K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Må læses (https://www.k10.dk/showthread.php?t=10206)

helle4 18-10-2009 00:48

Må læses
 
;) Sætter lige dette link ind fra Politikken, er da en kluge fætter ham her :)

http://politiken.dk/debat/article810813.ece

knus fra Helle.

Ps håber jeg har gjort det rigtigt? ( altså linket)

Ragdoll 18-10-2009 10:55

Super fundet....
 
....Helle4,

Hvor er jeg glad for at du fandt den, bortset fra at jeg ikke kunne have skrevet det så godt som Tue Sand Larsen, så kunne jeg godt have skrevet det samme.

Han opsummere mine tanker og sætter dem ned på papir, flot gået Tue Sand Larsen.

At der så allerede nu er mange der hegler det ned, det er jo nok fordi de tilhøre denne "middelklasse", med deres snævre udsyn og evindelige tro på at det jo går godt i Danmark, sålænge det går mig godt.

Tak for linket.

:kram:

Ragdoll

buster 18-10-2009 10:55

tak for den, Helle, og ja, den historie kan vist ikke fortælles bedre ;)

SUK -hvornår mon de gamle dyder vender retur :kram:

Ninja 18-10-2009 11:14

Så sandt, så sandt som det er skrevet!!!

hla72 18-10-2009 13:18

Tænkte på at poste et link, men dejligt at se at andre er kommet mig i forkøbet :)

Det er virkelig et godt debatindlæg Tue Sand Larsen har skrevet og jeg nikker genkendende til hvert ord. Jeg føler mig godt og grundigt sparket til af middelklassen... og især deres dumsmarte spørgsmål som hvorfor jeg er sygemeldt, hvordan jeg kan blive ved med at være det og hvorfor jeg dog ikke bare tager et arbejde. Hvis jeg kunne havde jeg gjort det.

Jeg bliver vred når nogen sætter mig i offerrollen og beskylder mig for at selv have valgt den. Jeg har ikke bedt om at være i den, men hvis jeg er endt i den er det pga. et system der ikke virker og ikke hjælper der hvor der er behov for det, som smider rundt med syge mennesker så man bliver endnu mere syg.

Og ja, jeg har det som Ragdoll, dem der tænder lidt og lidt meget af på det debatindlæg må være nogen der føler sig godt og grundigt truffet på deres middelklassestatus :p

Hobbitten 18-10-2009 16:34

Hvor er det sandt og godt skrevet!!! Men det er da til at brække sig over diverse dumme kommentarer, men den såkaldte middelklasse må da føle sig godt og grundigt truffet siden de skal hegle Tue Sand Larsen indlæg ned på den måde!:mad:

For mig er det bare bevis på, at han har ramt lige præcis der hvor skoen trykker!:rolleyes:

Ninja 18-10-2009 17:26

Jeg sad i aftens og så boksning - som jeg ELSKER mere end en god film!!

Da Taylor blev ramt af Arthur, rystede han provokerende på hovedet, som kommentatoren påpegede var typisk at gøre, når noget virkelig bed og gjorde nas!!

Sådan er det med det meste her i livet....og ses vel tydeligt på div debatter.

helle4 18-10-2009 19:36

Hmm, jeg glemte at lave lidt debat/ skrive mit synspunkt..sorry, istedet for kun at lave et link.

Var bare så glad, da jeg læste indlægget fra Tue..ville ønske jeg selv havde formuleret det.

men ja..vi kender vist alle herinde den almindelige" danskers mening: der er arbejde nok, du er bare kræsen, eller tag dig sammen agtige holdning :eek:

Sammenhold er en by i Rusland/ Ungarn..vi er os selv nok ( ikke mig altså)

Måske der er nogle mennesker der nu..pg.a. finanskrisen, får lidt et andet synspunkt?..Men vi mennesker er troløse, når der går godt, glemmer vi hurtigt de små..

:kram: fra Helle ( 26 ugers kursusdød imorgen...suk

buster 18-10-2009 21:48

tja, der er nok en grund til at mennesket meget ofte skifter bla politisk ståsted alt efter hvor langt man er i livet.

Når man er ung er man ofte rød og solidarisk -og vil gerne del livets goder.

Når man bliver ældre og har skrabet sammen af diverse -ja, så er man ikke længere rød ihvertfald og vil ihvertfald ikke dele.

Eller tar jeg fejl -hænger det ikke ofte sådan sammen ;)

helle4 18-10-2009 22:10

Jo buster, gu gør det så..hehe, dejligt med et forum, hvor vi alle er enige ;)

:kram: og godnat skal op kl.6.30, da jeg skal bruge 2 timer på klargøring/ have ryggen igang, inden kursus...

:kram: helle


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:41.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension