K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Din historie (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Bevilget pension (https://www.k10.dk/showthread.php?t=4882)

Buller1 18-05-2008 17:07

Bevilget pension
 
Bevilling af pension.

Jeg har fået bevilget pension, med virkning fra 1. juni 2008.

Forhistorien "kort" fortalt.

I 1994 bliver jeg godkendt til førtidspension pga. dårlig ryg. Takker nej og bliver revalideret. Færdiguddannet i januar 1999.

Arbejder herefter på dalende timetal til endelig sygemelding i sept. 2002, var her lige startet i nyt job på fuld tid.

Bliver i okt. 2003 efter arb.prøvning godkendt til fleksjob. Hører herefter intet fra kommunen. Maj 2005 beder jeg selv om, at komme i ny arb.pr. da mit helbred er forværret. Denne viser en arb. evne på 6 - 8 timer pr. uge. og det aftales i juli 2005 at kommunen skal indstille mig til pension. Får dette på skrift okt. 2005. Der laves GHU hos egen læge. Undersøgelser hos rheumatalog, nerolog og laves en scanning af min ryg. Fys. kommer med en udtalelse. Herefter sker der intet, før jeg får ny sagsbehandler nov. 2006. Denne mener ikke jeg fejler noget og udtaler at han mener at det er en fejl at jeg er flex-godkendt!! jeg bliver visiteret til anden aktør til revurdering og dette viser at jeg kan holde til max. 2 timer pr. dag på kursus. Den efterfølgende arb.pr. viser stadig 6 - 8 timer.

Sagsbehandleren er stadig ikke til at hugge eller stikke i og jeg henvender mig til DUKH, som går ind i min sag ov overtager korrespondancen med sagsbehandleren, når DUKH stiller spørgsmål i øst svares der i vest og med en sludder for en sladder.

Jeg får i okt. 2007 igen ny sagsbehandler og nu sker der endelig noget konstruktivt. Der bliver lavet nye helbredsundersøgelser som konkluderer følgende:

Generel funktionsevne under 1/3
Jeg har cerebral parese( kendt fra fødslen)
Diskusprolaps.
Senebetendelse og seneskedebetændelse i hele bevægapperatet.
Kronisk migræne (i god behandling siden aug. 2007).
Stive led og sener som følge af mit handicap.
Dropfod.
Derudover lider jeg af hurtig udtrætning. Øget søvnbehov.

Lægekonsulenten udtaler sig positivt vedrørende disse konklusioner og pensionsnævnet ligeså og nu er jeg altså godkendt efter 2 år og 10 mdr.
Jeg kan dermed forhåbentligt få lidt ro på min tilværelse.

Kors en smøre, nu er jeg også færdig for nu (også psykisk)


Buller1.

Mai-Britt 18-05-2008 17:39

Hej

OG et stort tillykke med din fp, og sikken en omgang du har været igennem, og ja nu skal du lige bruge et stykke tid for at psyken igen kommer på rette plads, da det er urtolig hårdt at kæmpe imod systemet,( er selv i gang).

Men nu kan du få ro og fred til at nyde dit liv med de begrænsninger du har.

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever : der er noget galt i Danmark.

Hexi 18-05-2008 17:55

Tillykke med pensionen :)

mimse 18-05-2008 18:07

Hej Buller1

Tillykke med pensionen. Håber du får roen nu, til at få en hverdag til at hænge sammen i dit tempo. Er selv blevet tilkendt ftp fra 1. maj.

/Marianne

katlala 18-05-2008 19:31

Hej Buller
 
Hejsa med dig..

Ja, sikken en omgang du har været igennem

Jeg ønsker tillykke med din godkendelse..

Lena

Lotte A. 18-05-2008 19:34

Hej

Tillykke med pensionen håber det kan give dig lidt ro og glæde.

Knus

@PerChr 18-05-2008 21:45

Tillykke og god nydelse af din pension ..
 
skal du Buller1 tage dig tid til.

Dejligt at læse positive historier her på k10 Også selv om forvaltningen er lang tid om en sag. (Din tog jo kort tid. Kun 2½ år. :))

Hejdien 18-05-2008 21:53

Også tillykke herfra buller1 :D

Birdie56 18-05-2008 23:08

TILLYKKE til dig Buller 1
 
Et stort tillykke herfra til dig med din pension.
;)Birdie56

Neurosmølf 18-05-2008 23:40

Stort Tillykke Buller1
Nu skal Du så nyde det så godt din tilstand giver dig mulighed for :)
Men roen i tankerne kommer nok først efter et stykke tid, men det bliver skønt for Dig
Hav en rigtig god sommer nu, og saml varme i kroppen, det linder på det hele

mvh
Nøvsen


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:23.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension