K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Speciallæge? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=10738)

Annemette 28-11-2009 21:57

Speciallæge?
 
Hej med jer allesammen.

Jeg skal til en speciallægeundersøgelse i Optopædkirurgi ryg, for at afklar min arbejdesevnen.

Nu har jeg et par spørgesmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.

1. Hvordan forgår unersøgelsen?
2. Hvor meget betyder speciallægen ord i min sag?
3. Hvor langtid tager undersøgelsen?
4. Jeg kan ikke forstå hvorfor jeg skal til en speciallægeundersøgelse, fordi kummunen har alle papirne fra mine specallæger på Århus kommunehospital hvor jeg er opereret i min ryg og går stadig til kontrol deroppe.
Plus de har alle mine papir fra min speciallæge på Esbjerg sygehus.
Og fra min praktiserende læge.

Håber der er nogle der kan/vil hjælpe mig.

:kram: Annemette

Jørgine 28-11-2009 22:25

Hej Annemette.

Hvilken slags speciallæge skal du undersøges af?

Jørgine

Annemette 28-11-2009 22:36

Citat:

Oprindeligt indsendt af Jørgine (Send 81831)
Hej Annemette.

Hvilken slags speciallæge skal du undersøges af?

Jørgine

Speciallæge i Optopædkirurgi ryg

Ninja 28-11-2009 22:43

Kommunen vil ofte gerne have en second oppinion, hvorfor man somregl bliver sendt afsted påtrods af man HAR været hele møllen igennem.

Lad os håbe speciallægen kommer frem til det samme som de andre. Kommunen er kendt for at lytte efter dén der er nærmest kommunens side...

Hvordan det lige foregår hos netop den speciallæge du skal op til ved jeg ikke, for jeg har kun erfaringer indenfor det psykiatriske..

Annemette 28-11-2009 22:46

Ja det håber jeg godt nok også han gør.

Okay men tak for hjælpen

Ninja 28-11-2009 22:51

Der kommer nok nogen der selv har været igennem det.

Du kan evt google den person du skal til undersøgelse hos, det kan engang imellem give et praj.

Annemette 28-11-2009 22:57

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 81837)
Der kommer nok nogen der selv har været igennem det.

Du kan evt google den person du skal til undersøgelse hos, det kan engang imellem give et praj.


Ja det håber jeg der gør, fordi vil gerne have svar på mine spørgsmål.

Tak for rådet, jeg har allerede googlet på hans navn

Trold 29-11-2009 00:25

De eneste speciallæger jeg har været hos har været reumatologer, ang. mine rygproblemer.

Men jeg kan forestille mig, at undersøgelsen vil ligne nogle af de undersøgelser du allerede har været igennem hos andre speciallæger.

Jeg sidder så og kommer til at tænke på, hvad forskel der er på en neurokirurg og en ortopædkirurg.:confused:

Sidste gang jeg var hos en reumatolog fik han overtalt mig til, at "snakke" med en neurokirurg, for at få vurderet om det ville være hensigtsmæssigt med en op af min ryg.

Og jeg går jo ud fra, at det er i forbindelse med dine rygproblemer, at du skal til en ortopædkirurg.

zuza 29-11-2009 00:30

Forskellen?!

Mit bud er, at neuro har noget med nervesystemet at gøre.

Reumatologer er muskulaturen.

Ortopæd er vist knoglerne.

Dvs. 3 læger kan glo på samme sted på kadaveret. :mad:

Og komme med 3 forskellige meninger om samme problem.

:kram:

Annemette 29-11-2009 00:37

Citat:

Oprindeligt indsendt af Trold (Send 81851)
De eneste speciallæger jeg har været hos har været reumatologer, ang. mine rygproblemer.

Men jeg kan forestille mig, at undersøgelsen vil ligne nogle af de undersøgelser du allerede har været igennem hos andre speciallæger.

Jeg sidder så og kommer til at tænke på, hvad forskel der er på en neurokirurg og en ortopædkirurg.:confused:

Sidste gang jeg var hos en reumatolog fik han overtalt mig til, at "snakke" med en neurokirurg, for at få vurderet om det ville være hensigtsmæssigt med en op af min ryg.

Og jeg går jo ud fra, at det er i forbindelse med dine rygproblemer, at du skal til en ortopædkirurg.

Hej Trold.

Hvorfor har du været ved en reumtolog med dine rygproblemer?
Er dine smerter neve-smerter eller hvad?

Okay det må jeg så håbe at undersøglesen gør.
Godt spørgsmål, men jeg mener en neurokiurg er hvor de har forstand på neve-smerter og en ortopædkiurg er en der har forstand på de andre smerter, men kan ikke helt huske det.
Ja det er det lige præcis ,speciallægen skal se om hvordan min arbejdesevnen er


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:37.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension