K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Gæster i 2 eller 3 mdr. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=17208)

næsebjørn 16-03-2011 15:09

Gæster i 2 eller 3 mdr.
 
Får det betydning for ens førtidspension hvis man får gæster fra udlandet i 3 mdr. De skal bo ved mig men skal ikke have adresse ved mig og skal tilbage til eget land. De er her på ferie.

jjsonn 16-03-2011 17:43

næ det kommer ikke andre ved
 
det er jo en privat sag, at have gæster, så der er ok.

MTVRV1 16-03-2011 19:48

så længe de ikke bidrager til din økonomi og ikke har adresse
så skal du bare tænke på du får gæster og nyde det

Tassi 16-03-2011 20:26

Enig med de andre. Selvfølgelig kan man have gæster

frankmj 16-03-2011 23:58

Citat:

Oprindeligt indsendt af Tassi (Send 155385)
Enig med de andre. Selvfølgelig kan man have gæster

Er du sikker på man ikke liiiige skal have det skriftligt fra Kommunen? :D

næsebjørn 17-03-2011 06:12

Citat:

Oprindeligt indsendt af frankmj (Send 155432)
Er du sikker på man ikke liiiige skal have det skriftligt fra Kommunen? :D

Ja ved du hvad. Man bliver jo næsten bange for bare at slå en prut forkert og ende med et gigantisk tilbagebetalings krav.

Tak for svarene :-)

Vovse 17-03-2011 08:19

Jeg ville nok lige kontakte kommunen og gøre dem opmærksom på (skriftligt, mod kvittering) at du skal have gæster i den og den periode.

Om ikke andet, så er du kommet tingene lidt i forkøbet hvis en emsig nabo skulle riskerer, at melde dig for socialbedrageri.

Tassi 17-03-2011 10:07

Citat:

Oprindeligt indsendt af frankmj (Send 155432)
Er du sikker på man ikke liiiige skal have det skriftligt fra Kommunen? :D

Jo, det er altid en god ide

For år tilbage havde jeg en ven boende i en 3 måneders tid. Han var lige gået fra konen og manglede et sted at bo. Jeg sørgede for at søge om godkendelse først. Det var en rigtig god ide, for senere forsøgte man at bruge det imod mig. Jeg kunne så henvise til deres egne notater

For ganske nyligt opkrævede kommunen efterreguleret boligsikring 2 år tilbage (gr invalidesum), til trods for at de havde oplyst forinden at det gjorde de ikke. Der måtte lige klages, og minde dem om deres egne oplysninger. Kravet blev trukket tilbage

Der er så lige kommet en ny regning - en efterregulering 3 år tilbage (som er den samme sag). Så nu klages der igen

Pointen er, at man kan have reglerne nok så meget på sin side, og endda have fået godkendelse af kommunen, men det sikrer ikke, at man ikke sidenhen kan få problemer, fordi de lige har 'glemt' det. Hvis man ikke har deres afgørelse på skrift, kan det meget nemt gå hen og blive ord mod ord

Piamus 17-03-2011 10:28

Jeg tænker at det kan sammenlignes med at være enlig forsørger. Her må man ikke have en kæreste på besøg og overnatning mere end 3 eller 4 dage pr uge, så er man ikke længere enlig forsørger, heller ikke selvom kæresten har sin egen bolig.

Så enten ville jeg gøre som Tassi eller holde helt mund med det, men så kan der heller ikke komme nogen fra det offentlige i hjemmet i denne periode, jeg tænker på hjemmehjælper. bostøtte osv, for de har vist pligt til at give kommunen besked. Det kan så resultere i, at de knalder én for socialt bedrageri hvis det opdages.

Bare en tanke ;)

Vh. Piamus


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:18.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension