K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Dit og Dat (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Til møde på mandag (https://www.k10.dk/showthread.php?t=15288)

Maj-Britt 18-11-2010 09:28

Til møde på mandag
 
og jeg er i tvivl.

Min sagsmappe er jo fyldt med fejl, når jeg tillader mig at korrigere, så skrives der at sådan har sagsbehandler opfattet samtalen ( påstand : Maj-Britt er opereret for nyresten), for nu bare at tage den mest tåbelige, der jo nemt kan tilbagevises.

Jeg har klaget lidt hist og pist, med det resultat at der nu står: Maj-Britt klager over alt.

I kender det sikkert :-)

Nu har jeg fået ny sagsbehandler ( igen igen) og det vil være første gang, vi mødes på mandag og jeg er sådan i tvivl om, hvordan det møde skal planlægges fra min side:

Jeg kan optage skjult, dog ved de at jeg kan finde på det.

Jeg kan optage, og de får det af vide.

Jeg kan skrive ned, hvad der siges, ord for ord.

Jeg kan holde min mund efter at have meddelt at de kan gøre, hvad de vil; de hører jo alligevel ikke, hvad der siges og de gør alligevel, hvad der passer dem.

Jeg kan smide en ny §17, fik jo afslag i marts og de påstår hårdnakket at min anke kom for sent, (den kom så samme dag), så vi kan da tage det hele om igen.

Jeg kan 100 ting, men hvad skal jeg dog vælge??

PiaCP 18-11-2010 09:40

Hej

jeg synes som udgangspunkt du skal give den nye en chance, før h*n slagtes ;):D

Så optag samtalen....men føl ellers vedkommende på tænderne:p

Bevar fatningen og frem for alt vær høflig og venlig.

Siger h*n " du skal møde til aktivering på mandag 14 dage"
(og du er sygemeldt - ved jeg ikke lige)
Så siger du jo " det ville jeg da gerne, men jeg er sygemeldt, som du kan se min journal"

Huske hele tiden at vise vedkommende vejen...for de er jo som får :D kan ikke finde den selv :o

Men giv den nye socialbehandler(mishandler) en chance..
ja, det ville være min anbefaling.

Go weekend til dig

(sikke længe du får besked i forvejen) :D

Maj-Britt 18-11-2010 09:50

Men hver gang, jeg har givet dem en chance, så er det jo endt i ævl og kævl.

De vil givet have mig til fys. på rygestopskursus og proppe mig med D-vitaminer ( som de så ikke vil betale).

Florken 18-11-2010 10:01

Kære Maj-Britt

Jeg synes også du skal give den ny SB en chance.

Det kan jo også være DIN chance for at modbevise at du ALTID klager.

Du klager jo kun, når der er grund til det !

Du skal bare bede h*n om at din sag køres efter BOGEN !

Altså Arbejdsevnemetodebogen !

Så får de ikke mere vrøvl med dig, fordi de dermed tvinges til at overholde loven.

Og så er DEN ikke længere.

Men som PiaCP foreslår, så vær høflig og imødekommende.

Så kan du altid gå i gang med juleslagtningen, hvis der er grund til det :)

Garfield 18-11-2010 10:02

jeg skal selv til møde i næste uge med endnu en ny, sagsbehandler, og jeg synes da ligesom pia at du skal give den nye en chance for at fremkomme med hendes ideer.

det kan jo være du bliver positivt overrasket :p

og ja det vigtigste er at du møder op, og er positiv fra start :kram:

PiaCP 18-11-2010 10:08

Hvis de mener du skal til fys - så skal du jo også gøre det;)

Kan være du mener det ikke virker -
men så har du det i så fald på skrift! At det ikke virker!

Dit ord er ikke nok - du skal have udtalelser!;)

Hvad angår rygestop...hvad er grundlaget for dette?

D-vitamin mangel er faktisk noget der påvirker meget og så dyre er de fakta ikke!
Hvis det kan hjælpe ville jeg da uden tvivl gøre det!

Go weekend

Maj-Britt 18-11-2010 10:20

De mener jo at ALLE mine skavanker er rygerelaterede :-)

Første møde med den afgåede SB forløb på denne måde:

Dav, jeg hedder Maj-Britt

Dav, jeg hedder Henrik og du skal på et rygestopkursus, hvis ikke du deltager og gennemfører, så vil jeg stoppe din KH.

Det var faktisk de to første sætninger, der blev udtalt ved det møde og så var linjen ligesom lagt.

D-vitamin, jo de så jo at lægen havde skrevet at mit tal er lavt, hvorpå de forlangte at så skulle jeg da begynde en behandling.

Fint med mig, men så betaler de, det ville de ikke og så taler vi ikke mere om den sag.

Dyrt?? Alt er relativt, det koster da næsten 550 for 4 sprøjter og piller, det er da også en slags penge at lægge på bordet.

Fys. er ok, sålænge de betaler :-)

PiaCP 18-11-2010 10:27

Hvad er grundlaget for at mene at det er et rygeproblem?
Hvad er de rent faktiske problemer?


også undskyld mig...men jeg har da ej heller de fleste penge -
men helbreddet er sq da mit!
Ikke kommunens!
Hvis det de foreslår rent faktisk har en chance for at hjælpe,
så gør jeg det da!

Du kan da ikke overlade dit helbred til dem!
og da slet ikke når du synes de alle er idioter!
Maj-Britt - det er din krop - dit helbred - gør noget for dig selv!
Hjælp dig selv!

MTVRV1 18-11-2010 10:31

du har vil læge dokumentation på alle dine skavanker
en kommune kigger alså kun på lægepapir

skal selv til møde på kommunen i dag, men giver det alså en ny chance
da det er en ny sagsbehandler.
Men har også fået et vognlæs nye lægepapir

Maj-Britt 18-11-2010 10:38

MTVRV1, ja da :-)

Pia, nu er skiftende sagsbehandlere jo ikke læger, vel?? Både du og jeg ved at de griber halmstrå, og D-vitamin er et halmstrå, som de krampagtigt holder fast i.

Jeg har lige ordnet lidt papirer til på mandag og undrer mig stadig over at der i afslag på FP står at jeg har været arbejdsprøvet, dette er IKKE korrekt.

Derfor, bl.a. at jeg er på dupperne for at få det møde kørt lige efter bogen på mandag.

gunvor 18-11-2010 10:40

Hej Maj-britt.

Forstår udmærket hvad du har været udsat for. Men måske "vinder du i lotteriet" denne gang, og får en SB, som er lidt bedre. Så mød op m. optager i lommen, men så du kan koncentere dig om: at møde den nye SB med åbent sind og selvom det jo egentlig ikke er dig, der skal være prof., så forsøg at være det så længe du synes, det er rimeligt.

Den episode, du beskriver, er jo højst uprof. og man kunne jo komme til at tænke på at vedkommende enten har fået en hjerneblødning el. i afmagt har stukket hånden ned i posen m. vanvittige tiltag.

Og forstår til fulde din holdning omkr. ordre på medicin el. andet, som koster penge. Når man mener, at kunne pålægge mennesker sådan noget, ja, så må man også sige B og betale. Men generelt er SB jo ikke udd. til læge, så er det lægekonsulenten, der mener såvel rygestop og D-vitamin?

PiaL 18-11-2010 11:14

Citat:

Oprindeligt indsendt af gunvor (Send 134560)
Hej Maj-britt.

Forstår udmærket hvad du har været udsat for. Men måske "vinder du i lotteriet" denne gang, og får en SB, som er lidt bedre. Så mød op m. optager i lommen, men så du kan koncentere dig om: at møde den nye SB med åbent sind og selvom det jo egentlig ikke er dig, der skal være prof., så forsøg at være det så længe du synes, det er rimeligt.

Den episode, du beskriver, er jo højst uprof. og man kunne jo komme til at tænke på at vedkommende enten har fået en hjerneblødning el. i afmagt har stukket hånden ned i posen m. vanvittige tiltag.

Og forstår til fulde din holdning omkr. ordre på medicin el. andet, som koster penge. Når man mener, at kunne pålægge mennesker sådan noget, ja, så må man også sige B og betale. Men generelt er SB jo ikke udd. til læge, så er det lægekonsulenten, der mener såvel rygestop og D-vitamin.

Kan en lægekonsulent virkelig pålægge konkret behandling? Bør det ikke være egen læge eller speciallæge?

Jeg ville nu nok tage omkring min egen læge og få en udtalelse derfra...

MTVRV1 18-11-2010 11:25

en sagsbehandler må ikke henvise til behandling og det må en lægekonsulent heller ikke
en lægekonsulent kan dog godt skrive om behandling, hvis en anden læge har skrevet noget om det
men ikke noget lægekonsulent selv har fundet på, eller ens sagsbehandler.
havde gået amok hvis det var skrevet eller blevet anvist af lægekonsulent eller sagsbehandler til behandling

gunvor 18-11-2010 11:38

Hej igen.

Nej, jeg mener ikke det lovligt, men mange SB læner sig jo gevaldigt op ad lægekonsulenterne. Og desværre bruger de sem jo også, som alm. læger. Stadig ikke lovligt. Men sådan virkeligheden, hvorfor jeg også overvejer (hvis jeg kan finde kræfter til det) endnu en omgang i Folketinget omkr. lægekonsulenters rolle og deres fuktion i sygedagpengesager.

PiaL 18-11-2010 11:38

Ok MTVRV1!

Da jeg var til første samtale med en handicapkonsulent ifm min sygemelding, spurgte hun om ikke jeg mente at jeg havde brug for en kinesiolog.... til modic forandringer.... ikke et ondt ord om kinesiologer (som jeg ved kan rigtigt mange gode ting), men jeg synes bare, at det var langt ude, og sådan så jeg vist også ud ;) og det blev ikke nævnt igen.

Maj-Britt - hvad siger din læge egentligt?

Maj-Britt 18-11-2010 11:38

Vil det sige at jeg blankt kan afvise denne fra lægekonsulent:

Behandlingsmulighederne er ikke udtømte. Rygtræning, D-vitamininjektioner og rygeophør vil bedre helbredstilstanden. Jeg vil foreslå et træningsforløb ved fys. i Hedehusene. Et ophold på Viva er også en mulighed.

når egen læge skriver:

Alt i alt vil jeg mene, at det er urealistisk at forsøge at gennemtvinge en flexjobsordning eller andre initiativer mhp. på at få MG i arbejde.

og fra speciallæge:

Funktionsniveauet er lavt og vil næppe kunne bedres.

gunvor 18-11-2010 11:44

Hej May-Britt.

Ja, hvis ikke der i dine dokumenter, står det lægekonsulenten finder på (her mener jeg D-vit, og rygeophør. Men de kan jo gennemtvinge aktivering, MEDMINDRE din læge el. psyk. skriver, at det ikke pt. er hensigtmæssigt at du aktiveres.

PiaL 18-11-2010 11:45

Citat:

Oprindeligt indsendt af Maj-Britt (Send 134584)
Vil det sige at jeg blankt kan afvise denne fra lægekonsulent:

Behandlingsmulighederne er ikke udtømte. Rygtræning, D-vitamininjektioner og rygeophør vil bedre helbredstilstanden. Jeg vil foreslå et træningsforløb ved fys. i Hedehusene. Et ophold på Viva er også en mulighed.

når egen læge skriver:

Alt i alt vil jeg mene, at det er urealistisk at forsøge at gennemtvinge en flexjobsordning eller andre initiativer mhp. på at få MG i arbejde.

og fra speciallæge:

Funktionsniveauet er lavt og vil næppe kunne bedres.

Hvad har din egen læge og speciallæge skrevet om rygtræning, D-vitamininjektioner, rygeophør og Viva samt evt. anden behandling? Hvis de ikke har nævnt disse ting, så kan du afvise, men hvis de HAR skrevet noget i samme stil, så gælder det såvidt jeg har forstået reglerne....

Florken 18-11-2010 11:48

Kære Maj-Britt

Jeg ville bede den lægekonsulent om at fremkomme med beviser på,

at din arbejdsevne kan forbedres til at skaffe dig tilbage på arbejdsmarkedet,

ved at du følger hans forslag.

Det skal selvfølgelig være evidensbaserede, randomiserede blindforsøg,

og du skal have mindst 3 forskellige af ovennævnte :D

Desuden skal det jo stadig holdes op mod, hvad du i øvrigt har af udtalelser fra læger o.s.v.

Maj-Britt 18-11-2010 11:53

De nævner naturligvis mit rygeforbrug, men da det er lovligt at ryge i DK, så er der ingen, der kan tvinge mig på et rygestopkursus, det har jeg borgmesters ord på.

De nævner D-vitaminer, som det påstås i RP at jeg har nægtet at tage, hvilket ikke er korrekt, de betaler, jeg tager.

De nævner de kroniske ryg og lændesmerter, men ingen behandlingsmulighed.

Maj-Britt 18-11-2010 11:55

Citat:

Oprindeligt indsendt af Florken (Send 134592)
Kære Maj-Britt

Jeg ville bede den lægekonsulent om at fremkomme med beviser på,

at din arbejdsevne kan forbedres til at skaffe dig tilbage på arbejdsmarkedet,

ved at du følger hans forslag.

Det skal selvfølgelig være evidensbaserede, randomiserede blindforsøg,

og du skal have mindst 3 forskellige af ovennævnte :D

Desuden skal det jo stadig holdes op mod, hvad du i øvrigt har af udtalelser fra læger o.s.v.

Uh, jeg elsker sådanne fine ord, jeg lover dig, de er noteret :cool:

PiaCP 19-11-2010 09:40

Hej igen

Jeg kan forstå på alle indlægene, at du har været lidt af det hele igennem ;)

Men må jo stadig sige....at man ikke opnår noget som helst hos dem hvis man bare bliver hvor man var.

Som jeg ser det udefra ser det således ud:

Du vil ikke prøve vitaminer
- - - - fys
- - - - rygestop
- - - arbejdsprøves

så hvor regner du med at ende og hvad vil du med at være i systemet?

Maj-Britt 19-11-2010 10:43

Du vil ikke prøve vitaminer
- - - - fys
- - - - rygestop
- - - arbejdsprøves
**************

Der har du misforstået noget.

Jeg har ikke nægtet vitaminbehandling, blot sagt at hvis jobcenter vil tvinge mig til det, så betaler de selv.

Jeg har ikke nægtet fys, blot forklaret jobcenter at ingen fys, kan gøre noget som helst ved mine dårlige hænder.

Jeg holder op med at ryge den dag, JEG er motiveret, og jo mere pres, jo mindre motivation.

Jeg har ikke nægtet arbejdsprøvning, men jeg har nægtet en arbejdsprøvning, hvor der pakkes og laves montagearbejde, det holder mine hænder og arme ikke til, det var ok, så skulle jeg bare gå rundt 25 timer om ugen på stedet.

Jeg har lige afsluttet 6 mdr. på et livstilskursus, der bl.a. skulle motivere mig til et rygestop, leder lånte altid smøger af mig, halvdelen røg som skorstene.

Vi skulle lære om sund kost, leder og køkkenleder svært overvægtige. Ikke at det betyder noget for mig, men det er svært at tage seriøst, når morgenmad bestod af hvidt brød og smør. Når kyllingestykker blev plasket til i olie.

Jeg endte med at tage 4 kilo på i de 6 mdr. ikke fordi jeg æder brød med smør, men fordi det ikke giver motion at sidde og se på at 7 mennesker laver mad, at se på at 10 sidder ved en pc og lægger kabale og videre i den dur.

Men jeg skal naturligvis være taknemmelig for at jeg ikke skulle sidde med fødderne i iskoldt vand og bygge et Legodyr :confused:

Når jeg smider en FP §17, så er det naturligvis der, jeg regner med at ende med.

I dec. 07 sendes jeg på et afklarings og vejledningsforløb, hvor konklusion er at vejen frem er FP eller alternativt flexjob.

I afslag på Fp står der, marts. 10:

Samlet set kan det ikke udelukkes at at du ved iværksættelse af relevante behandlingstilbud og beskæftigelsesfremmende foranstaltninger kunne etableres på arbejdsmarkedet evt. i et flexjob.
********

Det er nu nov. 10 og vi er ikke kommet længere end vi var i 07.

Det lokale plejehjem har gang på gang søgt ufaglærte afløsere, jeg bor 5 min. derfra, den lokale vuggestue, hvor knægten på 15 har jobbet i 3 år, var ude efter mig, da han stoppede, også 5 min. fra mig.

Begge steder kunne jeg for det første tjene langt over KH, slippe for kommunen, have gode arbejdspladser, især i vuggestuen, jeg er vild med børn, men jeg ved, jeg ikke kan opfylde deres krav i 37 timer om ugen, måske kunne jeg i 15, men kommunen siger blankt nej til det forsøg.

De kører slæder ind, og jeg har sandelig også slæder stående klar til deres krampagtige forsøg på at placere mig, hvor det passer dem.

popiae 19-11-2010 11:39

Majbritt;

Har du ikke anket afslaget over §17??

Du skal i anken anføre at de burde have tilkendt fleksjob?

VH Popiae

MTVRV1 19-11-2010 11:42

Citat:

Oprindeligt indsendt af popiae (Send 134873)
Majbritt;

Har du ikke anket afslaget over §17??

Du skal i anken anføre at de burde have tilkendt fleksjob?

VH Popiae

Men det bliver vel lidt svært og tilkende flex uden en arbejdsprøvning
for hvordan skulle de kunne vistere timer

popiae 19-11-2010 11:44

Man kan/skal tilkende fleks, hvis man ikke kan gennemføre revalidering til ordinært arbejde, og arbejdsevne er varigt nedsat,

Timerne kan efterfølgende afgøres udfra hvilket job man får.
Det ligger der p-afgørelser på fra ankestyrelse.

VH Popiae

Maj-Britt 19-11-2010 11:52

Citat:

Oprindeligt indsendt af popiae (Send 134873)
Majbritt;

Har du ikke anket afslaget over §17??

Du skal i anken anføre at de burde have tilkendt fleksjob?

VH Popiae

Jo da, samme dag afslaget kom.

Uheldigvis faldt det hele jo sammen med at jeg fik konstateret livmoderhalskræft og røg på hospitalet, og derefter har jeg totalt mistet overblikket over, hvad der er klaget over og hvad der ikke er.

gh72 19-11-2010 12:45

Jeg ville også prøve at give den nye sagsbehandler en chance. Det er måske en god idé at optage samtalen.

Mht. D-vitamin så ville jeg få det op for min egen skyld, ikke for kommunens!! Det er faktisk ikke særlig sundt at gå med for lavt D-vitamin. Hvad er grunden til, at du skal have det som injektion?

Ninja 19-11-2010 14:28

Tja jeg ville sige oppe på kommunen at jeg ikke længere ryger og ikke kan forstå hvorfor helbredelsen ikke er kommet som bonus!!! Og så ville jeg spørge om de ved hvor længe man skal vente...om der er en deadline for sådan noget, og om man så 'må' begynde at ryge igen, hvis helbredet alligevel ikke blev som en ung 17 årigs???

Altså HVIS de er dumme, så ville jeg være lige så dum!!

Og så er jeg ellers fuldstændig enig med Florken (med de fine ord og den fine mening!) og ville kræve en redegørelse for, at et rygestop med 110% sikkerhed vil helbrede alle symptomer og sygdomme, højne arbejdsevnen og give blødt hår med krøller.
Og ville også have en redegørelse for, om helbredelsen kan for ventes inden for 6 mdr....12 mdr....2 år eller hvad. OG OM 'man så må begynde at ryge igen' hvis IKKE det virkede efter hensigten ELLER om de skal bestemme om man aldrig må ryge mere (og om det også gælder festlige lejligheder!)???

Jeg lover for, at JEG ville stille SÅ mange sindssyge spørgsmål og kræve beviser, at de sad totalt rundforvirrede.......i stil med, at nu har jeg ikke røget 1 år og aldrig har haft det værre, hva' gør vi så???? Er der noget der tyder på at rødt hår er særlig helbredene, eller hjælper det hvis man bliver overvægtig (ved Maj-britt er slank som et siv) osv. Altså, om de kan gøre flere indgreb i ens personlighed og frie valg i jagten på helberedelse.....

c.l.e.o. 20-11-2010 21:58

Hvis jeg var dig ville jeg ikke bruge så meget tid og krudt på at lave så meget spral .

jeg ville isteden kikke ind ad og se på hvad siger de, hvad kan jeg bruge.

Tag dog på rygestop kursus-måske kunne du blive indsprirert til at tja bare sætte forbruget lidt ned.så har du vist et inatativ,og gjort et forsøg for at få det bedre.Og måske du kunne få det bedre,af ikke at ryge :D det ved du vel enlig ikke endnu før det er afprøvet.
Jeg er selv X ryger,så ved godt man skal ha lyst til at stoppe,hvis det skal lykkes.Men umuligt er det ikke.

De der D vitaminer dem skulle du nok tage for din ejen skyld,jeg tænker lige,ruller du selv dine smøjer,ellers kunne du måske spare penge der så der kan blive til D vitaminer,du har vel også en pligt til at passe godt på dig selv så dine børn har dig længst mulig tid .

Jeg syntes enlig ikke du kan forlange ,andre skal betale,folk med smerter betaler også selv deres millisin.

man skal vælge sine kampe med omhu :))

popiae 21-11-2010 11:07

D-vitamin er meget dyrt.

Derfor kan det være svært at få råd til dette.

Selvsagt at kommunen, har pligt til at bevillige dette.
Ofter under §82 sygebehandling.

VH Popiae

Ninja 21-11-2010 12:21

Citat:

Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. (Send 135213)
Hvis jeg var dig ville jeg ikke bruge så meget tid og krudt på at lave så meget spral .

jeg ville isteden kikke ind ad og se på hvad siger de, hvad kan jeg bruge.

Tag dog på rygestop kursus-måske kunne du blive indsprirert til at tja bare sætte forbruget lidt ned.så har du vist et inatativ,og gjort et forsøg for at få det bedre.Og måske du kunne få det bedre,af ikke at ryge :D det ved du vel enlig ikke endnu før det er afprøvet.
Jeg er selv X ryger,så ved godt man skal ha lyst til at stoppe,hvis det skal lykkes.Men umuligt er det ikke.

De der D vitaminer dem skulle du nok tage for din ejen skyld,jeg tænker lige,ruller du selv dine smøjer,ellers kunne du måske spare penge der så der kan blive til D vitaminer,du har vel også en pligt til at passe godt på dig selv så dine børn har dig længst mulig tid .

Jeg syntes enlig ikke du kan forlange ,andre skal betale,folk med smerter betaler også selv deres millisin.

man skal vælge sine kampe med omhu :))

Det kan godt være det er MIG der ser det lidt skævt. Men er der ikke foreskel på, hvad kommunen dikterer og hvad ens læge anbefaler???

Hvis kommunen ytre at de stopper kontanthjælpen hvis man ryger, så er vi da vist kommet ud på et sidespor!
Så KUNNE de da som det mindste godt sige, VI skal nok betale for et rygestopkursus og give dig tilskud til D-vitaminbehandling nu det er OS der forlanger det.
Man kan da ikke bare remse en liste op og forvente at folk STRAKS synes ideen er god og gribe til lommerne i ren lykkerus.

Det er sgu irriterende at blive påduttet noget. Selv bliver jeg rasende!

For mig handler det om måden det bliver gjort på, og princippet de bruger. Som bare ikke er okay!

Var det nu lægen, Maj-Britts egen, der havde sagt under en konsultation, at det nok ville være godt med et rygestop og nogle D-vitaminer, jamen så var sagen jo en anden. Lægen kunne sikkert også bruges som livline og vejleder.

Kommuner skal sgu IKKE true klienterne med fratagelse af kontanthjælpen hvis ikke de makker ret og træde ind på lægens domæne og udstikke behandlinger (med mindre de er villige til også at betale for dem!) og dette i samråd med ens egen læge!!!

De skal bare sagsbehandle udfra den person de sidder med. Er det en ryger, så er det altså en ryger. Er det en overvægtig, jamen så er det en overvægtig.
De skal da ikke begynde at blande sig ind i om de må ryge eller være overvægtige. Så må de sgu skrive det ind i ressourceprofilen som barrierere...

L.S. 21-11-2010 14:43

korrekte priser på D-vitamin.
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af popiae (Send 135266)
D-vitamin er meget dyrt.

Derfor kan det være svært at få råd til dette.

Selvsagt at kommunen, har pligt til at bevillige dette.
Ofter under §82 sygebehandling.

VH Popiae

BEEEEP!!!: direkte usandt.

et glas med 180 stk. a 35 UG (måleenheden) "700% af anbefalet daglig tilførsel"koster ca.75 kr.
Pillen er lillebitte, og medmindre du ikke har nogen tarmfunktion overhovedet, er der ingen grund til at få det i indsprøjtninger.

Jeg fik målt hormontal sidste år, og opdagede der, at mit D-vit. tal var for lavt.
hoppede derefter på én daglig af de her nævnte piller, og havde i år over snit på D-tal.

Det er ikke dét der vil smadre budgettet.


Hos Danmarks største Helsekostleverandør - fås ofte biligere i Helsemin-kæden, Brugsen og andre steder.

http://www.helsam.dk/text_search.asp...y=&q=D-vitamin

curls 21-11-2010 14:46

Vil blot hoppe på vognen med L.S., at d-vitaminer da ikke er dyrt at købe...

Jeg selv har fået recept på at købe D-vitaminer fra lægen, da mit d-tal var for lavt. Efter ca. 1 år kom tallet op på det normale, og det kostede de omkring 75 kr. at købe d-vitaminer. Det er ikke dyrt...

L.S. 21-11-2010 15:01

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 135281)
Det kan godt være det er MIG der ser det lidt skævt. Men er der ikke foreskel på, hvad kommunen dikterer og hvad ens læge anbefaler???

Hvis kommunen ytre at de stopper kontanthjælpen hvis man ryger, så er vi da vist kommet ud på et sidespor!
Så KUNNE de da som det mindste godt sige, VI skal nok betale for et rygestopkursus og give dig tilskud til D-vitaminbehandling nu det er OS der forlanger det.
Man kan da ikke bare remse en liste op og forvente at folk STRAKS synes ideen er god og gribe til lommerne i ren lykkerus.

Det er sgu irriterende at blive påduttet noget. Selv bliver jeg rasende!

For mig handler det om måden det bliver gjort på, og princippet de bruger. Som bare ikke er okay!

De skal da ikke begynde at blande sig ind i om de må ryge eller være overvægtige. Så må de sgu skrive det ind i ressourceprofilen som barrierere...

Vel er der så - forskel, og NEJ, gu må Kommunens elendigt uddannede sagsmishandlere da ej diktere hvordan en "borger" skal leve sit liv.

Men en læge må godt løfte pegefingre, og hvis lægebesøget er et led i "få Majbritt på Banen-tiltag", ja så kan Majbritt sgi ikke blive ved med at nægte at "samarbejde" ( hvor kvalmende det end virker, det samarbejde) hvis hun fortsat vil være sikker på at have nogen at lege med..

så simpelt er det, og gælder jo for os alle.

I min optik er det SÅ meget mere givende, at finde ud af, hvordan man kan få mest ud af det der bliver én påduttet - således blev jeg sidst jeg gik til fys, for noget med en skulder,enig med fys'en om, at jeg ikke havde selvdisciplinen til at lige hjemme på gulvet og lave Delfinen, så hun gav mig nakke/ryg-massage i de skallede 25 min. der er afsat i fysregi - det hedder på fakturaen "manuel behandling".

Og sålænge jeg ikke har 500 dask om ugen, til en hel kropsmassage, så tager jeg da de gratis 25 minutter, de antal gange jeg kan få.
osv osv osv.

Det handler om IKKE at få sig selv stemplet sådan, som Majbritt nu tilsyneladende har fået gjort - kronisk brokker er det værste stempel at have hængende, fordi de lukker af for samtlige argumenter du kommer med - U-anset om der så er nogle holdbare imellem.

Brug derfor denne ENESTÅENDE mulighed MajBritt, til at viske tavlen ren, og køre en helt ny stil.

Sjældent man får denne mulighed her i livet!

Tag røven på dem, - de har sikkert advaret hende om dig - og vær medgørlig og lyttende.

Og tøm så skraldespanden herinde, hvor du bliver set OG forstået ;)

Hilsen en mindst lige så ræverød og anarkistisk rebel, der endelig er ved at lære at barbere Geden :cool:

PiaCP 21-11-2010 18:00

Ja jeg synes altså også stadig at det drejer sig om....
dit helbred!

kan det forbedres er det da ikke så vanvittig meget du bør (efter min mening) prøve - vel?

Tager selv en del vitaminer og mineraler for at hjælpe mit skranten helbred, det vil jeg sq da ikke få skatteyderne til at betale - helbreddet er mit!

Maj-Britt kan godt forstå du ikke vil gøre alt de befaler - det er slet ikke det, det der skurer i mine ører at du lyder som om du har en vej ud af alt.

Undskyld mig - snakker rent ud af posen - det med kostvejledning skulle du ikke følge fordi de gjorde hvad? hvidt brød med smør og brugte olie til at stege i?
Jammen så gør det da bedre derhjemme!

Rygestop ja, her forstår jeg dig så - som gammel ryger ved jeg man skal være motiveret, men men men et godt helbred er bestemt en motivation der vil noget - det virker - kan jeg godt sige dig!
Jeg fik virkelig et 100% bedre helbred af det - kan varmt anbefales ;):)

Maj-Britt prøv at lade være med at se ALT som em kamp mod systemet - vælg dig dine kampe, men prøv til tider at se om ikke noget af det, blot en smule, kan bruges...inden du smider det ad pommern til :D

Ønsker dig virkelig en bedre fremtid end din fortid har været:)

c.l.e.o. 21-11-2010 18:07

Jeg fik altså forståelsen af at der i læge papirne står at MejBrit kunne måske få det bedre med D vitamin og rygestop.

Er det rigtigt for stået,ville jeg være medgørlig,så det muligt det ender med,at eks.at stå det ville forbedre men er forsøgt med et forgæves resutat.
Og det kan man ikke strafe folk økonomisk for.

Selfølig skal man ikke lade sig diktere af sagsbehandler.
Men her kunne Mejbrit altså vende tingene til ejen fordel både her og nu og i det lange løb,tror jeg.

Maj-Britt 21-11-2010 19:25

Citat:

Oprindeligt indsendt af L.S. (Send 135310)
BEEEEP!!!: direkte usandt.

et glas med 180 stk. a 35 UG (måleenheden) "700% af anbefalet daglig tilførsel"koster ca.75 kr.
Pillen er lillebitte, og medmindre du ikke har nogen tarmfunktion overhovedet, er der ingen grund til at få det i indsprøjtninger.

Jeg fik målt hormontal sidste år, og opdagede der, at mit D-vit. tal var for lavt.
hoppede derefter på én daglig af de her nævnte piller, og havde i år over snit på D-tal.

Det er ikke dét der vil smadre budgettet.


Hos Danmarks største Helsekostleverandør - fås ofte biligere i Helsemin-kæden, Brugsen og andre steder.

http://www.helsam.dk/text_search.asp...y=&q=D-vitamin


4 sprøjter og D-vitaminpiller kostede i 08 lige over 500 kr.

Maj-Britt 21-11-2010 19:33

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 135281)
Det kan godt være det er MIG der ser det lidt skævt. Men er der ikke foreskel på, hvad kommunen dikterer og hvad ens læge anbefaler???

Hvis kommunen ytre at de stopper kontanthjælpen hvis man ryger, så er vi da vist kommet ud på et sidespor!
Så KUNNE de da som det mindste godt sige, VI skal nok betale for et rygestopkursus og give dig tilskud til D-vitaminbehandling nu det er OS der forlanger det.
Man kan da ikke bare remse en liste op og forvente at folk STRAKS synes ideen er god og gribe til lommerne i ren lykkerus.

Det er sgu irriterende at blive påduttet noget. Selv bliver jeg rasende!

For mig handler det om måden det bliver gjort på, og princippet de bruger. Som bare ikke er okay!

Var det nu lægen, Maj-Britts egen, der havde sagt under en konsultation, at det nok ville være godt med et rygestop og nogle D-vitaminer, jamen så var sagen jo en anden. Lægen kunne sikkert også bruges som livline og vejleder.

Kommuner skal sgu IKKE true klienterne med fratagelse af kontanthjælpen hvis ikke de makker ret og træde ind på lægens domæne og udstikke behandlinger (med mindre de er villige til også at betale for dem!) og dette i samråd med ens egen læge!!!

De skal bare sagsbehandle udfra den person de sidder med. Er det en ryger, så er det altså en ryger. Er det en overvægtig, jamen så er det en overvægtig.
De skal da ikke begynde at blande sig ind i om de må ryge eller være overvægtige. Så må de sgu skrive det ind i ressourceprofilen som barrierere...


Det er nemlig lige præcis den vinkel, jeg også ser det på.

De kan ikke ændre på mine dårlige hænder og arme, de kan ikke rigtig gøre noget ved den dårlige ryg og hofte, men de kan pladre i timevis over at jeg ryger og har et lavt D-vitamin tal.

Hvis et rygestop og en D-vitamin kur løste alle min helbredsproblemer, så røg jeg på lige med det samme.

Det er dybt urealistisk, så derfor siger jeg nej, og fastholder det nej.

Vovse 21-11-2010 22:00

Citat:

Oprindeligt indsendt af L.S. (Send 135312)

- de har sikkert advaret hende om dig -

Det er der ingen tvivl om, om ikke andet står der nogle grimme ting i deres interne notater, muligvis også noget der ikke passer.

Det sidste har jeg en kraftig mistanke om var tilfældet i min egen sag, så alvorligt, at en kollega havde tilbudt min sidste sagsbehandler, at gå med hende som bisidder. :rolleyes:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:50.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension