K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Skal kommuner ikke overholde loven? (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=37)
-   -   Jeg skal revalideres (https://www.k10.dk/showthread.php?t=4193)

kimmik 28-02-2008 12:53

Jeg skal revalideres
 
Hej har lige fået brev fra ast at kommunen vil revalider mig.Mit spørgsmål går på kan de det når jeg ikke har skrevet under på det?? jeg søger jo flexjob og skal til partshøring på onsdag om det,jeg er helt forrviret.

Hejdien 28-02-2008 13:37

Kimmik det lyder helt forkert , for det første er det kommunen der skal skrive til dig hvis de er i gang med en fleksjob ansøgning , de skal skrive til dig at du ikke kan bevilliges fleksjob, de skal forklare dig hvofor og hvordan de er kommet frem til denne beslutning og ikke mindst med hvilke begrundelse , og så skal de skrive til dig at de mener at en revalidering er det der skal til i stedet.

derud over skal der selvfølgelig medfølge en ankevejledning sådan at du kan anke afslaget over beslutningen om at du ikke kan bevilliges fleks...

Det er bestemt ikke ast der skal oplyse dig om det ...

Stella 28-02-2008 13:40

Helt enig med Hejdien...

kimmik 28-02-2008 15:04

Mange tak,det skal dog siges at kommunen ringet til mig i mandags og sagde de havde lavet en jobplan over jeg skulle under revalidering,derefter sagde jeg at alle mine skånebehov skulle nedskrives i den bla max 3 timer pr dag og det sagde hun ja til.Men min tidliger sagsbehandler sagde jeg ikke kunne revaliders og jeg skulle indstilles til et flexjob,det blev aftalt sammen med tuc jobcenter samt min fagforinge.Gå nu venter på min ressurseprofil skulle komme i morgen.

curls 28-02-2008 15:14

Revalidering
 
Revalidering er en del af proceduren på vejen til et fleksjob.
Sådan var det i hvert fald med mig. Jeg kom på revalidering, hvor jeg kom på kursus og var i virksomhedspraktik, det var også her, hvor man fandt ud af, hvor meget, jeg kunne klare, timer og skånehensyn osv...
I min ressourceprofil blev der også nævnt, at muligheden var et fleksjob.
Håber du får det nævnt i din ressourceprofil, at du håber på at blive indstillet til et fleksjob.

zuza 28-02-2008 15:15

Din tidligere sagsbehandler har vist ret.

Normalt revaliderer kommuner kun til det ORDINÆRE arbejdsmarked, og det kommer du jo ikke med 3 timer dagligt. Så revalideres du jo til fleksjob.

Du kan vælge at klage over det, men problemet er følgende:

Hvis du insisterer på at blive visiteret til fleksjob og så bagefter revalideres, så kommer du på ledighedsydelse under revalideringen, og det er 91% af dagpengesatsen. Altså får du færre penge ud af det.

Hvis du er på kontanthjælp nu og skal på revalidering UDEN at være visiteret til fleksjob, så vil du stige i indkomst fra kontanthjælp og op til dagpengeniveau.

Så det er om at holde tungen lige i munden.

:kram:

gh72 28-02-2008 15:16

Hmm, jeg fik det helt modsatte at vide. Jeg kunne ikke revalideres medmindre der var udsigt til selvforsørgelse. Og da der ikke var det, blev det fleksjob.

kimmik 28-02-2008 15:25

Hej Curls,jeg har lige været i arbejdsprøvning samt praktik for 3 gang,arbejdsprøvninger siger siger max 3 timer og hvil 3 timer (måtte sove på en madras) praktikpladser siger vil ikke være aktraktiv for nogen arbejdsgiver og den sidste ser træt og slidt ud efter 2-3 timer.Men min sagsbehandler siger jeg godt kan arbejde 37 timer og hun har ALDRIG set mig men måske lyver alle de andre.

zuza 28-02-2008 15:29

Ups... så fik jeg ikke forklaret det korrekt.:(

Det er rigtigt, hvad du skriver.

Revalidering er for borgere med nedsat arbejdsevne, og hvor målet er selvforsørgelse.

Derfor har din nye sagsbehandler IKKE ret. Det havde din gamle.

Som jeg læser det, bliver du jo ikke selvforsørgende med et timetal på 3 timer.

Men som jeg skrev, så er det jo dit valg, om du vil fastholde din ansøgning om fleksjob.

Jeg synes, det er et kedeligt valg, du står overfor.

Hvad vil du foretrække? Pension, fleksjob, en uddannelse?

Det er nok det spørgsmål, du skal stille dig selv.

Hvis du besvarer det her, kan vi måske hjælpe dig videre med din sag.;)

:kram:

kimmik 28-02-2008 15:33

Men jeg har et flexjob på hånden 1 april hvor jeg skal opmåle gasledninger,meget let skal kun køre ud og og måle afstanden fra hus til gas ingen tunge løft.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:23.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension