagekaldt min sag.

Jeg spurgte ind til hvorfor, og svaret var at han havde været for lang tid om at finde et job til mig. Ja, det viste sig så at det ikke kun var min sag, men alle de sager han ellers havde haft.

Undrende ringer jeg så til min jobkonsulent, der fortæller at hun har sendt et brev, hvori hun indkalder mig til "jobsamtale".- Det brev har jeg endnu ikke modtaget, men blev oplyst i telefonen om dato og tid.

Hun undrede sig over at han havde aflyst mødet med mig, for det kunne vi da sagtens holde, til trods at min sag var tilbagekaldt. Nogen forklaring fik jeg ikke.

Denne anden "anden aktør" har ikke haft min sag i mere end maks. 2 mdr. Jeg har været ledig fleksjobber siden dec. 2008.

Må kommunen tilbage kalde min sag?
Nogen der ved noget om hvad katten jeg stiller op?

Jeg er meget forvirret og temmelig bekymret.

:kram: til Jer

Vej86 27-09-2010 13:11

Kan ikke sige så mange ting.Håber du finder ud af det. Huske at passe på dig selv :kram:

Carmen 27-09-2010 17:47

Er du visiteret til flexjob?

Fortæl lidt mere om din situation, så kan folk bedre svare dig :-)

Peppe 27-09-2010 20:00

Hej Carmen.

Hvis du læser fjerde sidste linje står der:

Citat:

Denne anden "anden aktør" har ikke haft min sag i mere end maks. 2 mdr. Jeg har været ledig fleksjobber siden dec. 2008.

Carmen 27-09-2010 21:54

Undskyld, det sagde du også!

Hmm, den må jeg lige tygge på...

...altså ligner lidt min egen situation: En påbegyndt arbejdsprøvning med to underleverandører stoppes, da arbejdsprøvning ikke kan nåes før en deadline -oplyses jeg af 2. underleverandør.

Erfarer efterfølgende, at det hænger sammen med en revurdering af flexjobbevilling (altså udbetaling af ledighedsydelse i 12 på hinanden flg. måneder ud af 18 måneder, vistnok).

Ved skriftlig forespøgsel i Jobcenter på denne deadline får jeg intet svar.

Jeg skyder på, at det kun har noget med refusionsregler at gøre.

Håber der kommer andre på banen, der er mere kompetente end jeg og kan svare dig klart!

mawebbro 28-09-2010 19:59

Hej :)

Takker for jeres svar, som jeg desværre ikke blev så meget klogere af :) Men måske jeg bliver klogere når jeg skal til møde med jobkonsulenten :eek:
- det er i hvert fald mit mål :D

Takker igen - ønsker ALLE en dejlig aften :kram:

c.l.e.o. 28-09-2010 21:45

Det sker nogle gange at komunen opsiger en aftale med anden aktør.

Og så ryger sagerne jo nok tilbage til komunen sådanne d.d.

Men fortæl gerne hvad der sker og hvorfor ;)

mawebbro 29-09-2010 11:39

Hej Igen til Alle :)

Tænkte på om der er en regel for hvor længe en anden aktør skal have een "i sin stald" førend kommunen må trække eens sag tilbage?

Jeg tænker på der er den der regel om at efter 18 mdr. ledighed, som flekser, skal! kommunen videregive ens sag til anden aktør. Men er der regler for hvor kort/længe denne anden aktør må forsøge at hjælpe een?

:kram: til Alle med ønsket om en god dag

ps. jeg skal nok skrive resultatet af møde på kommunen når det er "overstået" :kram:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:50.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension