K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Arbejdsprøvning.. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=26107)

Sweety53 26-02-2013 17:27

Arbejdsprøvning..
 
Hvordan foregår arbejdsprøvning/praktik her i 2013.. jeg skal starte med 9 timer om ugen..må man gå hjem hvis man ikke kan klare mere end en time eller hvordan, jeg fatter ikke helt hvordan og hvorledes.. skal også skrive dagbog...:-(

søsser98 26-02-2013 18:02

nej ikke efter de nye regler spørg din sagsbehandler og nej heller ingen dagbog den er afskaffet efter de nye regler

Dancer 26-02-2013 18:10

Jeg skriver stadig dagbog :) om ikke andet så for mine egen dokumentations skyld - tænker den kan være god at have senere.

Hvis den ikke lommer mig til nytte, kan den heller ikke genere nogen :p på den anden side ville det være mega surt at stå bagefter og tænke "gid jeg havde skrevet dagbog" :)

Vovse 26-02-2013 22:17

Citat:

Oprindeligt indsendt af Dancer (Send 262910)
Jeg skriver stadig dagbog :) om ikke andet så for mine egen dokumentations skyld - tænker den kan være god at have senere.

Også min tanke.:)

M.h.t. om du må gå før tid, så vil jeg anbefale, at du sender din sb en mail hvori du spørger, hvad du skal gøre hvis du en dag ikke kan klare den aftalte tid p.g.a. smerter, eller hvad du nu slås med.

Så får du, forhåbentlig, et skriftligt svar, som du kan bruge.

Sweety53 27-02-2013 11:12

Takker for svar... jeg vil sende en mail til min sb, g forhøre mig angående at gå før tid på grund af smerter og træthed (Slidgigt, prolaps i nakke og lænd, og fibromyalgi), men min jobkonsulent siger jeg skal holde ud de timer som er aftalt...

fidofido 27-02-2013 20:43

Arbejdsprøvning
 
Du kan gå hjem hvis du ikke kan klare det, en prøvning skal ikke forværre dine symptomer ,det er jo ikke det der er meningen, du kan få sat dine timer ned og så forsøge at arbejde dig opad , sygemeld dig evt. gennem din læge og få denne til at sige at din tilstand bliver forværret ved nuværende timer.
Det er selvfølgelig bedst at du kommer de timer du kan ellers kan de jo ikke vurdere dig. Hvis du slet ikke kan , kan du søge § 17 på det foreliggende grundlag og tvinge kommunen til at tage stilling , hvis det ikke er gjort

Pip-haj 28-02-2013 16:14

Ej undskyld mig, men du skal da gå hjem når du ikke kan mere, så længe du snakker med praktikstedet om det og fortæller sagsbehandler/mentor/jobkonsulet - hvem du nu snakker bedst-mest med om det... Hvis du skulle holde ud så kunne du jo lige så godt tage et alm arbejde du er der jo for at prøve det af... eller er jeg helt blæst???

Da jeg startede arbejdsprøvning i januar sidste år - så startede jeg op på 2 timer og så steg den ellers, men jeg kom aldrig op på mere end 4 timer 4 gange om ugen.. Det handler om at være åben og ærlig overfar alle de indvoldverede så de forstår hvorfor du gør som du gør.. :)

Sweety53 28-02-2013 17:27

Takker for brugbare svar... man er lidt lost når man aldrig har stået i situationen før, og man høre så meget negativt... det gælder jo om at lytte til sin krop, og kan man ikke, så kan man ikke..:mad:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:13.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension