K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Hjælpemidler til handicappede (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Invalidebil/trivselsbil (https://www.k10.dk/showthread.php?t=4678)

Morgause 04-06-2009 16:39

Et stort tillykke til dig, Stoktoft! :kram:

phhmw 04-06-2009 18:44

Kære alle, især Birdie.

Som invalidebils ansøger er det vigtigt du har sat dig ind i din kommunes politiske vedtagne sagsbehandlingsfrister. Læs følgende: http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616 og forstå hvad dette drejer sig om!

Hvis din sag trækker udover din kommunes sagsbehandlingsfrist skal du reagerer.

Hilsen Peter

phhmw 05-06-2009 13:58

Principafgørelse omhandlende reperation eller køb af nødvendigt udstyr:
http://ast.kommuneinformation.dk/Pri.../C-040-08.aspx

Men det er ALTID høfligt og vigtigt at spørge kommunen før man selv foretager sig noget.

Hilsen Peter Høflig

Morgause 12-06-2009 12:43

Nu har jeg været inde og tale med handicapcentret om evt. bevilling af trivselsbil, og hende, jeg talte med, var virkelig sød og forstående. Hun sagde, hun mente, jeg havde en god chance, pånær liiige min økonomi. Kommunen har, siden jeg oprindeligt søgte bilen, lavet et ulovligt stop af mine sygedagpenge, og jeg ved ikke, hvornår jeg får penge igen (kan ikke få kontanthjælp), så jeg har ingen indtægt, og hun var i tvivl om, hvorvidt min mands løn var høj nok - de vil nemlig være sikre på, at folk, der får en trivselsbil tilkendt, kan betale afdrag og benzin. Det vil virkelig være grotesk, hvis jeg får et afslag på dén begrundelse. :mad:


(I øvrigt, så talte vi lidt om lægekonsulenter, og hun fortalte, at een af dem - I kan næsten gætte hvem :), var 'bindegal'. Hun havde haft ham som lærer engang, og han var kendt for at være usædvanligt led ved eksaminerne (også der :p), og stille lægefaglige spørgsmål til de studerende, som de ingen jordisk chance havde for at besvare. Derudover, datede han altid een af de studerende. Sådan en all-round charmerende fætter). :eek:

Louise 12-06-2009 16:26

Det tror jeg simpelhen ikke at de må, jeg er lige blevet bevilliget invalidebil og jeg er overhoved ikke blevet spurgt om økonomi og om jeg har råd til det!
Jeg har desværre ikke lige lovgivningen ang. invalidebil, men det kan være at en anden kan være behjælpelig med det. Og jeg tror ikke at der står noget om at man skal have en hvis form for indtægt!
:kram:Louise

phhmw 12-06-2009 20:30

Kære Morgause.
Det er korrekt at kommune har den mulighed men hvis din mand har "normal" løbindkomst ser jeg ingen problemer. Men lad os hører nærmere om afgørelsen som du selvfølgelig anker hvis afgørelsen går jer imod. held og lykke.
Mange hilsner Peter trivsel

Morgause 13-06-2009 00:58

Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 63416)
Kære Morgause.
Det er korrekt at kommune har den mulighed men hvis din mand har "normal" løbindkomst ser jeg ingen problemer. Men lad os hører nærmere om afgørelsen som du selvfølgelig anker hvis afgørelsen går jer imod. held og lykke.
Mange hilsner Peter trivsel

Jeg skal nok skrive, hvad det ender med. Foreløbig aftalte vi, at hun lagde min sag nederst i bunken i håb om, at der når at komme en afklaring på min indkomst - eller mangel på samme - i løbet af de næste par måneder.

shylock 06-07-2009 18:36

spørgsmål vedr handicap bil
 
hejsa

jeg har egen bil, og den er under 1 år derfor har jeg søgt om tilskud til automatgear og bortfald af registreringsafgift, til egen bil

efter en helbredsmæssig køreprøve idag, så får jeg nu påtegning "automatgear" i kørekortet

dette udløser kr 21.500 i tilskud til min egen bil.

er der nogen der ved om udbetaling af sådan et tilskud bliver modregnet i kontanthjælps ydelsen?

phhmw 06-07-2009 19:00

Hej Shylock.

Det gør det ikke! Men hvorfor spørger du sådan? Hvis du er så handicappet så du bliver bevilget automatgear til din nødvendige bil kan/skal du da ikke være på kontanthjælp?

Hilsen Peter

shylock 06-07-2009 23:54

bil
 
hej

jo det kan man godt, købte den i februar, og grundet krisen er der ikke friværdi i bilen, og i og med jeg har kort gang distance og er afhængig af bilen til at handle og job og træning så har ydelses afdelingen godkendt bilen som nødvendig, og derfor ikke indberegnet den som værdi.

men ulogisk er så i deres budget beregning om rådighedsbeløb, så vil de ikke medregne bilens udgifter???

men har anket min §81 ansøgning om madpenge og termin til det sociale nævn, med henblik på at bilen medtages i beregningen således at mit rådighedsbeløb falder yderligere, så det faktiske rådighedsbeløb bliver 0 kr, også skal ydelses afdelingen hjælpe mig

Torben H 09-07-2009 11:03

Hejsa

Jeg venter på helbredsmæssig køreprøve det er over 6 uger siden jeg var på borgerservis og aflever kørekordt og papir men har ikke hørt noget endnu.

skal jeg rykke eller bare vente bare mine papir ikke er blevet væk.

Mvh.

Torben

shylock 09-07-2009 13:47

køreprøve
 
hej torben

der gik også rimelig lang tid for mig, kontoret for tilladelser har rimeligt travlt, og det er dem som først skriver til dig vedr helbredsmæssig køreprøve, tænk på at dine papirer skal først forbi embedslægen, og kontoret der arrangerer køreprøven har ca 4-5 uger før de giver tilladelses kontoret et svar, som videre sendes til dig. og i det sidste brev står der du skal ringe og bestille tid til helbredsmæssig køreprøve

når først det var sat i gang så synes jeg det kørte, selve sagsbehandlingen

men forstår ikke helt hvad du har afleveret, fordi ifob med min handicap bil ansøgning, så var det sagsbehandleren i kommunen der fremsendte brev om opstart af helbredsmæssig køreprøve til politiet

håber du kan bruge ovenstående

Stoktoft 28-07-2009 13:30

Ja undskyld, det er længe siden jeg har været her, meeen jeg modtog min fine dyt d. 7/7, og har siden da fået brændt en del Diesel af :cool::D

Bilen kører godt, og IKKE ÈN eneste gang har venstre ben været fremme for at træde på koblingen, så det har været nemt at vænne sig til automatgear.
Uha hvor jeg nyder, at sætte mig ind i bilen og ikke NED, og ingen hovedpine, af at knalde hovedet i dørstolpen.
Kan nu nyde turen til min familie, der bor 25 - 50 km væk, jeg er da stadig træt og øm, men SLET ikke i samme målestok.

Hæ hæ hæ hæ har siden den 7. juli kørt........ hold fast ........3500 km:(. he he he mor her er mobil igen, men okay vi var i Ålborg og se de store børn deltage i DM i Bygarder, og vi har besøgt min papbedstemor på fyn, for første gang i 2 år. Det gør altså noget om man har en god bil, nu kan jeg også holde til at sidde i bilen i længere tid, da man sidder som på en god stol, pga højden sidder man ikke med knæene oppe ved ørene.

Håber I alle har haft en god sommer.
Jeg er her stadig, og følger tråden, er der spørgsmål så kom med dem, og jeg vil prøve at svare.

Kærlig hilsen Stoktoft

beha 28-07-2009 15:43

Min bilsag, er ikke kommet meget langer, da de nye læge papier,siger at det ikke vil hjælpe at komme under kniven, og at med tiden bliver det en kørestol jeg skal bruge.

Det var hårdt, og da jeg sage det til sagsbehandleren, var beskeden at så skukke være en storbil, og så ville man kikke på om jeg ved en pension også havde råd til at bruge og køre i den, for hvis ikke var der noglen grund til, at få den tilkendt.

Men jeg har stadigvæk et behov for at kunne komme rundt,jeg forstår ikke de regler. hvis det ikke er det ene så det andet, der er galt.

Ninja 28-07-2009 15:56

Tillykke Stoktoft, og hvor dejligt du nu kan komme rundt (og slet ikke kan lade være med det!):D

Super med en happy ending oven på alle prøvelserne!!

:kram:

velcro 28-07-2009 17:34

Hej Stoktoft.

3500 km på under en månede, viser vist bare at du havde sparet en god portion ture sammen.
Tillykke med dytten. Det er dejligt at du igen kan komme rundt.

velcro

helle4 28-07-2009 17:42

Tillykke søde Stoktoft, hvor er det fedt for dig, kan godt forstå du nyder det;)

:kram: herfra og kør nu forsigtigt" hehe. Helle

zuza 28-07-2009 22:12

Hvor det dog glæder mig på dine vegne, Stoktoft.

Man kan virkelig fornemme, hvor stor betydning det har for dig, og sikken livskvalitet og frihed.

Det er bare dejligt med sådan et indlæg.

Tak for det.

:kram:

Suncil 29-07-2009 09:31

Tillykke med bilen:D

Dejligt at være fri til at kunne køre, hvorhen man ønsker det. Og skønt at du kan holde til at sidde i bilen i længere tid.;)

Fortsat god sommer og bilture til dig Stoktoft.:D


:kram:Suncil

Louise 16-08-2009 22:06

Så fik jeg endelig bilen
 
:D, så nu er jeg den lykkelige ejer af en reunalt master!
fik den i fredags, og den er skøn at køre i, så i morgen skal jeg lige ud til handimobil med min crosser, så de kan sætte låsesystemet fast, så jeg kan have crosseren med når jeg skal noget! Sikke en frihed man lige pludselig får, den er næsten ikke til at beskrive, godt nok skal man lige vende sig til en kassebil, men jeg synes faktisk at jeg allerede er ved at vende mig til det.
Håber virkelig at alle jer der søger handicapbil, får bevilliget jeres drømmebil.
Det er hårdt lige pludselig at blive syg og bevægelseshæmmet, men det hjælper på friheden at få en bil men kan komme rundt i.:)
:kram:Louise

Ninja 16-08-2009 22:18

Jaaaaamen tillykke dig dig også!!!!

Ja, jeg kan levende forestille mig hvor dejligt det må følels at få noget frihed tilbage - og tænk, nu kan du/i også være spontane!!!!

Jeg er rigtig glad på jeres vegne!!

(Jeg har hverken kørekort eller bil), men det står som nummer 1 på listen over drømme:D

:kram:

Morgause 16-08-2009 23:43

Et stort tillykke! :kram:

beha 17-08-2009 09:59

Ja Tillyke Louise

Med din Bil, hvor har du du ret i , at lige pludslig ikke kan komme rundt, som man gerne vil og ikke kan, der er svært, når man ikke kan tage ofenlige transport men man er nød til at tage dem, når man skal til møde og kontrol jeg skal i dag gå med rollator 3 km for at komme til hudlæge og på sygehuset samt køre med bus og tog, hvor er det surt.

For så er der mange smerter, når jeg kommer hjem at jeg lige så godt kan gå i seng.

jomfruen 17-08-2009 10:36

Et stort tillykke.....

Louise 17-08-2009 21:42

Takker for tillykker!
beha, det er bare for dårligt, at du ikke allerede er blevet bevilliget handicapbil, du har jo et stort kørselbehov og det ville lette din dagligdag betydelig! Systemet er sku for dårligt for nogle af os, feks dig beha og nok også en masse andre.
Håber virkelig at at det også lykkes for jer andre.
:kram:Louise

Stoktoft 20-08-2009 11:12

Tillykke til dig Louise med den nye dyt. Så må du se om du kan slå mine 3500 km på ca. 1 måned :D:D

Sikke en frihedsfølelse man pludselig får, og selvværdet får en ordentlig stigning mod bjergenes tinder.

14 dage i træk har min mindste søn været i børnehave (vi har holdt sommerferie siden jeg fik bilen) , mor her har ikke måttet opgi' at køre ham pga smerter ved kørsel, jeg får da stadig ondt og bliver træt, men ikke så jeg må opgi at køre. Så dejligt er det for hele familien, at jeg har "fået" min dyt.

Er nu ikke længere afhængig af at manden altid skal køre, kun når vi skal handle stort ind, men det er nu også så hyggeligt at være sammen om det, så kan han jo også selv se, hvad det koster til en familie på 5, det var lidt svært for ham inden jeg blev syg, og selv handlede ind, da kunne han ikke altid forstå at mad var så dyrt. ;)

:kram: fra frihedselskeren på 4 hjul
Stoktoft

Mai-Britt 20-08-2009 21:57

Citat:

Oprindeligt indsendt af Louise (Send 70043)
:D, så nu er jeg den lykkelige ejer af en reunalt master!
fik den i fredags, og den er skøn at køre i, så i morgen skal jeg lige ud til handimobil med min crosser, så de kan sætte låsesystemet fast, så jeg kan have crosseren med når jeg skal noget! Sikke en frihed man lige pludselig får, den er næsten ikke til at beskrive, godt nok skal man lige vende sig til en kassebil, men jeg synes faktisk at jeg allerede er ved at vende mig til det.
Håber virkelig at alle jer der søger handicapbil, får bevilliget jeres drømmebil.
Det er hårdt lige pludselig at blive syg og bevægelseshæmmet, men det hjælper på friheden at få en bil men kan komme rundt i.:)
:kram:Louise

Hej Louise

har lige et par spørgsmål er du fast kørstolsbruger nu du har fået en kassebil?
Jeg har ansøgt kommune om en crosser og en invalidbil så jeg kan have crossern med men fik af hvid at hvis man skulle have bevilliget en kassebil så skulle man være fast kørstolsbruger jeg mener bare at man skal være kørstolsbruger og det er jeg men ikke fast.
Og fik også af vide at jeg nok ikke ville få en invalidbil hvis jeg får en crosser ? jeg har nu egne bil men kan ikke have mine kørestol med uden at den skal skilles af og løftes op i bilen jeg har sclerose og foruden det har jeg en rygskade som er anerkendet i ask som gøre at jeg ikke kan løft, De sagde også at jeg så bare kunne få en trailer til crosseren men hvem skal hægte den på og køre crosserne op og en trailer, den er heller ikke lige til at have med alle steder eks i indkøbscenter osv kan ikke helt forså dem? når men nu har jeg søgt og så må jeg se hvad de kommer frem til jeg har lige fået fp så jeg skal have den bevilliget på trivsel :confused:

Det er ikke nemt med de kommuner
:o

Mai-Britt 21-08-2009 20:18

Citat:

Oprindeligt indsendt af Mai-Britt (Send 70497)
Hej Louise

har lige et par spørgsmål er du fast kørstolsbruger nu du har fået en kassebil?
Jeg har ansøgt kommune om en crosser og en invalidbil så jeg kan have crossern med men fik af hvid at hvis man skulle have bevilliget en kassebil så skulle man være fast kørstolsbruger jeg mener bare at man skal være kørstolsbruger og det er jeg men ikke fast.
Og fik også af vide at jeg nok ikke ville få en invalidbil hvis jeg får en crosser ? jeg har nu egne bil men kan ikke have mine kørestol med uden at den skal skilles af og løftes op i bilen jeg har sclerose og foruden det har jeg en rygskade som er anerkendet i ask som gøre at jeg ikke kan løft, De sagde også at jeg så bare kunne få en trailer til crosseren men hvem skal hægte den på og køre crosserne op og en trailer, den er heller ikke lige til at have med alle steder eks i indkøbscenter osv kan ikke helt forså dem? når men nu har jeg søgt og så må jeg se hvad de kommer frem til jeg har lige fået fp så jeg skal have den bevilliget på trivsel :confused:

Det er ikke nemt med de kommuner
:o

PRØVER LIGE IGEN OG HIVE DENNE TRÅD FREM :cool:

Torben H 26-08-2009 15:14

Hej

Har nu været ved politit til helbredsmæssig køreprøve sidste torsdag han sage der kom krav i kørekordet automatgear ratknup osv.

Men sender politit et brev til mig eller bare et korekørt ? og hvor lang tid går der hvis de sender et brev eller en nyt kørekordt.

Mvh.
Torben

beha 02-09-2009 11:14

Nu kom der brev om, at man tager min handicapbil op her i uge 37, som trivselsbil og at jeg har 8 dage til at komme med nye oplysninger, hvis der er kommet noget nyt til.
så det er med er der kun at håbe på det bedste.

Louise 02-09-2009 22:39

Hej Maybritt.
Undskyld jeg ikke har set dit spørgsmål før nu, det er jeg rigtig ked af.
Det forstår jeg ikke de siger, for jeg har lidt gå distance dog kun på 50 til 100 meter og får mange smerter, men jeg er ikke total fast i kørestolen. Og prøver så vidt at holde mig lidt igang. Jeg fik min crosser først og jeg kunne aldrig være selvstændig ude og køre med feks mine børn, og feks har jeg brug for min crosser i butikker da jeg ikke er stærk nok til selv at køre den manuelle stol, hvis du er interesseret vil jeg gerne prøve at lede efter min ansøgning og anke, jeg fik først afslag, ankede og kommunen ændrede sin afgørelse. Min sagsbehandler sagde i hvertfald at det var en god anke.
Så giv mig endelig besked, så skal jeg nok lede og give dig besked.
Og igen undskyld for det sene svar.

Torben: Hos mig fik jeg brev fra politiet som kommunen skulle have et kopi af og derefter fik jeg helt automatisk sendt et nyt kørekort

Beha: Krydser virkelig fingre for dig

:kram:Louise

beha 16-09-2009 12:42

Jeg er supper glad, fik i dag at vide at min Bevilling til indvalidebil ,er blevet godkent og jeg skal til afprøvning hos PTU i Rødover, med hensyn til valg af bil og hjælpemidler.

Så nu venter jeg bare på, at det sker.

Morgause 16-09-2009 13:38

Citat:

Oprindeligt indsendt af beha (Send 73599)
Jeg er supper glad, fik i dag at vide at min Bevilling til indvalidebil ,er blevet godkent og jeg skal til afprøvning hos PTU i Rødover, med hensyn til valg af bil og hjælpemidler.

Så nu venter jeg bare på, at det sker.

Et stort tillykke! :kram:

Stoktoft 16-09-2009 13:40

Beha.

Kæmpe tillykke med godkendelsen, nu bliver du også mobil igen. Kan fortælle dig, at det er den mest vidunderlige følelse jeg længe har haft:cool:.
Har nu haft min bil i 12 uger :D

:kram: Stoktoft

Mai-Britt 16-09-2009 15:45

Citat:

Oprindeligt indsendt af Louise (Send 72048)
Hej Maybritt.
Undskyld jeg ikke har set dit spørgsmål før nu, det er jeg rigtig ked af.
Det forstår jeg ikke de siger, for jeg har lidt gå distance dog kun på 50 til 100 meter og får mange smerter, men jeg er ikke total fast i kørestolen. Og prøver så vidt at holde mig lidt igang. Jeg fik min crosser først og jeg kunne aldrig være selvstændig ude og køre med feks mine børn, og feks har jeg brug for min crosser i butikker da jeg ikke er stærk nok til selv at køre den manuelle stol, hvis du er interesseret vil jeg gerne prøve at lede efter min ansøgning og anke, jeg fik først afslag, ankede og kommunen ændrede sin afgørelse. Min sagsbehandler sagde i hvertfald at det var en god anke.
Så giv mig endelig besked, så skal jeg nok lede og give dig besked.
Og igen undskyld for det sene svar.

Torben: Hos mig fik jeg brev fra politiet som kommunen skulle have et kopi af og derefter fik jeg helt automatisk sendt et nyt køreko

Beha: Krydser virkelig fingre for dig

:kram:Louise

Hej Louise

Det ville være super hvis jeg kunne se dine papir så har jeg lidt at gå efter, jeg har også ´kun en gangdistance på 50-100m og er lige bevilliget en el crosser, og for at kunne få den med når jeg skal ud og handle, og andre gøremål ja så er jeg jo nød til at have en bil som jeg kan have den i, den kan ikke være i min nuværende bil , jeg har handicap skilt,jeg har sclerose og ud over det har jeg en rygskade som har gjordt at jeg har fået 65 % erhversevnetab på og derfor kan jeg ikke køre en kørstol selv da jeg så får mange smerter i ryggen. så fedt hvis jeg kan se din afgørelser så kan jeg forberede mig , de siger at der kan gå op til 6 månder før jeg høre fra dem, er indstillet til at skulle have tjækket min kræfter i benen da jeg ikke kan træde koplingen ned( har dog selv automatgear i min egen bil ) så det venter jeg også på ..

Tak på forhånd
Mai-Britt

Louise 16-09-2009 18:17

Stort tillykke Baha med afgørelsen.

Mai-britt jeg prøver at finde det frem i aften og skriver til dig, skal lige have lidt ro omkring mig imens :-)

:kram:Louise

Louise 16-09-2009 22:12

Hej Mai-britt
Jeg har ikke glemt dig, jeg har fået ny computer og skal lige have fundet ud af at få dokumentet rykket over, fra den gamle til den nye.:cool:
Jeg skal nok vende tilbage hurtigst muligt, jeg skal lige have min mand til at hjælpe mig ;)
:kram:Louise

Mai-Britt 16-09-2009 22:26

Citat:

Oprindeligt indsendt af Louise (Send 73688)
Hej Mai-britt
Jeg har ikke glemt dig, jeg har fået ny computer og skal lige have fundet ud af at få dokumentet rykket over, fra den gamle til den nye.:cool:
Jeg skal nok vende tilbage hurtigst muligt, jeg skal lige have min mand til at hjælpe mig ;)
:kram:Louise

ok Louise du kan jo sende den som en privat besked til mig og iøvrigt tusinde tak

Mai-Britt Det skal mærkes at vi levet:mad:

beha 16-10-2009 21:15

Nyt fra Beha
Ja så er dagen med bilafprøvning overstået, en rigtig god behandling, saglig og ikke mindst lyttende og en virkelig god og grundig behanling af Ptu samt afprøvning af specialsædet hos Handimobil.

Det enden med at jeg bliver indstilt til Fiat Qubo'en, som den bedst egnet.
Men det skal det op på et møde i kummunen, og om jeg kan blive bevilget denne bil.
han kunne ikke se hvorfor der skulle blive nogen diskussioner over dette,
men kunne selvfølgelig ikke sigen noget om det grunden at der ikke blev kræv til kørekort.
Dov blev det med kørelæren snarkke om flytning at bremsen, med vi blev enige om at det ikke var nødvendig.
Med vi må se hvad det nu vil ske, men glader mig meget at kan få en lille og god bil

helle4 16-10-2009 23:50

Tillykke til dig , og jeg ønsker dig, mange gode ture ud i det blå :kram: fra helle.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:41.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension