K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   selvbetalt speciallæge erklæring (https://www.k10.dk/showthread.php?t=36668)

baldur 26-09-2018 18:47

selvbetalt speciallæge erklæring
 
Hej alle

jeg har kendskab til et par borger , som selv har betalt deres speciallæge- undersøgelse i håb om at det ville kunne hjælpe dem i forhold til kommunen vedrørende flexjob ,mentor ,og nedsat arbejdstid ,i begge tilfælde fik borgeren at vide at kommunen bruger deres egne godkendte speciallæger ,ingen af de nævnte blev dog henvist til disse .
Der er i ovennævnte tilfælde tale omen privat praktiserende psykiater og en privat Neuropsykolog .

Er der mån nogen der kan bekræfte dette:( ? eller den posetive afkræfte :) dette

vh baldur

gisne 26-09-2018 19:01

Jeg har ifm min arbejdsskadesag fået lavet flere speciallægeundersøgelser af neurologer, som jeg selv havde valgt.

De er altid blevet vedlagt min sag på jobcenteret og brugt som dokumentation uden problemer

de7smådværge 26-09-2018 19:02

Man må selv vælge hvem man vil have til at udrede en, men attesten bliver formenligt ikke godtaget medmindre det er jobcenteret der indhenter den hos den pågældende læge.

baldur 26-09-2018 19:10

her er der tale om at der var ikke et tilbud fra kommunen og jobcenter om valg af speciallæge ,det syntes de ikke var nødvendigt da den ene person blev udredt af PPr som 10 årig

KageØre 26-09-2018 20:27

Citat:

Oprindeligt indsendt af baldur (Send 365761)
jeg har kendskab til et par borger , som selv har betalt deres speciallæge- undersøgelse i håb om at det ville kunne hjælpe dem i forhold til kommunen vedrørende flexjob ,mentor ,og nedsat arbejdstid ,i begge tilfælde fik borgeren at vide at kommunen bruger deres egne godkendte speciallæger ,ingen af de nævnte blev dog henvist til disse .
Der er i ovennævnte tilfælde tale omen privat praktiserende psykiater og en privat Neuropsykolog .

Er der mån nogen der kan bekræfte dette:( ? eller den posetive afkræfte :) dette

Jeg ville aldrig bruge 5-8000 kr på en attest, som kommunen kan vælge fra hvis de ønsker.

Jeg fik selv lov at vælge min speciallæge, det syntes Københavns Kommune var helt iorden, da det kunne lette arbejdet.
Og da kommunen ikke brugte den del at erklæringen som talte min sag, skrev speciallægen til dem, at vedkommende egentlig ikke forstod hvorfor der var bestilt og betalt for en speciallægeerklæring, hvis man i bund og grund ikke ønskede at se på hvad der stod i den.
Så kom der gang i sagerne.

Vovse 27-09-2018 11:17

Citat:

Oprindeligt indsendt af baldur (Send 365761)
Hej alle

jeg har kendskab til et par borger , som selv har betalt deres speciallæge- undersøgelse i håb om at det ville kunne hjælpe dem i forhold til kommunen vedrørende flexjob ,mentor ,og nedsat arbejdstid ,i begge tilfælde fik borgeren at vide at kommunen bruger deres egne godkendte speciallæger ,ingen af de nævnte blev dog henvist til disse .

Har disse mennesker afleveret kopi af speciallægeerklæringen (mod kvittering selvfølgelig) og bedt om, at få den lagt i deres sag?


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:16.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension