K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Arv når man er FTP'er? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=20923)

Jøgge74 04-01-2012 12:37

Arv når man er FTP'er?
 
Tak.. Har fået svar på spørgsmålet om, hvorvidt arv modregnes i selve førtidspensionen.
Og har redigeret start-spørgsmålet, da jeg ikke ønsker personlige oplysninger stående her.

MTVRV1 04-01-2012 13:00

så længe hun er på FP
så sker der intet

fordi en arv er skattefri
så hun kan bare slappe af og ikke være bekymret
det er først hvis hun får en rente indtægt på over 70000 kr om året
hun kan blive modregnet
dog ved jeg ikke om det kan påvirke bolig sikring, hvis hun modtager det

Jøgge74 04-01-2012 13:07

Citat:

Oprindeligt indsendt af MTVRV1 (Send 201477)
så længe hun er på FP
så sker der intet

fordi en arv er skattefri
så hun kan bare slappe af og ikke være bekymret
det er først hvis hun får en rente indtægt på over 70000 kr om året
hun kan blive modregnet
dog ved jeg ikke om det kan påvirke bolig sikring, hvis hun modtager det

Tusind tak. Det forklarede jeg hende også, men hun var meget overbekymret, fordi hun sammenlignede og forvekslede det lidt med kontanthjælp. Altså; det at være inde i systemet med at få ydelse fra kommunen. Hun var bange for at de også "var over" dem på FTP. med hensyn til formue.

Nu kan jeg da berolige hende med det her også, for hun stoler ikke på noget, før flere kloge hoveder, der kender systemet, har sagt god for det.

Ricky M. 04-01-2012 14:06

Citat:

Oprindeligt indsendt af Jøgge74 (Send 201479)
Tusind tak. Det forklarede jeg hende også, men hun var meget overbekymret, fordi hun sammenlignede og forvekslede det lidt med kontanthjælp. Altså; det at være inde i systemet med at få ydelse fra kommunen. Hun var bange for at de også "var over" dem på FTP. med hensyn til formue.

Nu kan jeg da berolige hende med det her også, for hun stoler ikke på noget, før flere kloge hoveder, der kender systemet, har sagt god for det.

Så vil jeg da også lige sige at det forholder sig som ovennævnt :)

Ninja 04-01-2012 15:15

Førtidspension bliver betragtet som værende almen løn, hvorfor man både må arve, vinde i lotto eller eje biler, huse, både, ejendomme mm, MODSAT kontanthjælp, hvor man kun må have en formue på 10.000 kr.

Man skal helt op og arve/have formue for omkring 600.000 - 700.000 kr, før end det påvirker boligsikringen.

Jøgge74 05-01-2012 17:25

Citat:

Oprindeligt indsendt af Ninja (Send 201513)
Førtidspension bliver betragtet som værende almen løn, hvorfor man både må arve, vinde i lotto eller eje biler, huse, både, ejendomme mm, MODSAT kontanthjælp, hvor man kun må have en formue på 10.000 kr.

Man skal helt op og arve/have formue for omkring 600.000 - 700.000 kr, før end det påvirker boligsikringen.

Okay.. Ja, så højt bliver beløbet ikke, overhovedet.. Så kan min søs godt slappe af. :kram:

keld60 05-01-2012 17:38

Citat:

Oprindeligt indsendt af Jøgge74 (Send 201468)
Tak.. Har fået svar på spørgsmålet om, hvorvidt arv modregnes i selve førtidspensionen.
Og har redigeret start-spørgsmålet, da jeg ikke ønsker personlige oplysninger stående her.

Det glæder mig du fik de svar du kom efter....
Men det glæder mig IKKE at fordi du nu har fået det svar du ønsker så må andre IKKE vide udgangsspørgsmålet fordi du ikke vil have dine oplysninger frem...

Til en anden gang, mener du at det er takken fra din side, at alle dem der har hjulpet dig med et svar måske skal til det en gang til.....


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:53.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension