K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Førtidspension = 20 timers arbejde... (https://www.k10.dk/showthread.php?t=14707)

Multe 12-10-2010 09:53

Førtidspension = 20 timers arbejde...
 
Når man nu læser kommunen søger førtidspensionister der vil arbejde mindst 15 timer om ugen(og gerne 20-25) til kr. 50,- i timen... -er der noget der trigger mig, ved ikke hvorfor? -men hvis en førtidspensionist kan arbejde omkring 20 timer om ugen, burde vedkommende så ikke være fleksjobberettiget til en normal timeløn? :confused:


.

Susanne2412 12-10-2010 10:27

Jo, det også det jeg har tænkt, der er noget der ikke rigtig passer sammen i det de lægger ud med i øjeblikket...

simba 12-10-2010 10:43

Jo, det er også det jeg tænker.
Hvis jeg kunne arbejde 15-20 timer om ugen, havde jeg da gået efter et fleksjob.....

JJC 12-10-2010 10:49

Hej Multe

Nej syntes jeg ikke, det kommer an på hvad den enkelte fejler og har af skånehensyn.

Har i en anden tråd fortalt om min personlige hjælper som havde en hjerneskade og skulle mandsopdækkes hele tiden, han havde mellem 15 og 20 timer som han nu var i humør til, men ansat på 20 timer.

Gad vide hvad de effiktive timer var, mellem 5-10timer????

Ville ikke kunne bestride et fleksjob, for ville gerne se den arbejdsgiver som ville ansætte vedkommende.


Mvh Jan

Vovse 12-10-2010 12:58

Citat:

Oprindeligt indsendt af Multe (Send 128505)
Når man nu læser kommunen søger førtidspensionister der vil arbejde mindst 15 timer om ugen(og gerne 20-25) til kr. 50,- i timen... -er der noget der trigger mig, ved ikke hvorfor? -men hvis en førtidspensionist kan arbejde omkring 20 timer om ugen, burde vedkommende så ikke være fleksjobberettiget til en normal timeløn? :confused:


.

For det første kan de være på fp efter de gamle regler.

For det andet, så læg mærke til timelønnen.
Hvis man kan arbejde for fuld kraft i det pågældende antal timer, så tror jeg ikke man accepterer en timeløn på 50 kr.

Det lyder nærmere som skånejob.

annagw 12-10-2010 13:21

Det ændrer vel ikke på, at hvis man kan arbejde 20-25 timer med skånehensyn, så er man i stand til at bestride et flexjob...

Vovse 12-10-2010 15:43

Citat:

Oprindeligt indsendt af annagw (Send 128538)
Det ændrer vel ikke på, at hvis man kan arbejde 20-25 timer med skånehensyn, så er man i stand til at bestride et flexjob...

Hvis personen arbejder 25 timer, men kun præsterer hvad der svarer til 8 timer, så er der ikke meget økonomi i, for en arbejdsgiver, at ansætte personen i fleksjob.

Der er mange, som får fp efter de gamle regler, der arbejder 30 timer om ugen i skånejob.

Multe 12-10-2010 17:07

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 128537)
For det første kan de være på fp efter de gamle regler.

For det andet, så læg mærke til timelønnen.
Hvis man kan arbejde for fuld kraft i det pågældende antal timer, så tror jeg ikke man accepterer en timeløn på 50 kr.

Det lyder nærmere som skånejob.



Okay, var ikke lige obs. på det med de gamle regler...

Og det er da også helt fint, at der er arbejde til alle :D -syntes bare det var lige i overkanten med de mange timer til den lave løn :rolleyes:

Vovse 12-10-2010 20:20

Citat:

Oprindeligt indsendt af Multe (Send 128571)
Okay, var ikke lige obs. på det med de gamle regler...

Og det er da også helt fint, at der er arbejde til alle :D -syntes bare det var lige i overkanten med de mange timer til den lave løn :rolleyes:

Hvis det er et skånejob, så får man stadig sin fp ved siden af denne løn.

Jeg var engang i arb.prøvning på et beskyttet værksted, og på et tidspunkt snakkede de ansatte om deres feriepenge, og jeg hørte om et feriebeløb på ca. 1.000 kr.
Og så vidt jeg husker, så svarer feriepengene godt og vel til en månedsløn, og jeg må ærligt erkende, at jeg gad altså ikke at møde op 5 dage om ugen i 5 - 7 timer om dagen for 1.000 kr. om måneden, selv om det er oveni fp'en.

Jeg vil lige slå fast, at jeg ser ikke ned på skånejobbere, der kan være mange årsager til at de gør som de gør, det er bare ikke noget for mig.

mlaa32 12-10-2010 23:32

Arbejdet bærer lønnen i sig selv.
 
Vovse..

Jeg ville gøre det gratis hvis ellers jobbet sagde mig noget,
ville give mig noget konstruktivt at tage mig til.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:28.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension