K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   20.000 kr til taxa pr. Md (https://www.k10.dk/showthread.php?t=34824)

vasen 12-01-2017 00:08

20.000 kr til taxa pr. Md
 
Jeg hørte i aften, at en hest er transporteret til en korrespondents kone.
70.000 kr. for et æsel.

Ha, det er intet.
Direktøren for DR. Haagerup har i 10 år kørt i taxa fra DR. byen til sit hjem i Ry; for en pris, og hold nu fast; 20.000 kr pr md.= 240.000!!x10.

Det er ca. det db. af en KH.:o

KageØre 12-01-2017 00:13

Så er der en taxachauffør mindre som skulle have haft overførselsindkomst, som i stedet er sikret et job.

Sisseann 12-01-2017 00:38

bevar mig vel.. så er der noget ved at køre taxa. Men hvis det virkelig er korrekt er det sq for galt.

vasen 12-01-2017 03:24

Citat:

Oprindeligt indsendt af Sisseann (Send 350696)
bevar mig vel.. så er der noget ved at køre taxa. Men hvis det virkelig er korrekt er det sq for galt.

Haagerup blev i aften interviewet i , (den 11.1-17)
Deadline, og han modsagde det ikke!!

Sisseann 12-01-2017 10:00

Ok, tak vasen. Jeg ser ikke ret meget tv må jeg indrømme, men jeg skal have set den udsendelse. Så er der jo ikke noget at sige til at udsendelserne bliver sløjere og sløjere, og at licensen bare stiger. Nogen burde rydde op i det inferno af tag selv borde der er her i landet.

stampe 12-01-2017 14:23

Har man selv eller ens faglige organisation været dygtige nok til at få det med i en ansættelseskontrakt, ja så er det da godt gået af lønmodtageren.

vasen 13-01-2017 02:20

Citat:

Oprindeligt indsendt af stampe (Send 350733)
Har man selv eller ens faglige organisation været dygtige nok til at få det med i en ansættelseskontrakt, ja så er det da godt gået af lønmodtageren.

Hvad vil du med den kommentar???:o

KageØre 13-01-2017 05:30

Citat:

Oprindeligt indsendt af vasen (Send 350773)
Hvad vil du med den kommentar???:o

Det undrer mig at du ikke forstår at denne transport kan være en del af vilkårdforhandingen ved ansættelsen???

Årsagen til dette kan være mange.
Måske har manden i virkeligheden en lidelse som forhindrer ham i at køre bil, og derfor er virksomheden forpligtiget til at tilbyde en ordning... vi ved det ikke og det vedkommer os i grunden heller ikke, hvorfor han har mulighed for transport.

vasen 13-01-2017 21:32

Citat:

Oprindeligt indsendt af KageØre (Send 350774)
Det undrer mig at du ikke forstår at denne transport kan være en del af vilkårdforhandingen ved ansættelsen???

Årsagen til dette kan være mange.
Måske har manden i virkeligheden en lidelse som forhindrer ham i at køre bil, og derfor er virksomheden forpligtiget til at tilbyde en ordning... vi ved det ikke og det vedkommer os i grunden heller ikke, hvorfor han har mulighed for transport.

DA jeg, som oplyst så udsendelsen på deadline er jeg klar over hans ansættelsesvilkår.
Det ændrer dog ikke min holdning.

Sisseann 13-01-2017 22:22

Næ, det kommer ikke os ved, og skal DR gå på r.... så kan det jo ligesågodt være på 1 klasse.
Jeg mener faktisk det kommer os ved, det er os der er kunder i butikken, og det er os der får lov at punge ud når budgetterne overskrides. Jeg kunne være ligeglad hvis det at betale licens var noget man kunne fravælge og at nogen af mine skattepenge ikke gik til det.
Der kunne gives en del lune senge til hjemløse for de penge.

KageØre 13-01-2017 23:33

Citat:

Oprindeligt indsendt af vasen (Send 350802)
DA jeg, som oplyst så udsendelsen på deadline er jeg klar over hans ansættelsesvilkår.
Det ændrer dog ikke min holdning.

Da hans ansættelsesvilkår ikke er oplyst i forbindelse med dit indlæg er det svært at forstå hvad du bliver forarget over.

vasen 13-01-2017 23:38

Citat:

Oprindeligt indsendt af Sisseann (Send 350807)
Næ, det kommer ikke os ved, og skal DR gå på r.... så kan det jo ligesågodt være på 1 klasse.
Jeg mener faktisk det kommer os ved, det er os der er kunder i butikken, og det er os der får lov at punge ud når budgetterne overskrides. Jeg kunne være ligeglad hvis det at betale licens var noget man kunne fravælge og at nogen af mine skattepenge ikke gik til det.
Der kunne gives en del lune senge til hjemløse for de penge.

Tak til dig Sissean.
Jo, det kommer os ved eftersom DR. er financeret af off. penge.
Hvis det er en restaurant, der tager 2000 kr for et måltid kan man jo vælge en anden, men her har vi intet valg.

Du kan se en artikel i information i dag, hvor også kommentarsporet er vigtigt at læse.

Hvis Haagerup har en sygdom der forhindrer ham i , at tage en taxa til en station, og herefter tog vil jeg bare gøre opmærksom på:

1: Det tvivler jeg stærkt på, men det kan jeg naturligvis ikke vide!

2: Folk der ikke kan vende sig selv i en seng, folk der sidder med respirator og nægtes pension må føle sig--- ikke værdige som mennekser.

3: Det her handler ikke om at slå på nogen ,men om rimelighed.

4: Mon ikke at der vil være en masse kollegaer, før som nu der ville forsvare ham , hvis det drejede sig om svær sygdom!!!???

KageØre 13-01-2017 23:56

Hjælpen til fastholdelse af job, er meget mere intens en hos en fast respirator patient der ikke kan forlade sit hjem.
Det er fakta og står ikke til at drøfte rimelighedens i det.

Ad.4
Behøver der ikke være tale om svær sygdom , for at kørsel kan sættes i værk.
Arbejdsgiver lægger ud og får en del refunderet af hjem kommunen.

vasen 14-01-2017 00:12

Citat:

Oprindeligt indsendt af vasen (Send 350813)
Tak til dig Sissean.
Jo, det kommer os ved eftersom DR. er financeret af off. penge.
Hvis det er en restaurant, der tager 2000 kr for et måltid kan man jo vælge en anden, men her har vi intet valg.

Du kan se en artikel i information i dag, hvor også kommentarsporet er vigtigt at læse.

Hvis Haagerup har en sygdom der forhindrer ham i , at tage en taxa til en station, og herefter tog vil jeg bare gøre opmærksom på:

1: Det tvivler jeg stærkt på, men det kan jeg naturligvis ikke vide!

2: Folk der ikke kan vende sig selv i en seng, folk der sidder med respirator og nægtes pension må føle sig--- ikke værdige som mennekser.

3: Det her handler ikke om at slå på nogen ,men om rimelighed.

4: Mon ikke at der vil være en masse kollegaer, før som nu der ville forsvare ham , hvis det drejede sig om svær sygdom!!!???

i jersild minus spin diskuteres det netop nu.

Hvorfor kan jeg ikke se indlægget webmaster?

Webmaster 14-01-2017 07:28

Hvad er det for et indlæg du ikke kan se??

vasen 14-01-2017 12:53

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 350822)
Hvad er det for et indlæg du ikke kan se??


Den sætning om indlæg forstår jeg ikke.
Det er ikke noget jeg har skrevet!

Webmaster 14-01-2017 15:13

Joo det har du her http://www.k10.dk/showpost.php?p=350817&postcount=14

Der spørger du mig om hvorfor du ikke kan se indlægget

Efter du har skrevet det...så spørger jeg hvad det er for et indlæg du ikke kan se..

Toxic 20-01-2017 13:08

Må tilstå at jeg hverken vil betale for transport af heste eller mennesker. Det kommer jeg så til fordi nogle er grådige...og jeg har ikke andet valg end at betale ved kasse 1. Var det ansatte i det private havde jeg været ligeglad...Heldigvis skal de selv betale for hestens hjemtransport, nogen fik røde ører da offentligheden fik kendskab til det.
For mig er der stor forskel på privat og offentlig...og i det offentlige kan man ikke bare rage til sig af borgernes penge.
Jeg kender ikke sagen om ham der tog taxa til/fra arbejde så det vil være svært for mig at kommentere meeeeen...for mig rejser der sig spørgsmål om hvorfor han ikke har en bil? Hvorfor har han muligvis ikke noget kørekort? Hvis vi andre ikke kan komme frem og tilbage fra arbejde, ja så må vi enten finde et andet job eller anskaffe os en bil...og vil vi med taxa, så må vi betale selv.
Jeg kan godt forstå der er forskel på stillinger og løn...men i offentlig regi er det altså en grænse...også moralsk.

KageØre 20-01-2017 20:05

Citat:

Oprindeligt indsendt af Toxic (Send 351016)
...for mig rejser der sig spørgsmål om hvorfor han ikke har en bil? Hvorfor har han muligvis ikke noget kørekort? Hvis vi andre ikke kan komme frem og tilbage fra arbejde, ja så må vi enten finde et andet job eller anskaffe os en bil...og vil vi med taxa, så må vi betale selv.

Jeg kan fortælle dig så meget som at alle patienter med eks. epilepsi har ret til at blive transpoteret rundt på mellem deres arbejdspladser, i de perioder de har kørselsforbud som følge af deres sygdom !

Jeg finder det chokerende at man netop på denne side, ikke tænker så abstrakt, at man kan forestille sig en chef har et usynligt handicap... vi ved det ikke, men det er kedeligt at man uden at vide baggrunden, overfalder manden.

Reno 21-01-2017 23:28

Citat:

Oprindeligt indsendt af KageØre (Send 351030)
Jeg kan fortælle dig så meget som at alle patienter med eks. epilepsi har ret til at blive transpoteret rundt på mellem deres arbejdspladser, i de perioder de har kørselsforbud som følge af deres sygdom !

Jeg finder det chokerende at man netop på denne side, ikke tænker så abstrakt, at man kan forestille sig en chef har et usynligt handicap... vi ved det ikke, men det er kedeligt at man uden at vide baggrunden, overfalder manden.

Det danmark jeg elsker(y)

Toxic 22-01-2017 00:13

Du har jo meget belejligt lige glemt at copy/paste det afsnit hvor jeg skriver at jeg ikke helt kender til sagen med taxa...;-) man har jo trods alt lov til at stille spørgsmål til emner som man ikke kender meget til. Men never mind...

Jeg har nu søgt lidt på DR og net og kan ikke finde den udsendelse hvor det bliver diskuteret så ret meget klogere på sagen er jeg desværre ikke. Til gengæld fandt jeg Jersild uden spin hvor det blir oplyst at manden rent faktisk i sin kontrakt har fået indført at han må flyve på arbejde...fordi han bor i Jylland. Han har dog ikke certifikat selv, så han får andre til at flyve sig.
Om det sker ved jeg ikke...
Men det kan stadig forarge mig at mine licenspenge blir brugt til fast kørsel til og fra arbejde.
Og så lige....må jeg minde om at vi er i kategorien alt muligt andet end sygdom og love og regler...så det er måske knap så chokerende for dig at jeg ikke som det første tænkte på at manden da måske havde epilepsi! Jeg har selv en kronisk sygdom og har stor empati for andre i samme situation...måske det er derfor det pisser mig af at DR klatter vores penge væk. Vi kunne snildt bruge dem på at hjælpe folk igennem svære tider. Jeg tør slet ikke tænke på hvor langt jeg kunne komme for 70.000 kr. Nu gik de så til en hest i stedet for...ja, ja, det er jo nok ikke lige sådan at stille regnestykket op...;-) Men samlet set, hvis DR fik ryddet op i vilde ansættelses kontrakter, så kunne det da være at vi alle blev lidt mere glade når vi nu skulle betale den forhadte licens. Jeg trænger i hvert fald til lidt mere åbenhed omkring DR og deres forbrug...det ER stadig mine penge de bruger.

KageØre 23-01-2017 01:45

Jeg ser ingen forskel på om manden får 90.000 kr i løn eller om han har forhandlet en løn på 70.000 kr plus transport.

Da tv stationen han arbejder for har atomenergi afdelinger i såvel Århus som København, er transport et vilkår.
Så ingen grund til misundelse herfra.

Citat:

Oprindeligt indsendt af KageØre (Send 351053)
Jeg ser ingen forskel på om manden får 90.000 kr i løn eller om han har forhandlet en løn på 70.000 kr plus transport.

Da tv stationen han arbejder for har afdelinger i såvel Århus som København, er transport et vilkår.
Så ingen grund til misundelse herfra.

Rettelse i teksten

Toxic 17-02-2017 23:40

Undskyld jeg først reagerer nu...er her ikke så tit...til gengæld gav det smil at læse om atomenergi, autocorrect er en værre en...;-)

Ville egentlig også bare kommentere at det heller ikke handler om misundelse herfra...langt fra! Meeeen...i betragtning af at DR muler over at der ikke er penge til kvalitet og det er mine penge de bruger...så er det vel ikke for meget forlangt at de bruger dem på tv og ikke transport.

Fred være med det...hestetransporten er stoppet og en dag ser de vel lyset og bruger licensen til alt andet end genudsendelser...;-)

vasen 18-02-2017 10:20

20.000 til taxa pr. md
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af Toxic (Send 351865)
Undskyld jeg først reagerer nu...er her ikke så tit...til gengæld gav det smil at læse om atomenergi, autocorrect er en værre en...;-)

Ville egentlig også bare kommentere at det heller ikke handler om misundelse herfra...langt fra! Meeeen...i betragtning af at DR muler over at der ikke er penge til kvalitet og det er mine penge de bruger...så er det vel ikke for meget forlangt at de bruger dem på tv og ikke transport.

Fred være med det...hestetransporten er stoppet og en dag ser de vel lyset og bruger licensen til alt andet end genudsendelser...;-)

Du kan se deadline fra den 11. 1. 17.
Herfra er interviewet.
Flere medier( ikke at forveksle med de sociale) har skrevet kritiske artikler om sagen.
Trump har kommenteret sagen på Fox news. Han er med rette vred på medierne, for man kan da ikke bebrejde Haagerup, for at være en snu rad, der ved hvordan man skal snøre de dumme danskere, der finder sig i hvad som helst. :D


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:44.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension